- 1 Dostał 5 mandatów naraz (33 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (257 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (111 opinii)
- 4 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (36 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (182 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (18 opinii)
Zabytkowa siedziba architektów z reklamą miejskiej imprezy
Po raz kolejny latem Dwór Bractwa św. Jerzego został zasłonięty wielką płachtą reklamową. Tym razem informuje ona o współorganizowanym przez Gdańsk festiwalu Solidarity of Arts. Architekci SARP-u, którzy mają siedzibę w Dworze, obiecują, że w tym i przyszłym roku kolejnych reklam nie będzie. Urzędnicy z kolei zapowiadają jej usunięcie.
- Z reklamy nie czerpiemy wielkich pieniędzy, ale te środki są dla naszego stowarzyszenia bardzo ważne - mówi Paweł Wład Kowalski, prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich Oddział Wybrzeże - W zeszłym roku rozpoczęliśmy badania i naprawę elewacji ściany zachodniej. Do tego potrzebujemy pieniędzy, by naprawić rzeźbę św. Jerzego, który wieńczy nasz dach [rzeźba straciła rękę, która szczęśliwie została znaleziona w rynnie - dop. red.]. Ponadto chcemy wyremontować latarnię u góry. Podczas ostatniej ulewy przez jej nieszczelne okna wlała się nam woda do pomieszczeń.
Prezes lokalnego oddziału SARP-u przyznaje, że decyzję o zgodzie na reklamę podjął z "krwawiącym sercem", zdając sobie sprawę, że kierowanej mu organizacji nie wypada w ten sposób traktować zabytków i przestrzeni miasta. Sam wybór reklamy nie był jednak przypadkowy.
- W zeszłym roku mieliśmy reklamę całkowicie niepasującą do tego miejsca. W tym roku postawiliśmy warunek, by była to reklama związana z kulturą. Po zakończeniu imprezy Solidarity of Arts [odbędzie się w dniach 13-27 sierpnia- red.]zostanie on zdemontowana i nie będzie żadnej reklamy - w tym roku, ani w przyszłym - zapewnia Paweł Wład Kowalski.
O zdanie na temat zlecania reklam zapytaliśmy także miejskich urzędników, ponieważ to miasto Gdańsk wraz z Europejskim Centrum Solidarności, Urzędem Marszałkowskim, Polskim Instytutem Sztuki Filmowej i Filharmonią Bałtycką organizuje festiwal Solidarity of Arts.
Miasto na nasze pytania dotyczące estetyki reklamy w tak mocno wyeksponowanym miejscu w kontekście prac nad tzw. uchwałą krajobrazową nie odpowiedziało, ale podjęło decyzję o likwidacji nośnika z tego miejsca.
- Organizatorzy nie konsultowali z miastem ekspozycji tej reklamy. Prezydent Piotr Grzelak nakazał usunięcie jej z budynku - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Przypomnijmy, że zgodnie z projektem uchwały, która ma być przyjęta po wakacjach, dopuszcza się reklamę na terenie Głównego Miasta w formie siatki budowlanej, ale wyłącznie na okres do 12 miesięcy i nie częściej niż co pięć lat na tym samym budynku. Reklama tego typu nie może zająć więcej niż 30 proc. powierzchni całej siatki ochronnej.
Wydarzenia
Miejsca
Zobacz także
Opinie (105) 1 zablokowana
-
2016-07-25 13:10
kogoś przegrzało z tego upału..
- 10 0
-
2016-07-25 13:13
zasłonić reklamę inna reklamą - juz to przerabialiście (1)
może być dmuchana żeby było taniej!
a swoją droga architekci i... biedni... no chyba żarty jakieś...
swoja droga to ten budynek jest własnością SARP czy tylko wynajmuja od miasta, jak to drugie to wypowiedzieć umowę i po problemie- 12 0
-
2016-07-25 13:18
poza tym nie wiem czemu ten przygotowywany przepis przewiduje w ogóle możliwość umieszczania reklamy
ZAKAZAĆ całkowicie i wtedy nikt nie będzie kombinował- 2 0
-
2016-07-25 13:16
Gdańsk ma taki specjalny ohydny "wachlarz" do przesłaniania niechcianych reklam
czas go użyć!!!
- 11 0
-
2016-07-25 13:35
A jełop-"konserwa TOR" co na to? Razem z łysym GOSpoDARZEM poZWALALI
nowemu 'właścicielowi' byłej przychodni PKP przy dworcu gdańskim na reklamę LATAMI różnych bzdetów za pewnie niezłą kasę ... Ile z tego miało miasto?!
- 7 1
-
2016-07-25 13:40
Wolna amerykanka
A co na to miejski plastyk ? A gdzie manager Głównego miasta? Że o konserwtorze zabytków nie wspomnę.
- 13 0
-
2016-07-25 14:40
do Szpilek
Kolega Szpilek ile ci zapłacili za ten wpis ?
- 0 2
-
2016-07-25 15:43
Zenujace (1)
Niech to powiesza na jakis kosciol na zaspie lub przymorzu, przynajmniej reklama bedzie ladniejsza niz budynek !!
- 4 2
-
2016-07-25 16:49
Łapy pracz od polskich kościołów belzebubie
- 0 0
-
2016-07-25 16:46
Byłem w wielu miejscach Europy i nie widziałem żeby ktoś zasłaniał piękność zabytków ŻENUJĄCA szmata na zdezelowanym rusztowaniu
- 11 0
-
2016-07-25 17:09
No to architekci się popisali
Protesty przeciwko ogólnej estetyce reklam-neonów-bilboardów
Ale własny hajs to się zgadza :DDD- 9 0
-
2016-07-25 17:13
PERWERSJA I TYLE !!
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.