• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów

Krzysztof Koprowski
6 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 13:06 (7 stycznia 2019)
  • Dla pieszych pozostawiono fragment chodnika o szerokości zaledwie 1,5 m.
  • Dla pieszych pozostawiono fragment chodnika o szerokości zaledwie 1,5 m.
  • Dla pieszych pozostawiono fragment chodnika o szerokości zaledwie 1,5 m.

Na ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska w Dolnym Wrzeszczu wykonano fragment nowego chodnika. Zdecydowana jego większość została od razu przeznaczona pod parkowanie, a fragment dla pieszych zabezpieczono szpetnymi słupkami. Urzędnicy tłumaczą, że inwestycja została wykonana niezgodnie z miejskimi standardami.



Czy należy zezwalać na parkowanie na nowych chodnikach?

Aktualizacja, 7 stycznia, godz. 13:06: Po publikacji artykułu urzędnicy poinformowali, że nowe i bardziej estetyczne słupki zostaną ustawione w taki sposób, aby samochody nie zastawiały chodnika.


Ul. Kochanowskiego w Dolnym Wrzeszczu to jedna z wielu ulic w Gdańsku, gdzie panuje anarchia parkingowa. Kierowcy parkują tutaj niemal w dowolny sposób. Większość wprawdzie wybiera jezdnię, ale na niektórych odcinkach ulicy normą jest parkowanie na trawnikach lub/i chodnikach.

Szansą na uporządkowanie niewielkiego fragmentu ulicy była inwestycja deweloperska na wysokości skrzyżowania z ul. Lengnicha zobacz na mapie Gdańska.

Deweloper zdecydował się jednak na wykonanie szerokiego chodnika, by następnie przeznaczyć go pod parkowanie. Przestrzeń dla pieszych o szerokości zaledwie 1,5 m zabezpieczono słupkami.

- Tę przestrzeń można było zaaranżować w sposób, który będzie godził interes pieszych i kierowców. Zamiast szerokiego chodnika do parkowania, należało wykonać zatokę do postoju z np. kostki brukowej, ograniczoną krawężnikami i zielenią. Budując chodniki w taki sposób, jak zrobiono to na ul. Kochanowskiego, nigdy nie nauczymy kierowców, by przestali traktować chodniki jako miejsce do parkowania - pisze do nas pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl
Warto dodać, że jednokierunkowa ul. Kochanowskiego jest na tyle szeroka, że bez problemu można pozostawić auto również w całości na jezdni, co pozwoliłoby wzdłuż inwestycji deweloperskiej na kontynuację szpaleru drzew i trawników między jezdnią a chodnikiem.

Dopuszczenie parkowania na chodnikach oraz niewielka liczba interwencji Straży Miejskiej sprawiają, że takie sytuacje, jak na ul. Szczecińskiej na Przymorzu, są codziennością w polskich miastach. Dopuszczenie parkowania na chodnikach oraz niewielka liczba interwencji Straży Miejskiej sprawiają, że takie sytuacje, jak na ul. Szczecińskiej na Przymorzu, są codziennością w polskich miastach.

Chodniki, które nie są chodnikami



Polska należy do nielicznego grona państw w Unii Europejskiej, gdzie parkowanie na chodnikach jest w pełni dozwolone. Niedawno z tego rozwiązania prawnego wycofała się nawet nienależąca do UE Ukraina, gdzie jednocześnie nakazano przy każdej przebudowie ulicy projektowanie chodników wyłącznie dla pieszych.

Urzędnicy: inwestycja niezgodna ze standardami



Dlaczego podobnego rozwiązania, jak u naszych wschodnich sąsiadów, nie można zastosować w Gdańsku? Dlaczego wciąż urzędnicy zezwalają na budowę chodników, które nie pełnią swojej funkcji?

- Obecnie nie wpłynął od inwestora do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni projekt docelowej organizacji ruchu. Obecny stan jest niezgodny z naszymi standardami - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Urzędnicy zapewniają, że dołożą starań, aby jak najszybciej zdemontować szpetne słupki. Tylko czy to rozwiąże problem z parkowaniem na nowym chodniku? Pozostaje jedynie liczyć, że kierowcy pozostawią swoje auta na jezdni, a chodnik nie zostanie przez nich zdewastowany.

Czytaj również:

Opinie (401) ponad 20 zablokowanych

  • Bo chodniki, jak sama nazwa wskazuje, (1)

    służą do parkowania samochodów.

    • 15 5

    • i jeszcze trawniki, też mają to samo w nazwie

      • 3 0

  • Samochód to dla wielu konieczność (17)

    Potrzebuję samochodu, bo nie mam jak sensownie dojechać do pracy.
    Co mam zrobić, w kieszeń mam go sobie schować? I niech mi nikt nie mówi, żebym się przeprowadził bliżej pracy, bo nie będę wywracał do góry nogami całego życia, tylko dlatego, że mu się samochody nie podobają.
    Esteci zasr*ni.

    • 44 42

    • (14)

      Kup garaż albo miejsce parkingowe. Kupcie ze wspólnotą mieszkaniową teren i zbudujcie sobie parking.

      • 25 14

      • (6)

        A ty możesz się wynieść z miasta jak ci nie pasują samochody.

        • 12 18

        • (3)

          Nie mam nic do samochodów bo sam taki mam. Ale skoro się zdecydowałem to musiałem też pomyśleć o miejscu do parkowania, a nie stawiać na chodniku albo trawniku pod blokiem.

          • 21 6

          • (2)

            Och naprawdę? A jak ci ktoś zajmie miejsce to co? Jedziesz za miasto go zostawić?
            I wszędzie, gdzie jeździsz też masz "swoje" miejsca do parkowania?
            Niebywałe.

            • 9 10

            • (1)

              Baranie jeden piszę o miejscu w miejscu zamieszkania. A jak jadą w miasto to sa płatne parkingi gdzie parkuję.

              • 10 5

              • Durniu jeden, nie wszędzie można mieć swój garaż. Nie uogólniaj swojego przypadku na ogół, bo nie wszyscy są tacy bezmyślni.

                • 1 1

        • Jesteś bezdennie głupim, roszczeniowym potomkiem (1)

          plebsu zza wschodniej granicy

          • 4 2

          • może być równie dobrze roszczeniowym potomkiem lokalnego plebsu

            nie ma żadnej różnicy

            • 1 3

      • (6)

        A myślisz, że ci wszyscy ludzie, którzy nie mają gdzie zostawić samochodu nie chcieliby mieć garażu albo wygodnego parkingu? Tylko skąd go wziąć, gdzie go zbudować? Na dachu, czy w piwnicy? No i za ile milionów?
        Wujek Dobra Rada się znalazł.

        • 12 16

        • (5)

          wsystko kwestia chęci. Ale najlepiej uważać, że się należy

          • 12 10

          • (4)

            Ależ skąd. Wszyscy naokoło powinni robić tylko to, co się tobie podoba.

            • 2 7

            • (3)

              Nie. Ale powinni żyć tak aby nie przeszkadzac innym. A większość kierowców uważa, że może zaparkować byle gdzie i reszta ma im bić brawo.

              • 10 5

              • (1)

                Naprawdę zazdroszczę ci wiedzy, co myśli większość kierowców.
                Nie każdy ma umiejętność czytania w myślach.

                • 2 3

              • wystarczy się rozejrzeć.

                • 2 3

              • No to żyj tak, żebyś mi nie przeszkadzał i swoje 'mumdrości' schowaj głęboko. Jest miejsce, jest przepis o 1.5m zachowany? Jest. Więc o co ci chodzi? Jakby tam była kostka i krawężnik to byś nawet słówkiem nie pisnął. A tak masz używanie bo to 'chodnik'

                • 4 3

    • Popieram

      • 2 1

    • konieczność?

      konieczność to jest jak się papier toaletowy w pociągu skończy

      • 2 0

  • do ty co im tak przeszkadza

    macie samochody sprzedajcie dajcie zyc normalnie normalnym

    • 8 13

  • ........

    Słupki to jest mały mili,latarnie na środku chodnika to jest mistrzostwo świata,chociaż może je tak postawili coby pijackie towarzystwo miało się o co wesprzeć w drodze po kolejnego jabola.....cóż taka dzielnica

    • 12 3

  • Jacy jesteśmy ?

    Koło mnie w Gdyni-Dąbrowie w godzinach obsługi szkoły,przedszkola i żłobka parkowanie tylko kosztem chodnika z najeżdzaniem na nielicznych pieszych.

    • 8 2

  • O Boże ale obrzydliwe XDDDD

    • 5 1

  • W Polsce autem można wjechać nawet do klatki schodowej komendanta Straży Miejskiej, a i tak się skończy na pouczeniu.

    • 13 4

  • wygląda to tandetnie, jak ogrodzenie budowlane. Styliści w akcji (1)

    jeszcze lepiej jest w Sopocie na Bitwy pod Płowcami. Po jednej stronie słupki żółto- czarne, a po drugiej szersze, biało-czerwone. Eklektyzm.
    Zamiast kasować za niezachowanie 1.5 m i tyle.

    • 15 2

    • prawo określa jak mają słupki wyglądać

      styliści tu nie mają nic do gadania, poza tym już słyszę twój kwik gdyby ktoś stylistów zatrudnił do projektowania słupka

      • 0 1

  • Chodniki dla ludzi! (1)

    • 17 13

    • A kierowca to nie ludż?

      • 4 7

  • (1)

    To po co w ogóle robić chodniki szersze niż 1,5m ?

    • 9 10

    • Bo jak mają 1,5 metra to samochody zastawiają je w całości.

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane