• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za korki na obwodnicy odpowiada nie tylko sprawca kolizji

Karol
1 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (192)

Korek na obwodnicy - codzienność mieszkańców Trójmiasta

- Przeglądając codziennie Raport z Trójmiasta albo Google Maps, zastanawia mnie zawsze, dlaczego codziennie jest aż tyle korków w Trójmieście. Okazuje się, że nie zawsze jest to kwestia robót drogowych albo wypadku (kolizji) - a przynajmniej nie tylko. Prawdziwy powód korków może zaskoczyć - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Karol.



Czy zwalniasz, gdy widzisz skutki kolizji po drugiej stronie drogi?

Jako obywatela "drugiej kategorii" (żartuję, ale chodzi o to, że wyprowadziłem się pod Trójmiasto i nie dojeżdżam, bo pracuję z domu) na szczęście nie dotyczy mnie nigdy niekończący się temat korków w Trójmieście. Jednak zdarzyła się sytuacja, że rodzina zaprosiła mnie do siebie i jedyna (racjonalna) droga prowadziła przez obwodnicę. Szybkie sprawdzenie nawigacji - 50 min i jestem na miejscu, a po drodze może lekkie spowolnienia. Na Raporcie też czysto - czyli można jechać.

Podróż nie zwiastowała tego, co nastąpi. Przed zjazdem na Matarnię (jadąc w stronę Gdyni) mocno zwalniamy i stoimy. Stoję, po chwili wrzucam jedynkę, jadę parę metrów, znowu stoję. I tak w kółko. I tą siłownią dla nóg i prawej ręki po 30 minutach dojeżdżam do miejsca, gdzie stał winny tego korka. Chociaż po prawdzie winny jednak był tutaj kto inny.



Korek na pół godziny na obwodnicy



Przyczyną korka była kolizja - co zdarza się co najmniej raz dziennie na obwodnicy. Jednak zastanawia mnie jedna rzecz: samochód jest na poboczu, w bezpiecznej odległości, a korek dopiero zelżał, gdy minęliśmy ten samochód. Nikt nie musiał go omijać, nie trzeba było zmieniać pasa, nikt nie jechał na zamek, a jednak na wysokości samochodu samochody zwalniały i dopiero za nim przyspieszały - jakby przejeżdżały przez jakąś niewidzialną barierę.

Niewidzialna bariera - nasza ciekawość - to główny powód korków na obwodnicy. Tak, to ja, ty, my tworzymy korki - niekoniecznie ta osoba, która spowodowała kolizję (oczywiście do czasu ogarnięcia miejsca wypadku jednak ta osoba go tworzy).

Korki przez wypadek po drugiej stronie obwodnicy



Ktoś by jednak mógł powiedzieć - no ale ludzie zwalniali, aby bezpiecznie przejechać i nie stworzyć kolejnej kolizji - ok, ale dlaczego podobna bariera na wysokości kolizji była też po drugiej stronie osób zmierzających w stronę autostrady? Tam nie było wypadku, a jednak korek utworzył się nie mniejszy od tego, w którym sam byłem.

Dla potwierdzenia teorii, wracając ze strony Gdyni tuż za zjazdem za Kowalami, stałem w delikatnym korku - i okazało się, że to nie przez roboty na zjeździe na Obwodnicę Południową, ale przez podobną kolizję, która zdarzyła się na pasie w stronę Gdyni. Kolejna niewidzialna bariera.

Proszę was, współjeżdżący, zajmijcie się kierowaniem, a nie oglądaniem wypadków.

Chcecie sobie pooglądać kolizję? - wejdźcie na Raport. Tam film można oglądać dowolną liczbę razy. Nikomu nie utrudniając podróży.

Karol

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (192) 4 zablokowane

  • Naturą ludzką jest ciekawość

    I po co walczyć z naturą .
    Wystarczy respektować przepis drogowy, jeżeli w wypadku nie ma poszkodowanych to należy natychmiast oczyścić jezdnię , czyli do najbliższego zjazdu i tak spisywać papiery czy czekać na pomoc drogową.

    • 4 0

  • (2)

    Naturalną rzeczą jest zwolnić, kiedy omijamy wypadek. Jak autor sobie wyobraża inaczej? Z daleka nie widać, gdzie ten samochód stoi i co leży na drodze.

    • 3 3

    • Plus za meritum

      Minus za błąd w podpisie

      • 1 0

    • Ale jest różnica zwolnic z 60 do 57

      A z 60 do 15, zresztą jak się przyjrzysz to zauważysz ze zwalniacze nie tylko gapia się na wypadek ale też robią zdjęcia. To niby jest uzasadnione?

      • 0 0

  • kolizje (1)

    Co za czasy, żeby nagrywać wszystko i robić zdjęcia bez opamiętania. No bo fajnie mieć w swoim folderze jakiś wypadek a najlepiej, żeby (niestety) był tragiczny. Co kieruje takimi głąbami, pomijając fakt, że przez nich właśnie najczęściej tworzą się korki!

    • 2 1

    • Dlatego W Rzymie były krwawe igrzyska

      Jak się napatrzyli to potem nic ich nie ciekawiło

      • 1 0

  • Och, jak mi źle, kupiłem suva za 500 koła i muszę stać w korkach. Niech mi miasto wybuduje nowe drogi. (4)

    i niech wszędzie będzie można jeździć 200 na godzinę, bo chłopakom spod remizy u mnie na wsi to szpanuje. I bez sensu te opłaty parkingowe i jakieś słupki. Gdzie chcę to wjadę, bo jestem bogaty i nic mnie nie obchodzi, tylko mój byznes.

    • 6 35

    • Wszystkie środki idą na obsługę leasingu

      Daletgóż nie starcza mie na insze opłaty. Parkingi powinny być zatem wszędzie i za dara.

      • 4 2

    • (1)

      Coś strasznie dużo jadu. Wszystko ok?

      • 5 1

      • za ten jad mu płacą, ignorować

        • 3 1

    • Wiesniaki z remizy suvami...

      Oni jeżdżą tym co ma koła. W 90% jest to auto niemieckie, starsze od kierowcy.

      • 0 0

  • mandaty

    policja za kolizja/wypadkiem ktora kontroluje kto zwalnia i sie patrzy, 5000zł mandatu i po problemie.

    • 2 0

  • przede wszystkim infrastruktura (1)

    korki się robią w miejscach dojazdowych, gdzie pas dołączania ruchu sie konczy, jest to spowodowane przede wszystkim ogromną liczbą samochodów (100 tys na dobę). Powodem korków to przede wszystkim zaledwie dwa pasy w każdą stronę. Przy takim obciążeniu minimalna ilość pasów w jednym kierunku wg literatury fachowej to 4 pasy!
    Zbudowanie pasa trzeciego powinno być priorytetem i niezbędnym minimum.

    • 3 1

    • powtórzę starą, ale jarą mantrę

      poszerzanie dróg tak wpływa na likwidację korków jak popuszczanie pasa na nadwagę i otyłość.

      • 2 2

  • Niestety niech wpierw wszyscy narzekający pukna się w,, główkę,,. Co robią, wyszukują okazji do zdjęcia, spowalniają by uwiecznić i wrzucają bezmyślnie dla zaistnienia. Kciuk musi pracowac.

    • 3 0

  • Autor tekstu odkrył to co wszyscy wiedzą od dawna

    • 0 3

  • Rozwiazanie

    Ekrany rozdzielajace pasy jezdni lub rosliny wzorem cywilizowanych krajow bedzie przy okazji eko

    • 4 0

  • No my musim z Halynom zwolnić (2)

    Bo muszem wiedzieć co siem stało, a Halyna musi fotke wrzucić na fejsa i na raport.

    A przy okazji czy takich akcji nie napędza np. Radio Gdańsk w wiadomościach drogowych. Zamiast podać krótko: obwodnica korek od IKEI do Wielkiego Kacka 12 km, to oni mówią poetycko tak: Pani Grażyna z zielonego Hyundaia poinformowała nas o wypadku w Wielkim Kacku. Różowy Citroen zderzył się tam z niebieskim busem marki Volkswagen. Na miejscu jest już polcja, straż pożarna i pogotowie. Korek od strony Gdańska zaczyna gęstnieć

    • 5 3

    • Tutejsze raporty też są pełne zdjęć i filmików.

      To już nie wiem, redakcja chce żeby je robić, czy nie?

      • 3 0

    • Dlatego nie warto sluchac stacji

      Muzykę tez lubią przerwać bo muszą życzyć miłej kawusi albo spoufalic się że słuchaczami jak to oni byli młodzi i kiedys tam czegoś nie robili. Nie podają rzeczowego komunikatu, tylko ot tak sobie pogledzą. Żenada.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane