- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (449 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Wielka reklama na Trakcie Królewskim
Na kamienicy przy ul. Długi Targ zawisła duża reklama, zasłaniająca w większości jej oryginalne detale. Czy długo jeszcze będzie szpecić Główne Miasto?
Na umieszczenie reklam na rusztowaniu trzeba mieć zgodę wojewódzkiego pomorskiego konserwatora zabytków. Właściciele kamienic nie zawsze o taką zgodę występują, a nawet jeśli to robią, to bywa, że przekraczają wskazany w zgodzie czas ekspozycji baneru.
Tym razem duża reklama z ofertą Deutsche Bank została umieszczona przy ul. Długi Targ 22, w kamienicy należącej do wspólnoty mieszkaniowej. Na płachcie odnotowano także udział miasta w kosztach prowadzonego remontu elewacji.
Jak długo ta reklama będzie wisieć?
- Mamy zgodę konserwatora na jej umieszczenie podczas prac remontowych. Potrwają one do końca grudnia tego roku - zapewnia Mirosława Stanulewicz z zarządzającej kamienicą firmy Attyka. - Miasto współfinansuje remont ze względu na to, że kilka mieszkań jest jeszcze w zasobie komunalnym, nie mamy od miasta na to osobnego dofinansowania. Kamienica nie jest w rejestrze zabytków, jest za to w obszarze objętym ochroną.
Zarządca zapewnia, że prace zostaną wykonane w terminie. Ich zakres nie jest mały, bo poza kompleksowym remontem elewacji obejmuje także remont dachu. Koszt prac to sporo ponad 100 tys. zł.
- Jeżeli chodzi o duże reklamy wieszane na budynkach, to z założenia jestem im przeciwna. Natomiast, jeśli spełniają określone warunki, czyli są umieszczone na tymczasowej konstrukcji i eksponowane tylko podczas remontu oraz ich umieszczenie ma przełożenie na to, że wspólnota pozyskuje środki na podjęcie prac, to myślę, że czasami warto pójść na kompromis - podkreśla Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia z ramienia miasta.
Sprawę reklam w tym obszarze już od zeszłego roku powinna regulować uchwała krajobrazowa, która z założenia ma ograniczyć chaos reklamowy i doprowadzić do uporządkowania estetyki przestrzeni publicznej. Miasto jednak aż przez dwa lata przygotowywało do niej wytyczne. Założenia uchwały obecnie są wyłożone do publicznych konsultacji.
Warto zaznaczyć, że wspólnota przy Długim Targu częściowo dostosowała się do nowych wytycznych, choć reklama zdaniem menadżerki powinna być bardziej w pionie i odwzorowywać większy zakres kamienicy.
Czytaj też: Uchwała krajobrazowa jeszcze w tym roku?
W wytycznych, które mają być jeszcze w tym roku uchwalone przez Radę Miasta, jest zapis, że w strefie tzw. S0, dopuszcza się sytuowanie reklamy na rusztowaniu, lecz jej ekspozycja nie może przekroczyć 30 proc. całkowitej powierzchni siatki, na obiektach budowlanych znajdujących się w rejestrze zabytków i do 60 proc. na pozostałych pod warunkiem odwzorowania graficznego całkowitej powierzchni pozostałych zakrytych fragmentów elewacji.
Co ważne, dopuszcza się sytuowanie reklamy na siatce budowlanej wyłącznie w trakcie prowadzenia robót budowlanych i na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Następną na rusztowaniu tej samej elewacji będzie można umieścić dopiero po pięciu latach karencji.
Opinie (97) 2 zablokowane
-
2017-09-26 15:47
Tak miasto walczy z reklami
- 9 3
-
2017-09-26 15:47
Remont zakończony to ściągamy reklamę! I tyle.
- 5 4
-
2017-09-26 16:15
to nie jest ul. Długi Targ
tylko Długi Targ czyli synonim Placu
- 5 1
-
2017-09-26 16:29
Może warto upublicznic ile kto za to g.... dostał? Ile pani menadżer ile wspólnota o i co najważniejsze konserwator zabytków!!! Wiem że ludzie za pieniądze są gotowi zrobić praktycznie wszystko więc......
- 1 11
-
2017-09-26 16:37
sama reklama też bez sensu
po co tam ta facjata jakiegoś nikomu nieznanego kolesia? niby do czego ma mnie to zachęcać? codziennie mijam tysiąc twarzy i co z tego? mam się rzucić na produkt/usługę, bo widzę jakąś gębę? no proszę was.
- 8 3
-
2017-09-26 16:56
Dla wielu zabytków/kamienic nie ma INNEJ możliwości finansowania remontów niż REKLAMY (1)
Reklamy TAK ale w sposób UREGULOWANY czyli taki, który uwzględnia interesy stron: mieszkańców nieruchomości mieszkańców.
- 5 4
-
2017-09-26 17:19
A jakie ty masz interesy w kamienicy ktora nie jest twoja
- 0 3
-
2017-09-26 17:18
Dla mnie n8e szpeca ale trojmiasto.pl nie wie ze o gustach sie nie dyskutuje. Tylko ze... silniejszy ma zawsze racje lub ten co ma portal
- 3 5
-
2017-09-26 17:41
Akurat podczas remontu elewacji nie mam nic przeciwko reklamie na rusztowaniu. Co innego na codzień
- 9 4
-
2017-09-26 19:53
Trakt królewski?
Trakt królewski a chodnik woła o pomste do nieba. Gorzej już być nie może. Reklamy to jakieś nasze zboczenie. Wszedzie wiszą te szmaty, przyczepki , stojaji. Wszędzie zasyfiona przestrzeń.
- 4 0
-
2017-09-26 19:59
Dlatego deutsche bankowi mówimy NIE
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.