• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymiana płyt na Stężyckiej. Autobusy wreszcie pojadą wzdłuż obwodnicy

Krzysztof Koprowski
31 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W ramach inwestycji nie powstanie chodnik ani oświetlenie.
  • Nawierzchnia ul. Stężyckiej po zachodniej stronie obwodnicy.
  • Połączenie z istniejącą nawierzchnią asfaltową po zachodniej stronie obwodnicy.

Ulica StężyckaMapka, stanowiąca ważne połączenie Kiełpina Górnego i Otomina z Szadółkami oraz Jasieniem, doczeka się remontu. Jezdnia nadal będzie wykonana z płyt, ale znikną dokuczliwe ubytki w nawierzchni. Docelowo na całej długości ulicy będzie kursował autobus linii 120, która obecnie kończy bieg ok. 600 m od wiaduktu nad obwodnicą. Inwestycja jest realizowana ze środków Budżetu Obywatelskiego.



Czy autobusy powinny jeździć po obwodnicy Trójmiasta?

Ulica Stężycka to droga, która pozwala pokonać obwodnicę bez potrzeby wjeżdżania na korkujące się drogi w rejonie węzłów z "ekspresówką".

Korzystają z niej przede wszystkim mieszkańcy Otomina oraz Kiełpina Górnego, którzy mogą nią przedostać się do Jasienia i dalej w stronę centrum Gdańska lub Wrzeszcza przez ul. JabłoniowąMapka (wciąż trwają prace nad dokumentacją ul. Nowej Jabłoniowej) lub ŹródlanąMapka - KartuskąMapka.

Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę w przetargu Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, ul. Stężycka niebawem doczeka się drobnego "liftingu" - wymiany istniejących, popękanych i wykruszonych płyt betonowych na nowe.

Płyty będą wymieniane na dwóch odcinkach:
  1. od rejonu ul. Jasińskiego do wiaduktu nad obwodnicą (przejazd nad obwodnicą posiada nawierzchnię asfaltową),
  2. od wiaduktu nad obwodnicą do rejonu ul. Goplańskiej (do połączenia z nawierzchnią asfaltową).

Prace budowlane będą prowadzone po obu stronach obwodnicy. Prace budowlane będą prowadzone po obu stronach obwodnicy.

Wszystkie płyty do wymiany bez chodników i oświetlenia



Co ważne, na obu odcinkach wymianie ulegną wszystkie płyty niezależnie od stanu ich zużycia - nie przewiduje się punktowych prac naprawczych.

Dodatkowo obustronnie tłuczniem kamiennym utwardzone zostanie pobocze o szerokości ok. 30 cm. Zakres robót nie obejmuje budowy chodników oraz oświetlenia.

Doraźne prace przed przebudową węzła z obwodnicą



Warto nadmienić, że istniejący remont jest rozwiązaniem doraźnym. W ramach planowanej przebudowy pobliskiego węzła SzadółkiMapka połączonego z poszerzeniem obwodnicy niezbędne będzie wyburzenie istniejącego wiaduktu nad drogą ekspresową i budowa nowego w bliskim sąsiedztwie. Wymusi to także korektę przebiegu ul. Stężyckiej.


Najwięcej głosów w Budżecie Obywatelskim



Prace budowlane są realizowane dzięki inicjatywie mieszkańców, którzy do Budżetu Obywatelskiego 2021 zgłosili projekt "Górny Taras Gdańska (Jasień, Kokoszki, Matarnia, Osowa) - przystosowanie ulic na potrzeby lepszej komunikacji autobusowej". Zdobył on największą liczbę głosów w projektach ogólnomiejskich.

W ramach robót wymienione zostaną wszystkie płyty - nie przewiduje się kolejnego doraźnego łatania najmniej zużytych płyt. W ramach robót wymienione zostaną wszystkie płyty - nie przewiduje się kolejnego doraźnego łatania najmniej zużytych płyt.

Linia 120 będzie przedłużona aż na lotnisko?



I to właśnie komunikacja autobusowa jest najważniejszym przyczynkiem wymiany zniszczonych płyt. Przez ul. Stężycką kursować mają autobusy linii 120 (Siedlce - Stężycka), które obecnie kończą bieg na wysokości ul. Jasińskiego (osiedle Optima).

- Docelowo, po przebudowie ul. Stężyckiej, trasa linii 120 zostanie wydłużona w kierunku Kiełpina Górnego, Kokoszek i Matarni - zapowiadał w 2019 r. Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Te zapowiedzi sprzed dwóch lat podtrzymuje rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego:

- Po zakończeniu robót trasa linii autobusowej 120 zostanie wydłużona do portu lotniczego ulicami: Stężycką, Goplańską, Otomińską, Kartuską, Nowatorów, Budowlanych, Słowackiego. Na wydłużeniu trasy zyskają więc mieszkańcy obrzeży Chełmu, Ujeściska, Szadółek, Kiełpina Górnego, Karczemek, Kokoszek oraz Matarni. Autobus linii 120 dowiezie do portu lotniczego mieszkańców gdańskiego południa, umożliwi dojazd do Pozytywnej Szkoły Podstawowej, skomunikuje wschodnią część Kiełpina Górnego. Na tym połączeniu zyskają również pracownicy zakładów pracy zlokalizowanych na Kokoszkach, czy przy ul. Firoga - mówi Zygmut Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Autorzy projektu z Budżetu Obywatelskiego zakładają, że po dotarciu do lotniska będzie można przesiąść się na autobus do Osowej i w ten sposób powstanie wreszcie długo wyczekiwany układ linii autobusowych zapewniający przejazd z Południa wzdłuż obwodnicy bez potrzeby zjazdu na Morenę czy Dolny Taras.

Czytaj też artykuł z 2015 r.:

Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy



Maksymalnie 70 dni na wymianę nawierzchni Stężyckiej



Na realizację robót przewidziano maksymalnie 70 dni od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (90 proc.), okresu gwarancji i rękojmi (5 proc.) oraz skrócenie maksymalnego terminu wykonania zamówienia (5 proc.).

Czytaj też:

Dzielnice - wizje przestrzeni. Szadółki: zieleń wokół stawu przy Potęgowskiej


Przygotowania do budowy przedłużenia ul. Turzycowej



Opinie (91) 10 zablokowanych

  • (3)

    Co to za trzeci świat

    • 27 2

    • witamy w gda

      • 1 0

    • Miszcz

      To gdansk. Od czterdziestu lat te same dziury, sorki ubytki.

      • 3 0

    • Kampinoska

      Co jest z tymi drogami w gd? To Lotos nie ma już asfaltu?

      • 0 0

  • Żenujące, że z BO są finansowane podstawowe (6)

    obowiązki miasta. Ludzie są tu pozostawieni sami sobie. Żeby dbali o nas jak o deweloperów, vide ostatnia afera na Dolnym Mieście.

    • 65 6

    • Żenujące że trolle próbują zrobić z BO jakiś magiczny budżet na dziwne wydatki. (4)

      Miasto przez BO realizuje swoje obowiązki, swoimi siłami.
      Dokładnie po to ten budżet powstał - żeby urzędnicy dowiedzieli się czego chcą mieszkańcy.

      • 3 12

      • (1)

        To oni na prawdę nie wiedzą czego chcą mieszkańcy? Aż tak ciężko odgadnąć?
        Wziąć ekipę i wyruszyć w miasto to moment-chwila dowiedzą się o co chodzi i gdzie się przeklina.
        Ale to trzeba byłoby się najpierw na powrót przykleić do rzeczywistości i chcieć. Niestety, gdański magistrat od lat buja w obłokach i nie wiem gdzie jest góra a gdzie dół.

        • 14 1

        • Mają chodzić po mieście i pytać ludzi?

          A gdyby tak przenieść te pytania do Internetu i dać możliwość ludziom zgłaszania też własnych pomysłów?

          Nieee, to by było bez sensu. Lepiej marudzić że urzędnicy nie czytają w myślach.

          • 1 10

      • to po co są rady dzielnic ? (1)

        Czy Oni nie mogą zgłaszać do miasta najbardziej wymagających problemów z dzielnic ? Może niedługo w BO będą głosowania które dziury będą łatane.

        • 11 0

        • A radni dzielnic też mają czytać w myślach?

          • 1 4

    • Lepiej niech idzie z BO

      Niby miasto miało kasę wydać na rydwan czy plaze w środku miasta

      • 5 0

  • (1)

    Bardzo dobry pomysł i wstyd dla panny Oli, że mieszkańcy muszą samemu organizować takie sprawy.

    • 47 4

    • "Mieszkańcy samemu", czyli Zarząd Dróg i Zieleni...

      Logika godna trolla Kacperka...

      • 1 15

  • (1)

    Nie powstanie chodnik ani oświetlenie ...brawo Wy)

    • 30 0

    • Pamiętajmy że celem remątu jest wydłużenie linii autobusowej A
      Więcej informacji jest na stronie na FB Górny Taras Gdańska

      • 0 1

  • (9)

    Niestety częsty brak połączenia bliskich dzielnic, trasy "naokoło" to główne bolączki komunikacji miejskiej w Gdańsku. Dobry przykład to dotarcie z Chełmu, Ujeściska w rejony Kokoszek i lotniska.

    • 57 4

    • Akurat z Chełmu bez problemu (3)

      • 4 9

      • (2)

        "Komunikacji miejskiej" - taki kluczowy fragment. Polecam podróż na trasie Sikorskiego - Kokoszki.

        • 8 3

        • Wklepuję w szukajkę: (1)

          Sikorskiego 05 -> 227 - 12:59, przesiadka na Emaus na 267 i jesteś na miejscu (Kokoszki 04) o 13:33.

          Cała trasa trwa 34 minuty.

          • 5 7

          • Fajnie brzmi, pomijam korki, to inna rzecz. 34 minuty to najlepszy wariant, który trafia się o tej godzinie. o 13:39 227 -> 167 trasa trwa 46 minut. Jak musisz jechać między kursami 227 to połączenia z przesiadką na Dworcu Główny i cyk już ponad 50 minut. A wystarczyłaby linia z pominięciem Siedlec.

            • 10 3

    • Masz stamtąd najpierw AK, potem obwodnicę. (1)

      Już lepiej się chyba tego nie da zrobić...

      • 3 8

      • a jaki autobus jadzie z Chełmu na Obwodnice po AK, tak tylko spytam ?

        • 9 4

    • 801 (2)

      Masz bezpośrednią linię 801. Nie dziękuj.

      • 0 3

      • "Komunikacji miejskiej"

        • 2 2

      • drogo

        Gryf jest strasznie drogi, komunikacja miejska byłaby wskazana, w końcu to Gdańsk a nie gminy ościenne

        • 0 0

  • Inwestycje BO, to jakaś paranoja przecież..

    Proponuje sfinansowanie toi toi

    • 19 3

  • (2)

    Płyty tam wystarczą, jeżdżę tam codziennie i jest ok

    • 4 27

    • jeździsz prywatnym czy służbowym? (1)

      • 6 0

      • Może po prostu jedzie powoli?

        Ostatnio mnie jakiś tubylec mało z drogi nie zepchnął, jak śmiałem jechać po płytach 30km/h :)

        • 1 3

  • (1)

    Kiedy ul. Starogardzką?

    • 3 4

    • Jak zabuduja wszystko i ciezarowki z budowy

      Ostatecznie zniszczą droge

      • 5 0

  • Na Pomorskiej też by się przydało jakieś płyty położyć czy coś...

    • 7 1

  • (2)

    A co na to prezydentka

    • 15 1

    • A co na to nato? (1)

      • 2 2

      • A Nato na to nic

        Robi nam pampa raram...

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane