- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (170 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (353 opinie)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (69 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (427 opinii)
Właściciel paczkomatów InPost pozywa Trojmiasto.pl
Właściciel sieci paczkomatów InPost pozwał Trojmiasto.pl za nazywanie paczkomatami urządzeń, które do niego nie należą.
Czytelnicy Raportu z Trójmiasta przysłali nam wówczas kilkadziesiąt zdjęć i filmów pokazujących skutki silnego wiatru.
Jeden z czytelników zamieścił krótkie nagranie z Gdyni. Opisał je jako "Przewrócony paczkomat na Placu Górnośląskim".
Inpost domaga się sprostowania
Inpost zareagował bardzo szybko. Po kilku dniach otrzymaliśmy pismo z żądaniem zamieszczenia sprostowania. Firma argumentowała, że urządzenie w Gdyni nie należy do niej, a tylko jej automaty można nazywać paczkomatami.
"Wyraz "paczkomat" stanowi znak towarowy słowny, na który Urząd Patentowy RP decyzją z dnia 18 lutego 2010 roku udzielił spółce Integer.pl. S.A. prawa ochronnego nr R. 225679. Prawo to przysługuje wyłącznie spółkom z grupy InPost. Żadna z tych spółek nie wyraziła zgody na stosowanie znaku "paczkomat" przez podmioty spoza grupy kapitałowej." - napisali prawnicy InPostu.
Nie chodziło więc o to, że firma poczuła się dotknięta sugestią, że jej urządzenie się przewróciło (bo tak faktycznie nie było), ale o to, że urządzenia konkurencji nie można nazywać "paczkomatem".
W ostatnich latach takie pisma od InPostu dostało wiele redakcji, wyłącznie za to, że używały słowa "paczkomat" na urządzenia różnych operatorów.
Co najmniej kilka z nich, w tym duże redakcje ogólnopolskie i regionalne (m.in. Radio Zet, Rzeczpospolita, Dziennik Zachodni), zdecydowało się na publikację tego "sprostowania".
Odmówiliśmy publikacji sprostowania InPostu
Odrzuciliśmy żądanie InPostu. W piśmie do spółki odpisaliśmy, że nie negujemy prawa spółek z grupy InPost do posiadania marki "paczkomat" na wyłączność w obrocie handlowym. Mamy świadomość, że gdybyśmy postanowili produkować i sprzedawać automatyczne urządzenia do dystrybucji paczek, musielibyśmy nazwać je inaczej.
Jednak naszym zdaniem samo słowo "paczkomat" weszło już na stałe do polszczyzny i używane jest powszechnie jako rzeczownik pospolity.
To dokładnie ten sam mechanizm, który sprawia, że wszystkie sportowe buty nazywa się w Polsce adidasami, jednorazowe pieluchy pampersami, piecyki gazowe junkersami, a dwukołowce napędzane siłą nóg rowerami (nazwa "rower" pochodzi od brytyjskiej firmy Rover).
Takich przykładów w polszczyźnie (i nie tylko) są dziesiątki. Językoznawcy określają je jako eponimy, zaś samo zjawisko opisywane jest jako pospolicenie nazw marketingowych.
No cóż, nie przekonaliśmy Inpostu.
Będziemy się bronić przed sądem
Kilka dni temu otrzymaliśmy informację z Sądu Okręgowego w Gdańsku, że InPost sp. z o.o. pozwał Trojmiasto.pl.
Roszczenia paczkomatowego giganta nie są wygórowane. Spółka domaga się jedynie zamieszczenia sprostowania, w którym znajduje się informacja o wyłącznym prawie spółek z grupy Inpost do używania nazwy "paczkomat", jako zarejestrowanego znaku towarowego.
W razie przegranej będziemy musieli też pokryć koszt procesu (spółka zapłaciła za pozwanie nas 600 zł) oraz koszt zastępstwa procesowego (czyli koszt pracy prawników grupy).
O przebiegu procesu będziemy informować.
Opinie (736) ponad 50 zablokowanych
-
2022-04-04 09:46
Opinia wyróżniona
In Post powinien byc dumny (62)
z tego, że urządzenie przez nich wymyślone i nazwane wyszło do życia codziennego. Myślę, że proces ma być poniekąd reklamą. Ale powiem szczerze, bicie piany z tego powodu nie zmieni podejścia ludzi, którzy, pewnie nawet nie wiedząc któż jest "ojcem" wyrazu paczkomat, będzie tak takie automatycznie nazywać. A mnie na przyklad, wystąpienie do sądu
z tego, że urządzenie przez nich wymyślone i nazwane wyszło do życia codziennego. Myślę, że proces ma być poniekąd reklamą. Ale powiem szczerze, bicie piany z tego powodu nie zmieni podejścia ludzi, którzy, pewnie nawet nie wiedząc któż jest "ojcem" wyrazu paczkomat, będzie tak takie automatycznie nazywać. A mnie na przyklad, wystąpienie do sądu zniesmaczyło. Bo to sr...nie wyżej niż się widzi. Rozumiem dumę z pomysłu, ale życie się toczy swoim torem, nanktory nawet In Post nie ma wpływu, choć chyba by chciał.
- 647 115
-
2022-04-05 13:14
Ok
Z jednej strony się z tobą zgadzam, z drugiej nie odbieram inpostowi prawa do procesu jeśli uważają, że ich prawa zostały złamane. Moim zdaniem ryzykują tak samo zakładając sprawę, bo w razie przegranej inpostu, podobne spory w przyszłości będą miały solidny punkt podparcia. Pozatym wydaje mi się, że czułbym się zniesmaczony jeśli zażądali by
Z jednej strony się z tobą zgadzam, z drugiej nie odbieram inpostowi prawa do procesu jeśli uważają, że ich prawa zostały złamane. Moim zdaniem ryzykują tak samo zakładając sprawę, bo w razie przegranej inpostu, podobne spory w przyszłości będą miały solidny punkt podparcia. Pozatym wydaje mi się, że czułbym się zniesmaczony jeśli zażądali by jakiegoś zadośćuczynienia pieniężnego, a proszą tylko o sprostowanie, więc chyba nie jest tak źle. Czują się pokrzywdzeni, polubowne załatwienie sprawy się nie udalo-kazda strona ma swoje argumenty a ich słuszność rozstrzygnie sąd, jak to w cywilizowanym kraju
- 1 1
-
2022-04-04 17:39
i co mi zrobicie (2)
Kupuje pampersy Dada i odbieram paczki z różnych paczkomatów
- 6 0
-
2022-04-05 10:11
(1)
My nic, popieramy, ale InPost pewnie cie pozwie ;)
- 0 1
-
2022-04-05 21:01
Mogą mi skoczyć na kant ....
- 1 0
-
2022-04-04 15:56
Ale kto tu bije pianę? - to portal!!! (2)
InPost zarządał jedynie napisania sprostowania. To portal zaczął bić pianę zamiast zwyczajnie to sprostowanie napisać.
- 0 9
-
2022-04-04 21:31
Nie wiem czy zauważyłeś ale sprostowanie jest zawarte w tym artykule u góry. (1)
- 1 0
-
2022-04-05 15:13
Mądry portal po szkodzie.
- 0 2
-
2022-04-04 13:06
Rzecz w tym, że chodzi o ..
To ze używanie nazwy Paczkomat powszechnie na wszystkie automaty wpłynie na spadek rozpoznawalności Inpost. Zatem niska jakość, zła lokalizacja automatów może mieć wpływ na PR Inpost. Poza tym spowszednienie tej formy wysyłki (wśród innych producentów) może wpłynąć na zmniejszenie udziału w rynku i przychody inpost.
Podsumowując, jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniążki.
Pozdrawienia
PS. Z czasem i tak będzie jak z adidasem czy jeepem ;)- 11 3
-
2022-04-04 11:44
Paczbox (2)
nazwa i juz
- 0 0
-
2022-04-04 15:08
Kopaczkomat, smoleński patent
- 0 2
-
2022-04-04 11:56
Przesyłkomat :)
- 6 1
-
2022-04-04 11:42
Żeby się o takie bzdury procesować to trzeba być naprawdę nieźle walniętym. (3)
Albo oderwanym od rzeczywistości, kryzys inflacja, wojna, a oni o takie drobiazgi walczą jak o niepodległość.
- 23 4
-
2022-04-04 15:58
Zamiast napisać zwykłe sprostowanie (1)
to portal wolał z tego zrobić następnego clickbait-a
- 2 8
-
2022-04-04 16:45
" clickbait-a"
Zulu Gula: "Polska język trudna język"
- 1 1
-
2022-04-04 12:22
A wystarczylo pod tytulem dodac *InPost jest wlascicielem nazwy paczkomat.
- 6 4
-
2022-04-04 10:57
Ale nazwa jest zarezerwowana. Grasz w monopol, nie mozesz tak samo nazwac eurobiznesu
- 12 4
-
2022-04-04 10:34
Szkoda, że portal Trojmiasto nie zamieścił tego artykułu wtedy, gdy Inpost poprosił o sprostowanie.
Lepiej było czekać na pozew?
Grzechem ciężkim tego i innych portali jest słaba moderacja.
Portale zasłaniają się formułką o braku odpowiedzialności za zamieszczane treści (w obszarze komentarzy).
Ale rzeczywistość prawna jest inna. Taka odpowiedzialność jest wprawdzie kłopotliwa do wyegzekwowania, niemniej jednak istnieje.- 19 8
-
2022-04-04 10:05
(9)
Słabo Inpost. Teraz jednak spróbuję usług "paczkomatów" Orlenu i Allegro.
- 23 23
-
2022-04-04 10:51
To się zdziwisz (3)
Na Orlenie paczka potrafi iść miesiąc
- 10 4
-
2022-04-04 11:10
Pewien paliwowy oligarcha lubi sobie cos z paczki wyciągnąć?;) (2)
- 8 3
-
2022-04-04 15:07
Kradłeś to nic innego nie masz w bani (1)
Normalnym nic takiego do głowy by nie przyszło.
- 1 1
-
2022-04-04 16:42
Normalnym z Pcimia?
- 1 0
-
2022-04-04 10:10
Ja używam paczkomatow Allegro (4)
- 12 11
-
2022-04-04 10:51
Ja używam,, kaczkomatow,, albo,, donaldomatow,, (3)
- 6 4
-
2022-04-04 11:09
Serio kaczkomat skojarzył ci się z Donaldem (2)
A nie z Gargamelem?
- 5 2
-
2022-04-04 14:47
Kaczor Donald, to kaczkomat
- 1 1
-
2022-04-04 14:48
Gargamel to smurfy
Bajki ci się po...
- 1 1
-
2022-04-04 10:03
In Post nie wymyslil paczkomatow :P (6)
- 21 8
-
2022-04-04 10:39
Nie wymyslil (4)
Ale nazwę opatentował.
- 19 3
-
2022-04-04 20:24
Takiego czegoś nie można opatentować.
- 0 0
-
2022-04-04 11:20
(1)
Nazwę tak, ale nazwa jest drugorzędna. InPost zastosował w Polsce znane na świecie rozwiązanie i dośc bezczelnie opatentował jego nazwę, która opatentowana nigdy być nie powinna, jako że urządzenie nie jest pomysłem InPostu, a nazwa nie jest w żadne sposób twórcza - przeciwnie, jest analogiczna do bankomatu, wpłatomatu, parkomatu etc.
- 23 5
-
2022-04-04 11:58
też myślę, ze było by sprytnie opatentować np. koło.
i kosić sprostowania od wszelkich użyszkodników i producentów.
ok, przez to bicie piany nie przestanę prywatnie używać usług inpostu, ale w firmie nie pozwolę już rozsyłać okólników przez inpost, to co że są najtańsi, w firmie mnie stać- 13 1
-
2022-04-04 10:50
PKO niech szybko zastrzeże nazwe,, bankomat,, i pozwy na cały świat
- 21 3
-
2022-04-04 10:38
,, In,, zastrzeżone przez IN Dian
- 9 2
-
2022-04-04 10:02
(27)
To nie jest urządzenie przez nich wymyślone! Takie urządzenia funkcjonuja w USA od bardzo dawna.
- 46 15
-
2022-04-04 10:15
przecież to jest proste. (26)
Inpost zarejestrował nazwę "paczkomat" jako swój słowny znak towarowy, więc to że potocznie takie automaty nazywamy paczkomatami nie ma tutaj najmniejszego znaczenia. Rzetelni dziennikarze powinni być tego świadomi i stosować poprawne nazewnictwo. Gdyby Adidas zarejestrował nazwę obuwia "adidasy", to potocznie nadal moglibyśmy sobie tak mówić, ale w mediach takie określenie nie mogłoby funkcjonować w odniesieniu do takich samych butów innych producentów.
- 51 32
-
2022-04-04 10:41
Po pierwsze był to wpis czytelnika w raporcie, więc żaden rzetelny czy nierzetelny dziennikarz nie maczał w tym pióra. (25)
Po drugie, nie wiem, czy wiesz, ale bronienie zawłaszczania języka przez bezduszne korporacje jest przeciwne godności i rozumowi człowieka i wstydź się.
- 59 23
-
2022-04-04 12:19
W raporcie czy nie w raporcie, to portalik opublikowal dana tresc. (2)
- 2 11
-
2022-04-05 10:10
(1)
A firemka złoślwie to wykorzytała.
- 4 0
-
2022-04-05 13:43
Piszac o InPoscie firemka, osmieszasz wylacznie siebie. Na szczescie anonimowo :)
- 1 2
-
2022-04-04 11:18
problemy pierwszego świata (9)
Ale jakie zawłaszczanie języka? Naprawdę nie masz większych problemów w życiu niż to, że w artykule prasowym paczkomatem można nazwać tylko urządzenie spod brandu inpost? Niczego to nie zmienia w twoim codziennym życiu, a firma miała pełne prawo zrobić sobie z tego słowa znak zastrzeżony. Pretensje możesz sobie mieć do urzędu/sądu, który taką zgodę im wydał.
- 8 24
-
2022-04-04 21:27
Skoro InPost ma sr*czkę przy prawie każdym artykule w którym użyje się słowa "paczkomat".
Powinni też opatentować słowo sr*czkomat bo niejako sr*ją się już z automatu.
- 7 0
-
2022-04-04 14:40
Poczta Polska powinna zastrzec sobie wyłączność na używanie zwrotów paczka, list i przesyłka.
- 14 0
-
2022-04-04 11:37
(6)
A ty nie masz wiekszych problemow, ze taki dlugi wpis walisz? :)))
- 17 8
-
2022-04-04 12:24
(5)
A co? Masz problem z przeczytaniem tekstu dłuższego niż jedno zdanie czy emotikonek zabrakło w wypowiedzi?
- 6 16
-
2022-04-04 12:30
(4)
Oj dzieciaczku, dzieciaczku... Skąd ta niebywała furia? :) Czyżby jakieś interesiki? Masz dwa błędy językowe i jeden interpunkcyjny wyżej.
- 8 3
-
2022-04-04 12:38
(3)
Furia? Gdzie tu widzisz furię?
- 0 10
-
2022-04-04 13:18
(2)
Twój tekst jest jawnie obraźliwy, nieudolnie mi imputujesz analfabetyzm i infantylizm, a wcześniej w długim i nudnym intelektualnie wywodzie pytasz kogoś, czy nie ma większych problemów. Zdaje się, że to ty masz problem :)
- 1 4
-
2022-04-04 13:54
(1)
oj, przykro mi, płatku śniegu...
- 1 4
-
2022-04-04 14:00
Od poczatku jechalo prawactwem...
- 3 4
-
2022-04-04 11:06
Poprosili o sprostowanie. (11)
Nie było sprostowania, wiec wywalczą je w sądzie. A można było tego uniknąć.
- 35 26
-
2022-04-04 11:58
To nie był tekst dziennikarza, tylko czytelnika. Ja to nazywam korpocenzurą. (2)
- 33 7
-
2022-04-04 16:08
Opublikowany bez odpowiedniego komentarza. Oby zaplacili znacznie wiecej, niz zarabiaja teraz na klikaniu tych ich g. tresci. (1)
- 2 14
-
2022-04-04 19:10
ten portal to już tylko na takich clickbaitach i innych gw*oburzach chyba zarabia
- 3 9
-
2022-04-04 11:17
(7)
Tymczasem my nadal będziemy nazywać paczkomatami wszystkie paczkomaty.
- 70 4
-
2022-04-04 18:52
my możemy , ale media "powinny" być precyzyjne .
- 2 10
-
2022-04-04 11:22
(5)
Macie do tego prawo, ale media już nie.
- 24 21
-
2022-04-06 20:01
mamy też prawo nazywać Brzóskę oszustem, który oszukał swoich pracowników.
Był z tego jeszcze bardzo dumny...
- 0 0
-
2022-04-04 15:04
(2)
jakie media. Napisał to zwykły Kowalski, redakcji nic do tego. Przecież jest napisane przy dodawaniu raportu i przy przeglądaniu, że redakcja nie odpowiada za treści.
- 24 2
-
2022-04-05 13:34
Portal jest Administratorem i odpowiada za treści
Zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, administrator który po otrzymaniu wiarygodnej informacji o naruszeniu dóbr osobistych nie zablokuje treści naruszających dobra osobiste, może zostać pociągnięty do odpowiedzialności.
Administrator portalu może zwolnić się z odpowiedzialności, o ileZgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, administrator który po otrzymaniu wiarygodnej informacji o naruszeniu dóbr osobistych nie zablokuje treści naruszających dobra osobiste, może zostać pociągnięty do odpowiedzialności.
Administrator portalu może zwolnić się z odpowiedzialności, o ile niezwłocznie po uzyskaniu informacji o naruszającej treści uniemożliwi do niej dostęp.
Portal otrzymał wiarygodną informację o nadużyciu. Nie usunął nierzetelnej treści i nie zgodził się na zamieszczenia sprostowania.
W sądzie raczej nie ma szans.
Ogólnie rzecz biorąc moderacja treści na trojmiasto.pl kiepsko wygląda.
Niektóre tzw. opinie to zwykłe kłamstwa i pomyje, których nikt nie usuwa, jeśli nie zawierają wulgaryzmów.
Pomawiane osoby albo nie chcą się babrać w rynsztoku komentarzy, albo o nich nie wiedzą. W przeciwnym razie mogłyby bez problemu wystąpić do administratora o ich usunięcie oraz domagać się za pośrednictwem prokuratury udostępnienia IP autorów.- 0 4
-
2022-04-04 22:14
"redakcja nie odpowiada za treści"
Odpowiada.
- 0 9
-
2022-04-04 11:38
InPost sie osmiesza, ale coz :)
- 49 24
-
2022-04-04 09:57
Opinia wyróżniona
(37)
inpost robi dokładnie to, czego wymaga od niego prawo odnośnie znaków towarowych.
żeby inne firmy nie mogły nazywać swoich boxów paczkomatami inpost musi pokazać, ze aktywnie broni znaku towarowego. i tyle.- 936 92
-
2022-04-05 16:33
Amazon, czyżby jakieś pokrętne zagrywki stosuje dla wyeliminowania konkurencji?
Etyka i biznes przecież idą w parze, szkolenia coroczne o etyce dla pracowników tego dowodzą :)
InPost i Allegro to konkurencja Amazona
Spróbujcie zamówić coś z Amazona do paczkomatu InPost ;) się okaże że żadna komora w paczkomacie nie nada się wg serwisu Amazona, nawet jak zamówicie paczkę zapałek- 1 0
-
2022-04-04 16:50
"aktywnie broni znaku towarowego" (1)
Ale przed kim broni? Przed czytelnikami portalu czy ogólnie przed społeczeństwem, które śmie tym zastrzeżonym słowem określać różne urządzenia o tym samym przeznaczeniu i sposobie działania? Gdyby chodziło o ochronę przed konkurencją tj. gdyby opublikowany artykuł dotyczył usług tego typu, to byłoby zrozumiałe. A tak tylko gwnoburza i pieniactwo.
- 8 1
-
2022-04-04 22:18
Był artykuł o różnych boxach, i tam też nazywali to paczkomatami, niezlaeżnie od firmy.
- 1 0
-
2022-04-04 16:16
niech opatentują papier toaletowy :-)
1 Kwietnia już za nami, ale poczucia humoru brak niektórym. Żałosne podrygiwania frustratów.
- 2 2
-
2022-04-04 14:16
(2)
Ale bardzo dobrze robi. Dobry dziennikarz sprawdzi 5x czy wszystko właściwie zrobil zanim vos napisze. Tutaj mamy przykład płaczu trojmiasto bo ktos dba o swoje prawa... żałosna praktyka. Jakby ktoś pod was zaczal sie podszywać etc, to tez byście odpuścili? Jesli ktos straci zdrowie z mojego błędu, korzystając z urządzeń które projektuje to mi prokurator nie odpusci... nawet na to nie liczę, to po co wy płaczecie? Skoro to wasz blad?
- 7 8
-
2022-04-04 17:01
Bełkot !!!!
To jest potoczna nazwa i ewidentny błąd Urzędu,że ją zarejestrował.
- 4 5
-
2022-04-04 14:27
Bicie piany
O byle co. Dziwić się że sądy padają na pysk jak muszą takie głupie sprawy rozpatrywać.
- 7 1
-
2022-04-04 12:21
zdziwiona
Powinien pozwac tez Niemcy , tu tez nazywa sie paczkomat tylko po niemiecku i tyle tego wszedzie stoi ,ze nikt sie nad tym nie zastanawia do kogo to nalezy i kto pierwszy teák nazwal . Bzdura , jak by nie mieli sie czym zajmowac , a moze jak zwykle o pieniadze chodzi ? Inpost paczkomat czy privat paczkomat , a moze auto paczkomat czy to nie wszystko jedno ! Nazwe maka, cukier, maslo , ser uzywa tysiace firm i nikt nie robi z tego afery .
- 8 5
-
2022-04-04 11:49
Niech nie marudzą (1)
I przeproszą 3 miasto.pl
- 7 11
-
2022-04-04 12:33
Uważaj co piszesz.
Za 3 miasto.pl możesz zostać pozwany do sądu...
- 3 5
-
2022-04-04 10:35
(15)
Dokładnie. Wymagana jest aktywna obrona inaczej argument o powszechności słowa przytaczany przez trójmiasto.pl będzie miał zastosowanie. A jeśli przypadkiem trójmiasto.pl by wygrało wtedy każda firma mogłaby nazywać swoje automaty paczkomatami.
- 41 11
-
2022-04-04 14:04
właśnie nie, laiku. bo jak byś doczytał ze zrozumieniem, to może
byłbyś w stanie ogarnąć, że czym innym jest posługiwanie się tym pojęciem w mowie potocznej, a czym innym w handlowej, formalnej. i przez takie klasyczne polskie pieniactwo, a nie "ochronę swoich praw" , korkują się sądy. proces, biegły językoznawca, może świadkowie, 5 tomów akt w międzyczasie, 5 terminów, bo covid, srovid, biegły chory, sędzia chory. zmarnowany czas i pieniądze na proces o pietruszkę,
- 9 2
-
2022-04-04 11:00
Straszne (13)
Dla mnie paczkomat to paczkomat. Maszyna do wydawania paczek, tak jak automat, butelkomat itp. W życiu nie kojarzę tego słowa akurat z inpostem
- 26 23
-
2022-04-04 11:20
(12)
i nie musisz tego kojarzyć, ale media, prasa i telewizja już muszą, bo tego wymaga prawo.
- 36 8
-
2022-04-04 11:35
Może pora zmienić prawo? (11)
Sklejasz dwa popularne słowa i nagle możesz to zastrzec?
- 21 16
-
2022-04-04 14:41
przecież na tym polega
- 0 1
-
2022-04-04 13:26
No wyobraź sobie, że tak- po to właśnie został powołany Urząd Patentowy by chronić wynalazców / badaczy. (9)
Główne zadania:
- przyjmowanie i badanie zgłoszeń dotyczących wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych oraz topografii układów scalonych, dokonanych w celu uzyskania ochrony;
- orzekanie w sprawach udzielania patentów i dodatkowych praw ochronnych na wynalazki, praw ochronnych naGłówne zadania:
- przyjmowanie i badanie zgłoszeń dotyczących wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych oraz topografii układów scalonych, dokonanych w celu uzyskania ochrony;
- orzekanie w sprawach udzielania patentów i dodatkowych praw ochronnych na wynalazki, praw ochronnych na wzory użytkowe oraz znaki towarowe, a także praw z rejestracji wzorów przemysłowych, oznaczeń geograficznych i topografii układów scalonych;
- rozstrzyganie spraw w postępowaniu spornym;
- prowadzenie rejestru patentowego oraz rejestrów: wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych oraz topografii układów scalonych;
- wydawanie organu urzędowego pod nazwą Wiadomości Urzędu Patentowego;
- wydawanie Biuletynu Urzędu Patentowego;
- udział w pracach organów międzynarodowych z tytułu zawartych przez Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych w sprawach z zakresu własności przemysłowej, w szczególności Konwencji paryskiej o ochronie własności przemysłowej;
- prowadzenie centralnego zbioru polskich i zagranicznych opisów patentowych.
Wiedza nie boli- jest dostępna w zasadzie dla każdego, na wyciągnięcie (kliknięcie).- 8 8
-
2022-04-04 16:55
Jedna uwaga.
Tylko Urząd Patentowy nie musi rejestrować byle g... gdy ono jest powszechne i potoczne.
- 4 1
-
2022-04-04 14:57
Tyle, że patent powinien być innowacyjny. (4)
Sklejenie dwóch słów żadnej ochrony nie wymaga.
- 7 5
-
2022-04-04 15:59
a czy odróżniasz patent od zastrzeżonej nazwy? (3)
- 11 0
-
2022-04-04 16:58
Nie powinno się zastrzec potocznych słów. To jest błąd Urzędu. (2)
- 6 8
-
2022-04-04 19:39
(1)
To, że to słowo uważasz za potoczne to właśnie zasługa inpostu. To oni je wymyślili, a przede wszystkim wypromowali. Pokaz mi takie słowo w słownikach sprzed 20 lat.
- 13 3
-
2022-04-05 21:04
Buuuuuuahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2022-04-04 14:05
(2)
Mam nadziej, ze sad pogoni InPost, chocby z uwagi na niska spoleczna szkodliwosc czynu :)
- 8 20
-
2022-04-05 09:45
Dlaczego sąd miałby to zrobić? Prawo jest po stronie InPost'u.
Nawet przyjmując, że portal nie popełnił błędu w złej wierze, to jednak został poinformowany przez właściciela znaku towarowego o stanie faktycznym.
Portal odmówili sprostowania, co jest dla mnie niezrozumiałe.
Sam jestem ciekawy finału. Z dużym prawdopodobieństwem trojmiasto.pl przegra sprawę, a w najlepszym razie nastąpi ugoda w ramach której portal poniesie koszty poprowadzenia sprawy.- 2 2
-
2022-04-04 16:58
To nie sprawa karna...
- 4 2
-
2022-04-04 10:33
(10)
no to niech Velux, Adidas czy inny Bayer pozywa społeczeństwo za mówienie weluksy, adidasy i randap. Raczej powinni się cieszyć że ich nazwa produktu okazała się tak dominująca, że weszła do języka ogólnego jako rzeczownik pospolity. Tak samo jak Microsoft powinien się cieszyć, że głupi ludzie mówią "wejdź do Internetu" zamiast "otwórz Internet Explorer" (głupi ludzie, bo nie wiedzą, że Internet Explorer jest tylko jedną z wielu, najsłabszą, przeglądarką Internetu).
- 24 65
-
2022-04-04 12:14
A kim Ty k. jestes, zeby wszystkim mowic co "niech robia"?
- 2 3
-
2022-04-04 11:09
To nie jest "nazwa dominująca" (2)
ale zwykłe niechlujstwo językowe:( a ludzie nie są "głupi" lecz niedoinformowani:(
- 17 4
-
2022-04-04 12:03
(1)
A jakiego określenia używasz Ty, igo, w mowie potocznej na określenie urządzenia do tymczasowego przechowywania paczek czekających na odbiór?
- 10 6
-
2022-04-04 12:51
A jakie to ma znaczenie?
To, że ja klnę na każdym kroku usprawiedliwi plugawy język w mediach?
- 11 7
-
2022-04-04 11:01
(5)
Ale oni nie pozywaja spoleczenstwa tylko silny regionalny portal.
Skoro sie nie ciesza, to moze o czyms nie wiesz?- 46 6
-
2022-04-04 13:25
Za 600 zł mają artykuł sponsorowany i mnóstwo komentarzy (4)
Za jeden bilbord musieli by zapłacić więcej a tak mają reklamę na całe 3city i pewnie dalej.
- 16 3
-
2022-04-04 14:23
Śmiem wątpić (3)
Że w Trójmieście znajdzie się jedna osoba, która nie zna inpostu
- 7 4
-
2022-04-05 13:19
Pewnie masz rację.
Ale teraz większość czytelników tego portalu zapamięta, że paczkomat = Inpost, a inne firmy mają np. paczkoautomaty.
Efekt byłyby podobny, choć pewnie nawet na mniejszą skalę, gdyby trojmiasto.pl opublikowało sprostowanie. Wtedy portal nie musiałby się teraz przepychać z prawnikami InPostu.
Portal zachował się jednak arogancko, licząc pewnie, że InPost odpuści. Jak widać nie tym razem.- 3 2
-
2022-04-04 16:56
(1)
Zgodnie z twoim rozumowaniem wszystkie kampanie reklamowe na przykład coca-coli są totalnie bez sensu bo i tak każdy Przecież zna
- 7 1
-
2022-04-04 21:42
Tak
Są bez sensu, a kto daje się manipulować to jego sprawa
- 5 2
-
2022-04-04 09:32
Opinia wyróżniona
Może i wymyślili paczkomaty... (75)
..ale skoro ludzie noszą adidasy wielu różnych producentów, a niemowlęta pampersy wielu różnych producentów, to i paczkomaty też mogą być różnych firm.
- 560 215
-
2023-10-26 10:37
Nie...
Mogą być, lecz nie z nazwą "paczkomat"
- 0 0
-
2022-04-07 21:32
Tylkopotocznie
Nazwa pampersy, adidasy to nazwy potoczne, nie używane w sklepach i pismach (np nie mamy pampersy Dada tylko pieluszki).
- 0 0
-
2022-04-05 19:30
to ochrona własności intelektualnej
a nie jakieś widzi mi się InPostu
- 0 0
-
2022-04-04 23:03
Spotkałem się tylko z "adidasami". Dzieci noszą pieluchy, to dorosłym zakłada się "pampersy". No i ten nieszczęsny welocyped, zwany potocznie "rowerem".
- 0 0
-
2022-04-04 18:02
Ja nie noszę adidasów Nike tylko buty sportowe Nike, a pampersy to po polsku pieluchy
- 1 1
-
2022-04-04 13:33
W mowie potocznej jak najbardziej tak, ale w prasie i wypowiedziach polityków już nie.
- 2 4
-
2022-04-04 13:15
Adidasy... (4)
Pamiętam Niemkę jak się śmiała jak jej powiedziałem, co u nas znaczy adidasy :)
- 6 1
-
2022-04-04 14:56
A zapytałeś czy jej ojciec też zabijał polskie dzieci czy grał w orkiestrze? (3)
Niemkę mogłeś zapytać gdzie zgubiła urodę
- 2 6
-
2022-04-04 17:31
Ciekawe
zwalniają w pensjonacie w K... i na S...
- 1 0
-
2022-04-04 16:33
I właśnie prze takich ignorantów jak ty dalej są wojny na świecie.
- 4 1
-
2022-04-04 15:34
Musisz mieć megakompleksy :(
- 5 2
-
2022-04-04 13:10
Jeśli trójmiasto.pl to działąlnośc gospodarcza to musi się liczyć z tym że jeśli złamie prawo to ktoś może od niej żądać
po to macie ludzi odpowiedzialnych za dopuszczenie treści które publikujecie - jeśli są niekompetentni to inna sprawa...
ale prowadząc dzielność w jakimś tam ładzie prawym i dziwienie się że ktoś na jego podstawie dochodzi swoich praw to lekkie nieporozumienie.
to czy prawo do słowa "paczkomat" ma sens to nie wnikam....- 3 2
-
2022-04-04 12:47
a samochody ciężarowe TIR-ami
- 4 0
-
2022-04-04 12:46
Ostatnio babka e Biedronce chciała "Pampersy Dada"
Więc ja ja pytadh czy chce pieluchy Pampers czy Dada s ona patrzy na mnie jak na kosmitę.
- 5 2
-
2022-04-04 12:17
Malo kto juz dwa zdania po polsku rozumie. (2)
Ludzie sobie moga mowic i pisac, to nie ludzie proszeni byli o sprostowanie, to nie ludzie te prosbe olali. A na marginesie niechby te koziolki m. z tego portaliku napisaly kiedys adidasy, zamiast buty sportowe, to by ich Adidas najpierw prosil o sprostowanie, a pozniej wygral sprawe w sadzie.
- 2 11
-
2022-04-04 15:33
(1)
Brednia. Adidas nigdy nie prowadził tego typu bandyterki.
- 3 3
-
2022-04-04 16:14
Wroc na drzewo najlepiej.
- 0 5
-
2022-04-04 11:21
Nie wymyślili paczkomatów! (1)
Jedynie - o ile to w ogóle prawda - wymyślili nazwę.
- 8 2
-
2022-04-04 15:26
dokladnie tak
w Niemczech pazkomaty sa od 15 lat wiec nic innego jak skopiowane a nie wymyslone
- 4 0
-
2022-04-04 11:13
nie mogą.
- 1 1
-
2022-04-04 10:49
Szwedka
To u Barei
- 3 0
-
2022-04-04 10:29
Ogólnie zgoda (4)
Chociaż akurat pampersów nie rozumiem - mamy nasze słowo - pieluchy. Słowo "pampersy" nie jest ani krótsze, ani łatwiejsze w wymowie, dlatego nie używam, chyba że w odniesieniu do pieluch tej marki - tylko i wyłącznie. Z innymi słowami się zgadzam - wygodniej powiedzieć "adidasy" zamiast "buty do biegania" albo "buty sportowe", "paczkomat" zamiast
Chociaż akurat pampersów nie rozumiem - mamy nasze słowo - pieluchy. Słowo "pampersy" nie jest ani krótsze, ani łatwiejsze w wymowie, dlatego nie używam, chyba że w odniesieniu do pieluch tej marki - tylko i wyłącznie. Z innymi słowami się zgadzam - wygodniej powiedzieć "adidasy" zamiast "buty do biegania" albo "buty sportowe", "paczkomat" zamiast "zautomatyzowany pojemnik do odbierania i nadawania paczek". Jest automat, bankomat, jest i paczkomat i ludzie będą tak nazywać każde tego typu urządzenie, bez względu na to jaki będzie wyrok.
- 18 4
-
2022-04-04 10:37
(1)
wyrazy na -mat jak paczkomat, bankomat to złożenie tematu paczka, bank itp oraz automat (-mat). Tak samo będzie samochodomat (automat do wypożyczania samochodów), lodomat (automatyczny serwis wydający lody, bez udziału lodziarza) itp, To raczej inpost próbuje zawłaszczyć rzeczownik pospolity. Coś mniej więcej jakby jakiś bank opatentował słowo "bankomat", "wpłatomat" albo dostawca internetu opatentował słowo "serwer".
- 19 0
-
2022-04-04 17:28
Głupotę to popełnił Urząd,rejestrując tą nazwę.
A swoją drogą, ciekawe kogo tam dzisiaj zatrudniają.Bywałem tem kiedyś Wa-wa ul.Mysia i miałem doczynienia z ludźmi bardzo kompetentnymi.
- 3 1
-
2022-04-04 10:33
(1)
Kiedyś były pieluchy (tetrowe), a pampersy występowały jako jednorazówki. I dlatego pampersy wyparły pieluchy w języku
- 25 2
-
2022-04-04 17:14
z tym, że wyparły to bym się spierał
Może tak było w latach dziewięćdziesiątych, kiedy praktycznie nie było innych jednorazowych pieluch?
Dzisiaj, przynajmniej w moim otoczeniu, ludzie raczej mówią "pieluchy".- 3 2
-
2022-04-04 10:13
Mój ojciec do tej pory tankuje na CPN (12)
A każdy samochód terenowy to Jeep.
- 43 5
-
2022-04-04 12:49
Jesteście widocznie nieogarnieci (1)
- 0 6
-
2022-04-04 14:54
A ty z Choczewa czy Starej Kiszewy
- 2 0
-
2022-04-04 12:34
(2)
Ograniczony zasób słó to chyba jest raczej nie jest powód do dumy.
- 1 9
-
2022-04-04 17:08
A pieprzyć od rzeczy?
- 2 0
-
2022-04-04 14:54
Mówisz,, słó,,? Dobry rusek
- 4 0
-
2022-04-04 10:17
Jeżeli tata (3)
Jeżeli tata mówi CPN to każdy samochód terenowy to gazik
- 18 5
-
2022-04-04 10:53
A rower to Ural (2)
- 7 0
-
2022-04-04 18:05
I umawia się pod meblowym, nie przy Locie ! (1)
- 1 0
-
2022-04-04 21:33
bez kitu moj też sie pod meblowym umawia. Ja pierdziele jak tam meblowego niema ze 100 lat
- 0 0
-
2022-04-04 10:18
Mój teść też jeździ na CPN, a telefon ma w Centertelu. (2)
- 17 1
-
2022-04-04 10:54
I chodzi do samu (1)
- 16 0
-
2022-04-04 18:09
A w kiosku kupuje Erosy !
- 3 0
-
2022-04-04 09:50
Teraz niech jeden z banków zastrzeże nazwę,, bankomat,, (12)
I inne banki na całym świecie będą miały sprawy w sądzie...
- 24 8
-
2022-04-04 10:16
Banki nie produkują bankomatów. (6)
- 9 2
-
2022-04-04 12:09
A Inpost paczkomatów.
- 4 0
-
2022-04-04 11:09
Tak jak inpost nie produkuje paczkomatów! (2)
Robią to specjalistyczne firmy na zlecenie inpost.
- 12 1
-
2022-04-04 22:05
Błąd
Inpost produkuje swoje paczkomaty
- 0 1
-
2022-04-04 11:56
Prawdopodobnie te same, co i bankomaty :)
- 5 2
-
2022-04-04 10:53
Ale nazwe,, bankomat PKO,, mogą zastrzec jak głupi InPost (1)
- 5 8
-
2022-04-04 16:12
Ale kto tu niby jest glupi? Ten, ktory skutecznie zastrzegl? Czy ten, ktory zaplaci za proces, a i tak bedzie musial pisac
sprostowanie?
- 4 4
-
2022-04-04 10:02
Ucz się lepiej języków! (4)
- 5 10
-
2022-04-04 14:22
Jestem Polakiem i w Polsce używam tylko język ojczysty. (3)
Jak obcokrajowiec chce się dogadać, niech mówi po polsku. Dlaczego Polacy są tak durni i obcokrajowcom kłaniają się. Gdzie duma własnego języka?
- 4 5
-
2022-04-05 10:20
"Używasz języka", nie "używasz język"! Dopełniacz, do jasnej cholery!!!
- 0 0
-
2022-04-04 23:05
Tak bardzo używasz języka ojczystego że nawet poprawnie słów nie potrafisz odmienić? ️
- 3 0
-
2022-04-04 14:52
Mów jak każdy normalny Polak
Jak Niemiec mnie o coś pyta to mówię, słucham?
- 2 0
-
2022-04-04 09:49
(7)
Dokładnie. To tak jaki Adidas pozywał za adidasy. Skoro to opatentowana nazwa własna, to chyba Paczkomat, a nie paczkomat.
- 17 6
-
2022-04-04 15:51
Nie masz racji. Mówić na dzielni to sobie możesz adidasy (2)
Ale w przestrzeni publicznej oficjalnej nie możesz nigdzie napisać adidasy, tylko buty marki Adidas można tak nazwać
- 7 5
-
2022-04-05 10:12
Ty właśnie napisałeś "adidasy" w przestrzeni publicznej.
- 1 0
-
2022-04-04 17:06
Co jeszcze nowego w Pcimiu?
- 4 1
-
2022-04-04 09:51
(3)
A,, Szwedka,, taka kurtka?
- 9 4
-
2022-04-04 10:27
Szwedka,, taka kurtka? (1)
Lata 70-te...
- 6 0
-
2022-04-04 10:52
Lata 70... Wtedy się żylo...
- 2 2
-
2022-04-04 10:11
A czarny jak muryn?
- 6 6
-
2022-04-04 09:47
Adidasy różnych innych producentów (8)
Dobra, kto produkuje podrobione adidasy?
- 15 13
-
2022-04-04 11:36
A jak wyszły z fabryki Pumy, Nike, czy Reeboka, to już nie mówisz "adidasy"? (7)
- 19 3
-
2022-04-04 12:46
Ja mówię buty sportowe..
- 4 5
-
2022-04-04 12:45
Nie ... (5)
Generalnie chodzenie w adidasach i Nike...to wiocha ....biedota myśli że jest trendy .
- 4 26
-
2022-04-04 17:04
Chodzisz w klapkach
na oczach.
- 1 0
-
2022-04-04 14:49
A Bogota w czym śmiga?
- 1 1
-
2022-04-04 14:09
no tak, new balance wyparły, u bogatszych on running. albo calviny i lacosty z szadółek. ale u niektórych słoma została...
- 8 2
-
2022-04-04 12:53
Wiadomo, jak idziesz pobiegać, to tylko w glanach :D (1)
- 16 1
-
2022-04-04 16:28
W drewniakach albo na łyżwach.
- 11 0
-
2022-04-04 09:44
Zgadza się coś jak klapki Kubota albo pizza.
- 9 11
-
2022-04-04 09:44
opatentowali nazwę, każdy to może zrobić i teraz mają wygrana (4)
- 50 17
-
2022-04-04 17:03
Na takie coś nie daje się patentu ignorancie.
- 0 1
-
2022-04-04 10:51
Idę opatentować imię Donald, szykuj się rudy (2)
- 13 23
-
2022-04-04 11:06
Mozg sobie opatentuj... (1)
...chociaż nie, nie da się przecież opatentować rzeczy nieistniejących
- 25 6
-
2022-04-04 14:50
To jak klepiesz na klawiarurze?
- 2 4
Wszystkie opinie
-
2022-04-04 09:32
(3)
w sumie to racja, weszlo juz do slownika, ale jak ich żądania nie są wysokie, to mozna sie dogadac
- 66 16
-
2022-04-04 10:17
(2)
nie weszło do słownika języka polskiego - do mowy potocznej tak, ale nie do słownika. nie mylcie tych dwóch pojęć, bo w słowniku nadal brak definicji słowa "paczkomat" i mówię tu o Radzie Języka Polskiego.
- 9 1
-
2022-04-04 10:53
(1)
w wielkim słowniku języka polskiego jest takie słowo, a w definicji nie ma słowa o tym, że powstało od firmy InPost.
- 4 3
-
2022-04-04 11:29
Na chwilę obecną w ogóle nie ma definicji słowa "paczkomat" w słowniku języka polskiego.
Ponadto Inpost nie twierdzi, że wymyślił paczkomaty. Inpost zastrzegł sobie prawo do używania nazwy. Tyle i aż tyle. Jasiu Kowalski nadal może sobie mówić na wszystkie tego typu maszynki "paczkomat", ale redaktor Iksiński z portalu xyz musi stosować poprawne nazewnictwo.- 6 2
-
2022-04-04 09:32
tak to jest jak wypisuje się nieżetelne informacje (7)
paczkomat to paczkomat
- 83 24
-
2022-04-04 09:33
"nieżetelne", mówisz.... ;) (3)
- 22 2
-
2022-04-04 09:48
"nieżetelne", mówisz.... ;) (2)
Podejrzewam, że mówi "nierzetelne" a pisze "nieżetelne" , Taka zmyła.
- 6 0
-
2022-04-04 09:51
Szybko niech toś zastrzeże nazwę,, biletomat,,,, automat,, (1)
- 4 0
-
2022-04-04 10:13
A,, robot,,... Czech który wymyślił taka nazwę powinien z sądu nie wychodzić
- 2 0
-
2022-04-04 09:46
Tak to jest, nierzetelne to nierzetelne.
- 2 0
-
2022-04-04 10:24
dwója z polskiego
Jakie?
- 4 0
-
2022-04-04 15:40
To jest taki chaczyk :)
Żeby sprawdzić kto jest po polonistyce 8===>
- 1 1
-
2022-04-04 09:32
Opinia wyróżniona
Może i wymyślili paczkomaty... (75)
..ale skoro ludzie noszą adidasy wielu różnych producentów, a niemowlęta pampersy wielu różnych producentów, to i paczkomaty też mogą być różnych firm.
- 560 215
-
2022-04-04 09:44
Zgadza się coś jak klapki Kubota albo pizza.
- 9 11
-
2022-04-04 09:44
opatentowali nazwę, każdy to może zrobić i teraz mają wygrana (4)
- 50 17
-
2022-04-04 10:51
Idę opatentować imię Donald, szykuj się rudy (2)
- 13 23
-
2022-04-04 11:06
Mozg sobie opatentuj... (1)
...chociaż nie, nie da się przecież opatentować rzeczy nieistniejących
- 25 6
-
2022-04-04 14:50
To jak klepiesz na klawiarurze?
- 2 4
-
2022-04-04 17:03
Na takie coś nie daje się patentu ignorancie.
- 0 1
-
2022-04-04 09:47
Adidasy różnych innych producentów (8)
Dobra, kto produkuje podrobione adidasy?
- 15 13
-
2022-04-04 11:36
A jak wyszły z fabryki Pumy, Nike, czy Reeboka, to już nie mówisz "adidasy"? (7)
- 19 3
-
2022-04-04 12:45
Nie ... (5)
Generalnie chodzenie w adidasach i Nike...to wiocha ....biedota myśli że jest trendy .
- 4 26
-
2022-04-04 12:53
Wiadomo, jak idziesz pobiegać, to tylko w glanach :D (1)
- 16 1
-
2022-04-04 16:28
W drewniakach albo na łyżwach.
- 11 0
-
2022-04-04 14:09
no tak, new balance wyparły, u bogatszych on running. albo calviny i lacosty z szadółek. ale u niektórych słoma została...
- 8 2
-
2022-04-04 14:49
A Bogota w czym śmiga?
- 1 1
-
2022-04-04 17:04
Chodzisz w klapkach
na oczach.
- 1 0
-
2022-04-04 12:46
Ja mówię buty sportowe..
- 4 5
-
2022-04-04 09:49
(7)
Dokładnie. To tak jaki Adidas pozywał za adidasy. Skoro to opatentowana nazwa własna, to chyba Paczkomat, a nie paczkomat.
- 17 6
-
2022-04-04 09:51
(3)
A,, Szwedka,, taka kurtka?
- 9 4
-
2022-04-04 10:11
A czarny jak muryn?
- 6 6
-
2022-04-04 10:27
Szwedka,, taka kurtka? (1)
Lata 70-te...
- 6 0
-
2022-04-04 10:52
Lata 70... Wtedy się żylo...
- 2 2
-
2022-04-04 15:51
Nie masz racji. Mówić na dzielni to sobie możesz adidasy (2)
Ale w przestrzeni publicznej oficjalnej nie możesz nigdzie napisać adidasy, tylko buty marki Adidas można tak nazwać
- 7 5
-
2022-04-04 17:06
Co jeszcze nowego w Pcimiu?
- 4 1
-
2022-04-05 10:12
Ty właśnie napisałeś "adidasy" w przestrzeni publicznej.
- 1 0
-
2022-04-04 09:50
Teraz niech jeden z banków zastrzeże nazwę,, bankomat,, (12)
I inne banki na całym świecie będą miały sprawy w sądzie...
- 24 8
-
2022-04-04 10:02
Ucz się lepiej języków! (4)
- 5 10
-
2022-04-04 14:22
Jestem Polakiem i w Polsce używam tylko język ojczysty. (3)
Jak obcokrajowiec chce się dogadać, niech mówi po polsku. Dlaczego Polacy są tak durni i obcokrajowcom kłaniają się. Gdzie duma własnego języka?
- 4 5
-
2022-04-04 14:52
Mów jak każdy normalny Polak
Jak Niemiec mnie o coś pyta to mówię, słucham?
- 2 0
-
2022-04-04 23:05
Tak bardzo używasz języka ojczystego że nawet poprawnie słów nie potrafisz odmienić? ️
- 3 0
-
2022-04-05 10:20
"Używasz języka", nie "używasz język"! Dopełniacz, do jasnej cholery!!!
- 0 0
-
2022-04-04 10:16
Banki nie produkują bankomatów. (6)
- 9 2
-
2022-04-04 10:53
Ale nazwe,, bankomat PKO,, mogą zastrzec jak głupi InPost (1)
- 5 8
-
2022-04-04 16:12
Ale kto tu niby jest glupi? Ten, ktory skutecznie zastrzegl? Czy ten, ktory zaplaci za proces, a i tak bedzie musial pisac
sprostowanie?
- 4 4
-
2022-04-04 11:09
Tak jak inpost nie produkuje paczkomatów! (2)
Robią to specjalistyczne firmy na zlecenie inpost.
- 12 1
-
2022-04-04 11:56
Prawdopodobnie te same, co i bankomaty :)
- 5 2
-
2022-04-04 22:05
Błąd
Inpost produkuje swoje paczkomaty
- 0 1
-
2022-04-04 12:09
A Inpost paczkomatów.
- 4 0
-
2022-04-04 10:13
Mój ojciec do tej pory tankuje na CPN (12)
A każdy samochód terenowy to Jeep.
- 43 5
-
2022-04-04 10:17
Jeżeli tata (3)
Jeżeli tata mówi CPN to każdy samochód terenowy to gazik
- 18 5
-
2022-04-04 10:53
A rower to Ural (2)
- 7 0
-
2022-04-04 18:05
I umawia się pod meblowym, nie przy Locie ! (1)
- 1 0
-
2022-04-04 21:33
bez kitu moj też sie pod meblowym umawia. Ja pierdziele jak tam meblowego niema ze 100 lat
- 0 0
-
2022-04-04 10:18
Mój teść też jeździ na CPN, a telefon ma w Centertelu. (2)
- 17 1
-
2022-04-04 10:54
I chodzi do samu (1)
- 16 0
-
2022-04-04 18:09
A w kiosku kupuje Erosy !
- 3 0
-
2022-04-04 12:34
(2)
Ograniczony zasób słó to chyba jest raczej nie jest powód do dumy.
- 1 9
-
2022-04-04 14:54
Mówisz,, słó,,? Dobry rusek
- 4 0
-
2022-04-04 17:08
A pieprzyć od rzeczy?
- 2 0
-
2022-04-04 12:49
Jesteście widocznie nieogarnieci (1)
- 0 6
-
2022-04-04 14:54
A ty z Choczewa czy Starej Kiszewy
- 2 0
-
2022-04-04 10:29
Ogólnie zgoda (4)
Chociaż akurat pampersów nie rozumiem - mamy nasze słowo - pieluchy. Słowo "pampersy" nie jest ani krótsze, ani łatwiejsze w wymowie, dlatego nie używam, chyba że w odniesieniu do pieluch tej marki - tylko i wyłącznie. Z innymi słowami się zgadzam - wygodniej powiedzieć "adidasy" zamiast "buty do biegania" albo "buty sportowe", "paczkomat" zamiast "zautomatyzowany pojemnik do odbierania i nadawania paczek". Jest automat, bankomat, jest i paczkomat i ludzie będą tak nazywać każde tego typu urządzenie, bez względu na to jaki będzie wyrok.
- 18 4
-
2022-04-04 10:33
(1)
Kiedyś były pieluchy (tetrowe), a pampersy występowały jako jednorazówki. I dlatego pampersy wyparły pieluchy w języku
- 25 2
-
2022-04-04 17:14
z tym, że wyparły to bym się spierał
Może tak było w latach dziewięćdziesiątych, kiedy praktycznie nie było innych jednorazowych pieluch?
Dzisiaj, przynajmniej w moim otoczeniu, ludzie raczej mówią "pieluchy".- 3 2
-
2022-04-04 10:37
(1)
wyrazy na -mat jak paczkomat, bankomat to złożenie tematu paczka, bank itp oraz automat (-mat). Tak samo będzie samochodomat (automat do wypożyczania samochodów), lodomat (automatyczny serwis wydający lody, bez udziału lodziarza) itp, To raczej inpost próbuje zawłaszczyć rzeczownik pospolity. Coś mniej więcej jakby jakiś bank opatentował słowo "bankomat", "wpłatomat" albo dostawca internetu opatentował słowo "serwer".
- 19 0
-
2022-04-04 17:28
Głupotę to popełnił Urząd,rejestrując tą nazwę.
A swoją drogą, ciekawe kogo tam dzisiaj zatrudniają.Bywałem tem kiedyś Wa-wa ul.Mysia i miałem doczynienia z ludźmi bardzo kompetentnymi.
- 3 1
-
2022-04-04 10:49
Szwedka
To u Barei
- 3 0
-
2022-04-04 11:13
nie mogą.
- 1 1
-
2022-04-04 11:21
Nie wymyślili paczkomatów! (1)
Jedynie - o ile to w ogóle prawda - wymyślili nazwę.
- 8 2
-
2022-04-04 15:26
dokladnie tak
w Niemczech pazkomaty sa od 15 lat wiec nic innego jak skopiowane a nie wymyslone
- 4 0
-
2022-04-04 12:17
Malo kto juz dwa zdania po polsku rozumie. (2)
Ludzie sobie moga mowic i pisac, to nie ludzie proszeni byli o sprostowanie, to nie ludzie te prosbe olali. A na marginesie niechby te koziolki m. z tego portaliku napisaly kiedys adidasy, zamiast buty sportowe, to by ich Adidas najpierw prosil o sprostowanie, a pozniej wygral sprawe w sadzie.
- 2 11
-
2022-04-04 15:33
(1)
Brednia. Adidas nigdy nie prowadził tego typu bandyterki.
- 3 3
-
2022-04-04 16:14
Wroc na drzewo najlepiej.
- 0 5
-
2022-04-04 12:46
Ostatnio babka e Biedronce chciała "Pampersy Dada"
Więc ja ja pytadh czy chce pieluchy Pampers czy Dada s ona patrzy na mnie jak na kosmitę.
- 5 2
-
2022-04-04 12:47
a samochody ciężarowe TIR-ami
- 4 0
-
2022-04-04 13:10
Jeśli trójmiasto.pl to działąlnośc gospodarcza to musi się liczyć z tym że jeśli złamie prawo to ktoś może od niej żądać
po to macie ludzi odpowiedzialnych za dopuszczenie treści które publikujecie - jeśli są niekompetentni to inna sprawa...
ale prowadząc dzielność w jakimś tam ładzie prawym i dziwienie się że ktoś na jego podstawie dochodzi swoich praw to lekkie nieporozumienie.
to czy prawo do słowa "paczkomat" ma sens to nie wnikam....- 3 2
-
2022-04-04 13:15
Adidasy... (4)
Pamiętam Niemkę jak się śmiała jak jej powiedziałem, co u nas znaczy adidasy :)
- 6 1
-
2022-04-04 14:56
A zapytałeś czy jej ojciec też zabijał polskie dzieci czy grał w orkiestrze? (3)
Niemkę mogłeś zapytać gdzie zgubiła urodę
- 2 6
-
2022-04-04 15:34
Musisz mieć megakompleksy :(
- 5 2
-
2022-04-04 16:33
I właśnie prze takich ignorantów jak ty dalej są wojny na świecie.
- 4 1
-
2022-04-04 17:31
Ciekawe
zwalniają w pensjonacie w K... i na S...
- 1 0
-
2022-04-04 13:33
W mowie potocznej jak najbardziej tak, ale w prasie i wypowiedziach polityków już nie.
- 2 4
-
2022-04-04 18:02
Ja nie noszę adidasów Nike tylko buty sportowe Nike, a pampersy to po polsku pieluchy
- 1 1
-
2022-04-04 23:03
Spotkałem się tylko z "adidasami". Dzieci noszą pieluchy, to dorosłym zakłada się "pampersy". No i ten nieszczęsny welocyped, zwany potocznie "rowerem".
- 0 0
-
2022-04-05 19:30
to ochrona własności intelektualnej
a nie jakieś widzi mi się InPostu
- 0 0
-
2022-04-07 21:32
Tylkopotocznie
Nazwa pampersy, adidasy to nazwy potoczne, nie używane w sklepach i pismach (np nie mamy pampersy Dada tylko pieluszki).
- 0 0
-
2023-10-26 10:37
Nie...
Mogą być, lecz nie z nazwą "paczkomat"
- 0 0
-
2022-04-04 09:33
Zupełnie bezsensowne działanie firmy. (10)
InPost, robicie dobrą robotę, ale nadgorliwcy, którzy pozwali portal kreują teraz negatywny wizerunek firmy w Trójmieście.
Duża wtopa.- 198 126
-
2022-04-04 09:48
,, paczkodajka,,,, paczkodajek,,,, paczkowsadek,, ,, paczkodziura,,,, paczkowydaj,, tak piszcie (2)
- 7 2
-
2022-04-04 10:16
paczko-brat w paczko-bracie. (1)
paczkobjornik , paczek, a dla Orlelenu-Opaczek. a nazwa dla nowego giganta Lotos-Orlen to Obaj-tech.
- 3 0
-
2022-04-04 14:57
Tuskomat
- 2 1
-
2022-04-04 09:54
wtopił to jak zwykle ten portal
zamiast napisać sprostowanie (bo tylko tego chcieli) to będzie teraz rozkręcał gwnoburzę.
- 36 7
-
2022-04-04 10:02
(2)
Dokładnie. Duża wtopa Inpost. Od razu patrzę na tą firmę mniej przychylnie. Chętnie zapomiałem przesyłki w ten sposób, ale teraz spróbuje usług "paczkomatów" Orlenu, czy Allegro.
- 8 12
-
2022-04-04 10:37
Prawo wymaga od nich aktywnej obrony znaku towarowego.
- 4 3
-
2022-04-04 14:08
Pocztę wyproboj
1 krok do samobójstwa
- 1 3
-
2022-04-04 10:03
NIby tak, ale z drugiej strony po to się rejestruje znaki towarowe...
NIby tak, ale z drugiej strony po to się rejestruje znaki towarowe jak i też się chroni inną własność intelektualną (IP) aby firmy bądź osoby prywatne mogły mieć wyłączność na ich używanie celem marketingu (znaki towarowe, slogany - np. "Connecting people" i już myślisz o Nokii a niby takie ogólne) , czy też produkcji i sprzedawania produktów opartych o konkretny wynalazek (patenty).
W życiu codziennym sporo potem uproszczeń się stosuje jak wspomniane powyżej adidasy, pampersy, czy też junkersy albo niektórzy jeszcze pamiętają telegazetę (która to była nazwą teletekstu zastrzeżoną przez TVP). Niemniej jednak myślę że w formalnej komunikacji, czy w artykułach prasowych powinno się przestrzegać zasad związanych z markami i znakami towarowymi.- 12 3
-
2022-04-04 10:15
wtopę to robi portal, a nie firma.
- 8 3
-
2022-04-04 10:19
Wtopa portalu
Wg prawa tylko urządzenia Inpostu mogą być nazywane paczkomatem ale trojmiasto.pl uważa że wie lepiej i w dodatku myśli że jeast ponad prawem bo sprostowania nie umieścili. Teraz oprócz sprostowania, będą koszty sądowe i nie wiadomo co jeszcze...
- 11 3
-
2022-04-04 09:34
(12)
Trzymam kciuki za InPost.
- 153 84
-
2022-04-04 09:52
d**ile
- 6 12
-
2022-04-04 10:07
A ja nie. (5)
Bo takie działania to nic innego jak zawłaszczanie języka polskiego przez korporację.
- 7 24
-
2022-04-04 10:15
InPost to Niemcy.. Zaczęło. Się... (2)
- 3 12
-
2022-04-04 12:14
Kiedy Kaczor podarował Kraków Niemcom? (1)
- 1 3
-
2022-04-04 14:58
Donald kaczka dawno oddał się Niemcom
Matka Donalda była Niemka
- 1 3
-
2022-04-04 16:29
To tylko dbanie o absolutne minimum rzetelnosci dziennikarskiej. Z jezykiem nie to absolutnie nic wspolnego.
Tak, wiem i rozumiem, ze akurat Ty nie masz prawa niczego rozumiec.
- 2 2
-
2022-04-04 19:33
Słowa paczkomat nie było w słownikach 20 lat temu
- 1 0
-
2022-04-04 10:18
a czemu tyle w tobie nienawiści? co ci zależy tak? (1)
byle komuś dowalić? masz z tego satysfakcje?
- 2 2
-
2022-04-04 10:27
Tak, pewnie jakis redaktor PiSowiec skasowal mu posta w ktorym napisal cos nie po jego mysli.
- 3 3
-
2022-04-04 13:20
trojmiasto
Ten portal ostatnio czuje się bardzo mocny i zamiast zrozumieć, że jak coś zastrzeżone to zastrzeżone, brnie w udowadnianie, że tak nie jest. Moim zdaniem inPost powinien jak najbardziej pokazać trojmiastu miejsce w szeregu, bo to ono stara się być pond prawem. Konkurencja by wam się przydała, taka z prawdziwego zdarzenia
- 12 3
-
2022-04-04 15:09
Ja też
bo jak inpost kiedyś jeszcze ostro wtopi to znowu sprzeda pracowników do firmy krzak, która potem w ciągu miesiąca zostanie zamknięta.
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/inpost-bezpieczny-list-pracownicy-tysiac,138,0,2393226.html
Takich to właśnie mamy miliarderów.- 2 1
-
2022-04-04 17:37
To wyjmij rękę z pampersa marki Dada.
- 0 2
-
2022-04-04 09:34
(4)
Zapomnieliście napisać, że odkurzacz to elektrolux.
- 50 15
-
2022-04-04 09:53
A,, oficerki,, wojsko niech szybko zastrzeze nazwę
- 3 2
-
2022-04-04 20:09
Nikt tak nie mowi
- 0 2
-
2022-04-04 22:27
Ae widzisz, pokolenie się zmienia
ja tak w życiu nigdy odkurzacza nie nazwałem, tak samo jak piecyka gazowego junkresem, wtf?
- 0 1
-
2022-04-05 11:02
Nikt tak nie mówi. Jeżeli już to Zelmer. albo Predom.
- 0 1
-
2022-04-04 09:35
Nie ma ważniejszych spraw moi drodzy I kochani (3)
Nastepna sprawa która zawali sądy na długie miesiące.
- 82 6
-
2022-04-04 10:08
(1)
Prawie jak w Ameryce. Korpokultura szlajająca się po sądach za byle g***** zawitała jak widać do nas.
- 8 2
-
2022-04-04 10:17
Dojczland Dojczland Iber aleś
- 0 4
-
2022-04-04 10:16
W Gdańsku światło wyłączać chce D a oni o paczko wsadach...
- 0 2
-
2022-04-04 09:35
Xerox pozdrawia użytkowników XERO (3)
Pozwu nie będzie. Tylko inpost ma na takie pierdoły czas.
- 93 29
-
2022-04-04 10:18
Zrobić ksero... Ja pierd...
- 0 1
-
2022-04-04 10:18
,, ajfon,,... porąb... Ich...?
- 0 1
-
2022-04-05 14:48
Paczkomat to znak towarowy i koniec, w 2016 Poczta Polska przegrała z Inpostem w tej sprawie. Trojmiasto.pl mogło sobie darować bo nie takie bzdury wypisywali już wcześniej, poprawić i tyle .
- 0 0
-
2022-04-04 09:35
(2)
I tak właśnie powstaje Gó..oburza.
- 80 9
-
2022-04-04 10:29
(1)
Tak wlasnie powstaja trole patentowe. InPost chce isc droga Apple najwiekszego trola patentowego ale Apple to oni moga... wiadomo co. Bedzie smiesznie jak InPost przegra w sadzie i InPost zostanie najwiekszym memem.
- 5 4
-
2022-04-04 10:44
Oby tak się stało
- 2 4
-
2022-04-04 09:35
Dodatkowo powinni scigac tych aktywistow lewicowych (10)
Co gadaja o tym ze paczkomat oszpeca tkanke miejska. Tak to jest ze lewak marzy o kolejkach na poczcie jak wPrl
- 41 35
-
2022-04-04 09:54
,, lewak,, określenie ludzi bez kręgosłupa moralnego, bez przyjaciół i posiadający swojego Pana
- 6 10
-
2022-04-04 09:58
Lewak, serio? (6)
Każdy kto się z czymś nie zgadza to "lewak"?
- 11 6
-
2022-04-04 10:19
Lewaka poznasz po oczach
- 2 7
-
2022-04-04 10:20
,, lewak,, choroba objawiająca się uwielbianiem Pana ze wschodu (1)
- 4 6
-
2022-04-05 01:40
Akurat prawica w tym ciemnogrodzie tęskni za komuną
Ale nawet tego wobec deficytu intelektu nie ogarnia. Centralizacja, podporządkowywanie, propaganda. Pan ze wschodu? Spytaj Putina czy wolałby u władzy proeuropejską lewicę, czy zapyziały prawicowy postsowiecki ciemnogród bez wyobraźni, szkół i poczucia humoru
- 0 0
-
2022-04-04 12:01
Może jestem lewak a może prawak, ale paczkomat to super pomysł, mam nadzieję że będzie ich coraz więcej i z różnych firm, żeby była konkurencja.
- 2 1
-
2022-04-04 12:15
Oczywiście, szczególnie że to ci "lewacy" są za paczkomatami, zamiast poczty imienia świętego Jana Pawła II...
- 3 0
-
2022-04-04 13:16
Lewak to czerwony czlowiek, twor radzieckiej mysli, osoba w onucach
- 2 3
-
2022-04-04 10:03
Prawak to jednak i**ota
- 8 8
-
2022-04-04 13:41
Fakt. Lewactwo jak czegoś nie zdobędzie stojąc w kolejce to traci grunt pod nogami.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.