• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Słuszną linię ma nasza władza...

    • 3 2

    • oby wydoić do kieszeni

      układy przetargi kary

      • 0 0

  • Piotr (1)

    Cały świat buduje przejścia bezkolizyjne tylko nie Gdańsk. Smutne.

    • 13 2

    • Gdańsk to dno

      • 0 0

  • Przejście podziemne jest bezpieczniejsze (1)

    Nie ma w nich potrąceń pieszych przez samochody lub rowery

    • 14 5

    • i jest też niedostępne dla części pieszych oraz rowerów

      można też zakazać jazdy samochodem i będzie jeszcze bezpieczniej.

      • 0 0

  • 6,3 miliona zmarnowane na tak bezsensowny pomysł. Brawo Wy, włodarze Gdańska.....

    • 11 2

  • Bardzo dobrze. Teraz aby dostać się na tramwaj z autobusu (2)

    w kierunku Oruni, trzeba przejść ponad 200 metrów w tym przez wąskie przejście przed schodami. Szerokość przejścia to maksymalnie 1,5 metra - dla tysięcy pasażerów idących w jedną i w drugą stronę.

    • 1 9

    • to nalezy przebudować te schody

      w tunelu przerobionym na wejście do centrum handlowego...

      • 1 0

    • ojojoj

      • 0 0

  • Przejście

    Zrobić same deptaku bez samochodów przejścia podziemne zasypać.

    • 3 1

  • Brniemy w ślepą uliczkę. (1)

    Jeśli już coś robić, to tunel dla aut. W takim miejscu auta nie powinny być w ogóle widoczne.

    • 3 3

    • synek ty do mamy idź

      • 0 0

  • Chyba komuś zależy na jeszcze większym zakorkowaniu

    tego miasta. Zróbcie jeszcze przejście naziemne na wysokości Dworca Głównego oraz przy Zieleniaku. Będzie weselej i śmieszniej

    • 7 0

  • nasza wladza (1)

    czy ktos zacznie myslec glowa ???? po co te tunele sa ,zakorkuja caly gdansk masakra jakas

    • 7 1

    • że co ?

      • 0 0

  • Bardzo dobrze.

    • 0 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane