• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Wracamy do przejść, które wiele lat temu były likwidowane by poprawić bezpieczeństwo pieszych i zmotoryzowanych. Nowe wraca? A dojazdy do nowych osiedli polnymi drogami. Miasto zainteresowane jest wyłącznie ścisłym centrum, przecież turysta przez np. Niepołomicką nie pojedzie. A mieszkańcy- cóż płacą podatki i ?

    • 16 3

    • Co za bzdura

      Milionowe inwestycje, jak Havla, Adamowicza, Tunel pod Wisłą, nowe linie tramwajowe, PKM, teraz Kartuska, wszystko peryferia! Centrum to raptem 5% inwestycji.

      • 1 0

    • przez np. Niepołomicką

      łoni tera majom wizje do wewnącz, taki trynd :D

      • 0 1

  • (3)

    Do tego przebudowanie przystanków tramwajowych kosztem zwężenie jezdn w tym miejscui. To jest jakieś nieporozumienie. Kto podejmuje tam na tak durne decyzje

    • 10 4

    • Dlaczego durne? (2)

      • 3 1

      • (1)

        Gdyż bo to jest jedno z miejsc o dużym natężeniu ruchu i tam są ciągle korki a ta decyzja zmniejszy przepustowość przejazdu a przejście dla pieszych dołoży swoje w tym temacie. Idź tam i postu trochę na przystanku i postu trochę i się rozejzyj co tam się dzieje to może zrozumiesz

        • 0 3

        • odróżnij przepustowość dla pojazdów od przepustowości dla ludzi

          ta inwestycja poprawi przepustowość ruchu ludzi, na przepustowość pojazdów będzie miała minimalny wpływ- odczuwany tylko niekiedy w godzinach szczytu, dopóty, dopóki się rozsądni kierowcy nie przesiądą na inne sposoby poruszania się po mieście.

          • 0 0

  • Powinien być wspólny przystanek autobusowy tramwajowy (2)

    zalać tory betonem i niech na tym samym przystanku zatrzymują się autobusy i tramwaje, to super sprawa

    • 10 1

    • (1)

      takie rozwiązania są na przykład w Krakowie i super się sprawdzają

      • 1 1

      • takie rozwiązanie jest na Warneńskiej na Morenie i też się sprawdza.

        Ważny jest komfort dostępu do przystanków takich linii autobusowo - tramwajowych

        • 1 0

  • Dolozta jeszcze z 0.5 mln zł na likwidację tunelu bo nie będzie wtedy potrzebny

    Dajcie znać kiedy będzie uroczyste zasypywanie tunelu aby tamtędy nie chodzić bo chciałbym przyjść popatrzec

    • 6 2

  • widać że problem wyjścia z tunelu robi sie palący...

    Bo tym tunelem można wejść do centrum handlowego, ale dojście do przystanków i ulicy zostało koncertowo spaprane. Przebudować to nie łatwo i nie honor, to lepiej wymyślić takie bzdury jak przejście naziemne.

    I kłopot z głowy...

    • 14 2

  • ile by kosztowały ruchome schody (1)

    w tunelu?

    Coś mi mówi, że mniej niż przejście naziemne...

    • 10 6

    • na przystanki tramwajowe schody ruchome?

      co ty bierzesz?

      • 0 0

  • a wystarczyłoby zakazać jazdy samochodem prywatnym po mieście (2)

    Wszystkie problemy zniknełyby jak za dotknieciem czarodziejskiej różdżki

    • 7 5

    • i wróćmy do czasów

      kamienia łupanego

      • 1 1

    • Zakazać jazdy ale rowerom tylko ruch pieszy i wszystko w temacie !

      • 0 0

  • Co to ma byc????!!!! (1)

    Przeciez tam jest do cholery przejscie podziemne, duzo bezpieczniejsze rozwiazanie!!!!

    • 15 4

    • przejście podziemne się zasypie

      • 1 0

  • No to teraz zaczną się korki

    • 8 1

  • kiedy kierowczyki w koncu zrozumieją że nie są pępkiem świata? (10)

    nie jestescie sami w tym miescie. macie ściezki samochodowe za miastem to sobie tam po nich jezdzijcie. co to za przyjemnosc jezdzic samochodem po miescie i uprzykrzać życie mieszkańcom.

    • 6 18

    • (5)

      po pierwsze, nikt dla przyjemności po mieście nie jeździ tylko to jest główna droga komunikacyjna, po drugie - kierowcy to też mieszkańcy, którzy na dodatek chcą w miarę sprawnie dotrzeć do swoich mieszkań.

      • 5 5

      • (4)

        Mieszkań w Elblągu chyba

        • 5 6

        • chyba nie (2)

          Są ludzie którzy mieszkają po za centrum i też chcą mieć trochę życia, po za staniem na kolejnych swiatłach, bo janusz idzie na tramwaj...

          • 2 2

          • A może janusz che mieć trochę życia a nie kopciuchy ludzi spoza centrum?

            • 1 2

          • to mogą dojechać tramwajem, a nie smrodziarzem.

            • 1 1

        • Polecam spojrzeć na mapę albo przejechać się (może być komunikacją miejską, przynajmniej częściowo, bo nie wszędzie dojeżdża) i zobaczyć jak rozrósł się Gdańsk na południe i że robi się tam największa dzielnica miasta!

          • 0 0

    • No cóż jakiś urzędas poprowadził drogę wojewódzka tamtędy a teraz kolejny urzędas jeszcze spowalnia ten tranzyt. Brawo. Durny kraj.

      • 2 3

    • Jak byś zapłacił za bilet bez dopłat

      To byś też jeździł samochodem. 400 zł kosztuje miesięczny w sumie opłaty i dopłaty.

      • 0 2

    • nie każdy jak Ty (1)

      chodzi tylko do żabki po małpkę.
      Są ludzie ktorzy jeżdżą do pracy, szkół i na zakupy...

      • 3 1

      • dopisz jeszcze: inaczej niż samochodem

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane