- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Wypadek w terminalu kontenerowym. Suwnica uniosła kontener z naczepą
Podnoszona omyłkowo wraz z kontenerem naczepa spada z kilu metrów na plac przeładunkowy w terminalu Baltic Hub.
Niewłaściwie odczepiony od naczepy kontener został podniesiony przez suwnicę portową wraz pojazdem. Zestaw spadł z kilku metrów i uległ zniszczeniu, ale na szczęście nikomu nic się nie stało.
Na nagraniu, do którego dotarliśmy, widać pracującą suwnicę. Film zaczyna się w momencie, gdy operator suwnicy już unosi kontener w powietrze. Ładunek wciąż jest jednak połączony z naczepą, na której przyjechał w miejsce wyładunku. (Aktualizacja: czytelnik Trojmiasto.pl w komentarzu informuje, że kontener był ładowany na naczepę, a nie odbierany z niej)
Albo awarii uległ jeden z zaczepów kontenera, albo też został on nieprawidłowo odblokowany.
W efekcie naczepa unosi się w powietrze. Nie wiadomo, dlaczego w tym momencie operator suwnicy nie opuścił ładunku.
- Co za tuman, co z idiota. Widział przecież, że jest nieodczepione! - słychać na nagraniu głos jednego z pracowników.
Po kilkunastu sekundach zaczep puszcza i naczepa spada z kilku metrów na ziemię.
Naczepa uległa zniszczeniu, niewykluczone, że ucierpiał także ciągnik siodłowy. Z naszych informacji wynika, że nie ucierpiał na szczęście żaden człowiek.
Operator terminala przygotowuje oświadczenie w tej sprawie
Z prośbą o komentarz zwróciliśmy się do operatora terminalu kontenerowego Baltic Hub. Usłyszeliśmy, że w tej sprawie przygotowywane jest oświadczenie. Gdy tylko je otrzymamy, zostanie ono opublikowane.
Aktualizacja
W piątek, 8 grudnia, doszło do zdarzenia, podczas którego naczepa ciągnika zewnętrznego wraz z kontenerem, który na niej się znajdował, została podniesiona przez naszą suwnicę placową RTG. Nikt nie odniósł obrażeń podczas zdarzenia. Baltic Hub obsługuje ponad 15 000 kontenerów transportowanych samochodami ciężarowymi tygodniowo, a takie zdarzenia są niezwykle rzadkie. Obecnie podejmowane są odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia szczegółów zdarzenia i podjęcia stosownych działań.
Zarząd Baltic Hub Container Terminal
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Ile kosztuje kamper? Schodzą jak ciepłe bułeczki
Miejsca
Opinie (169) ponad 20 zablokowanych
-
2023-12-11 16:11
Suwnicowy (4)
ślepy albo głupi bo innego wyjścia nie ma. Dyscyplinarkę powinien dostać i pokrycie kosztów naprawy tego auta. Kierowca może i nie odryglował co nie znaczy, że suwnicowy ma podnosić i na nic nie zwracać uwagi.
- 27 15
-
2023-12-11 16:18
miał zejść z góry i sprawdzić czy może kontener podnieść? Po to jest chyba obsługa na dole żeby wszystko ogarnąć
- 6 3
-
2023-12-11 16:32
jeżeli Procedura mówi ze to nie rola operatora. zabezpieczać i odwrotnie kontenera na naczepie. To mogą go cmoknąć.
- 7 2
-
2023-12-11 16:35
(1)
Czytaj ze zrozumieniem!!! ten kontener był załadowywany a takim przypadku wszystkie twistloki otwierają się automatycznie lub też na "piechotę" przez operatora !!
- 1 3
-
2023-12-11 16:44
no i ? Jak mu udowodnia winę to trzy pensje mogą mu co najwyżej zabrać po burzliwym dochodzeniu , a prz takich sprawach to
- 1 1
-
2023-12-11 16:11
Gdzie była sztuczna inteligencja?
Ona nas puści z torbami, taka jest mądra. Tak mówili w tvn.
- 7 1
-
2023-12-11 16:14
Naczepa, ciągnik cały na szarym końcu informacja o człowieku:( (1)
- 16 1
-
2023-12-11 20:45
też na to zwróciłam uwagę
- 1 0
-
2023-12-11 16:25
Opinia wyróżniona
Suwnica (13)
To nie wina suwnicowego , tylko i**otów , którzy źle zabezpieczyli kontener ! Gdyby , były sprawne, krótkofalówki , powiadamiając osobę ,na suwnicy nic by, się nie stało .
- 137 56
-
2023-12-11 17:01
Operator suwnicy ma używać trzech rzeczy. Wzroku, mózgu i rąk. (4)
Ewidentnie jedna z tych rzeczy nie została użyta. A operator terminala to niech nie przygotowuje oświadczenie tylko zapierdziela na suwnice z alkomatem.
- 48 10
-
2023-12-11 19:42
ta napewno widzi z 35 metrow (3)
hahahahaha sasza albo inny iwan nie odpiol i poszlo w p.........
- 19 14
-
2023-12-11 20:04
Słyszałeś coś o kamerach w kabinie operatora
Precz z lamerskimi postami
- 15 5
-
2023-12-11 21:15
18 metrów
W tego typu suwnicy kabina operatora jest na ok. 18 metrach
- 12 0
-
2023-12-12 04:14
Jeśli nie widzi to odmawia pracy
Jeśli nie ma sprawnej łaczności z sygnalistą na dole (np. brak krótkofalówek) to też suwnicowy odmawia pracy. I tyle. 100% winy suwnicowego i nie ma na to żadnej obrony. Gadanie że "hurr durr straciłby pracę jakby odmówił" to bujda na resorach bo nie takich rzeczy odmawiają operatorzy i choćby kierownik ze wściekłości robił w majty to operator ma pełną swobodę odmówienia pracy gdy uzna jakiś manewr za zbyt niebezpieczny lub nie ma ku temu warunków.
- 19 3
-
2023-12-11 18:33
Gdyby operator patrzył w kamerę a nie telefon
To by widział co się dzieje
- 33 3
-
2023-12-11 18:59
(1)
Komentujący mają rację. Jednak jako operator podobnego sprzętu, też bym się tłumaczył (mam do tego 100% prawo) że dostałem taką komendę, a prawdopodobnie (na 80%) dostał.
- 9 6
-
2023-12-11 20:30
jakbyś dostał komendę, że masz podnosić i widziałbyś, że zaczepiłeś człowieka, któremu wyrywasz rękę to dalej byś podnosił? czasem dobrze jest używać mózgu....
- 24 2
-
2023-12-11 21:53
To wina i**oty suwnicowego. Gdyby nie był odbezpieczony by się nie puścił był krzywy kontener pewnie i się skleszcyzl. A ten cham jakisch tam wielu na suwnicach chciał na złość zrobić żeby poniósł konsekwencje
- 6 2
-
2023-12-11 22:14
Pełna wina suwnicowego.
Kierowca powinien podjechać na odpiętych zabezpieczeniach, a nie zrobił tego. Ale suwnicowy widzi co podnosi: całego TIRa z kabiną. HUB po przejęciu przez PIS, to jedna wielka partyzantka.
- 10 18
-
2023-12-12 13:17
Suwnica odp (1)
Jak sobie wetniesz jajka w rozporek do dalej zasuwasz czy jednak cofniesz żeby poprawić. Na nagraniu widać wyraźnie że operator suwnicy "zasuwał" do samego końca. Co innego kontakt z operatorem przez CB którego nie ma. No i ten wymóg żeby siedzieć w aucie kiedy ciężki kontener wisi nad autem.
- 5 0
-
2023-12-13 14:42
Noszę bieliznę
- 0 1
-
2023-12-29 08:32
Po co się wypowiadasz jak sam jesteś i**ota, co miał kierowca zabezpieczać jak kierowca przyjechał po kontener a nie z kontenerem
- 0 0
-
2023-12-11 16:36
(3)
Nagranie pochodzi od osoby nie pracującej dla Baltic Hub.
Główną winę ponosi suwnicowy, popełnił ogrom błędów i nic go nie usprawiedliwia.
Osoba, która nagrywała mogła zacząć używać klaksonu i zadzwonić na infolinię lub jakkolwiek spróbować zaalarmować pracowników terminala.
Kontener był wydawany na ciężarówkę, w momencie próby położenia zaczep musiał chwycić, przez co wydarzyła się cała sytuacja. Jeśli był w jakikolwiek sposób uszkodzony winę tu ponosi kierowca oraz właściciel naczepy.- 18 6
-
2023-12-11 18:56
(1)
naczepa była nowa z marca tego roku. samochod z odbezpieczonymi ryglami przyjechał po kontener suwnica dwa razu uderzyła mocno kontenerrem o naczepe a pózniej go podniosła
- 3 0
-
2023-12-11 19:44
Czy kierowca dokręcił nakrętkę na ryglu po odryglowaniu, czy rygiel luźno latał?
- 1 0
-
2023-12-12 00:09
Kontener
Naczepa miała niecały rok można powiedzieć że nowa kierowca trąbił ale operator nie reagował więc wyskoczył z kabiny
- 2 1
-
2023-12-11 16:42
widziałem
na własne oczy, że Bolesław powstał z łoża boleści i w sejmie urzęduje jako otua
- 9 1
-
2023-12-11 16:44
Filmik (3)
A co robili , ci idioci co kręcą filmik! Dlaczego , nie zawiadomili , suwnicowego przez krótkofalówkę, tylko uskuteczniali sobie , rozmowy między sobą ! Co za tumany , powinni ich zwolnić !
- 7 10
-
2023-12-11 16:52
Sam jesteś jak krótko falowka
Może łoki toki jak na podwórku miałeś w 1983 r nie masz pojęcia to nie zabieraj głosu.
- 3 2
-
2023-12-11 17:28
Jaka krótkofalówkę?
Kierowca ma cb radio a operatorzy swoje radiowe działające na innych częstotliwościach. Mogli wyskoczyć i trzepnac mu grzyba jak naczepa zaczęła łatać. Operator musi być wybitnym Tumanek skoro tego nie zauważył.
- 7 1
-
2023-12-12 06:36
Hahahah
Przez jaka krótkofalówke o czym ty mowisz
- 0 0
-
2023-12-11 16:50
Mimo wszystko suwnicowy powinien widzieć moment unoszenia (1)
z bocznej kamery . Kamer miliony a tam gdzie są potrzebne nie ma
- 7 2
-
2023-12-13 14:49
Jakiej kamery
Nie ma w tym miejscu bocznej kamery. Są z tyłu suwnicy za kontenerami.
- 0 0
-
2023-12-11 16:50
Tak (1)
Czytam,kontener byl ladowany a nie zdejmowany,to po co go podnosil?????w niemczch sie stoi przed kabina i jak operator nie widzi kierowcy to nie ma operacji,,,,tylko Polacy musza byc najmadrzejsze.....inaczej
- 22 4
-
2023-12-11 19:54
Port
W Hamburgu są ścisłe wymogi na portach.Tak jak kolega mówi musi widzieć kierowcę operator,kamera na suwnice.
- 6 0
-
2023-12-11 17:00
(7)
Opublikowano: 21 paź 2019
"Związkowcy z morskiego terminala kontenerowego DCT Gdańsk walczą o bezpieczeństwo pracy. Ich zdaniem, zatrudniani przez agencje tymczasowe obcokrajowcy nie znają języka polskiego, co uniemożliwia właściwą komunikację i zagraża bezpieczeństwu pracy. Po zorganizowanej we wrześniu pikiecie, pracownicy czekają na spotkanie z pracodawcą. Jeśli nie uda się wypracować porozumienia, zapowiadają dalsze protesty.
Praca tu jest wymagająca i wymusza stałą komunikację między pracownikami. W DCT większość prac przeładunkowych wykonują osoby pracujące na suwnicach typu ship-to-shore (STS). Każda waży tysiąc ton, ma 70 metrów wysokości i zasięg do 100 m. Do takich prac często zatrudniani są obcokrajowcy. I właśnie to budzi największe obawy związkowców w DCT. Nie chodzi o sam fakt obecności obcokrajowców w firmie, ale brak odpowiedniego przeszkolenia do wykonywania tak odpowiedzialnych obowiązków.
Obcokrajowcy świadczą usługi, jeżdżąc ciągnikami terminalowymi, wożąc kontenery, a praca odbywa się za pomocą radia - przez radio wydawane są polecenia. Brak znajomości języka polskiego uniemożliwia ostrzeganie przed ewentualnym zagrożeniem."
Coś się zmieniło na lepsze w tej kwestii od 2019?- 36 2
-
2023-12-11 17:02
nic, jest za mało pracowników
ale gdyby godnie płacili to nie byłoby problemu.
- 2 0
-
2023-12-11 18:00
Błędne dane o suwnicach. (2)
Błędne dane o suwnicach, w tym porcie nie ma suwnic o wysokości 70 metrów.
- 1 1
-
2023-12-11 19:37
No i (1)
nie ma operatorów z innych krajów na suwnicach sts, rtg, rmg, pustakach i rsach. tylko widlaki i ciągniki
- 0 0
-
2023-12-11 19:56
A język polski znają?
Uprawnienia na widłaka w Polsce uzyskane czy kupione w ośrodku szkoleniowym na wschodzie?- 1 0
-
2023-12-13 12:19
tak zmieniło się, teraz już nikt nie mówi w języku polskim na DCT :D
- 1 0
-
2023-12-13 14:51
Tak
Jest więcej obcokrajowców :)
- 0 0
-
2023-12-14 00:24
Wypadek spowodował Polak, więc ten twój wpis nic tu nie wnosi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.