• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wulgarna kłótnia podczas sprawdzania biletów w tramwaju. Kontroler stracił pracę

Szymon Zięba
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kłótnia między kontrolerem, a pasażerami przybrała wulgarny charakter.

Kłótnią i przepychanką zakończyło się sprawdzanie biletów w tramwaju linii 4. W incydencie, do którego doszło w czwartek, 2.08.2021 r., udział brał kontroler i pasażerowie. Granice przekroczyły obie strony sporu. Osoby biorące udział w kłótni w wulgarny sposób zwracały się do kontrolera, ten - tracąc zimną krew - nie pozostawał im dłużny. Mężczyzna stracił pracę.



Czy osobiście doświadczyłe(a)ś nieuprzejmego zachowania kontrolerów biletów?

Z relacji czytelnika, który przesłał nam nagranie wynika, że do zdarzenia doszło w czwartek, w tramwaju linii 4, który jechał w stronę centrum.

- Młoda para miała e-bilet jednak nie potrafiła go okazać z uwagi na rozładowany telefon. Nie wnikając w ich prawdomówność, zachowanie pracownika Renomy było skandaliczne. Po wywiązaniu się słownej kłótni, pracownik Renomy zaczął atakować innych pasażerów, którzy próbowali udokumentować jego agresywne zachowanie. Kontroler przeklinał, popychał ludzi, szarpał moją partnerkę. Miał prawo się bronić przed agresją, ale na filmie widać wyraźnie, że to on jest sprawcą ataku na pasażerów - napisał nasz czytelnik.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że film, który został dołączony do przekazanej nam wiadomości, rozpoczyna się w momencie, w którym spór między pasażerami a kontrolerem już trwa. Na jego podstawie nie jesteśmy więc w stanie jednoznacznie stwierdzić kto sprowokował zdarzenie.

Na nagraniu widać, jak jeden z kontrolerów próbuje uniemożliwić pasażerom nagrywanie incydentu, podkreślając, że nie zgadza się na publikację i utrwalanie swojego wizerunku. W pewnym momencie dochodzi do przepychanki między używającą telefonu kobietą, a pracownikiem Renomy. Kontroler próbuje także uniemożliwić rejestrowanie zdarzenia innemu mężczyźnie.

Następnie obie strony sporu przestają przebierać w słowach, a kłótnia zaczyna przybierać mocno wulgarny charakter. W najostrzejszym momencie sprzeczki najprawdopodobniej udział biorą inni pasażerowie, niż opisana przez naszego czytelnika para, która nie pokazała biletu.

Obie strony winne awantury?



Choć przekazany naszej redakcji materiał jasno wskazuje na nieprofesjonalne zachowanie kontrolera, który dał się sprowokować, nie bez winy są także pasażerowie, którzy zachowywali się agresywnie.

O komentarz w sprawie poprosiliśmy Zarząd Transportu Miejskiego, czyli organizatora przewozów komunikacji miejskiej w Gdańsku.

- Zwróciliśmy się do Zakładów Wielobranżowych Renoma sp. z o.o. z prośbą o wyjaśnienie tej sprawy. Sytuacja widoczna na nagraniu jest jedynie fragmentem zdarzenia, niemniej nie pozostawia wątpliwości co do faktu, że nastąpił silny konflikt na linii pasażer-kontroler, który rozwinął się w absolutnie nieakceptowanym kierunku. Takie sytuacje nie mogą mieć miejsca - podkreśla Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM w Gdańsku.
Rozładowanie telefonu, w którym został zakupiony bilet, nie usprawiedliwia pasażera. Jeśli kontroler nie ma możliwości odczytania w aplikacji ważnego biletu na przejazd, jest zobowiązany nałożyć opłatę dodatkową.
Dodaje on, że każda kontrola biletowa obarczona jest ryzykiem wystąpienia sytuacji konfliktowej. Kontrolerzy są natomiast szkoleni w kwestii prawidłowego reagowania w takich sytuacjach.

- Tu jednak emocje wzięły wyraźnie górę, zarówno po jednej, jak i po drugiej stronie. Apelujemy więc o wzajemny szacunek, jak również o umożliwienie kontrolerom wykonywania ich obowiązków - mówi Gołąb.
Rzecznik ZTM zwraca też uwagę, że kupując bilety w urządzeniu mobilnym za pośrednictwem aplikacji, pasażer musi zadbać o stan techniczny urządzenia czyli m.in. o sprawną baterię.

- Rozładowanie telefonu, w którym został zakupiony bilet, nie usprawiedliwia pasażera. Jeśli kontroler nie ma możliwości odczytania w aplikacji ważnego biletu na przejazd, jest zobowiązany nałożyć opłatę dodatkową. Przypominamy również, że we wszystkich sytuacjach pasażer może złożyć również reklamację - tłumaczy Zygmunt Gołąb.

Surowe konsekwencje dla kontrolera. Mężczyzna stracił pracę



Do sprawy odnieśli się także przedstawiciele Renomy.

- W związku z kontrolą biletową uwidocznioną na nagraniu, Zakłady Wielobranżowe Renoma sp. z o.o. informują, iż z kontrolerem rozwiązano umowę o pracę. Chcemy podkreślić, iż nie akceptujemy takiego zachowania, a wysoki standard obsługi pasażerów stanowi dla nas priorytet. Profesjonalne podejście nawet w stosunku do osób, które w sposób niewłaściwy reagują na przeprowadzoną kontrolę biletową jest przedmiotem naszych wewnętrznych regulacji i szkoleń. Stoimy na stanowisku, iż jakakolwiek forma agresji, czy to słownej, czy fizycznej ze strony kontrolerów, jak i użytkowników komunikacji, nie może mieć miejsca. Dlatego zapewniamy, iż dokładamy wszelkich starań, żeby każda kontrola przebiegała w sposób prawidłowy, a wszystkich pasażerów prosimy o wzajemny szacunek - informuje Marcin Bonisławski, przedstawiciel ZW Renoma sp. z o.o.
Na koniec należy dodać, że na pasażerów nie nałożono ostatecznie opłaty dodatkowej.

Opinie (790) ponad 50 zablokowanych

  • Mogła se kupić połer banka i po sprawie

    a nie napindalać w jakieś apki w któryvh po godzinie walenia pada telefon

    • 7 2

  • (1)

    W ubiegłym roku,po chorobie i kwarantannie wyszłam z domu na zakupy,zawsze mam w portfelu kilka biletów-skasowałam.Nie wiedziałam,że cztery dni temu była podwyżka o 30gr.Nie było żadnej litości,panowie powiedzieli że też muszą z czegoś żyć.Zapłaciłam i wróciłam do domu bez zakupów.

    • 7 3

    • ojej

      • 3 2

  • (3)

    !, Kontroler może grzecznie poprosić o okazanie biletu i nikt nie musi się na to zgodzić.
    2. Kontroler nie jest upoważniony do legitymowania kogokolwiek a tym bardziej do karania mandatem.
    Gdy nie przyjmujemy mandatu od Policji sprawa ląduje w sądzie, a gdzie ląduje gdy nie przyjmiemy mandatu od kanara?

    • 3 12

    • (2)

      I wtedy zgodnie z art 33a prawa przewozowego kontroler w razie nie okazania bile biletu przejazd może żądać okazania dokumentu, a co dalej idzie,jeśli go nie zobaczy ma prawo ująć podróżnego i przekazać policji, dalej, policja spisuje dane podróżnego a kontroler wysyła wniosek do policji o udostępnienie danych, po czym zostaje sporządzane wezwanie do zapłaty.

      • 5 1

      • Pamiętajcie drogie dzieci:

        fejsbukowy prawnik nie zapłaci za was kar za to, że zachowaliście się jak wam mówił;)

        • 3 0

      • Bredzisz

        Nie ma prawa nikogo ujac

        • 0 2

  • żal tego człowieka, co pracę stracił przez głu pków (1)

    • 11 2

    • zal mi takiej pracy haha

      • 0 0

  • Mieliby bilety nie byłoby problemu, kontroli to nie interesuje czy się rozładował czy spadł czy z domu tel. nie wzięła czy miała przed chwilą chwilowy udar, wozisz d*p... to płacić, nie to idziesz na pieszo a jak nie to za pysk i o glebe, zerwać te sztuczne rzęsy jako fant i tyle.....

    • 12 1

  • To nigdzie nie bedzie udostepnione tylko policji...no ciekawe.Udostepnione tez zostalo na internecie stronie trojmiasto.pl.Ne tylko kara dla kontrolera ale tez powinny byc ukarane pozostale osoby bez wyjatku

    • 8 0

  • Młodzi to mają teraz takie niewyparzone gęby, od razu wyzwiska, epitety, nie mieli biletów i tyle. Co kogo obchodzi że telefon się wyladował. Nie dziwią że nerwy mogą puścić, nieraz to i przylac by się przydało

    • 9 0

  • Kilka uwag:

    • 1 0

  • Masz bilet nie masz problemów (1)

    Nie masz biletu spisują cię i po sprawie Nie rozumie o co ta pyskówka? paniusia na targowisko niech idzie sobie pokrzyczec kartofle kartofle kartofle

    • 16 1

    • najlepsze, jak jeszcze inni pasażerowie stają w obronie

      ludzie w Polsce często wtrącają się w cudze pyskówki, a potem zdziwienie, że pod kołami autobusu lądują lub dostaną od kogoś z liścia...

      • 3 0

  • Do sądu podać (1)

    To jest skandal jadą bez biletu zachowują się skandalicznie i nie ponoszą żadnej kary .Pana przywrócą do pracy a gapowiczów do porządku Proszę pracodawcę podać do sądu

    • 13 2

    • Brawo

      Tak brawo

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane