• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek w terminalu kontenerowym. Suwnica uniosła kontener z naczepą

Szymon Zięba
11 grudnia 2023, godz. 15:20 
Opinie (169)
aktualizacja: godz. 18:41 (11 grudnia 2023)

Podnoszona omyłkowo wraz z kontenerem naczepa spada z kilu metrów na plac przeładunkowy w terminalu Baltic Hub.

Niewłaściwie odczepiony od naczepy kontener został podniesiony przez suwnicę portową wraz pojazdem. Zestaw spadł z kilku metrów i uległ zniszczeniu, ale na szczęście nikomu nic się nie stało.



Czy chciał(a)byś pracować w porcie?

Do tej niebezpiecznej sytuacji doszło w terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku w piątek, 8 grudnia, nad ranem.

Na nagraniu, do którego dotarliśmy, widać pracującą suwnicę. Film zaczyna się w momencie, gdy operator suwnicy już unosi kontener w powietrze. Ładunek wciąż jest jednak połączony z naczepą, na której przyjechał w miejsce wyładunku. (Aktualizacja: czytelnik Trojmiasto.pl w komentarzu informuje, że kontener był ładowany na naczepę, a nie odbierany z niej)

Albo awarii uległ jeden z zaczepów kontenera, albo też został on nieprawidłowo odblokowany.

W efekcie naczepa unosi się w powietrze. Nie wiadomo, dlaczego w tym momencie operator suwnicy nie opuścił ładunku.

- Co za tuman, co z idiota. Widział przecież, że jest nieodczepione! - słychać na nagraniu głos jednego z pracowników.
Po kilkunastu sekundach zaczep puszcza i naczepa spada z kilku metrów na ziemię.

Naczepa uległa zniszczeniu, niewykluczone, że ucierpiał także ciągnik siodłowy. Z naszych informacji wynika, że nie ucierpiał na szczęście żaden człowiek.



Operator terminala przygotowuje oświadczenie w tej sprawie



Z prośbą o komentarz zwróciliśmy się do operatora terminalu kontenerowego Baltic Hub. Usłyszeliśmy, że w tej sprawie przygotowywane jest oświadczenie. Gdy tylko je otrzymamy, zostanie ono opublikowane.

Aktualizacja



Oświadczenie operatora

W piątek, 8 grudnia, doszło do zdarzenia, podczas którego naczepa ciągnika zewnętrznego wraz z kontenerem, który na niej się znajdował, została podniesiona przez naszą suwnicę placową RTG. Nikt nie odniósł obrażeń podczas zdarzenia. Baltic Hub obsługuje ponad 15 000 kontenerów transportowanych samochodami ciężarowymi tygodniowo, a takie zdarzenia są niezwykle rzadkie. Obecnie podejmowane są odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia szczegółów zdarzenia i podjęcia stosownych działań.

Zarząd Baltic Hub Container Terminal


Miejsca

Opinie (169) ponad 20 zablokowanych

  • Tylko Baltic Hub robi taki syf

    Okłamywanie mieszkańców stogów niszczenie środowiska hałas wyciek gazu a teraz to karma wraca:-)

    • 6 5

  • Kierowcy tira są do bani (2)

    Myją nogi na stacji Orlenu na Kontenerowej w zlewie

    • 12 7

    • chyba dobrze, że myją?

      czy lepiej, żeby stopy zaszły im grzybem?

      • 3 0

    • I d... tez

      • 0 0

  • Kto mu dał uprawniena. Mózgu to na pewno nie ma

    • 6 5

  • (1)

    Kierowca zamiast wyskakiwać z auta wystarczy że zacząłby trąbić! To samo kierowcy którzy obserwowali i komentowali! Operator suwnicy oczywiście popełnił błąd, natomiast wystarczyłby sygnał dźwiękowy i operator wiedziałby że coś się dzieje nie tak jak powinno.. a tak kierowca sobie wyskoczył i stał obok więc z góry go niestety wtedy nie widać! A tumany nagrywają zamiast trąbić.

    • 19 11

    • Sygnały dźwiękowe były przed filmikiem jak operator 2 razy z dużą siła uderzył kontenerem o naczepe

      • 4 0

  • (4)

    Wina operatora jak nic, wina dct jak nic. Po pierwsze niech mi nie gada bzdur że z góry nic nie widział. Po drugie kierowca powinien mieć prawo wyjść z kabiny w momencie ładowania i rozładowywania pudła. Głupie zasady bezpieczeństwa w tym porcie. Najważniejsze są zapięte pasy. Za długo pracowałem na suwnicach placowych żeby ktoś mi wciskał kit że nie widzi co dzieje się z naczepa i ciągnikiem. Też zdarzało się mi podnieść naczepę ale góra metr półtora. Wybitny i**ota z tego operatora.

    • 31 5

    • (1)

      To jesteś dzban jakbyś się przyznał zawsze i wszędzie że widziałeś. Hakowy jest po co? Kto wydaje komendy?

      • 0 4

      • Jaki

        Jaki hakowy pod RTG dzbanie jeden.

        • 7 0

    • Dodajmy że to były instruktor.. Strach myśleć jakie to kadry wyszkolonych podobnie działają

      • 2 0

    • Rudy

      Redhead?

      • 0 0

  • (2)

    wina 100% operatora jakim trzeba być ślepym idi.... zeby nie widzieć ze podnosisz cał zestaw od tego też są montowane zabezpieczenia wagowe w kabinie , prosze mi tu nie siać patologia wiem bo pracuje w BCT operator powinien widzieć ze idzie do góy 100% wina operatora

    • 20 4

    • Zgadzam się w 100 procentach. Też swego czasu pracowałem w bct na placowych.

      • 1 1

    • A co ci ta zabezpieczenie wagowe jak suwnica dźwiga po 45ton.

      • 4 0

  • Mi (1)

    Żeby to była czterdziestka ale to była dwudziestka. Na bank miał widok na kabinę. W momencie podnoszenia widząc że kabina zaczyna się dziwnie kiwać już powinien zatrzymać wciągarkę a nie ciągnąć na trzy warstwy w górę. Mistrzowie antyslaya. Z nich tacy operatorzy jak z koziego zadka plecak.

    • 8 2

    • może był zajęty grzebaniem sobie w nosie?

      • 1 0

  • (5)

    Powiem tak. Jak kierowca odkręci w miejscu technicznym czopy, ustawi je do zdjęcia to jadąc z tego miejsca na bay po tych dziurach które są w dct czopy mogą się same przestawić. A mądrale z dct pokroju Pudziana i innych zabraniają wysiadać z auta. Moim zdaniem po dojechaniu na bay kierowca powinien mieć prawo sprawdzić czy można bezpiecznie podnieść lub położyć pudło.

    • 13 2

    • kierowca podejmował kontener miał odryglowane

      • 1 1

    • Wystarczy że po odryglowaniu dokręci do końca nakrętkę i nie ma opcji aby czop się obrócił

      • 1 1

    • Mała podpowiedź. Jak już odryglujes? Kontener to podkre śruby, żeby w czasiecjazdy nie miy możliwości się przestawić

      • 0 0

    • Dokładnie (1)

      Zgadza się, od wstrząsów mogą się zaczepić bo to pracuje plus przy chwytaniu kontenera może się to zdarzyć ale w PL są mądrzejsi od Antwerpii Rotterdamu i Hamburga

      • 1 1

      • Dokreć śrubę i nie będzie latać

        • 0 0

  • DCT ponosi pełną odpowiedzialność z ten wypadek

    Kierowca pojazdu ciężarowego pobierał kontener z nowej części terminala z bloku E16.

    Operator położył kontener na ramę.
    Kierowcy nie grało ułożenie kontenera z względu na niewyciągnięty twister przez osobę odpowiedzialną podczas rozładunku statku.
    Poprosił o poprawienie.
    Operator rozpoczynajacy pracę na zmianie dziennej uniósł kontener do góry z ramą, na nieszczęście kierowcy naczepę skleiło z owym twisterem.

    Operator oraz kierowca pojazdu ciężarowego zostali przebadani na obecność alkoholu w organizmie. Wynik obu panów 0.00.

    • 13 2

  • (1)

    Mi postawili kontener na kabinę a winę z gonili na kiero plus zakaz wjazdu

    • 3 3

    • Jak nie potrafisz się ustawić to do kogo pretensje ?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane