• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyremontowane torowisko we Wrzeszczu do naprawy

Maciej Korolczuk
5 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Jak tłumaczą urzędnicy, wybrzuszenia nowego asfaltu spowodowane są drganiami i siłami odśrodkowymi. Jak tłumaczą urzędnicy, wybrzuszenia nowego asfaltu spowodowane są drganiami i siłami odśrodkowymi.

Torowisko tramwajowe w ciągu ul. MickiewiczaMapka we Wrzeszczu wreszcie doczekało się remontu. Problem w tym, że już miesiąc po oddaniu inwestycji nowy asfalt w kilku miejscach jest pofalowany i wybrzuszony, na co uwagę zwrócili nasi czytelnicy. Spółka GAiT tłumaczy, że powodem uszkodzenia nawierzchni są drgania i duże siły odśrodkowe powstające podczas przejazdu tramwajów. Jednocześnie zapowiada ustabilizowanie toru i odtworzenie uszkodzonej nawierzchni.



Względy estetyczne w komunikacji miejskiej są:

O tym, że remont na Mickiewicza nie poszedł po myśli urzędników, nasi czytelnicy informowali zaraz po zakończeniu robót.

- Pierwszorzędna fuszerka na Mickiewicza. Ten asfalt ma maksymalnie miesiąc - pisał w Raporcie w połowie września jeden z czytelników.
Kolejne krytyczne głosy dotyczące falującego i wybrzuszonego asfaltu otrzymaliśmy w niedzielę.



Przesłane przez czytelnika zdjęcia pokazaliśmy urzędnikom ze spółki GAiT, odpowiedzialnym za utrzymanie torowiska. Niedawny remont jezdni w obrębie torów został przeprowadzony w ramach tzw. bieżącego utrzymania. To oznacza, że roboty naprawcze i konserwacyjne torowiska są traktowane jako działanie doraźne.

Prace naprawcze zakończyły się w połowie sierpnia, a ich celem - jak tłumaczy spółka GAiT - była poprawa estetyki oraz bezpieczeństwa ruchu pieszego i samochodowego.

Odcinek torowiska poddany pracom remontowym, który już wymaga poprawek. Odcinek torowiska poddany pracom remontowym, który już wymaga poprawek.
- Przyczyną występujących punktowo wybrzuszeń nowo ułożonej warstwy nawierzchni jest, wymagający kompleksowego remontu, stan torowiska - przejeżdżające po nim tramwaje powodują powstawanie drgań i dużych sił odśrodkowych, których efektem są punktowe wybrzuszenia - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT. - Co istotne, nie zagrażają one w żaden sposób bezpieczeństwu ruchu. W zidentyfikowanych miejscach wybrzuszeń, by zminimalizować ten efekt, stosowane będą kotwy chemiczne stabilizujące tor. Odtwarzana będzie w tych miejscach także uszkodzona nawierzchnia. Natomiast docelowym rozwiązaniem tego problemu jest realizacja naprawy głównej torowiska, która jest zadaniem inwestycyjnym.

Podobnie było w 2012 roku



Torowisko na Mickiewicza nie ma szczęścia do remontów. Podobny problem opisaliśmy zimą 2012 roku, gdy zaledwie kilka lat po kompleksowym remoncie, torowisko zaczęło się rozpadać. Wówczas przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni, odpowiadający za utrzymanie jezdni i torowisk, tłumaczyli, że kruszejące i odpadające wypełnienie gumowe, wykorzystywane do uszczelnienia szyn, to naturalne zjawisko przy użytej technologii i efekt zwykłej eksploatacji.

- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - klarowali wówczas gdańscy urzędnicy.
Tak torowisko na Mickiewicza wyglądało przed tegorocznym remontem. Tak torowisko na Mickiewicza wyglądało przed tegorocznym remontem.

Zielonego torowiska nie będzie



Innym pomysłem na radykalną metamorfozę tego odcinka linii tramwajowej miało być zastąpienie asfaltu między szynami - naturalną nawierzchnią z trawy. Przed dwoma laty taki projekt został zgłoszony przez radną Wrzeszcza Dolnego Halinę Królczyk do Budżetu Obywatelskiego.

Projekt - już na etapie weryfikacji formalnej - został jednak odrzucony przez urzędników i nie został nawet dopuszczony do głosowania. Magistrat tłumaczył, że torowisko na ul. Mickiewicza znajduje się w jezdni, co wiązałoby się z jego wydzieleniem i przebudową samej jezdni, na co we wskazanej lokalizacji nie ma miejsca.

Miejsca

Opinie (136) 3 zablokowane

  • i taki los wlasnie czeka ulice Bohaterow Getta Warszawskiego (2)

    "duze sily odsrodkowe i naciski"...
    Moze w Wiedniu czy innej Kopenhadze potrafia nad tym panowac ale tu, uwaga, prosze o skupienie:

    Tu jest Gdansk!!! Tu jest Polska i takimi rzeczami sie nie zajmujemy.

    Jak ktos chce miec "jak w Amsterdamie", to niech sie tam przeniesie i tam placi podatki...

    Jak zyje, torowiska w Gdansku byly pogiete, zdeformowane i zaniedbane. Na fizyke nie ma rady i meandry oraz slalomy torowisk, planowane przez lekkoduchow, wierzacych w dominacje sily idei nad materia zawsze beda halasowac, piszczec, dudnic i zawodzic. Tym bardziej im wieksze i ciezsze beda wozy. Zawsze tramwaje beda rzucac pasazerami jak workami kartofli, scinac z nog na uskokach i powodowac wypadanie kosztownych plomb z zebow na startych glowkach szyn...

    • 7 4

    • dlaczego ta wypowiedz spadla (1)

      Na koniec kolejki?!

      • 1 1

      • Bo ludzie jej nie rozumieją :)

        • 2 0

  • Przetargi powinny mieć określoną cenę za jaką można zrobić remont a nie za grosze a potem się sypie.

    Wyraźnie widać,że materiał jest wadliwy a nie żadne wstrząsy.Na zachodzie też jeżdżą tramwaje i jakoś nic się nie sypie.

    • 7 0

  • Remont po remoncie. Który to już raz!

    • 8 0

  • Może poproście Kanadyjczyków

    o doradztwo techniczne. W Toronto nie ma problemów z torowiskiem a skoki temperatur są jeszcze większe. Ciąg tramwajowy w jezdni jest profesjonalnie wykończony... betonem idealnie zlicowanym z asfaltem jezdni.

    • 8 0

  • Naprawimy

    Kurde, razem z Wadimem to była nasza pierwsza robota, gdzieś się trzeba nauczyć

    • 9 0

  • Zielone torowisko!

    Genialny pomysł, torowisko na Mickiewicza i tak już zostało wydzielone, warto wrócić do tego pomysłu! Świetnie zmieniłoby to wygląd tej ulicy.

    • 6 3

  • Ten remont...

    Dał się mieszkańca we znaki. Remontowanie głośne do późnych godzin Nocnych nie należało do najprzyjemniejszych rzeczy. Kto zaczyna głośne prace o 21:30?!

    • 5 1

  • bzdura

    Siła odśrodkowa na prostym odcinku toru - niech oddazą świadectwa szkolne i do miotły

    • 13 0

  • Zaorać

    Chodzi oto że w tej firmie nie ma fachowców bo za tą jałmużnę nie będzie pracować

    • 6 0

  • wybrzuszenia to są od piwa i bigosu

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane