• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wieszanie emocji na reklamie

Katarzyna Moritz
17 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Baner z niebezpieczną grą słów jest zwykłą reklamą, choć dla osób szukających pomocy bardzo mylącą. Baner z niebezpieczną grą słów jest zwykłą reklamą, choć dla osób szukających pomocy bardzo mylącą.

Chcesz się powiesić? - baner z takim hasłem mijają w Gdańsku mieszkańcy ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska. Czarny humor, pomoc psychologiczna, reklama czy zwykła głupota?



Dzisiejsze reklamy coraz śmielej przekraczają granice dobrego smaku. Dzisiejsze reklamy coraz śmielej przekraczają granice dobrego smaku.
- Nie wiem, na czym polega ta prowokacja, ale też boję się sprawdzać... Od ponad miesiąca wisi na Łostowickiej wśród reklam nagrobków... Jeszcze z literówką...- poinformował nas pan Bartosz, nasz czytelnik.

My jednak sprawdziliśmy. Widniejący na banerze numer telefonu odebrał młody mężczyzna.

- To jest miejsce na reklamę, żeby ktoś mógł ją powiesić na moim ogrodzeniu. Ale wkrótce ją zdejmę, w sumie jest słaby odzew - wyjaśnia właściciel baneru. Czy zdawał sobie sprawę, że może to być różnie odebrane? - Była u mnie policja w tej sprawie. Miałem też dostać wezwanie na komisariat, by złożyć wyjaśnienia, ale jeszcze nie przyszło. Nie sądziłem, że ktoś może pomyśleć, że to oferta skorzystania z porady psychologa czy zachęta do wieszania.

Czy jesteś obojętny na reklamy?

Wiadomo nie od dziś, że firmy reklamowe prześcigają się w pomysłach, by przyciągnąć naszą uwagę. Choć większość z nas twierdzi, że jest uodporniona na reklamę, to jednak gdy idziemy do sklepu, a nie wiemy, jaki proszek kupić, ostatecznie sięgamy po ten, który kiedyś mignął nam w reklamie. Jak zatem może być odebrany baner z hasłem "chcesz się powiesić"?

- To coś jest głupie i bezmyślne! Na szczęście takie hasło aż tak prosto nie działa, że ktoś to przeczyta i się powiesi. Jednak dla osób szukających naprawdę pomocy może to być bardzo mylące. To igranie z emocjami. Może za chwilę ktoś wywiesi baner "Umierasz na raka, to kup trumnę". Epatowanie śmiercią, samobójstwem czy przemocą w komercyjnych reklamach to przekroczenie dobrego smaku - podkreśla Krzysztof Sarzała, psychoterapeuta i kierownik Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdańsku.

Opinie (101) 4 zablokowane

  • (1)

    Billboard "zgładzimy całe miasto" podchodzi mi pod manifest programowy ekipy Budynia. Zawsze, kiedy go widzę, mam takie skojarzenia. ;)

    • 13 0

    • Mi pasuje do kampanii Szczurka, który chce mieć za wszelką cenę lotnisko

      • 1 1

  • Chcesz stracić wszystko - inwestuj w ZUS !

    • 10 1

  • do wp nawet nie dorastacie z takimi tekscikami

    • 1 2

  • Mama mi mówiła, że we Wrzeszczu kiedyś się zepsuł neon

    i wyszło:
    "Gdańsk miastem k__atów".

    A ja pamiętam "Hotel _DYNIA"

    • 6 0

  • Czy przypadkiem nie jest napisane chcesz się powieścić?

    • 0 1

  • może miało być "chcesz się popieścić"

    ale po co to pytanie...

    • 5 0

  • Pooglądajcie sobie wiadomości telewizyjne,

    poczytajcie prasę codzienna, a ten niby "mrożący krew w żyłach" przekaz z banerka zblednie, a po chwili zniknie z Waszej świadomości.

    • 5 0

  • ale o co chodzi ?

    ten baner wisi tam dobre pół roku,a dopiero teraz reakcja ,czyżby sezon ogórkowy w redakcji
    pozdrawiam

    • 9 0

  • Zapomnieliście dodać baneru który macie dziś na głównej stronie (1)

    To nie wymaga komentarza, to jest po prostu żałosne.

    • 1 0

    • już nie ma baneru ECS , szybko adminek klika

      • 0 0

  • CO MAMY W GLOWACH?

    ten pan mogl tez napisac na banderze tak- zanim sie powiesisz zastanow sie; zadzwon do nas, u nas dobrze sie wyspowiadzasz!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane