• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Redłowa na Witomino autobusem szybciej niż autem

Patryk Szczerba
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.

Na ul. MałokackiejMapka w Gdyni zakończyły się prace przedłużające o kolejne 500 m istniejący buspas do skrzyżowania przy Centrum WitawaMapka. W listopadzie były tam jedynie znaki pionowe, co myliło kierowców. Teraz odpowiednio pomalowana została jezdnia, więc nie będzie już problemów z płynnym przejazdem autobusów.



Komunikacja miejska w Trójmieście jest konkurencją dla aut?

Przypomnijmy:

  1. W 2017 r. wyznaczono częściowo buspas na ul. Małokackiej w Gdyni.
  2. Ma niecały kilometr i zaczyna się na wysokości schroniska dla zwierzątMapka.
  3. Jego koniec wyznaczono przy zwężeniu jezdni przy stacji benzynowej "Pod Żaglami".
  4. Od razu pojawiły się oszczędności czasowe w przejeździe autobusów<.


Zakończenie buspasa przy stacji benzynowej powodowało jednak, że przed Witominem autobusy i tak utykały w korku. Przedstawiciele ZKM Gdynia mówili nieoficjalnie, że pas dla autobusów powinien kończyć się na górze - przy skrzyżowaniu z Rolniczą i Chwarznieńską.

Trzy lata zanim wydłużono buspas



Argumenty wydawały się tym bardziej zasadne, że miejsca, by go stworzyć, nie brakowało. Lewoskręt w stronę stacji benzynowej nie był mocno wykorzystywany, podobnie jak prawoskręt w kierunku Konwaliowej i Chwarznieńskiej w dalszej części drogi.

Rozkład jazdy linii 192


Potrzeba było trzech lat, by władze miasta zdecydowały się na przedłużenie buspasa do ul. Chwarznieńskiej. Prace rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. Miały zakończyć się w grudniu, ale urzędnicy asekurowali się, że mogą je opóźnić niesprzyjające warunki atmosferyczne.


Ostatecznie kierowcy czekali na zakończenie prawie pół roku. Drogowcy z firmy Eurovia na Małokacką wrócili w ostatnich dniach, wykonując poziome malowanie, bez którego wielu kierowców nie wiedziało, jak zachować się na ulicy, gdzie od jesieni stały już pionowe znaki informujące o buspasie.

Co wykonano w ramach przedłużenia buspasa?

  • zlikwidowano lewoskręt do stacji paliw na ul. Małokackiej,
  • przesunięto przejście z azylem,
  • wykonano oznakowanie w postaci linii ciągłej na całym odcinku buspasa,
  • zamontowano znaki pionowe informujące o funkcjonowaniu buspasa na całej długości ulicy.

- To bardzo pozytywne informacje dla pasażerów, którzy na co dzień poruszają się na tej trasie. Te dodatkowe pół kilometra buspasa poprawi płynność i czas dojazdu do domu, szkoły czy miejsca pracy - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Zakończenie prac na Małokackiej oraz istniejący od kilku lat buspas na Kieleckiej powodują, że na Witomino obecnie najszybciej dotrzemy autobusem. Co ważne, nowe odcinki dla pojazdów ZKM nie zakłóciły przejazdu kierowcom.


Cel: dojazd buspasami do Chwarzna



Władze miasta nie ukrywają, że celem jest płynny przejazd autobusami z centrum dalej - do Chwarzna i Wiczlina. Niewykluczone, że buspas pojawi się na obwodnicy Witomina. W planach jest stworzenie kolejnych odcinków buspasa na Chwarznie.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy będzie kosztować prawie 1 mln zł.

- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas na ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - tłumaczy Wołek.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (198) 6 zablokowanych

  • bus coś tam to kpina ...

    posłać bryczki konne jak we średniowieczu , bo do średniowiecza się cofamy...

    • 14 6

  • bus pasy i taxi pasy

    dlaczego nie nazwać tego taxi pasami - przecież jest ich tam więcej niż autobusów

    zapomniałbym dodać elektryki pasy, ale takich to jeszcze za dużo nie widać

    • 15 1

  • "Teraz odpowiednio pomalowana została jezdnia" - czyli będą widoczne i stare i nowe linie..

    zwłaszcza po deszczu - jak to ma miejsce na "przebudowanej pędzlem" Śląskiej na węźle Cegielskiej - kilka razy już mnie tam prawie ztaranowano... I jakoś "fachofcy" od p. Łucyka się nie przejmują..

    • 19 0

  • Wykonane prace na wysokości stacji Żagle

    to kwintesencja inżynierów od fizyki kwantowej

    • 21 1

  • Niestety nie w trójmiescie które jest jedne z najbardziej zacofanych komunikacyjnie.

    A tak właśnie jest w każdym nowoczesnych zachodnim państwie ze komunikacja miejska jest szybsza niż autem.Ale to i tak wielka róznica bo Polskie miasta sa najbardziej zatrutymi spalinami bblachosmrodów w Europie !!Nigdzie niema takiej skali starych blachoszrotów jak w Polsce !!

    • 0 17

  • Bus pasy tak, ale nie kosztem zajmowanych pasów dla kierowców! Budować drogi, sama farba w XXI w. to trochę mało!

    • 14 7

  • A o Obwodnicy Witomina głucha cisza.

    • 13 6

  • Powinno sie w Gdańsku zlikwidowac wszystkie torowiska zastapic bus pasami!!I była by ogromna zmiana na plus!!

    Autobusy bez emisji spalin zamiast tramwaju i już nie trzeba by było stać na przystankach codziennej awarii tramwajów. Wystarczy ze jeden padnie i blokuje cała trasę!! Buspasami poruszają się karteki pogotowia i inne służby.Potrafia tez rozładować karki bo sa dostępne dla przewozów wieloosobowych autem . Jednocześnie nie trzeba by było zabierać pasów kierowcą aut. Ale urzędasy są w Gdańsku szkodnikiem wiec tramwaj który jest 3 razy droższy w utrzymaniu niż autobus jest promowany bo można na niego więcej kasy mieszkańców zmarnować!

    • 12 4

  • Czy nikt już tego nie zauważa? (2)

    Wymalowano nowe oznaczenia poziome - na starych dziurach w asfalcie.
    Do tego zeszlifowana stara farba tak, że zaraz zaczną się robić nowe dziury. Przykład jak to działa mamy już na Świętojańskiej.

    Bieda-zmiany, które więcej niszczą niż porawiają. I nie chodzi o sam buspas - ale o sposób w jaki to jest realizowane.

    • 26 4

    • A odpowiedzialny jest za to Łucyk (1)

      Najgorszy wiceprezydent miasta. Wiemy na kogo nie głosować.

      • 7 0

      • Łucyk ma szefa.

        • 3 0

  • Wolek to szkodnik i dogmatyk

    Iluzja jest myslenie, ze nie trzeba budowac drog bo wystarcza buspasy. Ekipe rowerowo-buspasowych oszolomow szczurka nalezy odsunac od wladzy bo blokuja rozwoj miasta. 1 mld zadluzenia a miasto i infrastruktura w coraz gorszym stanie

    • 14 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

będą jeszcze dodane foty

Najczęściej czytane