• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Redłowa na Witomino autobusem szybciej niż autem

Patryk Szczerba
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.

Na ul. MałokackiejMapka w Gdyni zakończyły się prace przedłużające o kolejne 500 m istniejący buspas do skrzyżowania przy Centrum WitawaMapka. W listopadzie były tam jedynie znaki pionowe, co myliło kierowców. Teraz odpowiednio pomalowana została jezdnia, więc nie będzie już problemów z płynnym przejazdem autobusów.



Komunikacja miejska w Trójmieście jest konkurencją dla aut?

Przypomnijmy:

  1. W 2017 r. wyznaczono częściowo buspas na ul. Małokackiej w Gdyni.
  2. Ma niecały kilometr i zaczyna się na wysokości schroniska dla zwierzątMapka.
  3. Jego koniec wyznaczono przy zwężeniu jezdni przy stacji benzynowej "Pod Żaglami".
  4. Od razu pojawiły się oszczędności czasowe w przejeździe autobusów<.


Zakończenie buspasa przy stacji benzynowej powodowało jednak, że przed Witominem autobusy i tak utykały w korku. Przedstawiciele ZKM Gdynia mówili nieoficjalnie, że pas dla autobusów powinien kończyć się na górze - przy skrzyżowaniu z Rolniczą i Chwarznieńską.

Trzy lata zanim wydłużono buspas



Argumenty wydawały się tym bardziej zasadne, że miejsca, by go stworzyć, nie brakowało. Lewoskręt w stronę stacji benzynowej nie był mocno wykorzystywany, podobnie jak prawoskręt w kierunku Konwaliowej i Chwarznieńskiej w dalszej części drogi.

Rozkład jazdy linii 192


Potrzeba było trzech lat, by władze miasta zdecydowały się na przedłużenie buspasa do ul. Chwarznieńskiej. Prace rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. Miały zakończyć się w grudniu, ale urzędnicy asekurowali się, że mogą je opóźnić niesprzyjające warunki atmosferyczne.


Ostatecznie kierowcy czekali na zakończenie prawie pół roku. Drogowcy z firmy Eurovia na Małokacką wrócili w ostatnich dniach, wykonując poziome malowanie, bez którego wielu kierowców nie wiedziało, jak zachować się na ulicy, gdzie od jesieni stały już pionowe znaki informujące o buspasie.

Co wykonano w ramach przedłużenia buspasa?

  • zlikwidowano lewoskręt do stacji paliw na ul. Małokackiej,
  • przesunięto przejście z azylem,
  • wykonano oznakowanie w postaci linii ciągłej na całym odcinku buspasa,
  • zamontowano znaki pionowe informujące o funkcjonowaniu buspasa na całej długości ulicy.

- To bardzo pozytywne informacje dla pasażerów, którzy na co dzień poruszają się na tej trasie. Te dodatkowe pół kilometra buspasa poprawi płynność i czas dojazdu do domu, szkoły czy miejsca pracy - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Zakończenie prac na Małokackiej oraz istniejący od kilku lat buspas na Kieleckiej powodują, że na Witomino obecnie najszybciej dotrzemy autobusem. Co ważne, nowe odcinki dla pojazdów ZKM nie zakłóciły przejazdu kierowcom.


Cel: dojazd buspasami do Chwarzna



Władze miasta nie ukrywają, że celem jest płynny przejazd autobusami z centrum dalej - do Chwarzna i Wiczlina. Niewykluczone, że buspas pojawi się na obwodnicy Witomina. W planach jest stworzenie kolejnych odcinków buspasa na Chwarznie.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy będzie kosztować prawie 1 mln zł.

- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas na ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - tłumaczy Wołek.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (198) 6 zablokowanych

  • ...

    Nie buspasy ale alternatywne drogi!

    • 25 10

  • Bardzo fajnie (7)

    Ale czas dojazdu to też czas szukania miejsca parkingowego.

    Jak jedziesz autobusem to nie marnujesz czasu na parkowanie.

    • 27 21

    • No i nie płacisz za parkowanie (2)

      A zmiany w Straży Miejskiej mają na celu wystawienie mandatu każdemu kierowcy który źle zaparkował.

      • 9 1

      • I dobrze. (1)

        Karać, karać i jeszcze raz karać. Nauczycie się parkować.

        • 12 8

        • Ale nie ma gdzie

          Dlatego trzeba parkować na chodnikach i trawnikach.

          • 13 6

    • za to (3)

      Czekasz na przystanku.

      • 10 6

      • Max 2 minuty

        Korzystam z "jak dojadę" i mam pokazane kiedy wyjść, żeby zdążyć. W tym roku tylko raz zdarzyło się że autobus nie dojechał bo zepsuł się przed przystankiem i wtedy skorzystałem z traficara. I raz zdarzyło się, że mi uciekł bo zagadałem się i wyszedłem z pracy 2 minuty za późno, ale za 12 minut był kolejny.

        • 4 7

      • I musisz do niego doczłapać

        • 9 6

      • Ja

        I pięć razy się przesiadasz , żeby dojechać do celu.

        • 11 8

  • poziome malowanie i wszystko jasne

    rozśmieszył mnie fragment o buspasie na obwodnicy Witomina . Na drzewach go będą malowali bezradny Wołku.

    • 31 1

  • ten znak w tle (3)

    to lokalny wymysł czy tak ma być aby buspas był na prawoskręcie ? W efekcie stojący na czerwonym świetle autobus jadący prosto będzie blokował auta który wyświetla się zielona strzałka warunkowa do jazdy w prawo- ergo będą większe korki.

    • 27 9

    • Ruch w prawo jest taki wielki, że obawiam się że całe Trójmiasto stanie.

      • 11 2

    • (1)

      Likwidacja zielonej strzałki rozwiąże "problem" - twój problem choć to wątpliwe . Może lekarz ?

      • 7 5

      • tobie za to widzę że dawno ktoś zlikwidował mózg i wsadził tam szprychy rowerowe.

        • 3 2

  • Buspas na obwodnicy Witomina ?? Po co ???

    Autobusy mają jeździć przez Witomino a nie omijać !!! Paranoja. Po to buduje się obwodnicę Witomina żeby autobusy miały luźniej jadąc Rolniczą i Chwarznieńską.
    Przestańcie urzędasy wymyślać bzdury !

    • 51 5

  • Tylko metro jest w stanie zastąpić auto (1)

    • 25 11

    • Niekoniecznie.

      Wspaniała jest też kolejka podwieszana na szynie. Jest coś takiego nad rzeką Wupper w Wuppertalu. Jedzie się super.

      • 7 1

  • Szkoda, że nie zlikwidowano dziur na Małokackiej. Niby mieli załatać a wciąż są miejsca z wyrwami!

    • 30 1

  • Co to za twór GTOzN ? (1)

    znaki powinny być jak najbardziej czytelne i proste, a nie wszędzie teksty nie pozwalające podjąć szybko decyzji. Po co napisy o służbach ratunkowych czy ZTM ?! Jadą na niebieskich kogutach to mogą korzystać zawsze niezależnie od tej tablicy !!!

    • 23 0

    • Lecę z odpowiedzią, moi kochani. Gdyński Transport Osób z Niepełnosprawnościami.
      Miłego dzionka i uśmiech!

      • 4 0

  • No i co z tego?

    Szybciej? No to teraz się przestawiamy na "codziennie trzy babcie do pięciu szpitai", "sam ze dziecko autobusem codziennie do Olsztyna woź" albo "autobusem 50kg kartofli niby jak?".

    • 17 6

  • bus pas na Małokackiej

    Z artykułu wynika,że teraz będzie jeździł Małokacką przez skrzyżowanie prosto do Chwarzna.Panie szkodnik Łucyk może Pan widział stan ulicy Małokackiej .Wydzielony został bus pas i co.Nie się Pan przejedzie -pęknięcie środkiem na całej długości ,kołami co chwila zachacza się o tę rozpadlinę a Wy co puszka farby i pędzel.Nic nowego,jak zwylke potężne inwestcjr Gdyni.Jest się czym chwalić ???????????????????

    • 35 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

będą jeszcze dodane foty

Najczęściej czytane