• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • (6)

    no dobrze ale bez drogi zielonej z chwaszczyna do pasa nadmorskiego to i tak tylko polowa sukcesu

    • 21 4

    • (5)

      A po co mi droga zielona? Jesli mieszkancy osciennych miejscowosci jej potrzebuja to niech za nia zaplaca. Mieszkam w trojmiescie i w nim pracuje. Podobnie jak wiekszosc mieszkancow trojmiasta. Jak czasem z miasta wyjezdzam to jest mi obojetne czy wyjazd zajmie mi 15 czy 45 minut bo robie to rzadko. Za pieniadze na droge zielona wolalbym jakas droge ulatwiajaca poruszanie sie po miescie.

      • 6 12

      • Mieszkam w centrum Gdańska i tam tez pracuję, a droga zielona jest mi bardzo potrzebna!!! (4)

        Poza tym, droga zielona ułatwiłaby również poruszanie się po mieście.
        No i wiesz, nie dla każdego czas przejazdu zwiększony 3 krotnie (z 15 do 45 min) jest obojętny...

        • 6 4

        • Do czego jest Ci Droga ZIelona bardzo potrzebna? (1)

          Wprowadzi tranzyt w Pas Nadmorski. Niech się miasto skupia na rozwiązaniach alternatywnych

          • 8 2

          • Jakoś warszawka musi sie dostać do swoich apartamentów nad morzem...

            • 5 1

        • (1)

          Tzw. Droga Zielona na dzisiaj mogłaby wchodzić w Obrońców Wybrzeża, a potem w Chłopską. Pod warunkiem, że pierwsze dwie byłyby dokończone! Co stanowi dla miasta big problem od zyliona już lat! Taka inwestycja częściowo rozładowałoby istniejące zatory. Potem poprawić Gospody od Pomorskiej do hali sportowej. I ewentualnie pociągnąć Zieloną do tejże hali. Na tunel pod pachołkiem nie mamy co liczyć w najbliższych 50-leciu.

          • 0 2

          • I pierdyliard nowych budynków wokół i znowu korki

            • 1 0

  • Otwarcie zaplanowano (1)

    Na koniec pandemii

    • 8 1

    • Pandemia generuje duże zyski :) narazie się nie skończy

      • 4 0

  • czy przez Kolbudy..

    .. nadal beda jezdzily tiry ze żwirem, woła o pomste do nieba !

    • 9 2

  • To jest dobra informacja.

    • 9 2

  • Nie dalo PO

    Dal PIS

    • 18 43

  • Niestety to tylko pogłębi suburbanizację (10)

    Korki będą jeszcze większe w bardzo krótkim czasie, ludzie ochoczo się pobudują na wioskach.
    Dużo korzystniejszym byłoby udrożnienie istniejącej Obwodnicy poprzez przebudowę newralgicznych węzłów, poszerzenie do 3 pasów i niezbędnymi pasami awaryjnymi by przy byle stłuczce nie tamował się ruch jak to ma obecnie miejsce.
    Dodatkowo dobre wyjazdówki ale co najważniejsze rozbudowa oferty komunikacji zbiorowej, PKM pokazała, że wbrew opiniom można sprawnie obsłużyć okoliczne miejscowości. Podłączyć kolejne linie i samochody niech zostają przed Trójmiastem na P+R

    • 32 35

    • Nie ty będziesz układał, gdzie ludzie mają mieszkać... (7)

      Ja wolę mieszkać na wsi a jeździć autem do miasta do pracy... I po to są takie drogi. I dobrze. Tak chce żyć. i Nie ja jeden.

      Suburbanizacja jest super!

      • 12 6

      • (6)

        Masz racje, ale nie oczekuj ze mieszkancy miasta beda Ci chcieli zbudowac droge zebys mogl do niego wygodnie dojechac. Ja za miasto wyjezdzam tak rzadko, ze jest mi obojetne czy bedzie 1, 2 czy 3 pasmowa droga dojazdowa. Wole zeby pieniadze przeznaczono na moje potrzeby komunikacyjne a nie ulatwianie dojazdu dla mieszkancow osciennych miejscowosci.

        • 5 11

        • Mieszkańcy miasta nie budują mi tej drogi! (5)

          Tą drogę buduje mi państwo, czyli ja i ty - wszyscy podatnicy!

          Rozwiązaniem twojego problemu jest tylko i wyłącznie likwidacja wspólnych budżetów państwa/samorządu - wtedy ty za swoje pieniądze zbudujesz co ci potrzebne, a ja za swoje to co mi potrzebne.

          • 9 2

          • Przydałyby się srogie opłaty za wjeżdżanie złomami do miasta (4)

            Masz rację, mieszkaj gdzie Ci wygodnie, nie zamierzam Ci tego zabraniać. Jednak każda decyzja niesie za sobą konsekwencje, których niestety większość wyprowadzających się do "idyllicznych" domków i szeregów w szczerym polu, nie są świadomi. Potem zdziwienie, że na polu budują kolejne a dojazd do kilkuset domków przez polną drogę częściowo pokrytą Jumbą. Dlaczego miasto ma wciąż udrażniać wylotówki żeby kolejni się chętniej wyprowadzili skuszeni nową drogą i płacili podatki do gmin ościennych?! No way! Myto na wjeździe i basta!

            • 6 4

            • Po pierwsze miasto powtarzam, nie buduje tej drogi! (2)

              Po drugie, jakim prawem będziesz zamykał mi dojazd do miasta w moim kraju? Jestem takim samym Polakiem jak Ty!

              • 3 4

              • Drogi ekspresowe służą do obsługi ruchu regionalnego (1)

                ...a nie po to by ktoś samochodem dojeżdzał ze wsi do centrum miasta. Później tacy roszczeniowcy korkują centrum, zastawiają wjazdy, chodniki, bo im szkoda na parking płatny.

                OMT to powinna być droga w standardzie GP. Pełniłaby rolę obwodnicy Żukowa i spokojnie obsłużyła obecny ruch. A nadwyżka z tego powinna isć na poprawę sytuacji na OT, gdzie już dawno węzły i drogi powiązane powinny być rozbudowane

                • 3 3

              • Drogi służą po to by z nich korzystać. Jeśli ktoś je buduje zamiast inwestować w linie kolejowe musi się liczyć z tym że w mieście pojawi się więcej aut.

                • 2 0

            • Na pewno tego chcesz?

              Skoro nie chcesz wpuszczać złomów do miasta, to chyba zdajesz sobie sprawę jakie pełnoletnie "limuzyny" stoją pod blokami w samym mieście? Rozumiem, że one też zrobią wypad na szrot...

              • 3 1

    • Aktualna Obwodnica nie ma alternatywy. Jak chcesz cokolwiek na niej robić? Aby zrobić na niej remont/poszerzyć trzeba by zamykać pasy. Dziś wystarczy jedna stłuczka na pasie by się na niej cyrki robiły...

      • 3 1

    • Zuburabizacja jest dobra. Zageszcznie miast jest złe. Zbyt duża gestośc jest niezdrowa fizycznie i psychicznie.

      .. ale zdrowie Was nie interesuje, a tylko zysk z m2

      • 0 0

  • Logo Trójmiasto TV zasłoniło istotne treści (1)

    Nie możecie tego loga gdzieś dać w dolnej części filmu?

    • 18 0

    • Nie, bo jeśli ważne treści będą na dole

      To będą pisać czy możemy dać na górze.

      • 2 0

  • Bez Nowaka nie zbudujeta!!! (3)

    • 15 5

    • Za drobne na dropsy bysmy wybudowali gdyby zlodzieje z Warszawy nie zabrali nam Lotosu i Energy.

      • 1 0

    • Ale z Danielem!

      • 0 1

    • Daniel "wszystkomogę" wybuduje...

      Tylko najpierw wykończy firmę wujka, co się kiedyś nad nim zlitował i zatrudnił... potem umyje pałę płynem z orlenu, trochę poprzeklina (535 × k...., 326 x ch...), skłamie przed sądem, wyda 10 razy tyle kasy co oficjalnie zarabia, i już może się brać za budowanie...

      • 3 1

  • 1,4 miliarda za 32 km drogi ekspresowej, a za 1300 metrów (!) Przekopu Mierzei rząd zapłaci 2,1 miliarda... (3)

    Słuszną politykę ma nasza partia!!

    • 26 16

    • XD dobre porównanie....

      • 5 0

    • (1)

      A ile kosztował tunel?

      • 2 0

      • Tyle ile powinien..

        Po co ci ta wiedza, skoro i tak potrafisz liczyć tylko do 500+...?

        • 3 1

  • Ciekawe czy po wybudowaniu tej drogi będzie większy ruch w miastach? (5)

    trzeba też pamiętać o parkingach bo nowa droga to więcej aut w mieście

    • 6 15

    • Będzie taki sam mniej więcej. (1)

      To nie ma wpływu na to czym ludzie jeżdżą.
      Ludzie jeżdżą czym chcą i czym jest im bardziej komfortowo.

      • 0 0

      • Jeśli mam drogę która czasowo konkuruje z komunikacją miejską lub między miastową to zapewne wybiorę auto. W ten sposób masz więcej samochodów w mieście

        • 0 0

    • parkingi buduje miasto a obwodnicę rząd!

      • 1 0

    • Na pewno będzie większy

      To infrastruktura dla samochodów i zachęcająca do wyprowadzenia się z miasta, więc także przyczynek do kupna samochodu.
      Nowe parkingi to również zachęta do używania samochodów.
      Miasta powinny organizować alternatywny transport, niestety z tym jest kiepsko.

      • 0 1

    • Ta droga budowana jest po to by samochodów było miej w mieście. By wyeliminować tranzyt czyli pojazdy które przez miasto jedynie przejeżdzają.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane