• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Redłowa na Witomino autobusem szybciej niż autem

Patryk Szczerba
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.

Na ul. MałokackiejMapka w Gdyni zakończyły się prace przedłużające o kolejne 500 m istniejący buspas do skrzyżowania przy Centrum WitawaMapka. W listopadzie były tam jedynie znaki pionowe, co myliło kierowców. Teraz odpowiednio pomalowana została jezdnia, więc nie będzie już problemów z płynnym przejazdem autobusów.



Komunikacja miejska w Trójmieście jest konkurencją dla aut?

Przypomnijmy:

  1. W 2017 r. wyznaczono częściowo buspas na ul. Małokackiej w Gdyni.
  2. Ma niecały kilometr i zaczyna się na wysokości schroniska dla zwierzątMapka.
  3. Jego koniec wyznaczono przy zwężeniu jezdni przy stacji benzynowej "Pod Żaglami".
  4. Od razu pojawiły się oszczędności czasowe w przejeździe autobusów<.


Zakończenie buspasa przy stacji benzynowej powodowało jednak, że przed Witominem autobusy i tak utykały w korku. Przedstawiciele ZKM Gdynia mówili nieoficjalnie, że pas dla autobusów powinien kończyć się na górze - przy skrzyżowaniu z Rolniczą i Chwarznieńską.

Trzy lata zanim wydłużono buspas



Argumenty wydawały się tym bardziej zasadne, że miejsca, by go stworzyć, nie brakowało. Lewoskręt w stronę stacji benzynowej nie był mocno wykorzystywany, podobnie jak prawoskręt w kierunku Konwaliowej i Chwarznieńskiej w dalszej części drogi.

Rozkład jazdy linii 192


Potrzeba było trzech lat, by władze miasta zdecydowały się na przedłużenie buspasa do ul. Chwarznieńskiej. Prace rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. Miały zakończyć się w grudniu, ale urzędnicy asekurowali się, że mogą je opóźnić niesprzyjające warunki atmosferyczne.


Ostatecznie kierowcy czekali na zakończenie prawie pół roku. Drogowcy z firmy Eurovia na Małokacką wrócili w ostatnich dniach, wykonując poziome malowanie, bez którego wielu kierowców nie wiedziało, jak zachować się na ulicy, gdzie od jesieni stały już pionowe znaki informujące o buspasie.

Co wykonano w ramach przedłużenia buspasa?

  • zlikwidowano lewoskręt do stacji paliw na ul. Małokackiej,
  • przesunięto przejście z azylem,
  • wykonano oznakowanie w postaci linii ciągłej na całym odcinku buspasa,
  • zamontowano znaki pionowe informujące o funkcjonowaniu buspasa na całej długości ulicy.

- To bardzo pozytywne informacje dla pasażerów, którzy na co dzień poruszają się na tej trasie. Te dodatkowe pół kilometra buspasa poprawi płynność i czas dojazdu do domu, szkoły czy miejsca pracy - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Zakończenie prac na Małokackiej oraz istniejący od kilku lat buspas na Kieleckiej powodują, że na Witomino obecnie najszybciej dotrzemy autobusem. Co ważne, nowe odcinki dla pojazdów ZKM nie zakłóciły przejazdu kierowcom.


Cel: dojazd buspasami do Chwarzna



Władze miasta nie ukrywają, że celem jest płynny przejazd autobusami z centrum dalej - do Chwarzna i Wiczlina. Niewykluczone, że buspas pojawi się na obwodnicy Witomina. W planach jest stworzenie kolejnych odcinków buspasa na Chwarznie.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy będzie kosztować prawie 1 mln zł.

- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas na ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - tłumaczy Wołek.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (198) 6 zablokowanych

  • A typowej ścieżki rowerowej w jednej z największych dzielnic Gdyni wciąż nie ma!

    • 11 11

  • Wiosna (1)

    Farba jest, pędzel w dłoń, remonty dróg w Gdyni czas zacząć

    • 30 0

    • Buhahahahaha.

      Tak wyglada

      • 4 0

  • Budować nowe drogi, (5)

    poszerzać stare,a nie tylko malować buspasy.

    • 56 28

    • Im więcej dróg tym więcej samochodów (1)

      Szersze drogi działają krótko. Już po chwili buduje się osiedle, które jest tylko 5 minut od celu, bo w końcu dobra droga. Droga bardziej obłożona i wracamy do normy. W drugą stronę natomiast degeneracja szybko idzie. Szersza droga = brak pieszych bo huk, brak biznesów, bo brak pieszych i ludzi wyprowadzających się dalej na peryferia bo nikt w huku ruchliwej drogi nie chce mieszkać. A jak już się wyprowadzą to też na auto się przesiądą.

      • 17 9

      • To budować drogi ale bez osiedli. XD

        • 2 4

    • A z tej nowej szerokiej drogi to do starych wąskich dróg teleportują się automagicznie?

      Droga będzie szeroka, ale przepustowość skrzyżowań i dróg dopływowych / odpływowych taka sama.

      • 17 1

    • Do tego bym tylko dodał wyburzanie kamienic w centrum i wybudowanie na ich miejscu parkingów wielopoziomowych i podatek od chodzenia pieszo. Patrząc na liczbę plusów przy tym komentarzu (30+, 10-) to nie dziwię się że nasze miasta tak wyglądają jak wyglądają

      • 8 1

    • za co budowac drogi?

      Gdynia ma rekordowe zadłużenie ponad miliard złotych

      • 5 0

  • Ale autobus w niedzielę nie jeździ (2)

    Najpierw autobus musiałby jeździć. A jeździ w dni poprzednie do 19:30 w soboty do 18 a w niedzielę wcale. Ale sukces odtrąbiony. Niedziela gdyńskim dniem z samochodem. Brawo MY

    • 36 6

    • Tylko w poprzednie? W następne nie?

      • 0 0

    • W niedzielę W tylko

      Fakt, że rzadko ale jedzie

      • 0 0

  • W lesie gdzie nie ma przystanków (4)

    Bus pas zawsze będzie szybszy od korka, ale np. na Wielkopolskiej- Chwaszczyńskiej z przystankami co 200m fura zawsze wygra

    • 24 1

    • (1)

      Szczególnie elektryk, bo może po buspasach!

      • 2 1

      • przybędzie elektryków to jazda po buspasach i darmowe parkowanie się skończy

        • 4 0

    • (1)

      Odejmując 25 minut krążenia szukając miejsca parkingowego....

      • 1 3

      • Odejmij swoje 25 minut na dojście do przystanku i oczekiwanie na pojazd.

        • 3 1

  • każdy mieszkaniec Gdyni do mieszkania powinien dostawać skuter (1)

    bo po tym mieście da się już jeździć tylko jak w indiach.

    • 18 6

    • Tym bardziej, że w mieście jest kilka świętych krów.

      • 0 0

  • I co z tego. Jak miasto zlikwidowało kursy na Wiczlino.

    Może na początek uruchomić wahadło od pętli Sokółka do pętli przy SKM Redłowo? Dwie nieużywane pętle stoją puste, a Szczurek z Łucykiem mlaskają z zachwytu nad pustym buspasem (w jedną stronę) na Małokackiej.

    • 20 5

  • Chwarznieńska - a co dalej? (2)

    No, no! Jeszcze kawałeczek i sprawa będzie rozwiązana do końca; Hodowlana i Dom Seniora - czyli budynek "Za Falochronem" razem z jego klientami a może przez Witomino na Chwarzno, uda się przejechać w miarę płynnie. Nie zapominajmy że to nie tylko obwodowa ale i coraz większe osiedla, których tam powstaje dość dużo na dziś - a co będzie jutro?.

    • 27 6

    • nie ma pieniędzy. Zadłużenie Gdyni to ponad miliard złotych, budżet to ruina (1)

      • 9 1

      • A fe! Kto obraca pieniędzmi?!

        • 2 0

  • Wielki sukces w realizacji braku koncepcji

    Brawo Wy!

    • 15 6

  • Przed pandemią, komunikacja publiczna to była dla mnie w porze powrotu z pracy godzinna męka na stojaka (2)

    tak że dziękuję serdecznie, postoję sobie na siedząco we własnym autku (5l/100km Pb95)

    • 30 4

    • Lepiej na rym świecie nie będzie jak są takie Janusze

      • 0 7

    • "Postoje sobie na siedząco" hmmm

      Można poleżeć na stojąco

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

będą jeszcze dodane foty

Najczęściej czytane