- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (257 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (24 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (77 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (164 opinie)
ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy
Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.
Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.
Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia
W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.
- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów
W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.
- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.
Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.
Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.
- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.
Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.
Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.
Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.
Opinie (575) 4 zablokowane
-
2015-09-15 10:12
142
Mi również nie podoba się,że zlikwidowano 142. Teraz nie ma żadnego autobusu, który poza godzinami szczytu przejeżdża przez przystanek "Warneńska" z dworca we Wrzeszczu. Poza tym fajnie by zrobiono gdyby utworzono przystanek niedaleko skrzyżowania Kościuszki i Legionów dla m.in. 127.
- 16 0
-
2015-09-15 10:13
(2)
A co z 210? W godzinach przylotów pełno ludzi z wielkimi walizami, czasami nawet stanąć nie ma gdzie. Linia, która łączy dworzec główny z lotniskiem jeździ tak rzadko... to kpina.
- 18 1
-
2015-09-15 10:19
(1)
Zlikwidować natychmiast!!!!!!!! Jest już pkm !!!!!!!!!
- 4 7
-
2015-09-15 11:11
210 ma zostać!
A co ma 210 do PKM???? To jest linia łącząca wiele wiele dzielnic!!! To nie jest wyłącznie lotnisko!!! Opamiętaj się....
- 7 2
-
2015-09-15 10:21
Jaki zarząd ZTM taki rozkład...
.... czyli do d...py.
- 23 0
-
2015-09-15 10:27
Pętla na Kartuskiej
Pętla to jakaś porażka, nie da się normalnie wsiąść i wysiąść tak mało miejsca,nie mówiąc o kobietach z wózkami, to jest jakiś. Dramat
- 21 1
-
2015-09-15 10:29
1
chciałabym się dowiedzieć komu przeszkadzał tramwaj nr1 jadący na Chełm przecież ten tramwaj nie kolidował z innymi numerami a bardzo dużo osób nim jeździło ludzie mieli połączenie Nowy Port-Chełm Witosa KOMU TO PRZESZKADZAŁO
- 10 0
-
2015-09-15 10:29
po pierwsze
na węzłach przesiadkowych typu Siedlce czy pętla Chełm czy pętla na końcu Havla muszą być przesiadki drzwi w drzwi z autobusu do tramwaju!
po drugie czy w Gdańsku nie może być tak, aby tramwaje przelatywały skrzyżowania na zielonym!? czy to sygnalizacja wywoływana, czy też zielona fala... odseparowane torowiska aż się proszą, by tramwaje u nas jeździły szybko i bez zbędnych postojów... włodarze miasta to są proste rzeczy! aż się prosi by to zrobić PRIORYTETOWO!
natomiast teraz efekt jest taki, że z Jasienia autobusem jechałem 15-20 min bez korków do Centrum, teraz 30-40 min bo odstać muszę na pętli czekając na tramwaj, a tramwaj z kolei swoje odstoi na KAŻDYM skrzyżowaniu, o droższym bilecie godzinnym zamiast jedno przejazdowego nie wspomnę, te 60 gr przeżyję.
Jak te dwa warunki byłyby spełnione to zupełnie nieźle by się po Gdańsku komunikacją poruszało- 11 0
-
2015-09-15 10:34
174
Jak moznabylo zlikwidować przejazdy linia 174 w godz rannych jal na chelm wioze z czerminskiego dziecko do przedszkola. Niech sie ktos przesada z dzieciakami z autobusu na tramwaj w zime. Puscic chociaz jeden po 7 godz na chelm
- 11 0
-
2015-09-15 10:35
117 to też bardzo potrzebny bus (1)
-osoby przesiadające się z tramwaju w kierunku SOPOTU do pracy, gdzie połączenie z SOPOTEM jest bardzo mizerne od lat!!!!!
Kursy 117 w godz. szczytu raptem 3 na godz.- 8 4
-
2015-09-15 15:46
zgadzam się z przedmówczynią...
....ale jest jedno ale; dla miasta linia jest nierentowna, bo wozi głównie emerytów i studentów, a oni nie płacą za bilety albo mają ulgę ot i to jest przyczyna. Poza tym jest chyba lepiej niż było, bo wcześniej jeździły 2 na godzinę, a teraz 3 w godz. szczytu. Jakkolwiek popieram!
- 5 1
-
2015-09-15 10:47
"gratulacje dla ZTM"- takie zmiany to nie zmiany
swoja droga ZTM należy pogratulować. Jeżeli celem było utrudnienie życia mieszkańcom to jak najbardziej odnieśli sukces
- 19 0
-
2015-09-15 10:48
karczemki
dalej nie będą miały połączenia z centrum?
wyciąganie kasy na droższe bilety...
żeby chociaż 167...
do centrum
do centrum
do centrum....
albo samochodem...- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.