• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek w terminalu kontenerowym. Suwnica uniosła kontener z naczepą

Szymon Zięba
11 grudnia 2023, godz. 15:20 
Opinie (169)
aktualizacja: godz. 18:41 (11 grudnia 2023)

Podnoszona omyłkowo wraz z kontenerem naczepa spada z kilu metrów na plac przeładunkowy w terminalu Baltic Hub.

Niewłaściwie odczepiony od naczepy kontener został podniesiony przez suwnicę portową wraz pojazdem. Zestaw spadł z kilku metrów i uległ zniszczeniu, ale na szczęście nikomu nic się nie stało.



Czy chciał(a)byś pracować w porcie?

Do tej niebezpiecznej sytuacji doszło w terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku w piątek, 8 grudnia, nad ranem.

Na nagraniu, do którego dotarliśmy, widać pracującą suwnicę. Film zaczyna się w momencie, gdy operator suwnicy już unosi kontener w powietrze. Ładunek wciąż jest jednak połączony z naczepą, na której przyjechał w miejsce wyładunku. (Aktualizacja: czytelnik Trojmiasto.pl w komentarzu informuje, że kontener był ładowany na naczepę, a nie odbierany z niej)

Albo awarii uległ jeden z zaczepów kontenera, albo też został on nieprawidłowo odblokowany.

W efekcie naczepa unosi się w powietrze. Nie wiadomo, dlaczego w tym momencie operator suwnicy nie opuścił ładunku.

- Co za tuman, co z idiota. Widział przecież, że jest nieodczepione! - słychać na nagraniu głos jednego z pracowników.
Po kilkunastu sekundach zaczep puszcza i naczepa spada z kilku metrów na ziemię.

Naczepa uległa zniszczeniu, niewykluczone, że ucierpiał także ciągnik siodłowy. Z naszych informacji wynika, że nie ucierpiał na szczęście żaden człowiek.



Operator terminala przygotowuje oświadczenie w tej sprawie



Z prośbą o komentarz zwróciliśmy się do operatora terminalu kontenerowego Baltic Hub. Usłyszeliśmy, że w tej sprawie przygotowywane jest oświadczenie. Gdy tylko je otrzymamy, zostanie ono opublikowane.

Aktualizacja



Oświadczenie operatora

W piątek, 8 grudnia, doszło do zdarzenia, podczas którego naczepa ciągnika zewnętrznego wraz z kontenerem, który na niej się znajdował, została podniesiona przez naszą suwnicę placową RTG. Nikt nie odniósł obrażeń podczas zdarzenia. Baltic Hub obsługuje ponad 15 000 kontenerów transportowanych samochodami ciężarowymi tygodniowo, a takie zdarzenia są niezwykle rzadkie. Obecnie podejmowane są odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia szczegółów zdarzenia i podjęcia stosownych działań.

Zarząd Baltic Hub Container Terminal


Miejsca

Opinie (169) ponad 20 zablokowanych

  • Suwnicowy (4)

    ślepy albo głupi bo innego wyjścia nie ma. Dyscyplinarkę powinien dostać i pokrycie kosztów naprawy tego auta. Kierowca może i nie odryglował co nie znaczy, że suwnicowy ma podnosić i na nic nie zwracać uwagi.

    • 27 15

    • miał zejść z góry i sprawdzić czy może kontener podnieść? Po to jest chyba obsługa na dole żeby wszystko ogarnąć

      • 6 3

    • jeżeli Procedura mówi ze to nie rola operatora. zabezpieczać i odwrotnie kontenera na naczepie. To mogą go cmoknąć.

      • 7 2

    • (1)

      Czytaj ze zrozumieniem!!! ten kontener był załadowywany a takim przypadku wszystkie twistloki otwierają się automatycznie lub też na "piechotę" przez operatora !!

      • 1 3

      • no i ? Jak mu udowodnia winę to trzy pensje mogą mu co najwyżej zabrać po burzliwym dochodzeniu , a prz takich sprawach to

        • 1 1

  • Gdzie była sztuczna inteligencja?

    Ona nas puści z torbami, taka jest mądra. Tak mówili w tvn.

    • 7 1

  • Naczepa, ciągnik cały na szarym końcu informacja o człowieku:( (1)

    • 16 1

    • też na to zwróciłam uwagę

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Suwnica (13)

    To nie wina suwnicowego , tylko i**otów , którzy źle zabezpieczyli kontener ! Gdyby , były sprawne, krótkofalówki , powiadamiając osobę ,na suwnicy nic by, się nie stało .

