• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek w terminalu kontenerowym. Suwnica uniosła kontener z naczepą

Szymon Zięba
11 grudnia 2023, godz. 15:20 
Opinie (169)
aktualizacja: godz. 18:41 (11 grudnia 2023)

Podnoszona omyłkowo wraz z kontenerem naczepa spada z kilu metrów na plac przeładunkowy w terminalu Baltic Hub.

Niewłaściwie odczepiony od naczepy kontener został podniesiony przez suwnicę portową wraz pojazdem. Zestaw spadł z kilku metrów i uległ zniszczeniu, ale na szczęście nikomu nic się nie stało.



Czy chciał(a)byś pracować w porcie?

Do tej niebezpiecznej sytuacji doszło w terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku w piątek, 8 grudnia, nad ranem.

Na nagraniu, do którego dotarliśmy, widać pracującą suwnicę. Film zaczyna się w momencie, gdy operator suwnicy już unosi kontener w powietrze. Ładunek wciąż jest jednak połączony z naczepą, na której przyjechał w miejsce wyładunku. (Aktualizacja: czytelnik Trojmiasto.pl w komentarzu informuje, że kontener był ładowany na naczepę, a nie odbierany z niej)

Albo awarii uległ jeden z zaczepów kontenera, albo też został on nieprawidłowo odblokowany.

W efekcie naczepa unosi się w powietrze. Nie wiadomo, dlaczego w tym momencie operator suwnicy nie opuścił ładunku.

- Co za tuman, co z idiota. Widział przecież, że jest nieodczepione! - słychać na nagraniu głos jednego z pracowników.
Po kilkunastu sekundach zaczep puszcza i naczepa spada z kilku metrów na ziemię.

Naczepa uległa zniszczeniu, niewykluczone, że ucierpiał także ciągnik siodłowy. Z naszych informacji wynika, że nie ucierpiał na szczęście żaden człowiek.



Operator terminala przygotowuje oświadczenie w tej sprawie



Z prośbą o komentarz zwróciliśmy się do operatora terminalu kontenerowego Baltic Hub. Usłyszeliśmy, że w tej sprawie przygotowywane jest oświadczenie. Gdy tylko je otrzymamy, zostanie ono opublikowane.

Aktualizacja



Oświadczenie operatora

W piątek, 8 grudnia, doszło do zdarzenia, podczas którego naczepa ciągnika zewnętrznego wraz z kontenerem, który na niej się znajdował, została podniesiona przez naszą suwnicę placową RTG. Nikt nie odniósł obrażeń podczas zdarzenia. Baltic Hub obsługuje ponad 15 000 kontenerów transportowanych samochodami ciężarowymi tygodniowo, a takie zdarzenia są niezwykle rzadkie. Obecnie podejmowane są odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia szczegółów zdarzenia i podjęcia stosownych działań.

Zarząd Baltic Hub Container Terminal


Miejsca

Opinie (169) ponad 20 zablokowanych

  • Były strajki kierowcow to teraz zatrudniają na potęgę kogo popadnie. Super oferta dla automatyka tych systemów to praca w systemie po 12 godzin za psie pieniądze. Dopuki nie zaczną normalnie płacić to takie sytuacje będą normą.

    • 8 1

  • (4)

    Co by się tam nie wydarzyło, to chyba operator nie powinien podnosić ładunku wraz naczepą. Jeśli nie zauważył, że dźwiga cały zestaw, to chyba nie powinien być dopuszczony do pracy przez okulistę. Pomijam, iż zawiodło wiele innych procedur.

    • 13 1

    • (2)

      Nie znasz hierarchii , komendy operatorowi wydaje hakowy/doker/podzwigowy. Podniesienie na taka wysokość to sekundy.

      • 0 5

      • Skąd

        Skąd ty się tu jesteś jaki hakowy, doker , poddzwigowy i jakie sekundy ? No tłumok

        • 3 0

      • .

        U nas nie ma żadnego poddzwigowego. Jest tylko kierowca i operator suwnicy. Jeśli potrzebna jest pomoc podjeżdża pomocnik operacji placowych lub inspektor bezpieczeństwa. Także jeżeli operator teoretycznie tego nie widział to poza kierowcami stojącymi obok nikt nie był w stanie zareagować.

        • 5 0

    • To wina kierowcy bo nie mial zapietych pasow

      • 0 0

  • (2)

    A wiecie ile będzie takich sytuacji przy zautomatyzowaniu tych suwnic? Głęboko współczuję kierowcom. Ta suwnica już miała pracować w trybie automatycznym tylko coś nie pyklo i póki co pracują na nich operatorzy. Niby jest wyposażona w czujnik zapobiegania podnoszenia ciężarówek bo takie sytuacje się zdarzały zdarzają i będą zdarzać. Z reguły po kilka razy dziennie ale operator zawsze widzi i opuszcza na dół. Tu stało się coś wyjątkowego, natomiast przy automatyzacji nie będzie operatora. Czujnik nie wychwyci jak na powyższym obrazku i będzie się często to powtarzać. Innym razem czujnik nie pozwala opuścić kontenera wychwytujac kabinę ciężarówki pomimo że ta stoi prawidłowo. Także mamy nowoczesność.

    • 15 0

    • Polać (1)

      Polać Panu, toć dobrze prawi

      • 0 0

      • Bzdury prawi, bo nawet suwnice automatyczne są kontrolowane przez operatorów, tyle że siedzących za biurkiem. Oni wszystko widzą za pomocą kamer i interweniują, gdy trzeba (przejmują kontrolę).

        • 0 0

  • Łaaa! Ale urwał!

    • 0 2

  • Czytamy

    informuje, że kontener był ładowany na naczepę, a nie odbierany z niej)

    Suwnica źle położyła kontener, kierowac pokazał zank zeby podnieść, coś gdzieś się zacięło lub wcisnęło za mocno.

    • 0 1

  • Gdzie był lukowy? (4)

    • 3 4

    • udajesz mądrego (2)

      Lukowy jest na statku. Próbowałeś zabłysnąć ale nie wyszło.

      • 4 2

      • (1)

        Kto dał sygnał? Kto odbezpiecza? Halowy? Sygnalista? Podzwigowy? Jak zwał tak zwał

        • 1 2

        • Nikogo nie było

          Pod suwnicą nie ma nikogo. Jest tylko operator suwnicy. To nie budowa i dźwig. Rozumiesz czy za skomplikowane?

          • 6 0

    • Łukowy był pewnie na statku. Tam gdzie jest jego miejsce.

      • 1 0

  • Kierowca

    Trzeba by się zastanowić na tym gościem ci siedzi w kabinie i nagrywa to telefonem, zamiast trąbić, albo starać się zwrocić uwage operatora na siebie, a reszta komentuje na CB. Kierowcy to d**ile. Nic dziwnego że wszyscy mają nas za g*wno.

    • 7 3

  • Ciekawa ankieta

    • 0 0

  • (1)

    kontener był pobierany, suwnicowemu który kładł go na naczepę zapewne się zapiął na 1 uchwyt, suwnicowy powinnien to skorygować, a on po złości podniósł ciągnik z naczepą na wysokość ponad 7 m, ciekawe w jakim języku mówi suwnicowy...

    • 6 1

    • Mówi po suwnicowemu

      • 0 1

  • Suwnicowy

    Przy podnoszeniu kontenerów powinna być na keji asysta informującego suwnicowego.Doświadczony suwnicowy by poczuł i zobaczył że coś jest nie tak i opuścił kontener na dół.Gdzie asysta suwnicowego nagrywała filmik.Teram terminal zapłaci za cały zestaw a zwalają wszystko na suwnicowego jeden człowiek z radiem na dole i info dla suwnicowego i skończyło by się dobrze.Tuman brygadzista bo On za to odpowiada,

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane