• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • 142

    Mi również nie podoba się,że zlikwidowano 142. Teraz nie ma żadnego autobusu, który poza godzinami szczytu przejeżdża przez przystanek "Warneńska" z dworca we Wrzeszczu. Poza tym fajnie by zrobiono gdyby utworzono przystanek niedaleko skrzyżowania Kościuszki i Legionów dla m.in. 127.

    • 16 0

  • (2)

    A co z 210? W godzinach przylotów pełno ludzi z wielkimi walizami, czasami nawet stanąć nie ma gdzie. Linia, która łączy dworzec główny z lotniskiem jeździ tak rzadko... to kpina.

    • 18 1

    • (1)

      Zlikwidować natychmiast!!!!!!!! Jest już pkm !!!!!!!!!

      • 4 7

      • 210 ma zostać!

        A co ma 210 do PKM???? To jest linia łącząca wiele wiele dzielnic!!! To nie jest wyłącznie lotnisko!!! Opamiętaj się....

        • 7 2

  • Jaki zarząd ZTM taki rozkład...

    .... czyli do d...py.

    • 23 0

  • Pętla na Kartuskiej

    Pętla to jakaś porażka, nie da się normalnie wsiąść i wysiąść tak mało miejsca,nie mówiąc o kobietach z wózkami, to jest jakiś. Dramat

    • 21 1

  • 1

    chciałabym się dowiedzieć komu przeszkadzał tramwaj nr1 jadący na Chełm przecież ten tramwaj nie kolidował z innymi numerami a bardzo dużo osób nim jeździło ludzie mieli połączenie Nowy Port-Chełm Witosa KOMU TO PRZESZKADZAŁO

    • 10 0

  • po pierwsze

    na węzłach przesiadkowych typu Siedlce czy pętla Chełm czy pętla na końcu Havla muszą być przesiadki drzwi w drzwi z autobusu do tramwaju!
    po drugie czy w Gdańsku nie może być tak, aby tramwaje przelatywały skrzyżowania na zielonym!? czy to sygnalizacja wywoływana, czy też zielona fala... odseparowane torowiska aż się proszą, by tramwaje u nas jeździły szybko i bez zbędnych postojów... włodarze miasta to są proste rzeczy! aż się prosi by to zrobić PRIORYTETOWO!
    natomiast teraz efekt jest taki, że z Jasienia autobusem jechałem 15-20 min bez korków do Centrum, teraz 30-40 min bo odstać muszę na pętli czekając na tramwaj, a tramwaj z kolei swoje odstoi na KAŻDYM skrzyżowaniu, o droższym bilecie godzinnym zamiast jedno przejazdowego nie wspomnę, te 60 gr przeżyję.
    Jak te dwa warunki byłyby spełnione to zupełnie nieźle by się po Gdańsku komunikacją poruszało

    • 11 0

  • 174

    Jak moznabylo zlikwidować przejazdy linia 174 w godz rannych jal na chelm wioze z czerminskiego dziecko do przedszkola. Niech sie ktos przesada z dzieciakami z autobusu na tramwaj w zime. Puscic chociaz jeden po 7 godz na chelm

    • 11 0

  • 117 to też bardzo potrzebny bus (1)

    -osoby przesiadające się z tramwaju w kierunku SOPOTU do pracy, gdzie połączenie z SOPOTEM jest bardzo mizerne od lat!!!!!
    Kursy 117 w godz. szczytu raptem 3 na godz.

    • 8 4

    • zgadzam się z przedmówczynią...

      ....ale jest jedno ale; dla miasta linia jest nierentowna, bo wozi głównie emerytów i studentów, a oni nie płacą za bilety albo mają ulgę ot i to jest przyczyna. Poza tym jest chyba lepiej niż było, bo wcześniej jeździły 2 na godzinę, a teraz 3 w godz. szczytu. Jakkolwiek popieram!

      • 5 1

  • "gratulacje dla ZTM"- takie zmiany to nie zmiany

    swoja droga ZTM należy pogratulować. Jeżeli celem było utrudnienie życia mieszkańcom to jak najbardziej odnieśli sukces

    • 19 0

  • karczemki

    dalej nie będą miały połączenia z centrum?
    wyciąganie kasy na droższe bilety...
    żeby chociaż 167...
    do centrum
    do centrum
    do centrum....
    albo samochodem...

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane