• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyremontowane torowisko we Wrzeszczu do naprawy

Maciej Korolczuk
5 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Jak tłumaczą urzędnicy, wybrzuszenia nowego asfaltu spowodowane są drganiami i siłami odśrodkowymi. Jak tłumaczą urzędnicy, wybrzuszenia nowego asfaltu spowodowane są drganiami i siłami odśrodkowymi.

Torowisko tramwajowe w ciągu ul. MickiewiczaMapka we Wrzeszczu wreszcie doczekało się remontu. Problem w tym, że już miesiąc po oddaniu inwestycji nowy asfalt w kilku miejscach jest pofalowany i wybrzuszony, na co uwagę zwrócili nasi czytelnicy. Spółka GAiT tłumaczy, że powodem uszkodzenia nawierzchni są drgania i duże siły odśrodkowe powstające podczas przejazdu tramwajów. Jednocześnie zapowiada ustabilizowanie toru i odtworzenie uszkodzonej nawierzchni.



Względy estetyczne w komunikacji miejskiej są:

O tym, że remont na Mickiewicza nie poszedł po myśli urzędników, nasi czytelnicy informowali zaraz po zakończeniu robót.

- Pierwszorzędna fuszerka na Mickiewicza. Ten asfalt ma maksymalnie miesiąc - pisał w Raporcie w połowie września jeden z czytelników.
Kolejne krytyczne głosy dotyczące falującego i wybrzuszonego asfaltu otrzymaliśmy w niedzielę.



Przesłane przez czytelnika zdjęcia pokazaliśmy urzędnikom ze spółki GAiT, odpowiedzialnym za utrzymanie torowiska. Niedawny remont jezdni w obrębie torów został przeprowadzony w ramach tzw. bieżącego utrzymania. To oznacza, że roboty naprawcze i konserwacyjne torowiska są traktowane jako działanie doraźne.

Prace naprawcze zakończyły się w połowie sierpnia, a ich celem - jak tłumaczy spółka GAiT - była poprawa estetyki oraz bezpieczeństwa ruchu pieszego i samochodowego.

Odcinek torowiska poddany pracom remontowym, który już wymaga poprawek. Odcinek torowiska poddany pracom remontowym, który już wymaga poprawek.
- Przyczyną występujących punktowo wybrzuszeń nowo ułożonej warstwy nawierzchni jest, wymagający kompleksowego remontu, stan torowiska - przejeżdżające po nim tramwaje powodują powstawanie drgań i dużych sił odśrodkowych, których efektem są punktowe wybrzuszenia - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT. - Co istotne, nie zagrażają one w żaden sposób bezpieczeństwu ruchu. W zidentyfikowanych miejscach wybrzuszeń, by zminimalizować ten efekt, stosowane będą kotwy chemiczne stabilizujące tor. Odtwarzana będzie w tych miejscach także uszkodzona nawierzchnia. Natomiast docelowym rozwiązaniem tego problemu jest realizacja naprawy głównej torowiska, która jest zadaniem inwestycyjnym.

Podobnie było w 2012 roku



Torowisko na Mickiewicza nie ma szczęścia do remontów. Podobny problem opisaliśmy zimą 2012 roku, gdy zaledwie kilka lat po kompleksowym remoncie, torowisko zaczęło się rozpadać. Wówczas przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni, odpowiadający za utrzymanie jezdni i torowisk, tłumaczyli, że kruszejące i odpadające wypełnienie gumowe, wykorzystywane do uszczelnienia szyn, to naturalne zjawisko przy użytej technologii i efekt zwykłej eksploatacji.

- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - klarowali wówczas gdańscy urzędnicy.
Tak torowisko na Mickiewicza wyglądało przed tegorocznym remontem. Tak torowisko na Mickiewicza wyglądało przed tegorocznym remontem.

Zielonego torowiska nie będzie



Innym pomysłem na radykalną metamorfozę tego odcinka linii tramwajowej miało być zastąpienie asfaltu między szynami - naturalną nawierzchnią z trawy. Przed dwoma laty taki projekt został zgłoszony przez radną Wrzeszcza Dolnego Halinę Królczyk do Budżetu Obywatelskiego.

Projekt - już na etapie weryfikacji formalnej - został jednak odrzucony przez urzędników i nie został nawet dopuszczony do głosowania. Magistrat tłumaczył, że torowisko na ul. Mickiewicza znajduje się w jezdni, co wiązałoby się z jego wydzieleniem i przebudową samej jezdni, na co we wskazanej lokalizacji nie ma miejsca.

Miejsca

Opinie (136) 3 zablokowane

  • Żyję już długo

    Ale w Gdańsku każde torowisko to fuszerka. O czym przekonujemy się czasami od razu po oddaniu torów do użytku. Na Mickiewicza tory nie są stare biorąc pod uwagę żywotność dobrze wykonanego torowiska. Nie wiem dlaczego w Niemczech wszystkie tory wyglądają jak nowe, a u nas jak po bombardowaniu. Klimat ten sam.

    • 5 0

  • powodem sa drgania XD tlumaczenie 5-ciolatka

    ale nas interesuje powod kto to tak sp i czemu za to wzial choc grosz, kolejne owce na motlawie.

    • 6 0

  • No coz, nasza pani prezydentka woli jezdzic po swiecie, najlepiej w delegacji razem z kudlatym, protestowac, krzyczec, pouczac, udzielac wywiadow, pluc na polski rzad, niz zajac sie solidna robota na wlasnym podworku, troche poduczyc sie, posluchac fachowcow, nie politycznych madrali. Wlasnie tak uwazam.

    • 6 0

  • haha, jest dokładnie tak samo jak w 2006 roku kiedy robili tam remont

    • 5 0

  • A te tory

    Bzdurne tłumaczenie przypadku Wykonawca był od malowania elewacji czy od remontu torowiska?Albo się na tym nie zna albo mu nie wyszło

    • 4 0

  • To co piszą urzędnicy to tylko przyczyna pojawiania się pęknięć. Prawdziwy problem leży pewnie po g*wnianym wykonaniu lub projekcie. Czemu ci urzędnicy muszą zawsze gadać takie głupoty?

    • 5 0

  • Nie do wiary.

    Jeżeli urzędniczka twierdzi, że tory są w jezdni i wybrzuszenia nie zagrażają bezpieczeństwu to chyba ma krosty na mózgu. Niech się przejedzie po równej drodze a potem po wybojach i powie, że jest tak samo bezpiecznie. Dramat, że tak bezczelnie plują nam, mieszkańcom w twarz. Albo niekompetencja albo idą tam grube łapówy.

    • 5 0

  • Siła odśrodkowa?

    Na prostym odcinku torowiska? To chyba jakaś nowa fizyka.

    • 8 0

  • Drgania i siły odśrodkowe na torowisku

    Szok, coś nieprawdopodobnego. Kto by się spodziewał?

    • 5 0

  • Tory były złe i

    podwozie - podwozie też było złe

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane