• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wieszanie emocji na reklamie

Katarzyna Moritz
17 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Baner z niebezpieczną grą słów jest zwykłą reklamą, choć dla osób szukających pomocy bardzo mylącą. Baner z niebezpieczną grą słów jest zwykłą reklamą, choć dla osób szukających pomocy bardzo mylącą.

Chcesz się powiesić? - baner z takim hasłem mijają w Gdańsku mieszkańcy ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska. Czarny humor, pomoc psychologiczna, reklama czy zwykła głupota?



Dzisiejsze reklamy coraz śmielej przekraczają granice dobrego smaku. Dzisiejsze reklamy coraz śmielej przekraczają granice dobrego smaku.
- Nie wiem, na czym polega ta prowokacja, ale też boję się sprawdzać... Od ponad miesiąca wisi na Łostowickiej wśród reklam nagrobków... Jeszcze z literówką...- poinformował nas pan Bartosz, nasz czytelnik.

My jednak sprawdziliśmy. Widniejący na banerze numer telefonu odebrał młody mężczyzna.

- To jest miejsce na reklamę, żeby ktoś mógł ją powiesić na moim ogrodzeniu. Ale wkrótce ją zdejmę, w sumie jest słaby odzew - wyjaśnia właściciel baneru. Czy zdawał sobie sprawę, że może to być różnie odebrane? - Była u mnie policja w tej sprawie. Miałem też dostać wezwanie na komisariat, by złożyć wyjaśnienia, ale jeszcze nie przyszło. Nie sądziłem, że ktoś może pomyśleć, że to oferta skorzystania z porady psychologa czy zachęta do wieszania.

Czy jesteś obojętny na reklamy?

Wiadomo nie od dziś, że firmy reklamowe prześcigają się w pomysłach, by przyciągnąć naszą uwagę. Choć większość z nas twierdzi, że jest uodporniona na reklamę, to jednak gdy idziemy do sklepu, a nie wiemy, jaki proszek kupić, ostatecznie sięgamy po ten, który kiedyś mignął nam w reklamie. Jak zatem może być odebrany baner z hasłem "chcesz się powiesić"?

- To coś jest głupie i bezmyślne! Na szczęście takie hasło aż tak prosto nie działa, że ktoś to przeczyta i się powiesi. Jednak dla osób szukających naprawdę pomocy może to być bardzo mylące. To igranie z emocjami. Może za chwilę ktoś wywiesi baner "Umierasz na raka, to kup trumnę". Epatowanie śmiercią, samobójstwem czy przemocą w komercyjnych reklamach to przekroczenie dobrego smaku - podkreśla Krzysztof Sarzała, psychoterapeuta i kierownik Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdańsku.

Opinie (101) 4 zablokowane

  • Zdziwiona...

    Nie wiem, czy osoby wypowiadające się w tym artykule sa mało kumate, mało domyślne? Przecież od razu wiadomo, że to prowokacyjna gra słów. Dla mnie od razu było jasne, że chodzi o zareklamowanie usługi wieszania reklam, a prowokacyjne hasło miało przyciągnąć uwagę.

    • 18 0

  • "Dzisiejsze reklamy coraz śmielej przekraczają granice dobrego smaku. "

    Nauczyli się tego od dziennikarzy. Fakt i SE to tylko wierzchołek kupy

    • 10 1

  • "Nie sądziłem, że ktoś może pomyśleć, że to oferta skorzystania z porady psychologa czy zachęta do wieszania.. "

    Gość albo robi z ludzi idiotów, albo sam jest idiotą...

    • 0 9

  • (2)

    to zdjęcie dobitnie pokazuje naszą polską estetykę (a właściwie jej brak) miast, niczym z Kazachstanu albo Mołdawii - szpetne i chaotycznie umieszczone reklamy

    • 13 2

    • tzw dziadostwo

      • 3 1

    • obejrzyj chociaż fotki stolicy Kazachstanu

      to zobaczysz jakie głupoty piszesz

      • 1 0

  • No na prawdę... (3)

    ...rewelacyjny artykuł - godny pokazania go jako pierwszego w wiadomościach - tym żyje Trójmiasto. Apeluje do "dziennikarzy" - wróćcie do formy sprzed roku. Od długiego czasu dążycie w kierunku WP.pl niestety.

    • 5 5

    • Ależ kto ci każe czytać? (1)

      Ja pie......, nie czytaj, masz miliony innych stron, a nie zabraniasz innym pisać, o czym chcą.

      • 2 2

      • Do pisania o czym się chce to służą blogi...

        Jak widać nie zrozumiałaś/eś prostego przekazu - Trojmiasto.pl nie spełnia już takiej roli jak za dobrych czasów - można było z pierwszej ręki i na bieżąco dowiedzieć się o istotnych wydarzeniach. A treść tak banalnego artykułu raczej na pierwszej stronie się znaleźć nie powinna. "Ja pie...". Pozdrawiam.

        • 2 2

    • co ty masz za klopot z wp?

      ze nie pisza dobrze o platformie?

      • 1 1

  • głupia, beznadziejna,bez sensu

    a jednak zadziałała
    jak artysta szokuje nazywamy to sztuką a jak reklama to złym wymysłem
    wolność słowa i przekazu

    • 3 1

  • Reklamą można "dobić" człowieka! (1)

    Po nagłej śmierci mojego 25-letniego Syna, jeden z banków, w którym Syn miał konto i który to bank został oficjalnie powiadomiony o przyczynie zamknięcia konta, przysłał adresowaną do Zmarłego reklamę pod hasłem " I ty możesz mieć lepszą emeryturę, załóż....". Nikt nas, Rodziców, wtedy tak nie dotknął!

    • 4 4

    • urzekła

      mnie wasza historia.

      • 4 5

  • Najlepsza była reklama homosiów

    "Nienawiść boli" i cięta riposta dopisana sprayem:)

    • 3 2

  • reklama która zapadła mi w pamięć: (1)

    "Jeśli nie Oxford to co? ZSBO."

    • 20 0

    • jeśli nie oksford to zasiłek,
      cały czas na czasie

      • 1 0

  • Jeszcze kilka dni temu we Centrum Wrzeszcza, na Biedronce wisiał olbrzymi baner reklamowy Amber Gold! (2)

    Wczoraj został zdjęty i widnieje napis na sklepie Biedronki ... ZATOKA zaprasza.

    • 17 0

    • (1)

      zatoka gdańska ?

      • 2 0

      • nie, raczej ta "Zatoka" co miała być kiedyś w Gdańsku - "handlu nowa epoka"

        a wyszło jak zwykle ...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane