- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (388 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (231 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (129 opinii)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (46 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (33 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (55 opinii)
Ważne skrzyżowanie na Obłużu zostanie zamknięte. Rusza przebudowa ul. Unruga
W poniedziałek rozpocznie się przebudowa ul. Unruga w Gdyni. W tym etapie prac zostanie zamknięty wlot ul. Śmidowicza w ul. Unruga
. Sygnalizacja w tym miejscu zostanie wyłączona.
Zmiana organizacji ruchu na Unruga
- Na odcinku ul. Unruga, między estakadą Kwiatkowskiego a ul. Cechową, prowadzone będą również roboty ziemne na poboczach i chodnikach, które mogą powodować zmiany w organizacji ruchu - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Początek przebudowy może spowodować sporo utrudnień. Na kłopoty powinni przygotować się także pasażerowie komunikacji miejskiej.
- Poprzez ul. Nasypową i Bosmańską zostaną poprowadzone trasy objazdowe dla linii X, 104, 128, 150, 197, N10 oraz wybranych kursów linii K, 198 i 770. Zmienione trasy obowiązywać będą co najmniej do marca 2024 r. - informują przedstawiciele ZKM Gdynia.
Więcej informacji na stronie ZKM Gdynia.
Pierwszy etap prac drogowych potrwa około dwóch miesięcy, ale już pada zastrzeżenie, że termin jest uzależniony od warunków pogodowych.
Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
- Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - Cechowa
, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
- Na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej
, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
- Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
- Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga
, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
- Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.
Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i Flisaków
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.
Skrzyżowanie Unruga z Cechową
będzie czterowlotowe
Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.
- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z Robotniczą
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z Bosmańską
Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów.
Mieszkańcy: czy buspasy są na pewno potrzebne?
Mieszkańcy mają co do tego wątpliwości. W ostatnich dniach napisał do nas kolejny gdynianin.
- Jestem mieszkańcem tej dzielnicy, a informacja o rozbudowie ulicy bardzo mnie ucieszyła. Jest konieczna z uwagi na rozwój osiedli i budowę nowych bloków w dzielnicy Oksywie, co przekłada się na przepustowość jednopasmowej ul. Unruga. Budowa buspasa nic jednak nie zmieni w kwestii odkorkowania ul. Unruga. Uważam, że wydając pieniądze podatników radni powinni brać pod uwagę przede wszystkim kwestię przeznaczenia tych pieniędzy na zaspokojenie potrzeb większości ludzi, a nie tylko jednej firmy, która cyklicznie likwiduje linie autobusowe. Tym samym buspas będzie użytkowany znacznie mniej, niż mógłby być użytkowany ten sam pas ruchu dla samochodów osobowych - twierdzi pan Sebastian.
Urzędnicy: priorytet dla transportu zbiorowego nadrzędnym celem
Urzędnicy w kwestii buspasów zdania nie zmieniają.
- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu - wyjaśniał kilka dni temu Aleksander Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
![Dzielnice Trójmiasta](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/3002/405x405/3002957__kr.webp)
Dzielnice Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (185) 5 zablokowanych
-
2023-12-02 20:36
Durnie
A kiedy remont Stolarskiej lub Zielonej???
- 1 0
-
2023-12-04 16:29
Czy w UM Gdyni
Jest ktoś myślący , bo zamknąć jedno z ważnych skrzyżowań w dzielnicy to dodatkowo ktoś wymyśli remont nawierzchni przy arciszewskich i płk Dąbka i ruch z dolnego Oksywia zablokowany
- 1 0
-
2023-12-04 16:42
Urzędnicy: priorytet dla transportu zbiorowego nadrzędnym celem...
... na Oksywiu w godzinach wieczornych nie ma żadnej komunikacji. Pracę kończę po godzinie 22 i po prostu nie mam czym dojechać do domu na Oksywiu.
Ja się więc pytam jaki transport zbiorowy ???? :D- 0 0
-
2023-12-05 11:43
Tylko kolejka
Cała ta inwestycja jest bez sensu. Jedynym oczywistym rozwiązaniem jest uruchomienie kolejki na tej trasie. Nie rozumiem dlaczego władza nie rozumie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.