- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (450 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Wielka reklama na Trakcie Królewskim
Na kamienicy przy ul. Długi Targ zawisła duża reklama, zasłaniająca w większości jej oryginalne detale. Czy długo jeszcze będzie szpecić Główne Miasto?
Na umieszczenie reklam na rusztowaniu trzeba mieć zgodę wojewódzkiego pomorskiego konserwatora zabytków. Właściciele kamienic nie zawsze o taką zgodę występują, a nawet jeśli to robią, to bywa, że przekraczają wskazany w zgodzie czas ekspozycji baneru.
Tym razem duża reklama z ofertą Deutsche Bank została umieszczona przy ul. Długi Targ 22, w kamienicy należącej do wspólnoty mieszkaniowej. Na płachcie odnotowano także udział miasta w kosztach prowadzonego remontu elewacji.
Jak długo ta reklama będzie wisieć?
- Mamy zgodę konserwatora na jej umieszczenie podczas prac remontowych. Potrwają one do końca grudnia tego roku - zapewnia Mirosława Stanulewicz z zarządzającej kamienicą firmy Attyka. - Miasto współfinansuje remont ze względu na to, że kilka mieszkań jest jeszcze w zasobie komunalnym, nie mamy od miasta na to osobnego dofinansowania. Kamienica nie jest w rejestrze zabytków, jest za to w obszarze objętym ochroną.
Zarządca zapewnia, że prace zostaną wykonane w terminie. Ich zakres nie jest mały, bo poza kompleksowym remontem elewacji obejmuje także remont dachu. Koszt prac to sporo ponad 100 tys. zł.
- Jeżeli chodzi o duże reklamy wieszane na budynkach, to z założenia jestem im przeciwna. Natomiast, jeśli spełniają określone warunki, czyli są umieszczone na tymczasowej konstrukcji i eksponowane tylko podczas remontu oraz ich umieszczenie ma przełożenie na to, że wspólnota pozyskuje środki na podjęcie prac, to myślę, że czasami warto pójść na kompromis - podkreśla Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia z ramienia miasta.
Sprawę reklam w tym obszarze już od zeszłego roku powinna regulować uchwała krajobrazowa, która z założenia ma ograniczyć chaos reklamowy i doprowadzić do uporządkowania estetyki przestrzeni publicznej. Miasto jednak aż przez dwa lata przygotowywało do niej wytyczne. Założenia uchwały obecnie są wyłożone do publicznych konsultacji.
Warto zaznaczyć, że wspólnota przy Długim Targu częściowo dostosowała się do nowych wytycznych, choć reklama zdaniem menadżerki powinna być bardziej w pionie i odwzorowywać większy zakres kamienicy.
Czytaj też: Uchwała krajobrazowa jeszcze w tym roku?
W wytycznych, które mają być jeszcze w tym roku uchwalone przez Radę Miasta, jest zapis, że w strefie tzw. S0, dopuszcza się sytuowanie reklamy na rusztowaniu, lecz jej ekspozycja nie może przekroczyć 30 proc. całkowitej powierzchni siatki, na obiektach budowlanych znajdujących się w rejestrze zabytków i do 60 proc. na pozostałych pod warunkiem odwzorowania graficznego całkowitej powierzchni pozostałych zakrytych fragmentów elewacji.
Co ważne, dopuszcza się sytuowanie reklamy na siatce budowlanej wyłącznie w trakcie prowadzenia robót budowlanych i na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Następną na rusztowaniu tej samej elewacji będzie można umieścić dopiero po pięciu latach karencji.
Opinie (97) 2 zablokowane
-
2017-09-27 03:11
A dziś wszyscy tylko pieniądz
Czczą ze wszystkich sił.
Górą zdolność jest kupiecka,
Co ma za nic nas;
Autor: Feliks Szober- 1 1
-
2017-09-27 03:20
Takich banerów nie zobaczymy na żadnej starówce w miastach zachodniej Europy. Niestety tylko my robimy w ten sposób stragan z naszego Gdańska :-(
- 1 1
-
2017-09-27 05:07
Jak wasze redakcje ozdobione są wielkimi płachtami czy innymi świecącymi napisami to nikomu to nie przeszkadza
- 0 0
-
2017-09-27 07:06
Może niech urząd miasta cały okleją !!!
To było by coś ... Kto jest za łapka w górę :)
- 2 0
-
2017-09-27 08:21
Kto na to pozwala ??
Kto daje zezwolenie na tę brzydotę ??
turyści nie jadą zwiedzać obcych miast - bym tam oglądać reklamy .
jedyny transparent zasłaniający remontowany obiekt - może być tylko ze zdjęciem
remontowanego obiektu !!
kto za to odpowiada w magistracie ??
krew zalewa - spokojnego turystę .- 2 0
-
2017-09-27 09:16
zgadza się, miejsce na reklamę faktycznie intratne
ALE, szpeci wygląd, estetycznych kamienic
- 1 0
-
2017-09-27 09:28
Pajece nie powinni sie wypowiadac
Jedziesz do gdanska nq wakacje robisz sobie pamiatkowe zdjecie a tu rąb samolot albo jakoes inne stolec na reklamie a jeszcze jakis pajac napisze ze brzydko bez niej to ja normalnie w domu na kiblu to reklame mu zawiesze zeby sie czul jak ten turysta na wakacjach
- 2 0
-
2017-09-27 09:42
Zakazać wszelkich reklam, a ich twórców skazać na kare śmierci
za szkody jakie wyrządzili społeczeństwu! W tv reklama, w radiu reklama -oczywiscie na akord,aby nie było wyboru. Boże dzięki Ci za książki i AdBlocka!
- 0 0
-
2017-09-27 09:42
Powinni zrobić tak jak w Moskwie ...
Będąc na wakacjach w tym mieście zauważyłem, że prowadzi się tam ogrom remontów elewacji domów w centrum. Co przedstawiają osłony z góry do dołu, identyczne jak u nas? A no odzwierciedlają dokładnie remontowaną elewację! Czasem tak dokładnie, że domyślam się jedynie, że jest to narzucone przez ich prawo, bo koszty tych osłon muszą być znaczne.
- 2 0
-
2017-09-27 09:51
Najwiecej do powiedzenia maja zawsze ludzie z zewnatrz.
Wtykaja nos w nie swoje sprawy, w cudze biznesy i kieszenie.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.