    • 137 56

    • Operator suwnicy ma używać trzech rzeczy. Wzroku, mózgu i rąk. (4)

      Ewidentnie jedna z tych rzeczy nie została użyta. A operator terminala to niech nie przygotowuje oświadczenie tylko zapierdziela na suwnice z alkomatem.

      • 48 10

      • ta napewno widzi z 35 metrow (3)

        hahahahaha sasza albo inny iwan nie odpiol i poszlo w p.........

        • 19 14

        • Słyszałeś coś o kamerach w kabinie operatora

          Precz z lamerskimi postami

          • 15 5

        • 18 metrów

          W tego typu suwnicy kabina operatora jest na ok. 18 metrach

          • 12 0

        • Jeśli nie widzi to odmawia pracy

          Jeśli nie ma sprawnej łaczności z sygnalistą na dole (np. brak krótkofalówek) to też suwnicowy odmawia pracy. I tyle. 100% winy suwnicowego i nie ma na to żadnej obrony. Gadanie że "hurr durr straciłby pracę jakby odmówił" to bujda na resorach bo nie takich rzeczy odmawiają operatorzy i choćby kierownik ze wściekłości robił w majty to operator ma pełną swobodę odmówienia pracy gdy uzna jakiś manewr za zbyt niebezpieczny lub nie ma ku temu warunków.

          • 19 3

    • Gdyby operator patrzył w kamerę a nie telefon

      To by widział co się dzieje

      • 33 3

    • (1)

      Komentujący mają rację. Jednak jako operator podobnego sprzętu, też bym się tłumaczył (mam do tego 100% prawo) że dostałem taką komendę, a prawdopodobnie (na 80%) dostał.

      • 9 6

      • jakbyś dostał komendę, że masz podnosić i widziałbyś, że zaczepiłeś człowieka, któremu wyrywasz rękę to dalej byś podnosił? czasem dobrze jest używać mózgu....

        • 24 2

    • To wina i**oty suwnicowego. Gdyby nie był odbezpieczony by się nie puścił był krzywy kontener pewnie i się skleszcyzl. A ten cham jakisch tam wielu na suwnicach chciał na złość zrobić żeby poniósł konsekwencje

      • 6 2

    • Pełna wina suwnicowego.

      Kierowca powinien podjechać na odpiętych zabezpieczeniach, a nie zrobił tego. Ale suwnicowy widzi co podnosi: całego TIRa z kabiną. HUB po przejęciu przez PIS, to jedna wielka partyzantka.

      • 10 18

    • Suwnica odp (1)

      Jak sobie wetniesz jajka w rozporek do dalej zasuwasz czy jednak cofniesz żeby poprawić. Na nagraniu widać wyraźnie że operator suwnicy "zasuwał" do samego końca. Co innego kontakt z operatorem przez CB którego nie ma. No i ten wymóg żeby siedzieć w aucie kiedy ciężki kontener wisi nad autem.

      • 5 0

      • Noszę bieliznę

        • 0 1

    • Po co się wypowiadasz jak sam jesteś i**ota, co miał kierowca zabezpieczać jak kierowca przyjechał po kontener a nie z kontenerem

      • 0 0

  • (3)

    Nagranie pochodzi od osoby nie pracującej dla Baltic Hub.
    Główną winę ponosi suwnicowy, popełnił ogrom błędów i nic go nie usprawiedliwia.
    Osoba, która nagrywała mogła zacząć używać klaksonu i zadzwonić na infolinię lub jakkolwiek spróbować zaalarmować pracowników terminala.
    Kontener był wydawany na ciężarówkę, w momencie próby położenia zaczep musiał chwycić, przez co wydarzyła się cała sytuacja. Jeśli był w jakikolwiek sposób uszkodzony winę tu ponosi kierowca oraz właściciel naczepy.

    • 18 6

    • (1)

      naczepa była nowa z marca tego roku. samochod z odbezpieczonymi ryglami przyjechał po kontener suwnica dwa razu uderzyła mocno kontenerrem o naczepe a pózniej go podniosła

      • 3 0

      • Czy kierowca dokręcił nakrętkę na ryglu po odryglowaniu, czy rygiel luźno latał?

        • 1 0

    • Kontener

      Naczepa miała niecały rok można powiedzieć że nowa kierowca trąbił ale operator nie reagował więc wyskoczył z kabiny

      • 2 1

  • widziałem

    na własne oczy, że Bolesław powstał z łoża boleści i w sejmie urzęduje jako otua

    • 9 1

  • Filmik (3)

    A co robili , ci idioci co kręcą filmik! Dlaczego , nie zawiadomili , suwnicowego przez krótkofalówkę, tylko uskuteczniali sobie , rozmowy między sobą ! Co za tumany , powinni ich zwolnić !

    • 7 10

    • Sam jesteś jak krótko falowka

      Może łoki toki jak na podwórku miałeś w 1983 r nie masz pojęcia to nie zabieraj głosu.

      • 3 2

    • Jaka krótkofalówkę?

      Kierowca ma cb radio a operatorzy swoje radiowe działające na innych częstotliwościach. Mogli wyskoczyć i trzepnac mu grzyba jak naczepa zaczęła łatać. Operator musi być wybitnym Tumanek skoro tego nie zauważył.

      • 7 1

    • Hahahah

      Przez jaka krótkofalówke o czym ty mowisz

      • 0 0

  • Mimo wszystko suwnicowy powinien widzieć moment unoszenia (1)

    z bocznej kamery . Kamer miliony a tam gdzie są potrzebne nie ma

    • 7 2

    • Jakiej kamery

      Nie ma w tym miejscu bocznej kamery. Są z tyłu suwnicy za kontenerami.

      • 0 0

  • Tak (1)

    Czytam,kontener byl ladowany a nie zdejmowany,to po co go podnosil?????w niemczch sie stoi przed kabina i jak operator nie widzi kierowcy to nie ma operacji,,,,tylko Polacy musza byc najmadrzejsze.....inaczej

    • 22 4

    • Port

      W Hamburgu są ścisłe wymogi na portach.Tak jak kolega mówi musi widzieć kierowcę operator,kamera na suwnice.

      • 6 0

  • (7)

    Opublikowano: 21 paź 2019

    "Związkowcy z morskiego terminala kontenerowego DCT Gdańsk walczą o bezpieczeństwo pracy. Ich zdaniem, zatrudniani przez agencje tymczasowe obcokrajowcy nie znają języka polskiego, co uniemożliwia właściwą komunikację i zagraża bezpieczeństwu pracy. Po zorganizowanej we wrześniu pikiecie, pracownicy czekają na spotkanie z pracodawcą. Jeśli nie uda się wypracować porozumienia, zapowiadają dalsze protesty.

    Praca tu jest wymagająca i wymusza stałą komunikację między pracownikami. W DCT większość prac przeładunkowych wykonują osoby pracujące na suwnicach typu ship-to-shore (STS). Każda waży tysiąc ton, ma 70 metrów wysokości i zasięg do 100 m. Do takich prac często zatrudniani są obcokrajowcy. I właśnie to budzi największe obawy związkowców w DCT. Nie chodzi o sam fakt obecności obcokrajowców w firmie, ale brak odpowiedniego przeszkolenia do wykonywania tak odpowiedzialnych obowiązków.

    Obcokrajowcy świadczą usługi, jeżdżąc ciągnikami terminalowymi, wożąc kontenery, a praca odbywa się za pomocą radia - przez radio wydawane są polecenia. Brak znajomości języka polskiego uniemożliwia ostrzeganie przed ewentualnym zagrożeniem."

    Coś się zmieniło na lepsze w tej kwestii od 2019?

    • 36 2

    • nic, jest za mało pracowników

      ale gdyby godnie płacili to nie byłoby problemu.

      • 2 0

    • Błędne dane o suwnicach. (2)

      Błędne dane o suwnicach, w tym porcie nie ma suwnic o wysokości 70 metrów.

      • 1 1

      • No i (1)

        nie ma operatorów z innych krajów na suwnicach sts, rtg, rmg, pustakach i rsach. tylko widlaki i ciągniki

        • 0 0

        • A język polski znają?
          Uprawnienia na widłaka w Polsce uzyskane czy kupione w ośrodku szkoleniowym na wschodzie?

          • 1 0

    • tak zmieniło się, teraz już nikt nie mówi w języku polskim na DCT :D

      • 1 0

    • Tak

      Jest więcej obcokrajowców :)

      • 0 0

    • Wypadek spowodował Polak, więc ten twój wpis nic tu nie wnosi.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane