• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakaz reklamy piwa w Gdańsku

am
23 maja 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
Z ogródków gdańskich knajpek powinny zniknąć parasole reklamujące piwo. Dla wielu właścicieli będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami. Wiceprezydent Jan Stoppa, choć widzi niedoskonałości ustawy, chce postępować zgodnie z prawem i nakłania restauratorów do używania mniej kontrowersyjnych parasoli.

Niektórzy twierdzili, że J. Stoppa, domagając się zniknięcia z miasta parasoli z napisami marek piwa, powoływał się na względy religijne.
- Religia nic do tego nie ma - mówi wiceprezydent Jan Stoppa. - Tu chodzi o reklamę piwa, a to jest nakaz odgórny i zabrania się stawiania takich gadżetów. Nawet Najwyższa Izba Kontroli zajmowała się tą sprawą, jednoznacznie stwierdzając, że ta ustawa obowiązuje i należy się do niej stosować.

Reklamy nie zniknęły jednak z knajpek w dwóch pozostałych trójmiejskich gminach.
- Gdynia i Sopot jakoś to obchodzą - przyznaje J. Stoppa. - Ale Gdańsk nie chce łamać prawa. Dura lex, sed lex.

I podaje przykład, że gdy prawo uznało, że dzieci nie mogą podróżować samochodem bez bezpiecznego fotelika, to wszyscy pobiegli je kupić. Większość właścicieli lokali w ogródkach miała firmowe komplety Żywca, Lecha czy EB. Jeśli będą musiały zniknąć, w ich miejsce restauratorzy zmuszeni będą nabyć nowe, co wiąże się z kosztami. Wiceprezydent Stoppa sugeruje postawić inne parasole.

- Rozumiem, że to wydatek, ale to prawo narzuca takie koszty - tłumaczy.

Jakie konsekwencje czekają niepokornych właścicieli ogródków? J. Stoppa twierdzi, że władze Gdańska nie są takie szybkie do karania, ale sami restauratorzy powinni mieć świadomość co robią.

- Jeśli policja ukarze mnie upomnieniem, to nie oznacza to, że znowu mam przejechać na czerwonym świetle, licząc, że kolejny raz się uda - wiceprezydent podaje kolejny przykład z serii policyjnych.

Wczoraj J. Stoppa miał ustalić formy karania z prawnikami. Stwierdził jednak, że ustawa jest niezbyt doskonała i, jak podejrzewa Gdynia korzysta z tego mało precyzyjnego zapisu.

- Ustawa zakazuje reklamy piwa na zewnątrz. Pytanie, czy jeśli na parasolach jest tylko napis Dojlidy, bez dopisku piwo, to już reklama - zastanawia się i dodaje, że wciąż trwają konsultacje prawne.

Władze miasta mają dylemat, bo muszą zająć stanowisko przed rozpoczęciem sezonu. Zdaniem J. Stoppy "nikt nie chce być bardziej papieski niż sam papież" dlatego ci, którzy mają "piwne" ogródki na razie karani nie będą.
Głos Wybrzeżaam

Opinie (74) ponad 20 zablokowanych

  • miało być shift+del dla spamu

    • 0 0

  • Co za bzdura

    Może tak lepiej się wziąść za tych pijących za winklami, oficjalnie na chodnikach, albo w tramwajach. Toż to istna plaga! A oni chcą walczyć z aparasolami w ogródkach. Kretyni!

    • 0 0

  • Czysta głupota

    Co to za reklama taki parasol? np. taka knajpa stawia parasol żeby nie raziło słońce klientów, bo wiadomo jak się sprzedaje i pije na świeżym powietrzu to trzeba przechylać głowę do tyłu, a wtedy słonko razi. I tak sobie myślę że ostatnio jaśnie tfu wielmożny pan wiceprezydent pił na słoneczku i go poraziło.
    A jak nie można mieć parasola z EB lub Żywiec to może za to można mieć z "gołymi paniami" - ciekawe co lepsze.
    Ja dzisiaj mam na sobie koszulkę Jim Beam i co też mi nie wolno chodzić po ulicy. Co bardziej demoralizuje młodzież ( bo pewnie o to chodzi w ustawie) parasol z logo firmy piwowarskiej czy banda obszczymurów pod sklepem. Kolejne głupie zarządzenie , które ma się ni jak do rzeczywistości , a jaśnie tfu wielmożny pan v-ce chciał po prostu pokazać że coś robi - choć sam dokładnie nie wie po co.

    • 0 0

  • Drogi Gallux

    Ja pamiętam, ale chodzi mi tylko o to, że ta ustawa nijak się ma do ogródków i należy ją olać. Rozumiem "na zewnątrz" , jako obszar miejski poza ogródkiem. A kto tam postawi parasol i sprzedaje piwo działa po prostu na dziko i należy go karać z zupełnie innego powodu aniżeli handlowanie piwem.
    W moim ogródku na moim terenie robię co chcę i mam i będę miał kilka parasoli z nazwą piwa do momentu kiedy będzie mnie stać na zakup własnych estetyczniejszych.
    Zgadzam się tylko z tym, że parasole firmowe (nie tylko piwa) są zwyczajnie wstrętne i w złym guście, ale to sprawa właściciela lokalu i jego dochodów.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Michał..

    podwójny minus dla stoppy.
    nie tylko ,że nie rozumie ustawy to jeszce komentuje ją publicznie i to w dosyć głupi sposób.

    • 0 0

  • Jak zwykle bezsensowna ustawa.Identyczna byla sprawa z Lechem ktory sponsoroal sport, zakazali reklamy to sie wycofal...i znow przyszlosc polskiego sportu poszla w bloto.Teraz mali przedsiebiorcy sa znow gnebieni.Beda musieli kupic wlasne parasole.Niby koszt niewielki ale zawsze.

    • 0 0

  • Gallux

    Nie zgadzam się z Tobą.Nie ma się co dziwić,że Stoppa nie rozumie ustawy skoro jest pisana durnym językiem jak większość ustaw w naszym kraju.To,że jest wiceprezydentem wcale nie sprawia,że ma On obowiązek rozumieć ustawę.Myślę,że większość ludzi nie rozumie ustaw-Stoppa też jest człowiekiem więc nie ma co się jemu dziwić.Natomiast jeśli chodzi o Jej komentowanie to w mojej opinii dobrze,że to robi,wydaje mi się,że jest to jego obowiązkiem.Może dzięki temu rozpocznie się dyskusja,która może uświadomi parlamentarzystom jaką głupotę zrobili.
    Ale jest to moje prywatne zdanie.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Michał...

    może się mylę ale w sopocie i gdyni jakoś zinterpretowali tę ustawę?
    dalej uważam ,że nie treść ustawy jest do d.... tylko sposób myślenia i postępowania pana stoppy.
    z tego co pamiętam to do dyskusji o ustawach jest debata sejmowa i tam pan stoppa powinien poprzez swoje ugrupowanie partyjne szukać pomocy.
    Póki co wprowadza zamęt i niepewność wśród restauratorów.
    W/g mnie jest to lekceważenie tych ,którym m.in. ma SŁUŻYĆ do jasnej cholery.

    • 0 0

  • Gallux

    A ja mam inne zdanie w tej kwestii.Zrozum to.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • rozumiem rozumiem

    przecież nie mówię że nie:)))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane