• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyremontowane torowisko we Wrzeszczu do naprawy

Maciej Korolczuk
5 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Jak tłumaczą urzędnicy, wybrzuszenia nowego asfaltu spowodowane są drganiami i siłami odśrodkowymi. Jak tłumaczą urzędnicy, wybrzuszenia nowego asfaltu spowodowane są drganiami i siłami odśrodkowymi.

Torowisko tramwajowe w ciągu ul. MickiewiczaMapka we Wrzeszczu wreszcie doczekało się remontu. Problem w tym, że już miesiąc po oddaniu inwestycji nowy asfalt w kilku miejscach jest pofalowany i wybrzuszony, na co uwagę zwrócili nasi czytelnicy. Spółka GAiT tłumaczy, że powodem uszkodzenia nawierzchni są drgania i duże siły odśrodkowe powstające podczas przejazdu tramwajów. Jednocześnie zapowiada ustabilizowanie toru i odtworzenie uszkodzonej nawierzchni.



Względy estetyczne w komunikacji miejskiej są:

O tym, że remont na Mickiewicza nie poszedł po myśli urzędników, nasi czytelnicy informowali zaraz po zakończeniu robót.

- Pierwszorzędna fuszerka na Mickiewicza. Ten asfalt ma maksymalnie miesiąc - pisał w Raporcie w połowie września jeden z czytelników.
Kolejne krytyczne głosy dotyczące falującego i wybrzuszonego asfaltu otrzymaliśmy w niedzielę.



Przesłane przez czytelnika zdjęcia pokazaliśmy urzędnikom ze spółki GAiT, odpowiedzialnym za utrzymanie torowiska. Niedawny remont jezdni w obrębie torów został przeprowadzony w ramach tzw. bieżącego utrzymania. To oznacza, że roboty naprawcze i konserwacyjne torowiska są traktowane jako działanie doraźne.

Prace naprawcze zakończyły się w połowie sierpnia, a ich celem - jak tłumaczy spółka GAiT - była poprawa estetyki oraz bezpieczeństwa ruchu pieszego i samochodowego.

Odcinek torowiska poddany pracom remontowym, który już wymaga poprawek. Odcinek torowiska poddany pracom remontowym, który już wymaga poprawek.
- Przyczyną występujących punktowo wybrzuszeń nowo ułożonej warstwy nawierzchni jest, wymagający kompleksowego remontu, stan torowiska - przejeżdżające po nim tramwaje powodują powstawanie drgań i dużych sił odśrodkowych, których efektem są punktowe wybrzuszenia - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT. - Co istotne, nie zagrażają one w żaden sposób bezpieczeństwu ruchu. W zidentyfikowanych miejscach wybrzuszeń, by zminimalizować ten efekt, stosowane będą kotwy chemiczne stabilizujące tor. Odtwarzana będzie w tych miejscach także uszkodzona nawierzchnia. Natomiast docelowym rozwiązaniem tego problemu jest realizacja naprawy głównej torowiska, która jest zadaniem inwestycyjnym.

Podobnie było w 2012 roku



Torowisko na Mickiewicza nie ma szczęścia do remontów. Podobny problem opisaliśmy zimą 2012 roku, gdy zaledwie kilka lat po kompleksowym remoncie, torowisko zaczęło się rozpadać. Wówczas przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni, odpowiadający za utrzymanie jezdni i torowisk, tłumaczyli, że kruszejące i odpadające wypełnienie gumowe, wykorzystywane do uszczelnienia szyn, to naturalne zjawisko przy użytej technologii i efekt zwykłej eksploatacji.

- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - klarowali wówczas gdańscy urzędnicy.
Tak torowisko na Mickiewicza wyglądało przed tegorocznym remontem. Tak torowisko na Mickiewicza wyglądało przed tegorocznym remontem.

Zielonego torowiska nie będzie



Innym pomysłem na radykalną metamorfozę tego odcinka linii tramwajowej miało być zastąpienie asfaltu między szynami - naturalną nawierzchnią z trawy. Przed dwoma laty taki projekt został zgłoszony przez radną Wrzeszcza Dolnego Halinę Królczyk do Budżetu Obywatelskiego.

Projekt - już na etapie weryfikacji formalnej - został jednak odrzucony przez urzędników i nie został nawet dopuszczony do głosowania. Magistrat tłumaczył, że torowisko na ul. Mickiewicza znajduje się w jezdni, co wiązałoby się z jego wydzieleniem i przebudową samej jezdni, na co we wskazanej lokalizacji nie ma miejsca.

Miejsca

Opinie (136) 3 zablokowane

  • Specjalistyczne płyty strail (3)

    Przejazdy drogowe i przejścia - nawierzchnia z elementów gumowych (strail):

    Omawiane w tym dziale system nawierzchni drogowej przejazdowej jest jednym z najnowocześniejszych rozwiązań w tej dziedzinie. Elementami nawierzchni drogowej są elementy gumowe strail wykonane z recyklingu gumy pochodzącej z bieżnikowania opon. Jednocześnie elementy te po zużyciu mogą być ponownie przetworzone co jest dużą korzyścią dla środowiska naturalnego.

    Producentem systemu strail jest niemiecka firma strail Verkehrssysteme / Gummiwerk kraiburg elastik GmbH. W jej ofercie jest kilka wersji przejazdów takich jak:
    - strail - dla dużych obciążeń - nośnikiem są kształtki szynowe i same płyty,
    - pontistrail - dla ekstremalnie dużych obciążeń, nośnikiem płyt są elementy aluminiowe,
    - innostrail - dla typowych przejazdów - nośnikiem są same płyty,
    - pedestrail - do stosowania głownie na przejściach dla pieszych,
    - velostrail - dla przejazdów rowerowych z elementem zakrywającym rowek szyny

    Źródło: transportszynowy
    .pl./Kolej/torykolprzejgum

    • 6 4

    • Foto (1)

      transportszynowy
      .pl/img/SubpagesImg/415/strail6d.jpg

      • 1 0

      • A zauważyłeś na ilu skrzyżowaniach twoje wielbione płyty trzeba było już zlikwidować?

        • 4 1

    • to kosztuje, a ponadto

      To trzeba utrzymywac i pielegnowac...

      • 3 0

  • Nie o to chodzi aby naprawić ale naprawiać

    • 16 0

  • To robiąc remont nie wiedzieli, że to torowisko tramwajowe, ze są drgania....?

    • 15 1

  • Gdzie Prokurator? (2)

    Fuszerka i nic więcej. To sprawa do prokuratury za źle wykonaną pracę oraz za złą dokumentację techniczną. Przecież na tak uciążliwym odcinku torowiska na całej długości powinny zamiast asfaltu byc położone grube maty gumowe raz wygłuszające hałas dwa po nich mogłyby jezdzić samochody. Torowisko z matami łatwo byłoby dostepne do niezbędnego profilowania torowiska. Powtarzam przemiał pieniędzy i banda oszustów

    • 32 3

    • A jako budowlaniec odrozniesz remont generalny od prac utrzymaniowych? Podać adres prokuratury czy już składasz wniosek?

      • 1 4

    • Jest wykonane w takie technologii za jaką zapłacili urzędnicy. W tej cenie nic ponad zwykły asfalt nie wymyślą. Proste jak budowa cepa.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Standard... (4)

    Na Mickiewicza wypadałoby w końcu zrobić remont z prawdziwego zdarzenia i torowiska przenieść ze środka do krawędzi jezdni, jezdnie dla aut pozostawić na środku, takie rozwiązanie będzie dużo bezpieczniejsze dla pieszych (nie będzie przystanków na jezdni tylko przy krawędzi) oraz ofiary losu skręcające w lewo nie będą blokowały tramwai jadących prosto. Mickiewicza jest na tyle szeroka, że już teraz tramwaj jadący środkiem spokojnie mieści się z autobusem, trzeba ich zamienić miejscami i po bokach można spokojnie zrobić zielone torowiska. Oczywiście do przebudowy będzie też plac ks. Komorowskiego i skrzyżowanie Hallera z Mickiewicza, ale efekt finalny będzie na lata i można na prawdę poprostować :)

    • 47 28

    • jak długo będzie trwał ten remont poprawkowy - na ile miesięcy zamkną ul. Mickiewicza ?

      • 1 2

    • Juz sie chyba sam pogubiłes w zeznaniach (1)

      Gdzie ofiary losu skręcające w lewo blokuja tramwaj? Na skrzyzowaniu z Hallera. Więc chcesz przesunąc torowiska w stronę przystanku żeby pasażerowie nie wyłazili na jezdnie. Wtedy wyjeżdżający z Dubios i Zbyszka władują się prosto pod tramwaj i bedziesz miał śmiertelne wypadki jak na Kartuskiej. Póxniej piszesz że jest miejsce co jest oczywistą nieprawdą. Ale nie wiesz tego bo nie masz pojęcia o projektowaniu jezdni ani torowisk. Żaden Architekt ani kierownik budowy nie podpisał by sie pod takim rozwiazaniem w tym miejscu. Nastepnie piszesz że można zrobić zielone torowiska czyli liczba mnoga. Chyba jak tam walniesz wiadukt. Ogarnij sie.

      • 8 1

      • Straszne

        Bo ciężko podjechać do końca ulicy spojrzeć w lewo i zobaczyć o tramwaj... Weź nie kompromituj się bardziej. Moje rozwiązanie jest bardzo wygodne dla pieszych, tramwaj będzie przy krawędzi, żaden i**ota nie potrąci nikogo podczas obsługi przystanku, a na wyjazdach dla bezpieczeństwa można zainstalować swiatła wzbudzane, takiej jak na Witosa koło wydziału komunikacji.

        • 1 5

    • Nie wolno wyprzedzac tramwaju z lewej strony, koniec kropka. Twoje rozwiazanie zablokowaloby mickiewicza na amen.

      • 0 0

  • Wyglada jak 10 Lutego w Gdyni po remoncie :)

    • 7 0

  • Oczywiscie

    Jest dlugi okres pogwarancyjny prawda???

    • 10 0

  • Tak to wygląda Panie Borawski

    Jak samorządowcy chcą zajmować się wielką polityką kraju, a nie potrafią załatwić podstawowych rzeczy.

    • 15 0

  • No tego nie wiedziałem.

    Tramwaj wywołuje drgania!
    Coś niesamowitego!!

    • 17 0

  • Czyli miesiąc po każdym remoncie znów wyskoczą takie fistaszki?

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane