- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (93 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (184 opinie)
- 3 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (46 opinii)
- 4 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (48 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (35 opinii)
Zakorkowana Spacerowa: urzędnicy czekają, kierowcy klną
Już nazwa sugeruje, by ul. Spacerową pokonywać piechotą, a nie w samochodzie. Kierowcy jednak jeżdżą tędy nadal, więc powstają ogromne korki. Tak jest od wielu miesięcy. Kłopoty z przejazdem ul. Spacerową przy hipermarkecie Real (dawniej Geant) rozpoczęły się 9 lat temu, tuż po tym, jak powstał sklep. Inwestor postawił okazały obiekt, ale oszczędził na drogach dojazdowych. Gmina na to zezwoliła. Dlaczego?
- Spodziewaliśmy się korków i negocjowaliśmy z Geantem, by rozwiązał problem. Był nawet pomysł wybudowania kładki nad obwodnicą, ale upadł ze względów bezpieczeństwa - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału spraw komunalnych Urzędu Miasta Gdańska. Inny powód podaje Ryszard Gruda, ówczesny wiceprezydent Gdańska ds. zagospodarowania przestrzennego. Twierdzi, że gmina 10 lat temu podpisała z inwestorem umowę zobowiązującą go do budowy węzła drogowego z prawdziwego zdarzenia.
- O ile dobrze pamiętam, to Geant chciał wybudować druga nitkę Spacerowej, ale przeszkodą był brak zgody władz Gdyni na wycinkę drzew na gdyńskim gruncie w Osowej - wskazuje Gruda.
- Nieprawda - zaprzecza Joanna Grajter, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni. - W lutym ubiegłego roku Geant otrzymał od nas zgodę na inwestycję i mógł rozpocząć prace. W planach znalazło się dwupoziomowe skrzyżowanie, roboty jednak nie ruszyły. Przed rokiem sklep przejął Real i teraz obiekt należy do jednej ze spółek tej sieci handlowej.
Co znajduje się w umowie, o której wspominał Gruda? Jakie były obowiązki inwestora i ewentualna kara za ich niedopełnienie? Na te pytania nie potrafił wczoraj odpowiedzieć Karol Polejowski, p.o. kierownika Referatu Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego.
- Półtora roku temu rozmawialiśmy na temat budowy węzła z przedstawicielami Geanta. Były trudne, bo centrum handlowe znajduje się na granicy trzech miast. Do porozumienia nie doszło - twierdzi Karol Polejowski.
Szef gminnego Zarządu Dróg i Zieleni Romuald Nietupski opowiedział "Gazecie", że chciałby spotkać się z nowym właścicielem sklepu, by skłonić go do budowy węzła.
- Tylko że od pewnego już czasu nie możemy ustalić, kto nim jest - powiedział.
Zapytaliśmy wiceprezydenta Gdańska Marcina Szpaka, ile czasu potrzeba na ustalenie, do kogo należy firma działająca na terenie miasta.
- Najwyżej kilka dni - odparł.
- Co pan sądzi o tym, że ZDiZ szuka danych od roku? - pytamy.
- Muszę tam zadzwonić i poprosić o większą operatywność - odpowiedział wiceprezydent Szpak.
W tej sprawie ZDiZ pełnił jednak rolę pomocniczą. Rozmowami z Geantem zajmował się bowiem bezpośrednio podległy Szpakowi wydział polityki gospodarczej. W odpowiedzi na nasze pismo Karol Polejowski zapowiedział, że podwładni wiceprezydenta "w ciągu najbliższych tygodni" zorganizują spotkanie z nowym właścicielem obiektu przy Spacerowej.
6 listopada 1998 r.
Lokalizacja hipermarketów przy drogach dojazdowych do obwodnicy oznacza zgodę władz Gdańska na kompletne zakorkowanie już teraz nieprzejezdnych ulic. Negocjacje władz miasta z inwestorami ograniczały się wyłącznie do zaakceptowania ich warunków.
- Możemy się tylko cieszyć, że wielki kapitał jest zainteresowany wejściem na nasz teren - mówi wiceprezydent Ryszard Gruda.
- Nie mogliśmy wymagać od inwestorów, żeby budowali drogi - zaznacza Elżbieta Mróz, naczelnik wydziału architektury i nadzoru budowlanego UM w Gdańsku. - Widzimy jednak ich dobrą wolę i godzenie się na częściowe pokrycie kosztów związanych z budową dróg w przyszłości.
Były to jedynie deklaracje słowne, bo te zapisane w porozumieniach są tak ogólne, że w praktyce pozwolą firmom na zminimalizowanie swojego udziału w rozbudowie układu komunikacyjnego.
Autor: Paweł Wiejas
Opinie (89) ponad 10 zablokowanych
-
2007-09-21 08:58
W RUMII POWSTAJE 2 RAZY TAKI JAK W OSOWEJ
NIESTETY, NAJPIERW WYBUJĄ MARKET, NA DROGACH DOJAZDOWYCH POWSTANĄ OGROMNE KORKI, POTEM NIE BEDZIE WYJŚCIA, BEWDA MUSIELI POBUDOWAĆ DROGI - DLACZEGO NIE JEST OPDWROTNIE????
NAJPIERW DROGA POTEM MARKET???- 0 0
-
2007-09-21 09:02
a kto pamieta jak sie urząd miejski w gdańsku onanizował przyznaniem ISO dziewięć tysięcy i coś tam?
i PO co to komu było?? sztuka dla sztuki?- 0 0
-
2007-09-21 09:06
ISO trzeba odnawiac co rok, ciekawe jak im poszło w tym roku?
CERTYFIKAT JAKOŚCI, o rany- 0 0
-
2007-09-21 09:12
Totalny debilizm
Któregoś dania przejazd od Grunwaldzkiej do obwodnicy Spacerową zajął mi 1 godzinę. Sprawę rozwiązało dobiero wyłączenie świateł przy Real-u (może ktoś się wściekł i zrobił zwarcie).
Użytkownik Reala nie chce przebudować dojazdu do sklepu to ustawić światła tak żeby korek był przy wyjeździe z Reala a nie na Spacerowej to sam przybiegnie pogadać.
Ciekawostka
Przed przebudową Spacerową jechało się pięknie pomimo tego że Hipermarket już działał.
Druga sprawa to skrzyżowanie Opata Rybińskiego i Polanki, a dokładniej wpychanie się na chama kierowców z Polanki dzięki czemu kierowcy jadący od Grunwaldzkiej stoją w miejscu nawet gdy mają zielone lub przejedzie jeden samochód. Moze ktoś łaskawie pomyślał nad zmianą ustawienia świateł w tym miejscu.- 0 0
-
2007-09-21 09:12
Cóż (1)
to kolejny dowód na to, że Gdańsk jest fatalnie zarządzanym miastem.
Czy ktoś użył już funkcji odpowiadania na czyjś post?- 0 0
-
2007-09-21 09:23
defloracja "odpowiedzi na post":-)
JJJ robie to specjalniee:-)- 0 0
-
2007-09-21 09:13
Słowackiego
Gallux, na planach jest wiecej miejsca niż tylko na jednokierunkową "Partyzantów" - przynajmniej 2x wiecej niż obecna Słowackiego na tym odcinku. I ten odcinek zmieniający przebieg obecnej Słowackiego nie zaczyna się od Grunwaldzkiej tylko za Obywatelską.
- 0 0
-
2007-09-21 09:27
"Gallux, na planach jest wiecej miejsca niż tylko na jednokierunkową "Partyzantów" - przynajmniej 2x wiecej niż obecna Słowackiego na tym odcinku. I ten odcinek zmieniający przebieg obecnej Słowackiego nie zaczyna się od Grunwaldzkiej tylko za Obywatelską."
czy my sie aby dobrze rozumiemy??
ulica partyzantów, minimum dwa pasy, jako część zjazdu z matarni do wrzeszcza, od okolic ulicy srebrników
zaś sama ulica słowackiego, do góry, jeden kierunek ruchu, partyzantów w dół do grunwaldzkiej jako drugi kierunek ruchu??
ciężko to sprecyzować, słów brakuje he he he- 0 0
-
2007-09-21 09:33
ROZWIąZANIE JEST PROSTE. (1)
Skoro miasto nie może znalesć wlasciciela to niech własciciel znajdzie miasto.
Gdyby UM wyregulował tak sygnalizacje ze na wyjazd z centrum miały szanse 2-3 samochody na jedna zmiane swiateł to by Realowi zaraz sie zachciało dołożyć na drogi.
Komu by sie chciało jechać do centrum do którego nie można dojechać???- 0 0
-
2007-09-21 12:43
Racja
Myślę, że zamiast regulowania świateł, wystarczyłoby zakaz wjazdu i wyjazdu z i do Reala od strony Spacerowej:):):), a cały ruch skierować tylko z i na obwodnicę. Chyba baaaaardzo szybko znalazł się właściciel Reala i sam poszukał "gospodarzy" miasta. I pewnie bardzo szybko rozpoczął praebudowę skrzyżowania.
- 0 0
-
2007-09-21 09:45
poczekajcie na Euro2012
to dopiero będą jaja jak nie znajdą takiego pana Ziutka, który ma działkę w samym środku przyszłego stadionu. A jeszcze poczekać aż wyjdzie na wolność, wytrzeźwieje i dojść z nim do porozumienia... kolejne 3 lata.
- 0 0
-
2007-09-21 09:47
Szyt-głupi naprawdę, czy tylko udaje
"- Spodziewaliśmy się korków i negocjowaliśmy z Geantem, by rozwiązał problem. Był nawet pomysł wybudowania kładki nad obwodnicą, ale upadł ze względów bezpieczeństwa - mówi Antoni Szczyt"
no to jest komedia!!! kładka pogorszyła by bezpieczeństwo?!!! co za idiotyzm!
jeżeli Antoś był jednym z tych, przez których kładka nie powstała, to ma na sumieniu tych ludzi, którzy zginęli przechodząc przez obwodnicę!
Na południu polski, przy każdym markecie jest kładka z dojściem do osiedla (jeżeli takowe istnieje). Zresztą południe juz dawno na uciekło...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.