• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej szynobusów na Hel

(boj)
6 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Nowy autobus szynowy kursuje z Gdyni na Hel. Do końca roku na tej trasie będą jeździć 3 takie autobusy. Urząd Marszałkowski zapłacił za nie 22 mln zł.

W województwie pomorskim linie kolejowe są w większości niezelektryfikowane. Jeżdżą po nich pociągi z lokomotywami spalinowymi. Są przestarzałe i drogie w eksploatacji. Na dodatek jeżdżą z wolnymi miejscami, bo są zbyt pojemne jak na codzienne potrzeby mieszkańców. Dlatego samorząd województwa postawił na lekkie i ekonomiczne szynobusy.

Nowy nabytek pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego zaprezentowano wczoraj w Gdyni. To pierwszy w tym roku duży autobus szynowy. Ma 140 miejsc siedzących i 160 stojących. Ten, plus dwa następne, które przyjdą jeszcze w tym roku będą jeździły na Hel.

- Autobusy szynowe zmniejszają koszty eksploatacji o 50 proc. Są ekonomicznie wykorzystane - szczególnie te większe, ale również i te małe zakupione w roku ubiegłym - powiedział Radiu Gdańsk Stanisław Kądziela, dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni prezentując nowy nabytek. - Nie tylko są tańsze, ale - powiedzmy sobie szczerze - i wizualnie ładnie wyglądają.

- Ten pojazd jest świetnie wyposażony - z pełną klimatyzacją, z monitoringiem. To jest dla nas szansa na podnoszenie standardu usług - dodał Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego. - Te 3 składy kosztowały blisko 22 mln zł. Chcemy w kolejnych latach wprowadzić tego typu tabor zwłaszcza na te odcinki, które są słabiej obciążone pasażerami - poza sezonem do kurortów nadmorskich albo do jezior kaszubskich.

Niskie koszty eksploatacji pozwalają podwyższyć rentowność przewozów pasażerskich na liniach regionalnych i zwiększyć liczbę połączeń. Taki autobus kursuje już m.in. na trasie Lębork - Łeba.
(boj)

Opinie (56) 1 zablokowana

  • W pełni się zgadzam że powinna zostać reaktywowana linia kolejowa wrzeszcz kartuzy

    przecież widzimy jakie korki się tworzą przy zjazdach z obwodnicy, a to w większości ludzie z kierunku powiatu kaszubskiego jadą do stolicy kaszub, czyli do gdańska. nawet jeśli ta linia jest nieopłacalna to urząd marszałkowski, gminy i powiaty powinny ją dotować. Ale nie ma chyba o czym mówić, polskie koleje sa najgorsze w europie, ( no być może troszkę tańsze) przesiadająć się z pociągu niemieckiego to prawdziwa tragedia, poważnie chce się płakać. tych szynobusów powinno byćco najmniej 10 razy tyle. A na hel tez pociąg powinien jeżdzić przynajmiej dwa razy częsciej, inaczej wyremontowana dość fajnie moim zdaniem szosa na hel na odcinku reda władysławowo się rozpadnie już za dwa, trzy lata.

    • 0 0

  • Swiantopełk

    W Polsce nie inwestuje się w kolej, bo nikt nie chce koleji, łącznie z zarządem PKP. O linii do Kartuz zapomnij.

    • 0 0

  • juz dawno samorzady powinny przejac linie kolejowe od tego nierefolmowanego molocha jakim jest pkp i dopuscic prywatne firmy ktorym na pewno bardziej oplcaloby sie prowadzic przewozy

    • 0 0

  • żeby zwiększyć opłacalność lini

    Żeby linia była opłacalna powini spowrotem wprowadzić kurs
    6,30 z helu. Ile młodzeży by nim jeżdziła na 8,00 do szkół. Ale nietylko młodzież bo i równiesz przeważnie otwarte są budtiki od 8,00. A ten kurs o szesnastej powinien być zamieniony na 17,10 z Gdyni. A tak pozatem nowe Autobusy szynowe żeby na siebie zarobić powiny kusować częściej.
    Jeżeli jakiś prywatny przewoźnik zakupuje sobie nowy autobust turystyczny np.. To ten autobus pracuje na siebie przez 24 godziny. A szynobus przyjedzie z Helu Przerwa w Gdyni 4 godziny zanim jedzie spowrotem. Unaz kursuje mzk wejherowo przestuj autobusu to maksymalnie 20 minut a najczęściej 5 minut. Takrze powini się bardzo mocno zastanowić. Czy zakupil te pojazy do tego żeby więcej stały w garażach na leszczynkach czy by były więcej widoczne na trasie. Bo mam takie szczęście że widzę że ten nowy autobus szynowy stoji ciągle w garaży jestem ciekawy czemu on nie zarabia na siebie. Pozdrawiam

    • 0 0

  • SZYNKI

    Wy jesteście mało obciążeni! Niech z was radnych pajaców jeden sie przejedzie tym złomem szczególnie kursem 15.14 z Gdyni do Helu i o

    4 rano z Helu do Gdyni, wtedy ludzie jadą do pracy i sie muszą ściskac. Jak jest już to takie z*******e to dajcie dwa składy na te kursy przecież to jest patologia. A odpowiedzcie sobie, ile razy to sie zepsuło na trasie.!!! Klimatyzacja działa tylko w kiblu :( .

    • 0 0

  • Przeciwny

    Ten autobus to jest zwykłe ścierw-o Mam tego dosyć jeżdżę codziennie i jest taki tłok że szok. kiedyś było lepiej, Najlepiej niech zedrą kasę z tych wszystkich polityków i urzędasów wtedy nasza kolej była by najtańsza i najlepsza. Według mnie powinny wrócić stare pociągi nawet te piętrowe mimo iż mroź ale przecież ubiera się ciepło. i zawsze dużo miejsca jest. Nie cierpię tych autobusów. Powinni przywrócić lokomotywy spalinowe a jak nie to parowozy które tą linie Reda- Puck i z czasem coraz dalej obsługiwały ponad pół wieku (tu mowa o parowozach)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane