- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (348 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (44 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (29 opinii)
- 4 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (232 opinie)
- 5 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (353 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości do wtorku (13 opinii)
Wpłatomat "zjadł" pieniądze. I co dalej?
Nasz czytelnik skorzystał w lutym z dwóch wpłatomatów na terenie Trójmiasta. W obu przypadkach maszyna pobrała pieniądze, ale ich nie zaksięgowała. Co należy zrobić, jeśli znajdziemy się w podobnej sytuacji? Niestety, trzeba uzbroić się w cierpliwość.
Dwie awarie w jednym miesiącu
W takiej sytuacji znalazł się pan Marcin. Nasz czytelnik dwa razy w ciągu miesiąca skorzystał z wpłatomatów należących do sieci Euronet. Jeden z nich jest zlokalizowany przy ul. Kołobrzeskiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Jestem małym przedsiębiorcą, niemal codziennie mam gotówkę z obrotu do wpłacenia. Aby nie wozić jej przy sobie i nie narażać się na niebezpieczeństwo, wpłacam gotówkę przez wpłatomaty. W lutym już drugi raz wpłatomat "pożarł" pieniądze i zrestartował się, nie wydając ani potwierdzenia, ani gotówki. Doproszenie się o własne pieniądze graniczy z cudem. Za pierwszym razem czekałem prawie dwa tygodnie. Obecnie czekam od soboty i nie mogę się doprosić o konkretną informację. Zbywają klienta formułkami typu: "bardzo nam przykro" albo "sprawa jest pilna" - relacjonuje.
Utrata płynności finansowej
Naszego czytelnika najbardziej zbulwersował okres, w jakim rozpatrywane są tego typu sytuacje. Jego zdaniem, wynosi on aż 14 dni roboczych. Utrata pieniędzy na tak długi okres może oznaczać brak płynności finansowej przedsiębiorcy.
- Ja rozumiem, że każda maszyna może się popsuć, ale oni w takim przypadku nie robią nic. Przeliczają wpłatomaty raz na jakiś z góry określony czas i klient musi czekać na ich zmiłowanie. Powinni kogoś wysłać do przeliczenia i jak najszybciej oddać lub zaksięgować wpłatę. Mnie nikt się nie pyta, czy mam na fakturę lub inne opłaty. Muszę utrzymywać płynność finansową. Przecież to nielegalne przetrzymywanie gotówki klienta - kwituje sytuację.
W celu wyjaśnienia problemu, próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami Euronetu. Niestety, rzecznik prasowy sieci nie odebrał telefonu ani nie odpowiedział na naszą korespondencję, którą przesłaliśmy w miniony czwartek. Natomiast konsultant całodobowej infolinii poinformował nas, że nie udzieli dziennikarzom żadnych informacji, nawet dotyczących terminów rozpatrywania reklamacji klientów.
Nawet 60 dni oczekiwania
Co należy więc zrobić, jeśli znajdziemy się w takiej sytuacji jak pan Marcin? Przede wszystkim, należy złożyć reklamację bezpośrednio do banku, na którego konto próbowaliśmy wpłacić pieniądze. Zgodnie z Ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych, to na banku, a nie na operatorze sieci wpłatomatów, spoczywa obowiązek rozpatrywania reklamacji dotyczących takich transakcji.
Czytaj też: Kradzieże pieniędzy z bankomatów w Trójmieście
Ile czasu może potrwać rozpatrywanie naszej reklamacji? Zdecydowanie za długo, jeśli utracone pieniądze są nam niezbędne do opłacenia comiesięcznych rachunków. Zgodnie z Ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym, bank ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od otrzymania wniosku. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin może zostać wydłużony do aż 60 dni. W przypadku niedotrzymania odpowiedniego terminu, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.
Warto pamiętać, że awarie podczas korzystania z wpłatomatów często związane są z jakością banknotów. Maszyna może nie rozpoznać pogniecionych czy mocno zabrudzonych banknotów. Warto również pamiętać o tym, aby nie wpłacać podczas jednej operacji całej kwoty. Innymi słowy, lepiej podzielić plik pieniędzy na mniejsze części i wpłacać je osobno. Jeśli wpłatomat popsuje się, stracimy wówczas tylko część gotówki.
Opinie (179) 3 zablokowane
-
2016-03-01 09:46
ale się pan dziennikarz rozpisał, ho ho
- 2 0
-
2016-03-01 09:48
artykuł na zasadzie kopiuj, wklej
- 2 0
-
2016-03-01 09:57
Jeny, jak ja nienawidzę tych bogoli! Tylko wpłatomaty, bankomaty im w głowie,a robić nie ma komu.
- 2 1
-
2016-03-01 10:11
Szkoda, że wcześniej regionie przeczytałem, właśnie spotkała mnie taka sytuacja w PKO w Sopocie
- 0 0
-
2016-03-01 10:38
Jak zjadl i mu sie odbilo to nalezy powiedziec "smacznego"
A nie automata obrazac i o zlodziejstwo moze posadzac
- 2 0
-
2016-03-01 10:41
to samo dotyczy wypłat
niestety nawet jesli to bankomat 'banku' i jest w środku oddziału, i tak niczego się nie wskóra, bo banki nie posiadają własnych bankomatów
2 tygodnie to bardzo krótko (ja też tyle czekałem ale pisałem wszedzie gdzie się dało). na forach widziałem wpisy mówiace o normalnym trybie 'liczenia' pieniedzy przez 2 miesiące
najbardziej bulwersujace jest nie to, że bankomat może się zepsuć, ale że niby zepsuty zaczyna funkcjonowac po jakimś czasie - ale sam zwrot (związany z fizycznym przeliczeniem) wiąże się własnie z co najmniej 2 tygodniami
oczywiście to kpina, ale niestety zaczynamy żyć w czasach, gdy wszystko opanowali tępi barbarzyńcy, którzy mają gdzieś wszystko i wszystkich - a za to uważają, ze na wszystkim znają się najlepiej- 0 0
-
2016-03-01 11:06
Bo trzeba wpłacać w dobrych wplatomatach
A nie w jakimś kale Euronetu
- 2 0
-
2016-03-01 11:10
euronet RIVIERA
akurat ten wpłatomat w Rivierze ma złą sławę, często nawala...
ja od niedawna zacząłem wpłacać kasę w Bankomacie mojego banku....
jeszcze "awarii" nie było choć korzystam przynajmniej raz w tygodniu- 1 0
-
2016-03-01 11:18
(1)
Słaby z niego przedsiębiorca skoro wpłacał kasę i jak mu wcięło raz czy dwa to już utraci płynność..... . MOŻE on wplacał 100 tyś. to co innego.
- 0 0
-
2016-03-01 11:33
przecież powiedział, że jest małym przedsiębiorcą
- 0 0
-
2016-03-01 11:19
BAnkomaty
Mam trochę odmienną sytuację. Bankomat sieci EURONET nie wydał pieniędzy ale kwotą nieudanej wypłaty ob. ciążył natychmiast moje konto. Zgłosiłem reklamację w serwisie Euronetu i w moim banku. Czekam już 58 dni
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.