• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Droga będzie gotowa za 5 lat. W tym czasie TVP dostanie 10mld (5)

    Czyli w kraju moglibyśmy wybudować 6-7 takich obwodnic metropolitalnych zamiast finansować propagandę sukcesu ...

    • 36 12

    • Człowieku za kilka lat już ich nie będzie a pieniądze dla TVP zostaną odebrane na inne cele

      • 3 4

    • (2)

      A jak myślisz za co będą budować ?Kto pieniądze częściowo daje?Dulkiewicz z pustej kasy?

      • 3 2

      • Ależ skąd!! (1)

        Kaczor z bankomatu daje... chociaż nie, on przecież nie ma konta.

        • 2 0

        • I co takiego daje Ci konto oprócz tego, że musisz płacić za kartę do tego konta?

          • 0 0

    • Kaziu

      Prawda jest taka że każda partia polityczna jest siebie wart!!!

      • 1 0

  • Isuper (4)

    I super. Znowu zabraknie kasy na S16 z Olsztyna do Ełku. Kręgosłup regionu W-M. Ale ważne, że obwodnica 3M będzie miała obwodnicę. Luz, spoko... Przy okazji serio gratuluję pomorskiemu silnego lobby w W-wie.

    • 8 37

    • Kogo obchodzi (2)

      Kogo obchodza wiochy typu Olsztyn i Elk? Nikogo

      • 9 7

      • Obu Was zminusowałem

        OMT nie ma wpływu na S16, które posuwa się do przodu. Problemem jest ostatni odcinek, gdzie protestują ekolodzy i lokalni samorządowcy (każdy lobbuje za swoim wariantem), najwięcej sprzeciów zgłasza Ryn, najbardziej przychylny jest Ełk.

        Co do drugiego komentarza, pomijajać inwektywy pod adresem Olsztynu i Ełku, ta droga przejęłaby cały tranzyt z Mazur idący na Litwę. Możliwe, że byłoby na niej więcej tirów niż na OMT. Proszę spojrzeć na Mapę, połączy S5/S7 z budowaną S61.

        • 5 1

      • ...

        Beknął "gdańszanin" którego rodzina w 45 przyjechała wagonem bydlęcym ze wschodu.

        • 1 5

    • Macie przekop.

      • 1 0

  • kierowcy powinni za takie fanaberie płacic ze swoich. (5)

    • 7 16

    • Płacą.

      • 4 0

    • Brak rozwoju dróg to powrót do średniowiecza. Więc daj se na luz z takimi durnymi komentarzami.

      • 3 0

    • A to niby rząd ze swoich płaci?! W paliwie jest pierdylion podatków, więc i tak za mało się buduje...

      • 2 0

    • Nie ma sprawy. W zamian poprosze o likwidacje podatkow i akcyz zawartych w cenie paliwa i likwidacje vatu na samochody.

      • 3 0

    • Hmmm, w cenie paliwa jest VAT, akcyza i - uwaga - właśnie opłata na budowę dróg.

      • 0 0

  • Oby doszło do podpisania umowy, wtedy będzie szansa że powstanie.

    • 10 1

  • Peryferie do centrum więc centrum na peryferie i po kłopocie.

    • 1 6

  • OMT (3)

    Dlaczego nie OPAT?

    • 11 2

    • A co za różnica? (2)

      • 1 4

      • Duża (1)

        OPAT obsłużyłoby znacznie więcej miejscowości i ludności.
        OMT jest przewymiarowane. Wystarczyłaby zwykła droga dwujezdniowa klasy GP. Za jakieś 0,5mld zamiast 1,5mld na taką ekspresówkę, która przejmie ledwo 10% ruchu z OT.

        • 0 2

        • Macie słabe lobby z Gdyni to płaczcie.

          • 0 0

  • Dla mnie

    super mam działki 4 km od jednego z węzłów....będzie kasa....

    • 6 3

  • Ale kasa masakra, pytanie, czy to z kosztami terenów?

    gag

    • 1 3

  • (2)

    Dwa pasy ruchu na całej długości? Na sam początek może starczyć ale obawiam się, że w ciągu 10 lat juz osiągnie maksymalną przepustowość... Oby była rezerwa pod trzeci pas

    • 11 4

    • Ogólnie u nas tzw. drogi szybkiego ruchu to jakieś nieporozumienie... 3 pasy to minimum!

      • 5 3

    • Kto ma zapełnić te 2 pasy? Tranzyt, Żukowo?

      Raczej będzie pustawo. Wystarczyłaby zwykła krajowa 2 jezdniowa.
      Jeśli 2 pasy by nie wystarczały to strach się bać, co się może dziać u jej ujścia, gdzie ten ruch ma się podziać?

      • 2 0

  • Chińczycy dawno by to już wybudowali a tutaj dopiero przymiarki

    eee

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane