- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (92 opinie)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (172 opinie)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (177 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (129 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (195 opinii)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (77 opinii)
ZKM jest zakładem budżetowym uzależnionym finansowo od Gdańska. Jeśli Polska wejdzie do Unii Europejskiej przedsiębiorstwo nie będzie mogło funkcjonować w tym kształcie. Dyrektywy unijne mówią bowiem o otwartym rynku.
- Celem restrukturyzacji jest wprowadzenie na rynek przewozowy konkurencji, która wymusza wysoką jakość usług i oszczędność - podkreślił wiceprezydent Szczepan Lewna. - Przed rokiem 2008 miasto musi więc być przygotowane do sprostania konkurencji i nie dopuścić do poddania się dyktaturze firm z zewnątrz.
Po przekształceniu ZKM w spółkę miasto będzie jej stuprocentowym właścicielem, a dotychczasowy zakład budżetowy - operatorem, dzięki czemu przed firmą otworzą się nowe możliwości pozyskiwania środków, m.in. poprzez kredyty i pożyczki. Podjętą wczoraj uchwałę o restrukturyzacji organizacji i zarządzania gdańskim transportem zbiorowym z radością przyjęli pracownicy przedsiębiorstwa.
- Od dwóch lat o to zabiegaliśmy - przypomniał Stanisław Stencel, przewodniczący związków zawodowych pracowników komunikacji miejskiej. - Teraz proces restrukturyzacji wreszcie się zaczyna i wierzę, że będzie korzystny zarówno dla mieszkańców, jak i dla pracowników.
Między miastem, a zakładem będzie bowiem podpisana umowa konkretyzująca zadania i ilość usług. Związkowcy mają wprawdzie obawy co do zatrudnienia (obecnie w ZKM pracuje 1800 osób), ale liczą na pozytywne rozwiązanie tej kwestii.
Opinie (58)
-
2003-03-01 22:17
Szwedzkie i Niemieckie "szroty"
jeżdżą po Gdyni i jakoś nikt z tego powodu specjalnie nie krzyczy. Fakt jest faktem, iż nie jest to najlepsze rozwiązanie bo ten sprzęt trafiając do Polski nie jest juz nowy a należy pamiętać, że drogi w Polsce nie są w takim stanie jak w Niemczech czy Szwecji. Jednak ten sprzęt jest w o wiele lepszym stanie niż zrupieciałe Ikarusy i Jelcze i na początek wozy w najgorszym stanie można tymi używanymi zastąpić. Jednakże nie można tylko i wyłącznie opierać swojej polityki na takiech właśnie pojazdach. Tutaj mały przytyk w strone gdyńskich przedsiębiorstw, wcale nie złośliwy lecz proponuje sie zastanowić nad tym co się robi, ponieważ Mercedesy będą miały już po 8 lat, poza tym są to wozy zmontowane przez jelcza. Dokupowanie do tego używanych Neoplanów to nie jest najmądrzejszy pomysł - w pewnym momencie może sie zacząć sypać spora ilośc autobusów (już sie to zaczyna z niektórymi dziać) i co w takiej sytuacji?
- 0 0
-
2003-03-01 22:48
Chyba warto by bylo kupic autobusy z kamerami wewnatrz, bo inaczej i tak wszystko zostanie zdewastowane predko...
- 0 0
-
2003-03-02 11:30
mam pomysł
- 0 0
-
2003-03-02 11:33
mam pomysł
wiadomo,że gdański ZKM jest skansenem komunikacyjnym. Taki tabor już nie istnieje w najmniejszych miastach. Ale mam pomysł na jerszcze większe oszczędości będące kontynuacja oszczędności po zlikwidowanych liniacvh tramwajowych wygodnych dla mieszkańców takich jak 1, 3, 7, 9. Proponuje abuy jeździły składy 6-cio wagonowe. Zobaczcie ile zaoszczędzi się na etatach.
- 0 0
-
2003-03-02 12:02
to wcale
nie jest taka prosta sprawa.
W pierwszym rzedzie potrzeba by bylo poprawic ogolne egzekwowanie prawa zeby uniemozliwic niszczenie zawartosci
autobusow. Co da video gdy do zlapanego na goracym uczynku
i tak policja nie przyjedzie.- 0 0
-
2003-03-02 12:53
oby tylko nie tak jak w Gdyni
Po reorganizacji Komunikacji w Gdyni narzucono wyższe wymagania jakości komunikacji ale czy ktoś analizował co stało się z pracownikami?
Uprawnienia zawodowe w komunikacji kłuły w oczy Zarząd w Gdyni.
Pracownicy Komunikacji w Gdyni mają tyle dpdatków ile wynika z łaskawości Dyrekcji- 0 0
-
2003-03-02 14:42
Zdanie
Jesli sie zmieni kierownictwo i stosunek do pracownikow (brak szacunku do ciezkiej pracy mechanikow samochodowych, pamietajcie ze dzieki ich ciezkiej pracy autobusy caly czas jezdza!! Chwala im za to a nie kierownikom) oraz zrobcie wielkie zwolnienia w biurokracji ZKM gdyz ona pochlania najwiecej pieniedzy!!!
- 0 0
-
2003-03-02 15:30
Zgadza sie
A na dodatek biurokraci w ZKM nie wykazują żadnego szacunku dla mechaników i kierowców oraz motorniczych. Skargi na błędnie ułożone rozkłady mają serdecznie gdzieś tłumacząc sie tym, że tak wyliczył komputer. Niech ci "fachowcy" zasiądą za kółkiem i sie wtedy mądrzą - zobaczymy czy zdążą jeździć według swoich rozkładów. Następna rzecz to oszczędności, ale nie tym czym by można oszczędzić. Szczególne wyróżnienie dla jednego z dyrektorów za likwidacje dyżurów mechaników na pętli na Wałowej. O zakupach taboru i ich strukturze lepiej nie wspominać bo sie nóż człowiekowi w kieszeni otwiera. Kupuje się same krótke autobusy. W ubiegłym roku po raz pierwszy zakupiono aż 3 nowe przegubowe Many, z których dwa na na 3 jeżdżą na liniach 118 i 155 - dla pracowników ZKM nie jest tajemnicą czemu.
- 0 0
-
2003-03-02 20:12
Ty anonim, nie bądź świnia ... powiedz czemu
- 0 0
-
2003-03-02 21:24
Wielka tajemnica
pewnie znowu jakaś dyrektorzyna albo inny cwaniaczekj z ZKM albo urzędu miasta mieszka
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.