• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wizz Air pofrunął

Tadeusz Gruchalla
10 sierpnia 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Pierwszy samolot Wizz Air wzbił się w niebo w środę, 19 maja br. o godzinie 6.20 rano i wylądował na londyńskim lotnisku Luton o 8.35. Ten trwający dwie godziny piętnaście minut lot numer 101 z Katowic był czymś nowym, nie tylko dla linii Wizz Air, ale także dla Europy Środkowej i Wschodniej. Po niespełna trzech miesiącach po raz pierwszy linie Wizz Air wzbiły się wczoraj z lotniska w Rębiechowie z VIP-ami i dziennikarzami.

Rejsem "Gdańsk z lotu ptaka" linie te zainaugurowały codzienne połączenia Gdańska z Londynem. Zaledwie 19 dni po przystąpieniu 10 krajów do Unii Europejskiej, Wizz Air, nowa węgierska linia lotnicza zaoferowała swoje usługi klientom Zjednoczonej Europy. To pierwszy przypadek, kiedy państwowe linie lotnicze będą musiały zmierzyć się z prawdziwą konkurencją w regionie. I to z liniami, które powstały w niecały rok. Podczas pierwszego lotu Wizz Air do Londynu wszystkie miejsca w nowym, przekazanym zaledwie tydzień temu, samolocie Airbus A320, były zajęte. Tego samego dnia odbyły się także dwa loty do Włoch. Od 1 lipca Wizz Air zwiększył do dwóch dziennie liczbę lotów z Katowic do Londynu. Do tego czasu flota Wizz Air powiększy się do 4 samolotów.

Od dziś z Gdańska można codziennie latać do Londynu.
- Rozpoczęcie lotów z Warszawy i Gdańska to strategiczny punkt dla obecności Wizz Air w Polsce - powiedział "Głosowi" József V radi, prezes zarządu Wizz Air. - Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować Polakom podróżowanie po korzystnych cenach z wielu miejsc w Polsce do czołowych europejskich miast. Naszym celem było, aby latanie stało się dostępne dla wszystkich, nie tylko biznesmenów i polityków. Promocyjna cena biletów na nowe połączenia wynosi 99 złotych w jedną stronę, bez opłat lotniskowych.

Od 15 września linie te będą także latać z Gdańska trzy razy w tygodniu do Kopenhagi. Na uroczystość zorganizowaną wczoraj w hali odlotów Portu Lotniczego w Gdańsku im. Lecha Wałęsy przybyli m.in. wicewojewoda pomorski Krystyna Gozdawa-Nocoń, marszałek pomorski Jan Kozłowski, prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, obecni byli przedstawiciele świata biznesu, polityki, turystyki i sportu na czelem z Dariuszem Michalczewskim. Z pokładu 180-osobowego Airbusa A320 goście podziwiali Gdańsk i całe Wybrzeże, łącznie z Półwyspem Helskim.
Głos WybrzeżaTadeusz Gruchalla

Opinie (41)

  • gallux,

    jak 4 samolotami zapewnić wymagane połączenia to zadasnie logistyczne i całkiem do wykonania.
    Analogicznie do twoich potrzeb jak rozklekotanym welocypedem marki Ukraina rozwieść całą rodzine po wsi i jeszcze zdążyć na głupawy tekst dodany do forum.
    A przecież Tobie sie udaje :-))

    • 0 0

  • to mi jeszcze powiedzcie towarzyszu ekonomisto marksistowsko leninowski jak takie g*kupeczka*o z 4 W PRZYSZŁOŚCI(sic) samUlotami może zagrozić poważnej firmie jaką jest LOT??
    przecież startuje ta firemka z LOTowskiego lotniska i korzysta z urządzeń LOT
    jaki wniosek drogi kolego??
    że istnieje tak długo jak LOTowi sie podoba
    nie może więc byc ŻADNĄ REALNĄ KONKURENCJĄ DLA LOTU
    dowcip masz płaski a skojarzenia dość gminne..

    • 0 0

  • Nex, ja nie pisalem o sensownosci
    samego wyjazdu. Pisalem o nierealnosci
    cen oferowanych przez nowego przewoznika.

    • 0 0

  • gallux ani lot nie jest szczególnie poważną firmą, ani lotnisko do lotu nienależy (żadne w polsce, a rębiechowo nie należy nawet do spółki polskie porty lotnicze). tani przewoźnik ma takie same koszty lotniskowe jak lot, konkuruje brakiem cateringu (a po cholerę gdy leci się półtorej godziny) dużym obłożeniem lotów i sprawną logistyką.

    potwierdzam to co napisał ktoś powyżej - nigdy więcej autokarem - warto zapłacić nawet ciut więcej i znaleźć się na miejscu szybciej

    • 0 0

  • gallux

    Gwoli ścisłości. Nie ma Lotowskich lotnisk. Lot to przewoźnik, a port lotniczy to całkiem inna firma.

    • 0 0

  • 2 Stefek2:o)

    Stefek, a kiedy kupowales Swoj bilet? Im wczesniej sie bilet kupi tym taniej. Ja bede kupowac bilet juz teraz na termin 22 grudzien -> 8 styczen. Cena £49 w obie strony co daje cos ponad 300zl (z wszytkimi oplatami). Wszystkie "ekonomiczne" linie lotnicze tak maja: EasyJet, RyanAir i cala reszta. Im pozniej sie odstawia kupno biletu tym jest on drozszy. Taki sam bilet LOT/Lufthansa kosztowalby mnie ponad £200 (najtansza wersja).
    :o)

    • 0 0

  • gallux

    nie bądź ignorantem.
    żadne lotnisko nie należy do Lotu a jest niezależną firmą z przyległymi urządzeniami.
    niektóre pojazdy jak cysterna czy kontener samobieżny z żarciem, to catering który linie lotnicze z wielką przyjemnośicą użyczają zarabiając na tym tyle co jeden przelot a szczególnie na takim zadupiu jak lotnisko "Jego słomobutości lech wales" w trójmieście

    • 0 0

  • ok
    zgoda
    ale to są Porty Lotnicze wydzielone z dawnego LOTu (chyba) gdzie LOT jest głównym udziałowcem czy klientem??
    wiem, że rebiechowo to spółka bo nawet sopot reprezentował swego czasu w jego władzach JK
    ale nie zmieni to mojego zdania, że takie linie nie stanowią znaczącego przełomu w cenach biletów

    • 0 0

  • winnicki
    czep sie czerwonego płotu
    wystarczy, że mi jedna osoba zwróciła uwage na błąd:)
    racja i basta
    konia kują, kurka wodna, a żaba noge podstawia

    • 0 0

  • "Natasza Kasmir, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w WizzAir: Oferta biletów za 1 euro jest ograniczona do sezonu zimowego. Takich biletów będzie 100 tysięcy. Liczymy, że na każdy samolot przypadnie około 25-30 proc. tanich biletów. Jednak na podróż w obie strony trzeba przeznaczyć 200-300 zł."

    100 tysiecy biletów za złotówke z sezonie zimowym:))
    nie, nie uwierzę w życiu
    300 miejsc w airbusie jak podziele przez 100 000 łepków to mi wychodzi 333.333 (okres) lotów
    samych TYLKO za złotówke

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane