• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyjątkowe trolejbusy wystawione na sprzedaż

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2023, godz. 12:00 
Opinie (177)
Jeden z dwóch trolejbusów Mercedes-Benz wystawionych na sprzedaż, które w przeszłości były autobusami. Jeden z dwóch trolejbusów Mercedes-Benz wystawionych na sprzedaż, które w przeszłości były autobusami.

Gdynia zamierza pozbyć się siedmiu wyeksploatowanych trolejbusów. Wśród nich cztery to autobusy, które zostały dekadę temu zmienione na "trajtki". Przewoźnik zapewnia, że ich wycofanie nie wpłynie na zapewnienie taboru w codziennej eksploatacji.



Czy Gdynia powinna inwestować w trolejbusy?

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni na sprzedaż wystawiło siedem pojazdów
  • dwa trolejbusy Solaris Trollino 12T wyprodukowane w 2001 r.,
  • jeden trolejbus Solaris Trollino 12AC z 2003 r.,
  • dwa autobusy Solaris Urbino 12 z 2001 i 2002 r. przebudowane na trolejbusy w 2012 i 2013 r.,
  • dwa autobusy Mercedes-Benz O530 Citaro z 2002 r. przebudowane na trolejbusy w 2011 r.

Trolejbusy, które powstały z autobusów spalinowych



Wspomniana przebudowa była projektem wyjątkowym, ponieważ Gdynia we własnym zakresie dokonywała tzw. konwersji pojazdów typowo spalinowych na zasilanie prądem z sieci trakcyjnej. Ponadto umieszczono w nich akumulatory, umożliwiające pokonywanie krótkich odcinków bez potrzeby jazdy "pod drutem".

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Prace prowadzone przez PKT od początku miały charakter doraźny, służące uzupełnieniu parku taborowego na kilka-kilkanaście lat. Dzisiaj pojazdy te wymagają kolejnych nakładów finansowych, co - biorąc pod uwagę ich wiek - jest nieopłacalne.

- Pojazdy, które przeszły konwersję, zostały wyposażone w napędy z bateriami niklowo-kadmowymi (Ni-Cd). To zupełnie inna technologia baterii niż obecnie stosowane litowo-jonowe (Li-Ion). Były to wówczas jedyne dostępne na rynku baterie i dały początek ery budowy trolejbusów z napędem alternatywnym - dodaje Tomasz Labuda, zastępca prezesa Zarządu PKT Gdynia.

Trolejbusy wyprodukowane częściowo w Gdyni



Wyjątkowe są także dwa najstarsze trolejbusy (Solaris Trollino 12T) wystawione na sprzedaż. To pierwsze konstrukcje tego typu Solarisa, wyprodukowane z udziałem nieistniejącego już gdyńskiego Przedsiębiorstwa Naprawy Taboru Komunikacji Miejskiej Trobus. Firma była własnością Gminy Miasta Gdynia i została zlikwidowana w 2002 r.


Solaris Trollino 12AC. Na sprzedaż wystawiony jest identyczny pojazd, lecz o numerze taborowym 3040. Solaris Trollino 12AC. Na sprzedaż wystawiony jest identyczny pojazd, lecz o numerze taborowym 3040.

Sprzedaż trolejbusów jeszcze w listopadzie



Z tego powodu najnowszy z wystawionych na sprzedaż trolejbusów (Solaris Trollino 12AC) wyprodukowano już we współpracy z Dopraví Podnik Ostrava - spółką gminną czeskiej Ostrawy, będącą jednocześnie lokalnym operatorem komunikacji miejskiej. Modele 12AC były pierwszymi trolejbusami z silnikami nowej generacji - asynchronicznymi.

Oferty na zakup trolejbusów można składać bezpośrednio do spółki PKT Gdynia do 24 listopada. Istnieje także możliwość obejrzenia pojazdów po wcześniejszym kontakcie ze spółką.

- Wycofanie i sprzedaż tych pojazdów nie spowoduje zagrożenia braku trolejbusów dla bieżącej eksploatacji - zapewnia Labuda.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (177) ponad 10 zablokowanych

  • Na wiosnę deratyzacja. (1)

    • 9 0

    • Teraz jest dekaczyzacja

      • 1 6

  • W latach 90-tych miałem taki autobus z zasłonami i napisem BAR.

    • 3 0

  • Przywrócić linie 34 oraz W (2)

    Jak można było pozbawić demptowo dojazdu bezpośredniego do centrum???

    • 8 0

    • I trajtek 21! (1)

      S jest ciągle zatłoczona, kudłaty nie potrafił dogadać się z Gdynią w tej sprawie, a myśli, że coś w Warszawie zdziała.

      • 6 0

      • Widocznie kudłaty za mało dał kasy. Kurort to nie powinien tak skąpić.

        • 4 0

  • (1)

    Gdynia miasto upadłe. Sobota godzina 20-21 w knajpach po parę osób . Skwer Kościuszki który parę lat temu tetnil życiem dosłownie pusty. Masakra co w tej gdyni się robi

    • 9 0

    • Nie jest tak źle

      Wiesz Gdynia to mała mieścina i tak nie jest tak źle. Bo w takich mieścinach to często robi się pusto na ulicach już po godzinie 17.

      • 1 0

  • Nawet komuniści nie robili takiej demolki z tym miastem (4)

    Co tu się dzieje... Dobre trolejbusy, niskopodlogowe, sprzedawać

    • 10 0

    • (2)

      Komuniści Gdynię i jej transport publiczny rozbudowywali.

      • 5 0

      • A potem przyszedł Szczurek i wziął Gdynię w obroty (1)

        Uchowaj nas, Panie...

        • 0 0

        • ........i dlatego jeżdżą nowe Solarisy...

          a nie stare Jelcze..........

          • 0 0

    • Dobre..... powiedziała Gesler :)

      Dobre to były lat temu naście, z musztardą i majoznezem były nie tylko dobre, były najlepsze.......:)

      • 0 0

  • Czy ramy są zgnite w tych trolejbusach? (2)

    Jeśli ramy są zgnite i one nie nadają się do naprawy albo naprawa jest droższa niż naprawiany trolejbus to lepiej je sprzedać albo co się da zostawić na części a resztę sprzedać na złomie. Firma Gryf przez sporo lat jeździła 30 letnimi Sterami i ciekawe w jakim stanie tam były te ramy?

    • 6 4

    • W jakim stanie Gryf ma ramy w tych swoich autobusach?

      Na pewno autobusy PA Gryf mają świeży lakier na zewnątrz, ale w jakim stanie są bebechy? Na moje oko to są jeżdżące ruiny, oprócz tych nowych co jeżdżą na linii np. 102.

      • 1 0

    • Taki rychtych kaszub z Gdyni, "ramy zgnite"

      • 0 1

  • Wycofajcie te zawalidrogi z tych dróg Gdyńskich. (2)

    Ledwo to jedzie szarpie na zakrętach 5 km/h i same śmierdzące babcie tym jeżdżą.

    • 1 3

    • Jeśli chodzi o prędkość jazdy trolejbusu to zależy od kierowcy. Sam zauważyłem że często trolejbus jedzie szybciej niż spalinowy autobus S Irex który na szerokiej i prostej ulicy Morskiej wolno się wlecze.

      • 1 0

    • Szelki spadają

      Pamiętam jak raz jechałem trolejbusem 26 i jechał taki kierowca z długimi włosami i rzeczywiście na zakrętach 2 razy spadły trolejbusowi szelki. Raz jak wyjechał z przystanku Gdynia wzgórze Świętego Maksymiliana i chciał skręcić w lewo pod wiadukt kolejowy a drugi raz jak wyjeżdżał już za wiadukt.

      • 1 0

  • Przedlużyć trasę do Rumi

    Pilnie

    • 1 0

  • Najważniejsze, żeby zabytek pozostał (2)

    Czyli pierwszy na świecie Solaris Troilino o numerze 3001. Bo potem będzie płacz, że przepadło, jak już to bywało

    • 3 0

    • A gdzie Ikarus?

      Powinien zostać zachowany zabytkowy trolejbus Ikarus.

      • 1 1

    • 3001 ?

      A kto chce go zlikwidować lub sprzedać?
      Ludzie ogarnijcie się!!!!

      • 0 0

  • Wygnite całe

    obkorodowane

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane