• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • Wiosną ruszy budowa...

    Dziwne sformułowanie, zważywszy że wiosna już nastała.

    • 7 0

  • Większe korki

    Tak i kolejne światła w centrum. Mało ich stoi, zamiast odkorkować Śródmieście miasto działa przeciwnie. Korki a co za tym idzie ekologia nieważna. Zróbcie kolejny przejazd przez Motławę to na pewno pomorze

    • 8 3

  • Nie wiem czy ktoś zauważył (1)

    ...ale światła na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych, których przybywa na odcinku Brama Wyżynna Brama Zielona dotyczą także pojazdów komunikacji miejskiej. Skoro miasto Gdańsk tak bardzo zachęca do korzystania ze wspomnianej komunikacji to czemu ona też jest spowalniana?
    -Brama Wyżynna prowizoryczna zawrotka i nadchodzące przejście to już jest spowolnienie o minutę, a także potencjalny punkt kolizyjny co udowodnił kierowca pewnego autokaru, dodatkowo 100m są światła na Hucisku i tam auta mogą zawrócić bez problemu
    -Skrzyżowanie przy Chmielnej kolejny niezrozumiały punkt kolizyjny przejście podziemne jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a samochody w przeszłości bez problemu przekraczały strony torowiska przy użyciu przejazdu przez Jaglaną/Pszenną totalnie nie rozumiem sensu spowalniania autobusu i tramwaju(które dla miasta Gdańska podobno są priorytetem) dla kilku wyjeżdżających z jednej, lub drugiej strony Chmielnej
    -światła na łąkowej absolutnie nie rozumiem, bo nie zauważyłem tam ruchu na wyjazdach z Łąkowej, piesi również tam są rzadkością

    Takie 3 miejsca spokojnie dodają około 5min większości kursujących tam autobusów/tramwajów gdzie to mityczne przyspieszanie komunikacji miejskiej?

    • 14 3

    • No cóż administracja schodzi na psy

      • 0 0

  • Dulkiewicz nie chce być już Prezydentem.

    • 14 1

  • Przejście naziemne do forum muszę bo się idąc uduszę

    • 5 2

  • A buspasów nie będzie.

    Słabo DRMG.

    • 7 0

  • 6 milionów to parodja lepiej te pieniądze przeznaczyć na inne cele no ale prac pieniądze trzeba

    • 10 0

  • zamiast jednego pasa dla samochodów (1)

    zrobić ścieżkę rowerową, niech będzie nowocześnie i ekologicznie

    • 5 2

    • i pezezucimy się na konie

      • 0 0

  • (4)

    Naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej to bezsensowny pomysł, skoro istnieje tam przejście podziemne zapewniające bezpieczeństwo pieszym. Zasadna jest tylko przebudowa tzw. nawrotki, a także poprawa nawierzchni jezdni.

    • 14 4

    • Nie będziemy chodzić tunelem jak szczury (2)

      • 0 6

      • szczury to inteligentne stworzenia

        i wiedzą co dobre...

        • 0 0

      • Ty gryzoniu to coś mało wiesz o szczurach

        • 0 0

    • przepraszam a jakie to niebezpieczeństwo czyha na pieszego na przejściu z sygnalizacją w reprezentacyjnym miejscu miasta? Przecież czasy terroru samochodów już się kończą, zrozum to bo poganianie pieszych już dawno się skończyło. Powiem więcej, będzie jeszcze więcej normalności dla pieszych w miastach.

      • 1 3

  • Odnoszę wrażenie że od kilku miesięcy nieprzerwanie trwa festiwal urzędniczej głupoty.

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane