• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z życia wzięte: osiedlowy internet

czytelnik
19 grudnia 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Z listu naszej czytelniczki:

Szanowna Redakcjo!

Chciałam podzielić się moimi przeżyciami oraz emocjami jakie dostarczyła mi firma - dostawca usług internetowych na moim Osiedlu.

W roku 2000 podpisałam z firmą umowę o dostawę usług internetowych wraz z obowiązującym regulaminem. O jakości dostarczanej usługi można by wiele powiedzieć , ale nie stanowi to wątku przewodniego omawianej sprawy.

Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, iż w kwietniu 2003 r. z powodu dłuższego wyjazdu zagranicznego chciałam "zawiesić" dostawę usług internetowych na czas mojej planowanej nieobecności. Złożyłam odpowiednie pismo i czekałam na odpowiedź. Pisemnej odpowiedzi nie otrzymałam, ale zaobserwowany brak dostępu do internetu upewnił mnie,że prośba moja została uwzględniona. Niestety mój pobyt za granicą trwał tylko 1 miesiąc, więc w siedzibie firmy złożyłam kolejne pismo z prośbą o ponowne podłączenie do sieci od dnia 1 czerwca 2003.

W tym celu zapłaciłam abonament z "góry" oraz opłatę za ponowne przyłączenie. Radość z powodu możliwości korzystania z internetu trwała tylko przez dwa dni. I tu rozpoczął się mój dramat.

W miesiącu czerwcu otrzymałam pismo, że muszę uiścić opłatę abonamencką rówież za miesiąc mojego "zawieszenia" - na podstwie regulaminu, który podobno wszedł w życie z dniem 1 sierpnia 2001 roku, a o którym mało kto ze "starych" użytkowników sieci kiedykolwiek słyszał.

Regulamin podobno dopuszcza ewentualność zawieszenia usług, ale na okres nie krótszy niż 6 miesięcy. Regulamin ten jak twierdzi firma był do mnie wysłany zarówno pocztą jak i e-mailem, czego provider nie jest mi w stanie udowodnić. Ja ze swojej strony nie podpisywałam żadnych zmian do regulaminu, który podpisałam wraz z umową o abonament w roku 2000.

Mój rzekomy dług został sprzedany firmie windykacyjnej, która z wielkim zapałem poinformowała mnie o ewentualnej "wizycie ich przedstawicieli w celu ustalenia moich wartości majątkowych na poczet długu".

Droga redakcjo! NIe chodzi tu o śmieszną kwote 90 zł (64, 40 abonament+ bezprawne pobranie kwoty 30 zł za ponowne podłączenie ) tylko o fakt, w jaki sposób firma postępuje wobec swoich klientów. Gdzie jest sens takiego postępowanie? Dlaczego nie uprzedzono mnie o takim wymiarze "kary" i konsekwencjach wcześniejszego przyłączenia przed złożeniem pisma o "zawieszeniu",lub też przed uiszczaniem abonamentu i opłaty za ponowne przyłączenie do sieci?

Czy nie rozsądniej dla mnie w tej sytuacji byłoby czekać pozostałe 5 m-cy w celu uniknięcia "kary"? To chyba firmie powinno bardziej zależeć na tym, aby uzyskiwać ode mnie pieniądze z abonamentu niż nie otrzymywać żadnych pieniędzy, w przypadku gdyby poinformowano mnie o konsekwencjach przyłączenia do sieci wcześniej.

Szanowna Redakcjo: morał z tego taki: Drodzy użytkownicy sieci internetowych sprawdzajcie dokładnie, czy wasi operatorzy, to nie są przypadkiem zwykli amatorzy i czy nie stwarzają wątpliwych regulaminów w zależności od potrzeb (najaktualniejszy regulamin firmy, którą opisuje nie wspomina o ewentualności "zawieszania" usług, ani pobierania jakichkolwiek opłat z tym faktem związanych")

Przy okazji chciałabym serdecznie podziękować Pani Alinie Rockiej -Miejskiemu Rzecznikowi Praw Konsumenta - za okazane wsparcie i wyrozumiałość.

Dzięuje i pozdrowienia dla całej Redakcji
(Imię i nazwisko do wiadomości redakcji)

czytelnik

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (113)

  • (1)

    a czy to co oni zrobili bylo legalne ? wg mnie jezeli nie jest podpisany nowy regulamin, to on mnie nie obowiazuje !
    ale jaka jest alternatywa dla tego dostawcy ? moze TPSA ...

    • 0 0

    • mylisz sie

      nowy regulamin obowiazuje niezaleznie od tego czy go podpiszesz czy nie. klania sie znajomosc kodeksu cywilnego

      • 0 0

  • czy byl to moze MULTICON?:)

    No coment :P

    • 0 0

  • Może chello w UPC?

    Teraz jest w całkiem rozsądnej promocji. Razem z kablówkja płaci się 145 PLN odliczajac te 46 z hakiem za kablówke wychodzi niecale 99 za net...

    • 0 0

  • hehe

    Takie waleczki (nie tylko takie) robi chyba Net Shit Media jest wrecz nie do pobicia w kretactwie i oszukiwaniu... ;] Goraco nie polecam...

    • 0 0

  • a co zrobić kiedy "dostawca internetu" ma tylko telefon komórkowy??
    klientka też swoją drogą z kategorii "trudnych":)
    wyjeżdża na dłużej potem wraca po miesiącu i chce żeby pan "niezależny operator" latał jak kot z pęcherzem??
    jak się nie podoba to wiesz nie?? na m o d e m!!
    ja też to słyszałem i też kazano mi płacić cały abonament pomimo wielodniowych przerw albo beznadziejnej jakości połączenia
    w moim jednak przypadku z zawartą umową cywilną na "stały szybki tani" internet ja byłem górą
    od dwóch lat jestem niezależny od "niezależnych" a koszt internetu to 40 zet a nawet mniej...

    • 0 0

  • Bez przesady....

    Gallux, jaka "trudna" klientka??? Faktycznie z*******y problem dla providera odłączenie/podłączenie klienta (który ma już kabel itd.). Trwa to jakieś 10 może 15 sekund i klient ma/nie ma dostępu do internetu...



    Niedługo większość sieci osiedlowych zostanie zlikwidowana. Czasy prosperity minęły. Niby dobre łącze, ale na paredziesiąt osób. Łącze zostaja a kolejne osoby podłączane. Jakość usług drastycznie w takich sieciach spada... TPSA przygotowuje obniżkę neostrady. Coraz więcej ludzi tam "ucieka". Ja robię niedługo tak samo...

    • 0 0

  • my płacimy koło 80 złoty haraczu za internet

    bo uważam że jest to za dużo w porównaniu z innymi. Bo transfery nie są rewelacyjne. Ale jak wejdzie neo+ za 99zł od stycznia to powiem bye dotychczasowej firmie :)

    • 0 0

  • neee, multimedia nie robi takich problemow :-P a jesli chodzi o awaryjnosc, to godna pozazdroszczenia. przez rok korzystania (ostrego korzystania) z lacza, internetu nie mialem sumarcycznie moze z 4-5 godzin.
    zobaczymy jak bedzie neo za 99zl/m-c schodzic ;) niech tanieje to wszystko bo i tak jest za drogie... no i jeszcze ten 22%vatu od maja, mnie leczy po prostu wrrr

    • 0 0

  • witam:)
    swego czasu była tu dyskusja na kilkaset wpisów:)
    w temacie "niezależnych dostawców" typu mam łącze na 1 MB znam sie na kabelakch kolega ma wiertarke oboje mamy komórke więc założymy firme
    w moim przypadku sieć blokowa rozwiązał problem na razie na długo jeszcze wbrew powyższej opinii
    neostrada w cenie 149 jest atrakcyjna moze dla małych i średnich firm
    przypominam że nie wolno się nią dzielić poza obrębem lokalu, więc jest to jednak ZA DROGO

    • 0 0

  • nikt nie strzela celniej niż ddik!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane