- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (88 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (26 opinii)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (56 opinii)
- 4 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (130 opinii)
- 5 Ubywa mieszkańców i rozwodów (394 opinie)
- 6 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (356 opinii)
Z gdyńskiej komunikacji
Fabrycznie nowy autobus Solaris Urbino 12 zakupiony został z własnych środków przez Przedsębiorstwo Komunikacji Autobusowej. Pojazd zabiera 104 pasażerów w tym 31 na miejscach siedzących. Czym się różni od innych?
- To krótki autobus wyposażony w bardzo dużej mocy silnik - 285 koni mechanicznych - i pierwszą w naszej sieci komunikacyjnej sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Bardzo rzadko zdarza się, żeby w autobusach miejskich były skrzynie pięciobiegowe, a ta jest sześciobiegowa. Ma ona tak planować pracę silnika, aby autobus poruszał się płynnie, z bardzo dużym przyśpieszeniem, a silnik pracował o wiele ciszej.
Sześciobiegowe stopniowanie ma spowodować dla przewoźnika obniżkę kosztów eksploatacji. Ten model spala ok. 30 litrów na 100 km, podczas gdy niektóre krótkie autobusy palą i 45 l. Pasażerowie będą się też cieszyć z ergonomicznych, specjalnie wyprofilowanych siedzeń
Trolejbus mercedes O405N jest drugim z tzw. przerobionych. Jest zbudowany na bazie autobusu niskopodłogowego z 1995 r. do którego wmontowano aparaturę elektryczną z kasowanych trolejbusów marki jelcz. To alternatywa dla remontów kapitalnych, a jednocześnie ogromna oszczędność. Pasażerowie z kolei odbierają ten pojazd jako nowy. Zakup nowego trolejbusu to wydatek 1 mln 200 tys zł. Cena trolejbusu stworzonego według gdyńskiego pomysłu to 200 tys. zł.
Od niedawna kursuje nowa linia 510 łącząca centrum Gdyni z lotniskiem.
- Korzystają z niej głównie przyjezdni, którzy decydują się nie wysiadać z pociągu w Gdańsku - mówi Marcin Gromadzki. - Ze względu na nasz autobus jadą specjalnie do Gdyni i przesiadają się na autobus 510 na lotnisko. Kłopoty mamy jedynie z niepunktualnością samolotów, które bywa, że przylatują nawet kilka godzin później.
Na razie autobusem tej lini jeździ średnio ok. 10 osób, ale zdaniem ZKM to już nie jest źle.
W roku 2004 wprowadzono do komunikacji miejskiej w Gdyni 30 nowych pojazdów bez obciążania budżetu miasta. Obecnie kursuje tu 196 wozów niskopodłogowych
Opinie (127) 1 zablokowana
-
2005-02-10 07:46
A ja wlasnie docieram mojego pick upa 310 KM ale niestety tylko piecio biegowa automatyczna skrzynia. Komp mi pokazuje ze srednia mam 16l/100km jezdzac w miescie na 4x4 (sroga zima0
- 0 0
-
2005-02-10 08:06
gallux
Sens przerabiania autobusu na trolejbus przedstawia się stosunkiem:
1 mln 200 tys. nowy trolejbus niskopodłogowy : 200 tyś. zł trolejbus niskopodłogowy zbudowany w opaciu o karoserię autobusu.
Ponadto: "Pasażerowie z kolei odbierają ten pojazd jako nowy".
No i dorzuć jeszcze względy ekologiczne.- 0 0
-
2005-02-10 08:31
Droga Kyliks
Pierwszy akapit artykułu brzmi: "Nowy autobus i nowy trolejbus ruszył w poniedziałek na gdyńskie drogi. Oba pojazdy nie są standardowe. Autobus jest pierwszym z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Trolejbus - to gdyński wynalazek".
Jasno wynika z niego, że użyty po raz drugi wyraz "trolejbus" odnosi się do zdania wprowadzającego w artykuł. Oprócz tego drugie zdanie "Oba pojazdy nie są standardowe" świadczy o tym, że pierwotny trolejbus nie koniecznie powstał w głowach gdyńskich inżynierów (Gdynia w chwili skonstruowania pierwszego trolejbusu nie istniała), a jedynie ta konkretna wersja pojazdu to "dzieło" gdynian.
Tak kończy się wyrywanie pojedynczych zdań z kontekstu, a chcąc się wypowiadać, tekst należy czytać ze zrozumieniem.
Pozdrawiam i miłego dnia życzę.- 0 0
-
2005-02-10 08:34
"Trolejbus mercedes O405N jest drugim z tzw. przerobionych. Jest zbudowany na bazie autobusu niskopodłogowego z 1995 r. do którego wmontowano aparaturę elektryczną z kasowanych trolejbusów marki jelcz. "
RANY TO JAKAS PODRÓBA MERCEDESA.Jelcz w blachach mercedesa.Genialne proste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proponuje zamówic jeszcze parę takich fajnych Mercedesków np. w chinach tam takie podróbki też robia tylko wstawiają do nich np drewniane klocki hamulcowe żeby było taniej ..
HI HI HI- 0 0
-
2005-02-10 08:38
Polak potrafi...
Super linia 510!!! Wspaniałe połączenie tylko chyba dla pociągów (lepiej-pociągu) z Wejherowa. Przy częstotliwości co 1440 minut to można być w Londynie czy Dortmundzie i zdążyć (jak nie spoźni się samolot) na następny kurs autobusu 510.
Co do trolejbusu to inne miasta posiadające trolejbusy na zachód, południe i północ od Polski poprostu kupuja nowe pojazdy niskopodłogowe jako trolejbusy z aparaturą prądu przemiennego i silnikami asynchronicznymi, a nie reanimują tzw. "techniki oporowej" - ktorą reprezentują tam pojazdy muzealne. No cóż "Polak potrafi ..."- 0 0
-
2005-02-10 08:38
"1 mln 200 tys. nowy trolejbus niskopodłogowy : 200 tyś. zł trolejbus niskopodłogowy zbudowany w opaciu o karoserię autobusu."
no nie o samą karoserie tu chyba chodzi, tym bardziej że tego typu pojazdy mają budowe ramową zamknietą, układ jezdny pewnie też, pozostała zapewne wymiana silnika i dodanie pantografu..
żeby twoja wypowiedź była pełna brakuje mi tu ceny nowego autobusu, z którego wykonano ten wynalazek:)- 0 0
-
2005-02-10 08:39
mruk
Weź młotek i wyklep sobie karoserię. Może przy okazji coś w tym pustym łbie ci się poprzestawia
- 0 0
-
2005-02-10 08:40
kierowca nie bombowca - pachniesz związkowcem z PKM lub PKA
- 0 0
-
2005-02-10 08:41
gallux
650-700 tys zł
- 0 0
-
2005-02-10 08:42
gallux
przy czym pudło z układem jezdym TEGO autobusu jest z 1995 r. jak napisano
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.