• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • Inaczej mowiac (3)

    budowanie przejścia przez jezdnie pod którą jest tunel przejście podziemne to plucie w twarz mieszkańcom i ignorancja magistratu i będą pierwsi którzy takie coś zbudują. Pujdzie wstyd na UE albo i dalej.

    • 16 4

    • Bardziej plucie tranzytowi (2)

      Mieszkancy są zachwyceni

      • 1 1

      • Jak widać, zdecydowana mniejszość mieszkańców.

        • 1 3

      • nie, wcale nie jestem

        • 0 0

  • podziemia są dla szczurów (1)

    tyle w temacie

    • 3 13

    • zostań tam

      • 0 0

  • To kiedy zasypywanie tunelu bo bym przyszedł z łopatą sobie dorobić parę godzin jak już tunel nie jest potrzebny

    • 7 1

  • Kazdy kretyn ma swoj odcinek.

    Jeden kaze zlikwidowac tunel ,drugi-zniszczyc i rozsprzedac Lotos.Kiedys by sie zastanawiano-i**ota czy dywersant?.Dzisiaj to sport bez zadnych konsekwencji.Bandycki kraj sie robi.

    • 10 0

  • (1)

    Głupszym pomysłem od tego było by zrobienie w tym miejscu kładki ze schodami nad jezdnia aby nie korkować jezdni i ten głupszy pomysł miałby więcej plusów niż ten co ma być zrobiony.

    • 7 0

    • Po co kładka? Przypominam od kilkudziesięciu lat jest tam przejście podziemne

      • 0 0

  • Czy to nie jest chore? (1)

    Odnoszę wrażenie, że ktoś kto wnosi takie zmiany jest nie w pełni normalną osobą. To być może ktoś, kto jest totalnie zakręcony na punkcie rowerów albo nienawidzi samochodów i kierowców...

    • 9 1

    • albo ma w tym interes

      • 0 0

  • Ty Marek (1)

    ja ci powiem. Jak nie wiadomo o co chodzi to się domyśl o co chodzi także nie ma tu przypadku ani czyjejś głupoty.

    • 8 0

    • już liczone

      zyski do kieszeni

      • 1 0

  • Auta autami, ale pewnie czas przejazdu tramwaju między Głównym a Śródmieściem jeszcze bardziej się wydłuży. No ale zapowiadali priorytet pieszych nad komunikacją.

    • 8 0

  • Masakra ..

    Jestem ciekawy kiedy pierwsze ofiary śmiertelne będą;) chyba bardzo szybko nie brakuje kretynow ktorzy jak zobacza tramwaj to będa biegiem lecieli prosto pod samochody nie zważając na sygnalizację świetlną

    • 8 0

  • Władze Gdańska jak zwykle, w tyłku mają zdanie mieszkańców,

    bo Władze mają jakieś Poglądy, wynikające z poglądów garstki Aktywistów, i będą je wcielać w życie za wszelką cenę :/

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane