- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (92 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (183 opinie)
- 3 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (44 opinie)
- 4 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (47 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (35 opinii)
Zakorkowana Spacerowa: urzędnicy czekają, kierowcy klną
Już nazwa sugeruje, by ul. Spacerową pokonywać piechotą, a nie w samochodzie. Kierowcy jednak jeżdżą tędy nadal, więc powstają ogromne korki. Tak jest od wielu miesięcy. Kłopoty z przejazdem ul. Spacerową przy hipermarkecie Real (dawniej Geant) rozpoczęły się 9 lat temu, tuż po tym, jak powstał sklep. Inwestor postawił okazały obiekt, ale oszczędził na drogach dojazdowych. Gmina na to zezwoliła. Dlaczego?
- Spodziewaliśmy się korków i negocjowaliśmy z Geantem, by rozwiązał problem. Był nawet pomysł wybudowania kładki nad obwodnicą, ale upadł ze względów bezpieczeństwa - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału spraw komunalnych Urzędu Miasta Gdańska. Inny powód podaje Ryszard Gruda, ówczesny wiceprezydent Gdańska ds. zagospodarowania przestrzennego. Twierdzi, że gmina 10 lat temu podpisała z inwestorem umowę zobowiązującą go do budowy węzła drogowego z prawdziwego zdarzenia.
- O ile dobrze pamiętam, to Geant chciał wybudować druga nitkę Spacerowej, ale przeszkodą był brak zgody władz Gdyni na wycinkę drzew na gdyńskim gruncie w Osowej - wskazuje Gruda.
- Nieprawda - zaprzecza Joanna Grajter, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni. - W lutym ubiegłego roku Geant otrzymał od nas zgodę na inwestycję i mógł rozpocząć prace. W planach znalazło się dwupoziomowe skrzyżowanie, roboty jednak nie ruszyły. Przed rokiem sklep przejął Real i teraz obiekt należy do jednej ze spółek tej sieci handlowej.
Co znajduje się w umowie, o której wspominał Gruda? Jakie były obowiązki inwestora i ewentualna kara za ich niedopełnienie? Na te pytania nie potrafił wczoraj odpowiedzieć Karol Polejowski, p.o. kierownika Referatu Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego.
- Półtora roku temu rozmawialiśmy na temat budowy węzła z przedstawicielami Geanta. Były trudne, bo centrum handlowe znajduje się na granicy trzech miast. Do porozumienia nie doszło - twierdzi Karol Polejowski.
Szef gminnego Zarządu Dróg i Zieleni Romuald Nietupski opowiedział "Gazecie", że chciałby spotkać się z nowym właścicielem sklepu, by skłonić go do budowy węzła.
- Tylko że od pewnego już czasu nie możemy ustalić, kto nim jest - powiedział.
Zapytaliśmy wiceprezydenta Gdańska Marcina Szpaka, ile czasu potrzeba na ustalenie, do kogo należy firma działająca na terenie miasta.
- Najwyżej kilka dni - odparł.
- Co pan sądzi o tym, że ZDiZ szuka danych od roku? - pytamy.
- Muszę tam zadzwonić i poprosić o większą operatywność - odpowiedział wiceprezydent Szpak.
W tej sprawie ZDiZ pełnił jednak rolę pomocniczą. Rozmowami z Geantem zajmował się bowiem bezpośrednio podległy Szpakowi wydział polityki gospodarczej. W odpowiedzi na nasze pismo Karol Polejowski zapowiedział, że podwładni wiceprezydenta "w ciągu najbliższych tygodni" zorganizują spotkanie z nowym właścicielem obiektu przy Spacerowej.
6 listopada 1998 r.
Lokalizacja hipermarketów przy drogach dojazdowych do obwodnicy oznacza zgodę władz Gdańska na kompletne zakorkowanie już teraz nieprzejezdnych ulic. Negocjacje władz miasta z inwestorami ograniczały się wyłącznie do zaakceptowania ich warunków.
- Możemy się tylko cieszyć, że wielki kapitał jest zainteresowany wejściem na nasz teren - mówi wiceprezydent Ryszard Gruda.
- Nie mogliśmy wymagać od inwestorów, żeby budowali drogi - zaznacza Elżbieta Mróz, naczelnik wydziału architektury i nadzoru budowlanego UM w Gdańsku. - Widzimy jednak ich dobrą wolę i godzenie się na częściowe pokrycie kosztów związanych z budową dróg w przyszłości.
Były to jedynie deklaracje słowne, bo te zapisane w porozumieniach są tak ogólne, że w praktyce pozwolą firmom na zminimalizowanie swojego udziału w rozbudowie układu komunikacyjnego.
Autor: Paweł Wiejas
Opinie (89) ponad 10 zablokowanych
-
2007-09-21 19:38
obietnice inestorów
Gdy powstawałCarrefour na Morenie obiecywano złote góry: kino, galerię, rekreacje.Brakowało tylko basenu.Prezydent poświadczał to własnym słowem.Nic dodać , nic ująć, przyjść i.... zrobić zakupy
- 0 0
-
2007-09-21 22:07
PO co wam drogi i markety, macie kościoły i pelgrzymki
PO co wam drogi i markety, macie kościoły i pielgrzymki, tacę w buszu, WC w buszu, kąpiel w buszu, pełna obsługe
- 0 0
-
2007-09-21 22:18
Czy ktoś wie po co polski majster ma laser???
jak był busz i kij sekaty jako miara odległości to wszystko było dobrze, a gdy dali im do pomiarów lasery to każdą drogę pieprza, tyle kasy i wszystko na nic, Spacerowa świeżo po remoncie i co, mamy burdel, Kartuzka (część wzdłuż Zakopiańskiej) po remoncie, dziś zapadają się studzienki, burzą wysepki, Hucisko oddane 2-miesiące temu - mamy góry i doliny i oczka wodne (chyba ukłon w strone kaczek), Jana z Kolna zrywany asfalt, przebudowywane studzienki - POLAK POTRAFI, gdzie stanie tam się z******(przepraszam za słowo, ale ono oddaje fachowość złotej rączki. Z takimi fachowcami czeka nas dżungla przez wieki!!!
- 0 0
-
2007-09-23 19:56
Real nie jest całym złem jak tu sugerują.
Czyzbyscie zapomnieli ze Osowa sie strasznie rozbudowała?. Ludzi jadacych z pracy do domu codziennie jest wiele wiecej niz do Reala. Niestety mieszkanie poza centrum to raczej udręka niz zaleta dla osób czynnych zawodowo.
- 0 0
-
2007-09-24 12:55
Zła sygnmalizacja świetlna
Korki na spacerowej są spowodowane złym rozliczeniem czasowym świateł na skrzyżowaniu z drogą do Zoo (przy Olivce). Przed ustawieniem świateł problemy były znacznie mniejsze
- 0 0
-
2007-10-02 14:53
zmiana swiatel to moze byc winna jak pare aut jezdzi, tu nowa droga jest potrzebna znaffco od 7 bolesci
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.