• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wieszanie emocji na reklamie

Katarzyna Moritz
17 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Baner z niebezpieczną grą słów jest zwykłą reklamą, choć dla osób szukających pomocy bardzo mylącą. Baner z niebezpieczną grą słów jest zwykłą reklamą, choć dla osób szukających pomocy bardzo mylącą.

Chcesz się powiesić? - baner z takim hasłem mijają w Gdańsku mieszkańcy ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska. Czarny humor, pomoc psychologiczna, reklama czy zwykła głupota?



Dzisiejsze reklamy coraz śmielej przekraczają granice dobrego smaku. Dzisiejsze reklamy coraz śmielej przekraczają granice dobrego smaku.
- Nie wiem, na czym polega ta prowokacja, ale też boję się sprawdzać... Od ponad miesiąca wisi na Łostowickiej wśród reklam nagrobków... Jeszcze z literówką...- poinformował nas pan Bartosz, nasz czytelnik.

My jednak sprawdziliśmy. Widniejący na banerze numer telefonu odebrał młody mężczyzna.

- To jest miejsce na reklamę, żeby ktoś mógł ją powiesić na moim ogrodzeniu. Ale wkrótce ją zdejmę, w sumie jest słaby odzew - wyjaśnia właściciel baneru. Czy zdawał sobie sprawę, że może to być różnie odebrane? - Była u mnie policja w tej sprawie. Miałem też dostać wezwanie na komisariat, by złożyć wyjaśnienia, ale jeszcze nie przyszło. Nie sądziłem, że ktoś może pomyśleć, że to oferta skorzystania z porady psychologa czy zachęta do wieszania.

Czy jesteś obojętny na reklamy?

Wiadomo nie od dziś, że firmy reklamowe prześcigają się w pomysłach, by przyciągnąć naszą uwagę. Choć większość z nas twierdzi, że jest uodporniona na reklamę, to jednak gdy idziemy do sklepu, a nie wiemy, jaki proszek kupić, ostatecznie sięgamy po ten, który kiedyś mignął nam w reklamie. Jak zatem może być odebrany baner z hasłem "chcesz się powiesić"?

- To coś jest głupie i bezmyślne! Na szczęście takie hasło aż tak prosto nie działa, że ktoś to przeczyta i się powiesi. Jednak dla osób szukających naprawdę pomocy może to być bardzo mylące. To igranie z emocjami. Może za chwilę ktoś wywiesi baner "Umierasz na raka, to kup trumnę". Epatowanie śmiercią, samobójstwem czy przemocą w komercyjnych reklamach to przekroczenie dobrego smaku - podkreśla Krzysztof Sarzała, psychoterapeuta i kierownik Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdańsku.

Opinie (101) 4 zablokowane

  • Dobry był automat z kawą na PG

    który miał na wyświetlaczu: "weź coś ciepłego w usta". :D

    • 8 0

  • A pamięta ktoś...

    Jaśniejące na dachu budynku we Wrzeszczu neony napisu GDAŃSK MIASTEM KWIATÓW? Był też czas, że zgasły dwie litery w wyrazie kwiatów :DD Dawne dobre czasy.

    • 3 0

  • UWAGA!!

    Ten artykuł to kryptoreklama reklam. Jego celem jest spowodowanie, aby ludzie zaczęli zwracać uwagę na reklamy. Od lat wszyscy się bowiem tak uodpornili, że nikt już chyba nie patrzy co na tych szmatach jest napisane.

    • 4 0

  • Zadzwoń i sprawdź!

    • 2 0

  • jakie reklamy? (1)

    W ogóle nie oglądam telewizji.
    Nie słucham radia.
    Zablokowałem 99% reklam na przeglądanych przeze mnie stronach w internecie.
    Nie czytam żadnych emaili marketingowych. 99% z nich automatycznie ląduje w koszu dzięki dobrze "wyćwiczonym" filtrom.
    Wyrzucam bez czytania całą tradycyjną pocztę marketingową.
    Nie biorę, nie podnoszę, nie przyjmuję żadnych ulotek, biuletynów, gazetek czy informatorów.
    Na ulicy nauczyłem się ignorować wszystko co przypomina reklamę.
    Obecnie ćwiczę ignorowanie większości bodźców zewnętrznych w galeriach handlowych.

    I to wszystko w środku dużego miasta.
    Da się? Oczywiście że się da!

    • 5 2

    • Też tak robię.
      I świat wydaje mi się prawie tak fajny, jak za Gierka. :)

      • 3 1

  • bez podlaskiego nie wstaję,
    podlaski stawia na nogi.

    • 5 0

  • W ten sposób "Śmig" na dodatkową, bezpłatną reklamę na dużym portalu.

    A może nie bezpłatną? ;)

    • 1 0

  • może reklama za loda,
    tzw barter ?

    • 4 0

  • czyt.

    to nowy wyksztalciuch. wypalil skreta i mial wizje. jestem ciekawy czj to plot. wlasciciel powinien miec kontrole.

    • 0 0

  • powieszenie, samobojstwo, smierc

    wciaz tematy tabu w zasciankowej Polsce, a przeciez takie same jak np. narodziny.
    Ale czy takie slowa robia reklame- chyba nie, kojarza sie mega negatywnie i na pewno nie przyciagaja.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane