- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (428 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (69 opinii)
Wyższa prędkość na Grunwaldzkiej, estakady na Armii Krajowej - pomysły PiS na korki w Gdańsku
Koniec "walki z kierowcami", audyt Tristara, dodatkowe znaki i sekundniki na skrzyżowaniach, przywrócenie wyższej prędkości na głównej arterii Gdańska i budowa estakad na Armii Krajowej - to pomysły Tomasza Rakowskiego, kandydata PiS na prezydenta Gdańska. Tymczasem władze Gdańska, Sopotu i Gdyni ogłosiły, że w dniu wyborów (7 kwietnia) komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.
Na 3,5 tygodnia przed wyborami swoimi pomysłami na uzdrowienie transportu zbiorowego w Gdańsku podzielił się Tomasz Rakowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdańska.
Z dziennikarzami spotkał się przed siedzibą Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przy ul. Wyspiańskiego
- Korki w Gdańsku są ogromne i coraz większe, dlatego przygotowaliśmy pakiet zmian, jakie chcemy wprowadzić w pierwszym roku po wygranych wyborach - mówi Rakowski.
Pięć propozycji PiS na uzdrowienie komunikacji i zmniejszenie korków w Gdańsku:
1. Koniec walki z kierowcami
Rakowski chce zaprzestać zwężania dróg w mieście i wprowadzania na nich ograniczeń prędkości - szczególnie na głównych arteriach komunikacyjnych. Jedną z pierwszych decyzji ma być likwidacja zwężenia al. Grunwaldzkiej w Oliwie między Kaprów a Derdowskiego
Kandydat PiS nie chce też utworzenia buspasa na al. Grunwaldzkiej, między Uniwersytetem Gdańskim a osiedlem Garnizon. Deklaruje, że po zasięgnięciu opinii policji będzie chciał wrócić do wyższej dopuszczalnej prędkości na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej (obecnie wynosi ona 50 km/h, wcześniej była o 20 km/h wyższa).
2. Audyt systemu Tristar
Zdaniem Rakowskiego system zarządzania ruchem w Trójmieście Tristar nie spełnia swojej roli i potrzebny jest jego audyt. Celem kontroli ma być usprawnienie lub naprawa stosowanych w nich rozwiązań, a jeśli nie przyniosłyby one pożądanych efektów - kupno innego systemu.
3. Znaki i sekundniki na skrzyżowaniach
Jednym z pomysłów na upłynnienie ruchu w Gdańsku miałoby być także przywrócenie zlikwidowanych znaków na każdym skrzyżowaniu, informujących kierowcę, z jaką dopuszczalną prędkością musi jechać, by na następnym skrzyżowaniu nie stać na czerwonym świetle.
Rakowski chce też montażu sekundników odliczających czas do zmiany świateł przy sygnalizatorach. Zapowiada także zamontowanie na skrzyżowaniach instalacji, które wysyłałyby posiadaczom nowoczesnych aut informacje o dopuszczalnej prędkości czy czasie pozostałym do końca czerwonego czy zielonego światła.
![Sekundniki na skrzyżowaniach - czy powinny się pojawić w Trójmieście?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2912/150x100/2912298__kr.webp)
4. Przegląd skrzyżowań i sygnalizatorów
Audyt miałby wykazać, które skrzyżowania są wąskimi gardłami w Gdańsku oraz gdzie sygnalizacja jest zbędna. Rakowski chciałby też przywrócenia na przejściach przycisków dla pieszych, by kierowcy nie musieli zatrzymywać się przed zebrą, po której nikt nie przechodzi.
5. Budowa estakad nad al. Havla i Łostowicką
Ostatnim pomysłem kandydata PiS na zmniejszenie korków i upłynnienie ruchu na ulicach Gdańska jest budowa estakad w ciągu Armii Krajowej, nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką i al. Havla. Rakowski wskazał ten projekt jako kluczowy i obiecał, że już w przyszłorocznym budżecie znajdzie środki na taką inwestycję. Nie podał jednak jej kosztu.
- Nasze pomysły są spójne i przede wszystkim zdroworozsądkowe - podkreślał Rakowski. - Wiele z tych idei to pomysły mieszkańców, którzy na co dzień poruszają się po mieście i mówią o tych problemach od wielu lat. Chcemy skończyć z ideologicznym podejściem do ruchu kołowego, a zastąpić go filozofią zdrowego rozsądku.
W dniu wyborów komunikacja bezpłatna
Kilkadziesiąt minut po konferencji Tomasza Rakowskiego na pętli w Oliwie z dziennikarzami spotkali się prezydentki i prezydent Gdańska, Sopotu i Gdyni.
Aleksandra Dulkiewicz, Magdalena Jachim i Wojciech Szczurek ogłosili, że - podobnie jak podczas jesiennych wyborów do Sejmu i Senatu - w dniu wyborów w niedzielę, 7 kwietnia, komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.
Rozkłady komunikacji w twoim telefonie
Brak obowiązku posiadania ważnego biletu w tym dniu ma się - zdaniem rządzących - przyczynić do zwiększenia frekwencji wyborczej i ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym i niepełnosprawnym.
Porozumienie nie dotyczy pociągów na linii SKM i PKM. Tam - jak każdego innego dnia - sprzedaż biletów będzie utrzymana.
Nie ma korków tam gdzie widzi je Rakowski (15 opinii)
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.
Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.
Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku Zobacz więcej
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.
Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.
Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (660) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-13 14:58
Większa prędkość.
Ot pisowski cymbał .
- 4 18
-
2024-03-13 14:59
Oliwa miejsce zwężenia
Tam gdzie jest zwężenie nie ma korków
Rozumiem, że Piś chce utrudnić życie pieszym, rowerzystom i parkującym dla wygody trzech pasów- 5 14
-
2024-03-13 15:00
świetna kiełbasa wyborcza. Piraci drogowi lubią to
- 4 14
-
2024-03-13 15:01
Już prawie (1)
Jeszcze tylko przywrócenie przycisków na przejściach dla pieszych, zwiększenie ilości miejsc parkingowych oraz likwidacja przejść naziemnych nad tunelami i ma mój głos
- 21 6
-
2024-03-13 15:20
Mówił o przyciskach i z tresci konferencji można wywnioskowac, że jest przeciwko mnozeniu przejsc naziemnych, arterie mają być płynne.
- 9 2
-
2024-03-13 15:03
Zwiększenie prędkości nie zmniejszy korkóœ tylko spowoduje więcej wypadków. Naprawdę nie trzeba być geniuszem żeby stwierdzić, że podniesienie prędkości spowoduje zmiejszenie bezpieczeństwa i wskazują na to liczne badania
- 3 17
-
2024-03-13 15:04
Gdzie Nowa świętokrzyska?
Gdzie estakada na armi krajowej?
Gdzie tramwaje na południe gdańska?
Przy każdej pętli tramwajowej na ościennych dzielnicach darmowy wielkopowierzchniowy parking? Gdzie to ?- 13 1
-
2024-03-13 15:05
zlikwiduj Pan korki (2)
zwlaszcza z gornego taraasu w dol, a otrzyma Pan odemnie glos
- 19 2
-
2024-03-13 15:07
Żeby mógł działać
to najpierw musi otrzymać głos.
- 7 3
-
2024-03-13 15:16
Estakady w tym pomogą.
Docelowo łączniki między istniejącymi drogami oraz szeroka Nowa Świętokrzyska. PKM tam to błąd. Powinien być tramwaj z szynami w asfalcie.- 6 1
-
2024-03-13 15:07
Sekundniki przydadzą się na oliwie w czwartek. Entuzjaasci głośnej jazdy lubią to
- 3 4
-
2024-03-13 15:09
Główną przyczyna korków są
durnie, którzy spod świateł ruszają tak jakby najniższym biegiem wi ch samochodach była "trójka". I tak zamiast przykładowo 15 samochodów przeez skrzyzowanie przejedzie 5, a 10 zostanie i dobije do nich kolejne 15.
- 12 1
-
2024-03-13 15:14
Na szczescie nie wygrają i jeden pas bedzie mozna przeznaczyc na tramwaj drugi na rowery a trzeci mozna zostawic blachosmrodom (1)
PO nam to obiecało i liczymy ze dotrzyma obietnicy.
A ograniczenie powinno byc do 30 a nie do 50
Miasto dla ludzi nie dla blachoszrotów- 4 23
-
2024-03-13 19:47
Oni na serio chcą nam zakazać jazdy samochodami???
Powariowali?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.