• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Prędkość i muza

    Ciekawe czy po wybudowaniu tej drogi dozwolona prędkość też zostanie ograniczona do 50km/h.
    I nie wiem kto wybrał podkład muzyczny do animacji ale miało niezłą fazę!

    • 6 1

  • Oby nigdy nie powstała (3)

    Pieniądze nalezy inwestować w transport szynowy, a nie drogowy. Nie niszczmy środowiska! Ta obwodnica obwodnicy to nie tylko zniszczenie terenów, przez które będzie przechodzić, to spaliny z dodatkowych samochodów, to także księżycowy krajobraz żwirowni w malowniczych dotąd okolicach.

    • 11 45

    • Farmazony bredzisz! (1)

      Niby jak nowa droga ma przysporzyć dodatkowych samochodów?! Jedno nie ma z drugim nic wspólnego!

      I daj już spokój z tym środowiskiem - człowiek jest jego częścią tak jak i samochody!

      • 6 3

      • A to dobre...oczywiście że drogi zachęcają do kupna samochodów, korzystania z nich i przesiedlania się

        Idąc tym tokiem rozumowania, zaorajmy wszystkie drogi...samochodów dalej będzie tyle samo ;)

        • 0 0

    • A szynowy niby nie ingerowałby w te tereny?

      Dokładnie tak samo. Tylko z tymi spalinami racja.

      • 2 1

  • Cała prawda !!!!! (4)

    Miała być dobra zmiana to macie. Patrzcie platfusy i płaczcie tylko to i tvn wam zostalo

    • 12 17

    • przecież przepychali tą drogę dłużej niż 6 lat

      badania środowiskowe, zarezerwowanie kwoty na budowę ewentualnie wpisanie do budżetu z UE to nie są rzeczy do załatwienia w przeciągu pół roku

      • 3 0

    • Miastowy

      Cala prawda

      • 0 3

    • Przecież PIS zamroził na lata Kaszubską i OMT także (1)

      Teraz odmrozili, bo by przepadły fundusze z Uni. Poza tym ciągle zapominacje ile trwa proces przygotowawczy do ogłoszenia przetargu. To są lata, mało jaka droga ekspresowa/autostrada jest w stanie się zmieścić w 10 latach od podjęcia decyzji, że chcemy taką drogę a do jej powstania.

      • 3 2

      • Nie zamroził, tylko przerzucił kasę na nie zarezerwowaną na inne drogi, bo nie było prawomocnej decyzji środowiskowej.

        • 0 0

  • Ostatnia duża inwestycja drogowa w naszym województwie (2)

    Fajnie, że udało się ją przepchnąć ale ciągle marzy mi się 3 pas na obwodnicy trójmiasta i rozbudowa Spacerowej z reorganizacją ulic w Oliwie.

    • 18 4

    • Może jak już ppowstanie OM to będzie się można wziąść za remont i rozbudowę Obwodnicy. Bez OT tego sobie nie wyobrażam...

      • 2 0

    • Szkoda by tak orać Spacerową. Mogliby transport szynowy pociągnąć do Kielnieńskiej :)

      Ale z rozbudową do 3 pasów się zgadzam (razem w węzłami i drogami prostopadłymi).

      • 1 0

  • Po co ta obwodnica,przez jakieś wioski? (1)

    Za te pieniądze można wyremontować większość ulic w Gdańsku które są dziurawe jak ser i falujące jak fale

    • 4 20

    • budżet centralny nie finansuje remontów ulic w miastach

      • 3 0

  • Mogliby za te pieniądze wybudować wszystkie brakujące odcinki tramwaju w Gdańsku (3)

    Ale po co, ważniejszy samochodzik.

    • 5 18

    • ....tymi tramwajami przewożono by tranzyt... (2)

      • 3 0

      • Jo (1)

        Bo w Gdańsku 90% samochodów to tiry do portu w Gdyni :)
        Co za brednie. W korku stoją mieszkańcy i osoby pracujące w Trójmieście, a nie żaden tranzyt z Wiednia do Sztokholmu.

        • 3 0

        • Ktoś się nie rusza poza granice TPK i nie wie, co się dzieje na obwodnicy. A o dokończenie brakujących fragmentów tramwaju to do Pani Dulkiewicz proszę się zwrócić. Przecież jest prezydentem miasta.

          • 0 0

  • (2)

    tragedia!!! Wytną kolejne ostatnie już lasy w Sulminie i Widlinie. Uciekliśmy z miasta na wieś, żeby nie mieszkać w lawinie betonu i znowu to samo, betonuja wszystko co się da. porażka

    • 12 12

    • Z jednej strony masz rację

      Ale pod kogoś te drogi są budowane i ktoś za nie przytuli duże pieniądze.

      • 1 0

    • nie płacz

      • 0 0

  • Żenada i farsa cd (3)

    1,5 mld za 32 km drogi ( pseudo szybkiego ruchu ) i czas budowy do 2025???? 50 mln za km bieżący i max 8 km drogi w skali roku. No ja pier.do.lę wynik nie do pobicia.
    Czytam to i zastanawiam kiedy się obudzę i skończę ten koszmar.
    To nie powód do dumy ta droga tylko hańby.

    • 6 12

    • tam som gurki, morze dlatego

      • 0 0

    • Pseudo szybkiego?

      To jaki jest szybki? 200km/h?

      Co to za liczenie na kilometry bieżące? Myślisz, że się drogę kładzie jak dywan? 8km co rok?
      Że im krótszy odcinek to szybciej? W tym okresie jest projektowanie, a następnie budowa. Obiektów inżynieryjnych nie wybudujesz szybciej. Do tego trzeba utrzymać obecny ruch. Każda droga w Polsce jest odcinkowana i mniej więcej tyle trwa. W łatwym terenie koło 2 lat, w górach/bagnach do 4.

      • 3 0

    • Wez z3 szwagrem zrob

      Taniej madralo

      • 0 0

  • Boję się tylko, że ta nowa Obwodnica (5)

    nie odciąży starej .... bo patrząc na długość obu tras to stara jest krótsza między skrajnymi punktami i przez to teoretycznie szybsza, więc wszelkiej maści GPSy będą kierować na starą ...

    • 14 6

    • Mówisz o GPSie, racja (3)

      A większość ruchu to ruch aglomeracyjny. Ja w ogóle nie będę z niej korzystać, a dalej z OT, bo jestem z Trójmiasta.

      • 4 1

      • Może się mylę, ale w założeniach nowa Obwodnica (2)

        miała odciążyć duże i małe Trójmiasto właśnie od ruchu tranzytowego, bo m.in. dalej łączy się z nową S6

        • 5 0

        • (1)

          To wypadało poprowadzić ją od węzła Miszewo w kierunku Lęborka, zamiast ciągnąć do Chwaszczyna.

          • 0 2

          • A tam jest połączenie z Trasą Kaszubską, która omija małej trójmiasto i dalej krajową 6 do Lęborka. Kiedyś dokończą Trasę Kaszubską, która omija nawet Lębork.

            • 0 0

    • Jak zaczną w końcu Obwodnicę remontować/poszerzać to się nikt na nią nie będzie pchać...

      • 2 2

  • dlaczego metropolii trójmiejskiej?

    powinno być metropolii Gdańska - zwłaszcza że dojeżdża do trasy kaszubskiej

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane