- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (410 opinii)
- 2 Piłeś? Nie włamuj się do auta (51 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (250 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (153 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (22 opinie)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (57 opinii)
ZTM pyta mieszkańców i zmienia kursowanie autobusów
Zarząd Transportu Miejskiego bierze pod uwagę opinie mieszkańców i zmienia sposoby kursowania autobusów. Na pierwszy ogień pójdzie linia 254 z Oruni Górnej, która będzie zatrzymywać się na większej liczbie przystanków.
Nie wszystkim to się podoba. Twierdzą, że 254 straci przez to swoją zaletę linii pospiesznej
- Jeśli dojdzie do takich zmian, bez znaczenia będzie czy wsiądziemy w 154 czy 254 - narzeka pani Agnieszka, mieszkanka Oruni Górnej. - Jaki jest sens tworzenia dwóch linii, które będą jeździć niemal tak samo? Nowe przystanki sprawią, że czas przejazdu wydłuży się od 5 do 10 minut!
Jednak ZTM przekonuje, że za zmianą jest większość mieszkańców Oruni Górnej. Skąd to wie? Z przeprowadzonych kilka dni temu badań.
- 20 stycznia zrobiliśmy sondaż na Oruni Górnej, w którym ponad 64 proc. mieszkańców oceniło, że autobus powinien zatrzymywać się na dodatkowych przystankach. Kolejne 15 proc. uznało, że to zły pomysł, ale zmieniło zdanie, gdy im uświadomiliśmy, że w korku na Trakcie Świętego Wojciecha autobusy i tak stoją - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Wielu mieszkańców stwierdziło, że przystanek przy Sandomierskiej pozwoli im się przesiąść w autobusy jadące w stronę Pruszcza.
Zomkowski przekonuje, że dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy o minutę. Czy jednak jest sens aby istniały dwie różne linie skoro jeżdżą niemal tak samo?
- 254 nie zatrzymuje się na trzech przystankach, na których postój ma 154 - tłumaczy.
Podobne wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego. Także w tym badaniu większość opowiedziała się za zmianą.
- Mieszkańcy często zgłaszają się do nas z pomysłami na usprawnienie kursowania autobusów. W przypadku linii 254 bardzo długo przekonywali, że dwa dodatkowe przystanki są potrzebne - tłumaczy Adam Kaszubowski, prezes PSMTM.
Miejsca
Opinie (336) 7 zablokowanych
-
2011-01-25 14:14
Opinia wyróżniona
z Osiedla 4 Pory Roku na Chełm!!!!! (2)
Może w takim razie ZTM zrobi badanie czy potrzebny jest autous 113???!!! Mieszkańcy Osiedla 4 Pory Roku, Horyzont i Krokusowe mają jedyną opcję podróżowania w korkach przez Orunię Górną, a alternatywą byłoby przeniesienie kursów 113 na Chełm, ILE OSÓB JEDZIE NA ORUNIĘ GÓRNĄ????? No ale zanim ZTM wpadnie na taki pomysł to już tramwaj do nas dojedzie.....
- 2 2
-
2011-01-25 14:20
skoro stać ich na mieszkanie w nowym budownictwie to staćich na auto
- 2 2
-
2011-01-28 16:38
113 Orunia Gościnna - Małomiejska - Chełm Pętla
Nie widzę przyczyn aby wam ułatwiać u nas mieszka 10 razy tyle osób co u was- 1 0
-
2011-01-25 15:17
Opinia wyróżniona
skomunikować Orunię Górną z Chełmem
Należałoby skomunikować Orunię Górną z pętlą na Chełmie. Tu przesiadka na tramwaj, bo one nie stoją w korkach. Tylko chyba musiałoby być więcej tramwajów, bo już teraz w godzinach szczytu tramwaje już na pętli są pełne.
- 5 0
Wszystkie opinie
-
2011-01-24 21:01
no i dobrze (12)
dawno to powinno być zrobione! 254 była pospieszna 15 lat temu, teraz stoi w korkach.
- 79 34
-
2011-01-24 23:31
no i źle? (5)
Powinno być tak żeby w godzinach szczytu jeździł częściej 154 który będzie zbierał ludzi jadących do pracy lub ich odwożących na wszystkich przystankach na trasie a w tym czasie zmniejszyć częstotliwość 254 który i tak przestaje być pośpiesznym z powodu korków.
A poza godzinami szczytu zwiększyć częstotliwość 254 a obniżyć 154.
Przystanki takie jak zaroślak czy sandomierska mają małe powodzenie. Najwięcej wsiada i wysiada na ptasiej. Tak jak platynowej i krzemowej.
Po co ludziom z Orunii Górnej (Platynowa i Krzemowa) i Dolnej (wsiadających na ptasiej) przedłużać czas podroży żeby na sandomierskiej lub zaroślaku zebrać 2-3 pasażerów?
Ci pasażerowie w godzinach szczytu czekali by krócej a po za godzinami szczytu będą mogli poczekać 2-5 minuty dłużej na 154.
Po 2. na sandomierskiej stają 213, 256, 275 i 313. Zabierają z Gdańska i mogą wypuścić na ptasiej lub platynowej.
Takich pasażerów jadących z zaroślaka lub sandomierskiej na Orunię Górną jest na prawdę mało.
Nie ma sensu dla tych 2-3 osób zwiększać ilości przystanków dla 254 na czym straci 20-40 osób.- 16 7
-
2011-01-24 23:36
to nie jest spam, zapomniałem dodać, że:
jedynie zrobił bym coś z zaroślakiem. nie mam żadnego pomysłu ale tam z reguły mało osób stoi, a jak stoi to czekają nie na autobus na Orunię, lecz w kierunku Pruszcza.
- 4 6
-
2011-01-25 00:54
(2)
Gdyby wszyscy myśleli tak jak Ty, w Gdańsku byłoby o połowę mniej linii autobusowych i o połowę mniej przystanków, bo przecież ludzie mogą iść na przystanek 2-3 kilometry a nie 200-300 m. Komunikacja autobusowa jest dla wszystkich, nie tylko mieszkańców Orunii Górnej. Poza tym, linie pośpieszne nie mają racji bytu z powodu korków.
- 7 5
-
2011-01-25 12:13
(1)
Nie chodzi mi o to żeby mieszkańcy Zaroślaka czy jacykolwiek chodzili 2-3 km lecz o to żeby w czasie największego ruchu zwiększyć częstotliwość 154 kosztem 254.
a w godzinach m 9-15 i 18-20 zwiększyć 254 kosztem 154.
Jednym z lepszych pomysłów było by żeby autobusy 254 zamienić na 154 lecz wywalić takie przystanki jak Zremb (lub zrobić na n/ż) i Elmet.
Tam ruch jak na ruskim bazarze -.-' od 1 do 2 osób w ciągu dnia.
Zaroślak ma autobusy do Gdańska co 3-7 minut, oczywiście gorzej na Orunię bo tylko 154, lecz tak jak dodałem później, więcej jedzie do Pruszcza niż na Orunie- 1 1
-
2011-01-29 15:35
tylko 154? Na tym przystanku zatrzymują się jeszcze 151, 189, 210, 232, 207 i źle? Tymi wszystkimi można dojechać do Sandomierskiej a potem wsiąść w 154/213/275/256
- 1 0
-
2011-01-25 15:16
jakie 20-40? 100-200! Jeden kurs u nas jest zapakowany. Co najmniej 100 osób jest z rana 254 kursem 6:55
- 0 0
-
2011-01-25 01:20
gdzie tu logika? (1)
wg Zomkowskiego dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy 254 o 1 minutę, a po zmianie 254 będzie miał tylko o trzy przystanki mniej na trasie niż 154, czyli skoro dwa przystanki to dodatkowa 1 minuta to trzy pozostałe przystanki to dodatkowe 1,5 minuty. To nie lepiej autobusy z linii 254 przerzucić na 154? Bo z tego wynika że po zmianie pojedziemy 254 AŻ o półtorej minuty szybciej.
- 13 0
-
2011-01-25 12:15
te obliczenia to bzdura.
154 jedzie bez korów 12 - 14 minut a 254 wyrabia sie nawet w 7. do 10 max.
Czyli to nie jest jedna minuta lecz 4-5- 3 1
-
2011-01-25 08:22
lepiej zwiększyć częstotliwość, ta linia ekspresowa mi się podobała
- 6 2
-
2011-01-25 11:42
mądrala (1)
To ile ty masz lat bo 254 nie jeździ 15 lat o wiele krócej znacznie krócej chyba przesadziłaś
- 2 1
-
2011-01-25 12:16
nie skumałem.
154 z Gda -> Orunia od 12-14 minut.
254 Gda -> Orunia 7-10
miałem ochotę wrzucić przepis na gofry z masłem ale się opanowałem.- 2 2
-
2011-01-25 14:46
W gdańskiej komunikacji nie ma pospiesznych linii !!!!
- 4 1
-
2011-01-24 21:02
Jak długo trzeba było na to czekać. Nareszcie (3)
- 20 49
-
2011-01-24 23:10
Szkoda że na szadółki do outletu (2)
jeździ tylko jeden autobus na godzinę. Tam jest istna martwa strefa i wszyscy mają na to wywalone, a przecież to już nie tylko outlet, ale jest tam teraz też Rental Park i buduje się wielki Carrefour.
- 8 1
-
2011-01-24 23:12
Czy Szadółki można oglądać kątem oka? (1)
- 4 2
-
2011-01-24 23:28
nie
- 2 1
-
2011-01-24 21:03
(2)
jak jadę pierwszym 284 w niedzielę i święta do Gdańska to widzę uciekający 111
- 22 4
-
2011-01-24 21:30
Ta linia (111) to cała jest katastroficzna. (1)
Miło mi się nią jedzie bo:
1. Jak na ilość osób nią jeżdżących to autobusów jest za mało, lub mogliby chociaż w godzinach szczytu dać przegubowce
2. Do tego robi sobie czasochłonną wycieczkę po dolnym mieście. rozumiem że podróże poszerzają horyzonty, ale napewno nie skraca czasu
3. A podróż uprzymilają "radośni i mili" mieszkańcy łąkowej i okolic (mam na myśli dresów i ich hot towarzyszki, robących z autobusu dysktotekę i miejsce to melanżu, lub wykrzyczenia się i wyżycia na ludziach. Więc jeśli nie jesteś jednym z nich, a mieszkasz w pobliżu to ten punkt nie jest o tobie)
Polecam przejechanie się 111. Po prostu każdy musi to przeżyć.- 10 5
-
2011-01-25 09:49
powiem Ci tak:
puszczenie 111 przez Dolne Miasto jest cięciem kosztów i pozbyciem się drogiej w sumie linii 120. Przez Podwale Przedmiejskie jeżdżą inne autobusy, więc 111 na Łąkowej naprawdę jest dobrą oszczędnością. Fakt, że lepiej by było, gdyby jadąc do centrum ten autobus mógł skręcać w Łąkową z Podwala Przedmiejskiego, ale niestety, nie ma skrzyżowania od lat...
Przykro mi, że musisz podróżować z wyrzutkami z Dolnego Miasta. Ja jeszcze (póki co) muszę z nimi mieszkać. Ale TO JA ZOSTANĘ, a paździerstwo z tej pieknej dzielnicy się wyniesie. Teraz czas na Dolne Miasto!- 6 0
-
2011-01-24 21:04
ZKM GDYNIA ŚWIECI PRZYKŁADEM (10)
Zawsze na czas Zawsze na pewno i ankiety rozdają i listy przysyłają a jaki tabor!
- 41 64
-
2011-01-24 21:10
hahahaha, kto ci w to uwierzy! (6)
a tabor to jest masakryczny. wręćz denny. Te kilka zeppelinów nie wiele pomaga
- 20 13
-
2011-01-24 21:12
Ha ha ha
ty chyba masz problemy z oczami Kolego!!!
- 8 12
-
2011-01-24 21:49
Nikt na świecie nie wymienia taboru jednym rzutem (4)
Chyba że jesteście szejkami i taki zabieg co 15 lat nigdy nie nadwyręży budżetu
- 5 4
-
2011-01-24 21:51
(3)
Gdynia to Kuwejt Trójmiasta. Tu się zarabia i mieszka!
- 7 18
-
2011-01-24 22:47
to nie przyjeżdżajcie rano do Gdańska i nie róbcie korków, ok, kuwejtczyku?
- 16 1
-
2011-01-25 00:57
(1)
I śmierdzi śledziami. Ciekawe dlaczego zawsze w okolicach Oliwy jest korek:rano w kierunku Gdańska, popołudniu w kierunku Gdyni. Bo chyba nie dlatego, że Gdańszczanie rano jadą do pracy w Gdańsku przez Gdynię.
- 15 1
-
2011-01-25 20:49
ryba jest dobra na wszystko ;P
cała Polska grubieje
a Gdynia nie- 0 1
-
2011-01-24 22:50
(1)
zkm gdynia swieci zwlaszcza na lini 171 w kierunku oliwy :) jak sie spuznia to niemam dojazdu do centrum w godzinach wieczornych a tabor to maja super stary :) takie trupy co gdansk wycofal jakies 3 lata temu :)
- 12 0
-
2011-01-25 17:40
To chyba rzadko wychodzisz z domu. Wieczorem zawsze jest puszczany śmierdzący i stary wóz bo klientela w Gdańsku jaka jest to każdy widzi ;]
- 0 4
-
2011-01-25 07:23
i Myślisz że jak wiecznie będziesz porównywał Gdańsk-Gdynia to będziesz fajny?
- 2 2
-
2011-01-24 21:04
Szkoda, że nie zrobią buspasa na trakcie, to wtedy 254 mogłaby być faktycznie linią pospieszną (4)
- 73 11
-
2011-01-25 00:22
(3)
nie ma miejsca>
- 2 4
-
2011-01-25 00:58
(2)
Miejsce zawsze się znajdzie, tylko muszą być środki których nie ma.
- 6 1
-
2011-01-25 12:18
(1)
Zasypać Radunię? Wyburzyć Zremb lub składy budowlane?
bo nie zrezygnują z chodników.- 4 0
-
2011-01-25 12:41
no i najlepsze pytanie
Gdzie dołożyć kolejny pas od Urzędu Wojewódzkiego do Błędnika?
- 3 0
-
2011-01-24 21:05
188!! (4)
188 codziennie!!!!
- 25 6
-
2011-01-24 23:04
188!!!
Cały dzień!!!
- 4 2
-
2011-01-25 10:54
ujeścisko! (1)
162,175 na piotrkowską !!
- 1 1
-
2011-01-25 13:14
tak !
- 0 1
-
2011-01-25 11:21
ja bym wołał, żeby jeżdził w dni powszednie cały dzień
- 0 1
-
2011-01-24 21:08
130 (10)
130 na Myśliwską!!!!!!!!!!!!!!!!
- 27 13
-
2011-01-24 22:20
184 na Myśliwską a nie 130 (2)
130 i tak jeździ na Budapesztańską a 184 nie tylko spod Krokodyla jedzie od razu na Warneńską.
- 1 7
-
2011-01-25 01:04
(1)
Zaśmierdziało Modą na Sukces
- 6 0
-
2011-01-25 01:58
hahahahahahahahahahah
- 2 0
-
2011-01-25 07:38
No chyba sobie kpiny robisz!
- 2 1
-
2011-01-25 08:32
Wiesz ile się potem 184 przebija przez przez korek na Jaśkowej D. ? Dla Kilkunastu tys. podróżnych czas podróży zwiększyłby się o ok. 50%!
Po to stworzono osobne linie, żeby każdy mógł do domu wrócić własną!- 3 0
-
2011-01-25 11:50
(3)
Tutaj brakuje skoordynowanego systemu przesiadkowego. Powinna być możliwość przesiadki z 127 na 130 na Bulońskiej, czyli jednakowe godziny odjazdu tych dwóch autobusów z tego przystanku.
- 0 0
-
2011-01-25 14:25
(2)
wystarczyłoby przedłużyć 130, to tylko 2 przystanki !!!
- 0 1
-
2011-01-25 14:27
130
na Mysliwskiej mieszka coraz więcej osób a jeździ tylko 127 które nigdy nie jest na czas bo musi cały gdańsk objechać!!! nie ma bezpośredniego połączenia z Głównym!!!
- 1 1
-
2011-01-25 17:06
Sporo osób wsiada na wysokości Związku Jaszczurczego.
- 0 0
-
2011-01-25 17:26
usunąc te 2 linie
usunąć te 2 linie, i póścic 384 do myśliwskiej z częstotliwością 5 minut i oprócz te 107 tylko na suchanino
- 0 0
-
2011-01-24 21:10
BUSPAS (4)
czemu nikt nie pomyśli o buspasie!!!!!!
- 79 11
-
2011-01-24 22:10
(3)
w polsce buspasy nie działają :)
- 4 8
-
2011-01-24 22:21
w WASZAFCE działają (2)
- 11 1
-
2011-01-24 22:48
(1)
jeden mamy korkuje miasto na wjedzie zakorkowanego miasta buhaha
- 0 11
-
2011-01-25 12:08
to nie ruszaj się ze swojej wioski, bo powodujesz korki w naszym mieście, pracuj u siebie.
- 5 0
-
2011-01-24 21:11
Proponowałbym zwiększenie częstotliwości na Wyspę Sobieszewską w godzinach szczytu (6)
Częstotliwość linii 112 i 186 powinna być zwiększona w godzinach szczytu porannego i w szczególności popołudniowego. Może wtedy nie byłoby przypadków czekania na autobus na mrozie ponad godzinę z powodu korków na podwali i na elbląskiej w szczególności zimą i latem. Korki na elbląskiej są gigantyczne...tylko zacznie się maj i już od 15 można stać i nie ujrzy się transportu na Wyspę.
- 35 10
-
2011-01-24 22:25
Prawda, ale... (1)
Tam prawdziwą zmorą jest sygnalizacja świetlna przy Rafinerii i dodatkowo na Rudnikach koło ronda. Tam się tworzą największe korki i dziwię się, że nikt odpowiedzialny za to tego nie widzi.
- 9 0
-
2011-01-25 07:53
korek tworzy się do Rafinerii a potem już bez problemów tzn. coś jest z sygnalizacją przy Rafinerii.
Potem jest gigantyczny korek latem, który zaczyna się od 14 a kończy się nawet 19 - 20.
Kiedyś nie było tego problemu- 6 0
-
2011-01-25 08:58
buspas
proponuje buspas albo budowe tramwaju
- 4 1
-
2011-01-25 20:32
.. (1)
W zimę/lato jest dosłowna masakra. Dodając że 186 bardzo często nie przyjeżdża na czas, albo w ogóle.
- 2 0
-
2011-01-25 21:53
stogi, rudniki i wyspa sobieszewska...
...to tereny najbardziej zaniedbane i lekcewazone przez wladze. na stogi droga szynowa krzywa ale transport ogólnie dobry jeśli chodzi o częstotliwość. na wyspe juz duzo gorszy. moznaby dac krótkie składy ale czesciej. czesotliwosc swiadczy o atrakcyjnosci lini. jezeli autobus jezdzi co 35- 40 min to nie ma dziwne ze linia jest nieatrakcyjna i ludzie przesiadaja sie na samochody. linia musi byc w miara atrakcyjna, przynajmniej w godzinach komunikacyjnego szczytu.
- 1 0
-
2011-01-25 23:09
popieram
- 2 0
-
2011-01-24 21:13
256 (2)
256 puscic czesciej !!!!!!!!!
- 54 5
-
2011-01-24 21:22
111
Jak gmina Kolbudy zapłaci to będzie więcej...
- 5 4
-
2011-01-25 00:23
nie częściej lecz w weekendy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.