• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłatomat "zjadł" pieniądze. I co dalej?

Rafał Borowski
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bankomaty i wpłatomaty znacznie ułatwiają nam życie. Pozwalają wypłacać i wpłacać pieniądze bez konieczności odwiedzania oddziału banku. Jednak awaria tego rodzaju maszyn może być także źródłem poważnych kłopotów. Bankomaty i wpłatomaty znacznie ułatwiają nam życie. Pozwalają wypłacać i wpłacać pieniądze bez konieczności odwiedzania oddziału banku. Jednak awaria tego rodzaju maszyn może być także źródłem poważnych kłopotów.

Nasz czytelnik skorzystał w lutym z dwóch wpłatomatów na terenie Trójmiasta. W obu przypadkach maszyna pobrała pieniądze, ale ich nie zaksięgowała. Co należy zrobić, jeśli znajdziemy się w podobnej sytuacji? Niestety, trzeba uzbroić się w cierpliwość.



Czy kiedykolwiek wpłatomat zabrał ci pieniądze?

Bankomaty i wpłatomaty to maszyny, które ułatwiają nam życie. Dzięki nim nie musimy fatygować się do banku, aby wypłacić gotówkę bądź wpłacić ją na nasze konto. Może się jednak zdarzyć, że skorzystanie z bankowych maszyn stanie się źródłem poważnych problemów.

Dwie awarie w jednym miesiącu

W takiej sytuacji znalazł się pan Marcin. Nasz czytelnik dwa razy w ciągu miesiąca skorzystał z wpłatomatów należących do sieci Euronet. Jeden z nich jest zlokalizowany przy ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdańsku, drugi w Centrum Handlowym "Riviera" zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.

- Jestem małym przedsiębiorcą, niemal codziennie mam gotówkę z obrotu do wpłacenia. Aby nie wozić jej przy sobie i nie narażać się na niebezpieczeństwo, wpłacam gotówkę przez wpłatomaty. W lutym już drugi raz wpłatomat "pożarł" pieniądze i zrestartował się, nie wydając ani potwierdzenia, ani gotówki. Doproszenie się o własne pieniądze graniczy z cudem. Za pierwszym razem czekałem prawie dwa tygodnie. Obecnie czekam od soboty i nie mogę się doprosić o konkretną informację. Zbywają klienta formułkami typu: "bardzo nam przykro" albo "sprawa jest pilna" - relacjonuje.
Utrata płynności finansowej

Naszego czytelnika najbardziej zbulwersował okres, w jakim rozpatrywane są tego typu sytuacje. Jego zdaniem, wynosi on aż 14 dni roboczych. Utrata pieniędzy na tak długi okres może oznaczać brak płynności finansowej przedsiębiorcy.

- Ja rozumiem, że każda maszyna może się popsuć, ale oni w takim przypadku nie robią nic. Przeliczają wpłatomaty raz na jakiś z góry określony czas i klient musi czekać na ich zmiłowanie. Powinni kogoś wysłać do przeliczenia i jak najszybciej oddać lub zaksięgować wpłatę. Mnie nikt się nie pyta, czy mam na fakturę lub inne opłaty. Muszę utrzymywać płynność finansową. Przecież to nielegalne przetrzymywanie gotówki klienta - kwituje sytuację.
W celu wyjaśnienia problemu, próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami Euronetu. Niestety, rzecznik prasowy sieci nie odebrał telefonu ani nie odpowiedział na naszą korespondencję, którą przesłaliśmy w miniony czwartek. Natomiast konsultant całodobowej infolinii poinformował nas, że nie udzieli dziennikarzom żadnych informacji, nawet dotyczących terminów rozpatrywania reklamacji klientów.

Nawet 60 dni oczekiwania

Co należy więc zrobić, jeśli znajdziemy się w takiej sytuacji jak pan Marcin? Przede wszystkim, należy złożyć reklamację bezpośrednio do banku, na którego konto próbowaliśmy wpłacić pieniądze. Zgodnie z Ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych, to na banku, a nie na operatorze sieci wpłatomatów, spoczywa obowiązek rozpatrywania reklamacji dotyczących takich transakcji.

Czytaj też: Kradzieże pieniędzy z bankomatów w Trójmieście

Ile czasu może potrwać rozpatrywanie naszej reklamacji? Zdecydowanie za długo, jeśli utracone pieniądze są nam niezbędne do opłacenia comiesięcznych rachunków. Zgodnie z Ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym, bank ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od otrzymania wniosku. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin może zostać wydłużony do aż 60 dni. W przypadku niedotrzymania odpowiedniego terminu, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.

Warto pamiętać, że awarie podczas korzystania z wpłatomatów często związane są z jakością banknotów. Maszyna może nie rozpoznać pogniecionych czy mocno zabrudzonych banknotów. Warto również pamiętać o tym, aby nie wpłacać podczas jednej operacji całej kwoty. Innymi słowy, lepiej podzielić plik pieniędzy na mniejsze części i wpłacać je osobno. Jeśli wpłatomat popsuje się, stracimy wówczas tylko część gotówki.

Opinie (179) 3 zablokowane

  • "Jeśli wpłatomat popsuje się, stracimy wówczas tylko część gotówki". To jakaś paranoja!!

    • 3 0

  • "Mialem to 2 razy. Troche trwa ale da sie wszystko zalatwic"

    Nie powinno być żadnego załatwiania tylko odręki i bez łaski bank zwraca ukradzione pieniądze. A jak nie od ręki to z odsetkami. I tylko tyle. Po co dywagować? I tu prawo powinno się zmienić. Choć nie wiem. Może prawo jest dobre tylko banki mają je głęboko w d...e?

    • 2 0

  • ja tam wplacam we wplatomacie , a jak przyjedzie mi czekac 30 dni to poczeka . Zycie

    • 0 0

  • Euronet koszmar wpłatomatu (1)

    Jest to niepoważne żeby tak duża sieć bankomatów/wpłatomatów była takim dziadostwem. Zdażyło nam się że wpłatomat euronetu zjadł sporą kwotę pieniędzy, automatycznie się wyłączył, nie wydrukowal żadnego druczku nic. Na infolinii jak zwykle poinformowano nas ze trzeba czekać, poszliśmy do oddziału banku i zglosilismy stratę pieniędzy.
    Nam się udało że cały zwrot akcji był na drugi dzień. Nie czekaliśmy naszczescie długo Ale poinformowano nas ze czas to 14 dni na zwrot kwoty. Uważam że to jest absurd żeby czekać na swoje pieniądze.
    Teraz jak widzę euronet to obijam go z dala.!!

    • 4 0

    • Obijać z dala to trzeba kamieniami.

      • 0 0

  • Pieniadze to najwieksze zlo swiata !!!!!!!

    Straszne ale prawdziwe, pracujemy a ile z tej pracy mamy ????/
    zmarszczki,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • 1 1

  • Rozwaliło mnie ostatnie zdanie.

    Ciekaw jestem " Redaktorku" co ty byś powiedział na fakt utraty części swoich pieniędzy?

    • 1 0

  • Naiwni ludzie...

    Facet chciał zaoszczędzić na konwoju i probował wepchnąć jak najwięcej pieniędzy, zawiesił urządzenie i robi aferę

    • 0 1

  • Bo za dużo banknotów Pan nawpychał.

    Niestety, trzeba patrzeć....

    • 0 1

  • Masakra

    Dokładnie mam taką sytuację. Wplatomat w parku handlowym matarnia. Bilans -12000 zł. Bank. Proszę czekać....A ja muszę to przelać. Termin minął w ubiegły piątek....!!!!

    • 0 0

  • miałem to samo

    ... niemałe pieniądze były poza moim zasięgiem prawie dwa tygodnie....co jak widzę jest i tak krótkim okresem...oto odpowiedź banku......zero przepraszam ani choćby próby zadośćuczynienia ...."nawiązując do Pana reklamacji numer REK........ uprzejmie informuję, że środki w wysokości...... PLN zostały zaksięgowane na Pana rachunku z datą operacji 11.02.2016, czyli z datą faktycznego dokonania wpłaty.

    Mam nadzieję, że powyższe rozwiązanie okaże się dla Pana satysfakcjonujące, a przyszłe kontakty z ...Bankiem będą przebiegały zgodnie z Pana oczekiwaniami." THE END zero winnych...dobrze że nie były to moje ostatnie pieniądze...dodam że mam rodzinę na utrzymaniu

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane