- 1 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (67 opinii)
- 2 Zamkną przystanek SKM na pół roku (121 opinii)
- 3 Strzały z wiatrówki na Siedlcach (39 opinii)
- 4 Duże zmiany czekają gdyńską marinę (152 opinie)
- 5 Lepiej z wodą w zatoce. W piątek decyzje (46 opinii)
- 6 Foki korzystają z promieni słonecznych (62 opinie)
Za krótkie zatoczki przy Jaśkowej Dolinie
Czytelniczka zwróciła uwagę, że autobusy miejskie nie mieszczą się w dwóch zatokach autobusowych przy ul. Jaśkowa Dolina we Wrzeszczu. Urzędnicy przyznają, że problem jest im znany, ale nie planują zlecić natychmiastowego wydłużenia zatok. Jedna z nich zostanie nawet zlikwidowana. Dlaczego?
Tłumacząc to w bardziej obrazowy sposób, autobus musi w całości zmieścić się na poszerzeniu jezdni. Jeśli tył pojazdu wystaje na jezdnię, zatoka po prostu przestaje pełnić swoją funkcję. I taki właśnie problem można zaobserwować przy ul. Jaśkowa Dolina we Wrzeszczu.
Zagrożenie dla pieszych
Dotyczy on dwóch przystanków: "Sobótki
- To jedna z przyczyn korków na ul. Jaśkowa Dolina, a zarazem niebezpieczeństwo dla pieszych. Otóż autobus tyłem zasłania przechodzących przez pasy pieszych, a zdarzają się kierowcy, którzy jadąc pod prąd, omijają stojący autobus. Z moich obserwacji wynika, że wystarczyłoby usunąć i tak już połamane płytki chodnikowe, zastąpić je asfaltem i problem zniknie - relacjonuje pani Nadia, nasza czytelniczka.
Urzędnicy przedyskutowali tę kwestię
Przesłanie do drogowców naszych pytań dotyczących tego problemu akurat zbiegło się w czasie z posiedzeniem Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na spotkaniu - w którym wzięli udział przedstawiciele zespołu ds. zarządzania ruchem, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, policji, straży miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku oraz spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje - poruszono także kwestię zatok przy ul. Jaśkowa Dolina.
Likwidacja zatoki przy ul. Falistej...
Uczestnicy spotkania podjęli w tej sprawie konkretne decyzje. Ich treść z pewnością nie zadowoli kierowców. W przypadku zatoki przy przystanku "Falista" zostanie umożliwione kierowcom autobusów zatrzymywanie się bezpośrednio na jezdni. Ma to m.in. korzystnie wpłynąć na czas przejazdu autobusów.
- Planuje się likwidację zatoki, której parametry nie są przystosowane do obsługi pojazdów przegubowych. Przedmiotowy przystanek jest warunkowy, tj. pojazdy transportu zbiorowego obsługują podróżnych na żądanie, co nie powinno przyczynić się do pogorszenia warunków ruchu na ul. Jaśkowa Dolina. Jednocześnie wskazane rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo i komfort pieszych poprzez zwiększenie powierzchni chodnika, również w rejonie istniejącego przejścia dla pieszych, które znajduje się w obszarze skosu wyjazdowego z drogi - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
...i poszerzenie przy ul. Sobótki na święty nigdy
W przypadku przystanku "Sobótki" komisja orzekła, że sytuacje wystawania autobusu na jezdnię są incydentalne, co... ma mieć swoje zalety. Tym samym nie planuje się przebudowy zatoki w najbliższym czasie, choć może to nastąpić w bliżej nieokreślonej przyszłości.
- Ewentualne przypadki ograniczające możliwość swobodnego omijania autobusu wpływają na redukcję prędkości, a tym samym pozytywnie działają na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Jednocześnie uwzględniając duże natężenia ruchu w tym rejonie, wskazane sytuacje nie przyczyniają się znacząco do pogorszenia warunków ruchu na drodze głównej, szczególnie w czasie szczytów komunikacyjnych. Tym niemniej w przypadku wystąpienia zadań inwestycyjnych w tym obszarze należy uwzględnić możliwość skorygowania parametrów przedmiotowej zatoki i wymiany krawężników na peronowe - kwituje Kiljan.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rynek wtórny: oferty mieszkań we Wrzeszczu
Miejsca
Opinie (159) 8 zablokowanych
-
2021-11-30 20:21
Szczerze to...
Jeżdżąc samochodem głównie po Gdańsku to już dawno nie zauważyłem aby jakikolwiek autobus miał problem z wyjazdem z zatoki. Czy jestem to ja czy inni kierowcy zawsze jest ktoś kto ustąpi miejsca kierowcy autobusu jeśli ten uprzednio zasygnalizuje kierunkiem włączanie się do ruchu.
- 0 0
-
2021-12-01 10:13
Problemem jest brak wiedzy u projektantów
Całe ulice w miastach są źle projektowane. Taki bubel zrobili ostatnio w Sopocie. Zatoki zostały skrócone, a pasy ruchu zwężone.W wielu miejscach zakręty są za ciasne
- 1 0
-
2021-12-01 10:19
Przepisy powinny być zmienione (1)
Wyjeżdżający autobus powinienieć mieć pierwszeństwo. Wszyscy byliby zadowoleni. Zatoki są potrzebne, wiem z doświadczenia.
- 0 0
-
2021-12-01 18:25
przeciez juz tak jest, tylko panie kieroFco - trzeba "tylko" odpowiednio wcześniej zasygnalizować chęć włączenia sie do ruchu
a nie skręcać kierunkiem przed jadących!
- 0 0
-
2021-12-01 18:28
Pytanie do kieroFców komunikacji miejskiej mam - czemu w Gdyni pędzicie 70 i szybciej po mieście, czemu nie używacie kierunkowsk
Czemu na bezczela się wbijacie bez sygnalizowania zamiaru zmiany pasa/włączenia się do ruchu? Inni nie są wróżką dzbany.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.