• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM pyta mieszkańców i zmienia kursowanie autobusów

Jakub Knera
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną. ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną.

Zarząd Transportu Miejskiego bierze pod uwagę opinie mieszkańców i zmienia sposoby kursowania autobusów. Na pierwszy ogień pójdzie linia 254 z Oruni Górnej, która będzie zatrzymywać się na większej liczbie przystanków.



Czy chciałbyś zmienić przebieg którejś z linii komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W godzinach szczytu ze śródmieścia Gdańska na Orunię Górną jeżdżą dwa autobusy: 154 i 254. Pierwszy to linia zwykła, drugi - pospieszna. Po zjechaniu z Oruni Górnej, zatrzymuje się tylko przy ul. Ptasiej, a potem dopiero przy Bramie Wyżynnej. Tymczasem ZTM zapowiedział, że od końca lutego autobus będzie zatrzymywać się także przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska i na przystanku Zaroślak zobacz na mapie Gdańska.

Nie wszystkim to się podoba. Twierdzą, że 254 straci przez to swoją zaletę linii pospiesznej

- Jeśli dojdzie do takich zmian, bez znaczenia będzie czy wsiądziemy w 154 czy 254 - narzeka pani Agnieszka, mieszkanka Oruni Górnej. - Jaki jest sens tworzenia dwóch linii, które będą jeździć niemal tak samo? Nowe przystanki sprawią, że czas przejazdu wydłuży się od 5 do 10 minut!

Jednak ZTM przekonuje, że za zmianą jest większość mieszkańców Oruni Górnej. Skąd to wie? Z przeprowadzonych kilka dni temu badań.

- 20 stycznia zrobiliśmy sondaż na Oruni Górnej, w którym ponad 64 proc. mieszkańców oceniło, że autobus powinien zatrzymywać się na dodatkowych przystankach. Kolejne 15 proc. uznało, że to zły pomysł, ale zmieniło zdanie, gdy im uświadomiliśmy, że w korku na Trakcie Świętego Wojciecha autobusy i tak stoją - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Wielu mieszkańców stwierdziło, że przystanek przy Sandomierskiej pozwoli im się przesiąść w autobusy jadące w stronę Pruszcza.

Zomkowski przekonuje, że dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy o minutę. Czy jednak jest sens aby istniały dwie różne linie skoro jeżdżą niemal tak samo?

- 254 nie zatrzymuje się na trzech przystankach, na których postój ma 154 - tłumaczy.

Podobne wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego. Także w tym badaniu większość opowiedziała się za zmianą.

- Mieszkańcy często zgłaszają się do nas z pomysłami na usprawnienie kursowania autobusów. W przypadku linii 254 bardzo długo przekonywali, że dwa dodatkowe przystanki są potrzebne - tłumaczy Adam Kaszubowski, prezes PSMTM.

Miejsca

Opinie (336) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • no i dobrze (12)

    dawno to powinno być zrobione! 254 była pospieszna 15 lat temu, teraz stoi w korkach.

    • 79 34

    • no i źle? (5)

      Powinno być tak żeby w godzinach szczytu jeździł częściej 154 który będzie zbierał ludzi jadących do pracy lub ich odwożących na wszystkich przystankach na trasie a w tym czasie zmniejszyć częstotliwość 254 który i tak przestaje być pośpiesznym z powodu korków.

      A poza godzinami szczytu zwiększyć częstotliwość 254 a obniżyć 154.

      Przystanki takie jak zaroślak czy sandomierska mają małe powodzenie. Najwięcej wsiada i wysiada na ptasiej. Tak jak platynowej i krzemowej.

      Po co ludziom z Orunii Górnej (Platynowa i Krzemowa) i Dolnej (wsiadających na ptasiej) przedłużać czas podroży żeby na sandomierskiej lub zaroślaku zebrać 2-3 pasażerów?
      Ci pasażerowie w godzinach szczytu czekali by krócej a po za godzinami szczytu będą mogli poczekać 2-5 minuty dłużej na 154.

      Po 2. na sandomierskiej stają 213, 256, 275 i 313. Zabierają z Gdańska i mogą wypuścić na ptasiej lub platynowej.

      Takich pasażerów jadących z zaroślaka lub sandomierskiej na Orunię Górną jest na prawdę mało.
      Nie ma sensu dla tych 2-3 osób zwiększać ilości przystanków dla 254 na czym straci 20-40 osób.

      • 16 7

      • to nie jest spam, zapomniałem dodać, że:

        jedynie zrobił bym coś z zaroślakiem. nie mam żadnego pomysłu ale tam z reguły mało osób stoi, a jak stoi to czekają nie na autobus na Orunię, lecz w kierunku Pruszcza.

        • 4 6

      • (2)

        Gdyby wszyscy myśleli tak jak Ty, w Gdańsku byłoby o połowę mniej linii autobusowych i o połowę mniej przystanków, bo przecież ludzie mogą iść na przystanek 2-3 kilometry a nie 200-300 m. Komunikacja autobusowa jest dla wszystkich, nie tylko mieszkańców Orunii Górnej. Poza tym, linie pośpieszne nie mają racji bytu z powodu korków.

        • 7 5

        • (1)

          Nie chodzi mi o to żeby mieszkańcy Zaroślaka czy jacykolwiek chodzili 2-3 km lecz o to żeby w czasie największego ruchu zwiększyć częstotliwość 154 kosztem 254.
          a w godzinach m 9-15 i 18-20 zwiększyć 254 kosztem 154.

          Jednym z lepszych pomysłów było by żeby autobusy 254 zamienić na 154 lecz wywalić takie przystanki jak Zremb (lub zrobić na n/ż) i Elmet.
          Tam ruch jak na ruskim bazarze -.-' od 1 do 2 osób w ciągu dnia.

          Zaroślak ma autobusy do Gdańska co 3-7 minut, oczywiście gorzej na Orunię bo tylko 154, lecz tak jak dodałem później, więcej jedzie do Pruszcza niż na Orunie

          • 1 1

          • tylko 154? Na tym przystanku zatrzymują się jeszcze 151, 189, 210, 232, 207 i źle? Tymi wszystkimi można dojechać do Sandomierskiej a potem wsiąść w 154/213/275/256

            • 1 0

      • jakie 20-40? 100-200! Jeden kurs u nas jest zapakowany. Co najmniej 100 osób jest z rana 254 kursem 6:55

        • 0 0

    • gdzie tu logika? (1)

      wg Zomkowskiego dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy 254 o 1 minutę, a po zmianie 254 będzie miał tylko o trzy przystanki mniej na trasie niż 154, czyli skoro dwa przystanki to dodatkowa 1 minuta to trzy pozostałe przystanki to dodatkowe 1,5 minuty. To nie lepiej autobusy z linii 254 przerzucić na 154? Bo z tego wynika że po zmianie pojedziemy 254 AŻ o półtorej minuty szybciej.

      • 13 0

      • te obliczenia to bzdura.
        154 jedzie bez korów 12 - 14 minut a 254 wyrabia sie nawet w 7. do 10 max.
        Czyli to nie jest jedna minuta lecz 4-5

        • 3 1

    • lepiej zwiększyć częstotliwość, ta linia ekspresowa mi się podobała

      • 6 2

    • mądrala (1)

      To ile ty masz lat bo 254 nie jeździ 15 lat o wiele krócej znacznie krócej chyba przesadziłaś

      • 2 1

      • nie skumałem.
        154 z Gda -> Orunia od 12-14 minut.
        254 Gda -> Orunia 7-10

        miałem ochotę wrzucić przepis na gofry z masłem ale się opanowałem.

        • 2 2

    • W gdańskiej komunikacji nie ma pospiesznych linii !!!!

      • 4 1

  • Jak długo trzeba było na to czekać. Nareszcie (3)

    • 20 49

    • Szkoda że na szadółki do outletu (2)

      jeździ tylko jeden autobus na godzinę. Tam jest istna martwa strefa i wszyscy mają na to wywalone, a przecież to już nie tylko outlet, ale jest tam teraz też Rental Park i buduje się wielki Carrefour.

      • 8 1

      • Czy Szadółki można oglądać kątem oka? (1)

        • 4 2

        • nie

          • 2 1

  • (2)

    jak jadę pierwszym 284 w niedzielę i święta do Gdańska to widzę uciekający 111

    • 22 4

    • Ta linia (111) to cała jest katastroficzna. (1)

      Miło mi się nią jedzie bo:
      1. Jak na ilość osób nią jeżdżących to autobusów jest za mało, lub mogliby chociaż w godzinach szczytu dać przegubowce
      2. Do tego robi sobie czasochłonną wycieczkę po dolnym mieście. rozumiem że podróże poszerzają horyzonty, ale napewno nie skraca czasu
      3. A podróż uprzymilają "radośni i mili" mieszkańcy łąkowej i okolic (mam na myśli dresów i ich hot towarzyszki, robących z autobusu dysktotekę i miejsce to melanżu, lub wykrzyczenia się i wyżycia na ludziach. Więc jeśli nie jesteś jednym z nich, a mieszkasz w pobliżu to ten punkt nie jest o tobie)
      Polecam przejechanie się 111. Po prostu każdy musi to przeżyć.

      • 10 5

      • powiem Ci tak:

        puszczenie 111 przez Dolne Miasto jest cięciem kosztów i pozbyciem się drogiej w sumie linii 120. Przez Podwale Przedmiejskie jeżdżą inne autobusy, więc 111 na Łąkowej naprawdę jest dobrą oszczędnością. Fakt, że lepiej by było, gdyby jadąc do centrum ten autobus mógł skręcać w Łąkową z Podwala Przedmiejskiego, ale niestety, nie ma skrzyżowania od lat...
        Przykro mi, że musisz podróżować z wyrzutkami z Dolnego Miasta. Ja jeszcze (póki co) muszę z nimi mieszkać. Ale TO JA ZOSTANĘ, a paździerstwo z tej pieknej dzielnicy się wyniesie. Teraz czas na Dolne Miasto!

        • 6 0

  • ZKM GDYNIA ŚWIECI PRZYKŁADEM (10)

    Zawsze na czas Zawsze na pewno i ankiety rozdają i listy przysyłają a jaki tabor!

    • 41 64

    • hahahaha, kto ci w to uwierzy! (6)

      a tabor to jest masakryczny. wręćz denny. Te kilka zeppelinów nie wiele pomaga

      • 20 13

      • Ha ha ha

        ty chyba masz problemy z oczami Kolego!!!

        • 8 12

      • Nikt na świecie nie wymienia taboru jednym rzutem (4)

        Chyba że jesteście szejkami i taki zabieg co 15 lat nigdy nie nadwyręży budżetu

        • 5 4

        • (3)

          Gdynia to Kuwejt Trójmiasta. Tu się zarabia i mieszka!

          • 7 18

          • to nie przyjeżdżajcie rano do Gdańska i nie róbcie korków, ok, kuwejtczyku?

            • 16 1

          • (1)

            I śmierdzi śledziami. Ciekawe dlaczego zawsze w okolicach Oliwy jest korek:rano w kierunku Gdańska, popołudniu w kierunku Gdyni. Bo chyba nie dlatego, że Gdańszczanie rano jadą do pracy w Gdańsku przez Gdynię.

            • 15 1

            • ryba jest dobra na wszystko ;P

              cała Polska grubieje
              a Gdynia nie

              • 0 1

    • (1)

      zkm gdynia swieci zwlaszcza na lini 171 w kierunku oliwy :) jak sie spuznia to niemam dojazdu do centrum w godzinach wieczornych a tabor to maja super stary :) takie trupy co gdansk wycofal jakies 3 lata temu :)

      • 12 0

      • To chyba rzadko wychodzisz z domu. Wieczorem zawsze jest puszczany śmierdzący i stary wóz bo klientela w Gdańsku jaka jest to każdy widzi ;]

        • 0 4

    • i Myślisz że jak wiecznie będziesz porównywał Gdańsk-Gdynia to będziesz fajny?

      • 2 2

  • Szkoda, że nie zrobią buspasa na trakcie, to wtedy 254 mogłaby być faktycznie linią pospieszną (4)

    • 73 11

    • (3)

      nie ma miejsca>

      • 2 4

      • (2)

        Miejsce zawsze się znajdzie, tylko muszą być środki których nie ma.

        • 6 1

        • (1)

          Zasypać Radunię? Wyburzyć Zremb lub składy budowlane?
          bo nie zrezygnują z chodników.

          • 4 0

          • no i najlepsze pytanie

            Gdzie dołożyć kolejny pas od Urzędu Wojewódzkiego do Błędnika?

            • 3 0

  • 188!! (4)

    188 codziennie!!!!

    • 25 6

    • 188!!!

      Cały dzień!!!

      • 4 2

    • ujeścisko! (1)

      162,175 na piotrkowską !!

      • 1 1

      • tak !

        • 0 1

    • ja bym wołał, żeby jeżdził w dni powszednie cały dzień

      • 0 1

  • 130 (10)

    130 na Myśliwską!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 27 13

    • 184 na Myśliwską a nie 130 (2)

      130 i tak jeździ na Budapesztańską a 184 nie tylko spod Krokodyla jedzie od razu na Warneńską.

      • 1 7

      • (1)

        Zaśmierdziało Modą na Sukces

        • 6 0

        • hahahahahahahahahahah

          • 2 0

    • No chyba sobie kpiny robisz!

      • 2 1

    • Wiesz ile się potem 184 przebija przez przez korek na Jaśkowej D. ? Dla Kilkunastu tys. podróżnych czas podróży zwiększyłby się o ok. 50%!

      Po to stworzono osobne linie, żeby każdy mógł do domu wrócić własną!

      • 3 0

    • (3)

      Tutaj brakuje skoordynowanego systemu przesiadkowego. Powinna być możliwość przesiadki z 127 na 130 na Bulońskiej, czyli jednakowe godziny odjazdu tych dwóch autobusów z tego przystanku.

      • 0 0

      • (2)

        wystarczyłoby przedłużyć 130, to tylko 2 przystanki !!!

        • 0 1

        • 130

          na Mysliwskiej mieszka coraz więcej osób a jeździ tylko 127 które nigdy nie jest na czas bo musi cały gdańsk objechać!!! nie ma bezpośredniego połączenia z Głównym!!!

          • 1 1

        • Sporo osób wsiada na wysokości Związku Jaszczurczego.

          • 0 0

    • usunąc te 2 linie

      usunąć te 2 linie, i póścic 384 do myśliwskiej z częstotliwością 5 minut i oprócz te 107 tylko na suchanino

      • 0 0

  • BUSPAS (4)

    czemu nikt nie pomyśli o buspasie!!!!!!

    • 79 11

    • (3)

      w polsce buspasy nie działają :)

      • 4 8

      • w WASZAFCE działają (2)

        • 11 1

        • (1)

          jeden mamy korkuje miasto na wjedzie zakorkowanego miasta buhaha

          • 0 11

          • to nie ruszaj się ze swojej wioski, bo powodujesz korki w naszym mieście, pracuj u siebie.

            • 5 0

  • Proponowałbym zwiększenie częstotliwości na Wyspę Sobieszewską w godzinach szczytu (6)

    Częstotliwość linii 112 i 186 powinna być zwiększona w godzinach szczytu porannego i w szczególności popołudniowego. Może wtedy nie byłoby przypadków czekania na autobus na mrozie ponad godzinę z powodu korków na podwali i na elbląskiej w szczególności zimą i latem. Korki na elbląskiej są gigantyczne...tylko zacznie się maj i już od 15 można stać i nie ujrzy się transportu na Wyspę.

    • 35 10

    • Prawda, ale... (1)

      Tam prawdziwą zmorą jest sygnalizacja świetlna przy Rafinerii i dodatkowo na Rudnikach koło ronda. Tam się tworzą największe korki i dziwię się, że nikt odpowiedzialny za to tego nie widzi.

      • 9 0

      • korek tworzy się do Rafinerii a potem już bez problemów tzn. coś jest z sygnalizacją przy Rafinerii.
        Potem jest gigantyczny korek latem, który zaczyna się od 14 a kończy się nawet 19 - 20.
        Kiedyś nie było tego problemu

        • 6 0

    • buspas

      proponuje buspas albo budowe tramwaju

      • 4 1

    • .. (1)

      W zimę/lato jest dosłowna masakra. Dodając że 186 bardzo często nie przyjeżdża na czas, albo w ogóle.

      • 2 0

      • stogi, rudniki i wyspa sobieszewska...

        ...to tereny najbardziej zaniedbane i lekcewazone przez wladze. na stogi droga szynowa krzywa ale transport ogólnie dobry jeśli chodzi o częstotliwość. na wyspe juz duzo gorszy. moznaby dac krótkie składy ale czesciej. czesotliwosc swiadczy o atrakcyjnosci lini. jezeli autobus jezdzi co 35- 40 min to nie ma dziwne ze linia jest nieatrakcyjna i ludzie przesiadaja sie na samochody. linia musi byc w miara atrakcyjna, przynajmniej w godzinach komunikacyjnego szczytu.

        • 1 0

    • popieram

      • 2 0

  • 256 (2)

    256 puscic czesciej !!!!!!!!!

    • 54 5

    • 111

      Jak gmina Kolbudy zapłaci to będzie więcej...

      • 5 4

    • nie częściej lecz w weekendy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane