• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne skrzyżowanie na Obłużu zostanie zamknięte. Rusza przebudowa ul. Unruga

Patryk Szczerba
1 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (185)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa ul. UnrugaMapka w Gdyni. W tym etapie prac zostanie zamknięty wlot ul. Śmidowicza w ul. UnrugaMapka. Sygnalizacja w tym miejscu zostanie wyłączona.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z przebudowę Unruga?

Urzędnicy informują, że przejazd w relacji Obłuże Centrum - Oksywie Dolne (w obu kierunkach) możliwy będzie jedynie poprzez ul. Nasypową i Bosmańską.

Zmiana organizacji ruchu na Unruga



- Na odcinku ul. Unruga, między estakadą Kwiatkowskiego a ul. Cechową, prowadzone będą również roboty ziemne na poboczach i chodnikach, które mogą powodować zmiany w organizacji ruchu - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Początek przebudowy może spowodować sporo utrudnień. Na kłopoty powinni przygotować się także pasażerowie komunikacji miejskiej.

- Poprzez ul. Nasypową i Bosmańską zostaną poprowadzone trasy objazdowe dla linii X, 104, 128, 150, 197, N10 oraz wybranych kursów linii K, 198 i 770. Zmienione trasy obowiązywać będą co najmniej do marca 2024 r. - informują przedstawiciele ZKM Gdynia.
Więcej informacji na stronie ZKM Gdynia.

Pierwszy etap prac drogowych potrwa około dwóch miesięcy, ale już pada zastrzeżenie, że termin jest uzależniony od warunków pogodowych.



Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów.

Mieszkańcy: czy buspasy są na pewno potrzebne?



Mieszkańcy mają co do tego wątpliwości. W ostatnich dniach napisał do nas kolejny gdynianin.

- Jestem mieszkańcem tej dzielnicy, a informacja o rozbudowie ulicy bardzo mnie ucieszyła. Jest konieczna z uwagi na rozwój osiedli i budowę nowych bloków w dzielnicy Oksywie, co przekłada się na przepustowość jednopasmowej ul. Unruga. Budowa buspasa nic jednak nie zmieni w kwestii odkorkowania ul. Unruga. Uważam, że wydając pieniądze podatników radni powinni brać pod uwagę przede wszystkim kwestię przeznaczenia tych pieniędzy na zaspokojenie potrzeb większości ludzi, a nie tylko jednej firmy, która cyklicznie likwiduje linie autobusowe. Tym samym buspas będzie użytkowany znacznie mniej, niż mógłby być użytkowany ten sam pas ruchu dla samochodów osobowych - twierdzi pan Sebastian.

Urzędnicy: priorytet dla transportu zbiorowego nadrzędnym celem



Urzędnicy w kwestii buspasów zdania nie zmieniają.

- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu - wyjaśniał kilka dni temu Aleksander Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (185) 5 zablokowanych

  • znaczy obietnica pana Stępy od dziedzictwa z przed 20 lat została dotrzymana.

    jest euforia na dzielnicy

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Kolejka! (5)

    Kolejne inwestycje, które mają się nijak do wzrastającej ilości mieszkańców. Nie chcę myśleć jakie będą utrudnienia w tym czasie...Czas najwyższy pomyśleć aby odciążyć północną część miasta kolejką. Duża część mieszkańców skorzystała by z możliwości dojazdu do pracy bez korków i w bardziej ekonomiczny sposób. Ale jak to bywa od lat o tej części Gdyni to już chyba sam diabeł zapomniał.

    • 123 7

    • przecież robią buspas

      • 7 11

    • Ja od wielu lat mówię, że priorytetem nr 1 powinien być most nad portem

      Nie takie mosty istnieją na świecie, to nie jest niemożliwa inwestycja. Ale tu jest Polska i nie jest ona możliwa...

      • 10 4

    • Kolejka do Północnych Dzielnic Gdyni

      Są tory i perony tylko odświeżyć i jazda, ale sprawa przerasta Szczurka

      • 18 2

    • taa, jasne (1)

      a wiesz że skm z głównej do Chyloni jedzie 10 minut? to jest tyle samo co autobus z dworca do Obłuża centrum, pociąg do Obłuża by jechał minimum 15 minut no bo przecież jedzie przez Chylonię a do tego zatrzymywałby się w dużo gorszych miejscach niż autobus, no i kto niby ma iść 10 minut dłużej na pociąg który jedzie 5 minut dłużej?

      • 3 0

      • zz dworca do Obłuża centrum w 10 minut? Co Ty pieprzysz. Chyba, że o 2 w nocy.

        • 2 1

  • Modernizacja po gdyńsku. SKM na północ Gdyni nie, bo nie, ale kawałek buspasa i drogi rowerowej, które nic nie zmienią już spoko. Po co słuchać mieszkańców? Lepiej wcisnąć im na siłę wizję jakiś eko świrów z UM.

    • 20 1

  • Drogowy armagedon murowany, współczuję

    • 12 0

  • Wiosną coroczne remonty dylatacji, świętuję dzień w którym opuściłem Gdynię

    • 6 0

  • Buspasy ok ale nie wszędzie!! W tym przypadku to błąd..

    Tutaj bus pasy to błąd.... Dodanie dodatkowych jezdni poprawiło by przejazd i dla autobusów jak i dla samochodów.... A tak będzie tylko zmiana dla autobusów...

    • 11 2

  • Przebudowa ul. Unruga

    Po przeczytaniu artykułów na Trójmieście złapałem się za głowę - kto to planował, zasiadłem do laptopa w celu potwierdzenia moich przypuszczeń, i o zgrozo po wykopaniu planów budowy nowego odcinka Unruga moje obawy potwierdziły się.
    - Po pierwsze przystanek dla autobusów jadących w stronę Pogórza został zaprojektowanu na zjeździe z estakady - ok. myślałem że poszerzą zjazd i tam zrobią przystanek, ale nie przecież jesteśmy w Gdyni, przystanek jest zaprojektowany na prawoskręcie, a do zjazdu w kierunku Oksywia będą dwa pasy środkowe z tym że lewy z tych pasów będzie jednocześnie pasem do jazdy na wprost i do skrętu w lewo, a pas skrajny lewy do jazdy w lewo. Niby ok ale w momencie kiedy z przystanku ruszy np. 146 to będzie musiał przeciąć całe skrzyżowanie, życzę powodzenia w godzinach szczytu, a przypominam że na tym skrzyżowaniu są dwa szczyty komunikacyjne poranny jak wojsko jedzie do pracy i popołudniowy jak ludzie wracają z pracy.
    Dlaczego nie pozostawiono przystanków w starym układzie?
    Nie przemawia do mnie argument oszczędności czasowych komunikacji bo zysku będzie niewiele.
    Zapomniano jeszcze przy okazji o ludziach przesiadających się między tymi dwoma przystankami - ich strata czasowa dla naszych włodarzy się nie liczy.
    - Po drugie wyjazd z parkingu pod estakadą dla sam. ciężarowych poprowadzono małymi uliczkami Traczy i Flisaków, tych mieszkańców ekipa Szczurka i Łucyka ma gdzieś, a wystarczyło ten wjazd przesunąć kawałek w stronę Oksywia.
    - Po trzecie przejście dla pieszych, które teraz jest na przeciwko fotografa przesunięto aż za skrzyżowanie z ul. Flisaków no to jeszcze ujdzie, ale o zgrozo pozostaje ono bez sygnalizacji.
    Naprawdę ??? przy takiej inwestycji żal parę PLN na światła ???
    A są dwa powody które przemawiają za światłami :
    - bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
    - Upłynnienie ruchu - na tym przejściu w ciągu dnia bardzo często jest tak - przechodzi pieszy, przejeżdżają dwa trzy auta i znowu pieszy znowu parę aut i znowu stop ,

    • 12 0

  • Przebudowa ul. Unruga

    a teraz po przebudowie ma tam być jeszcze przejazd rowerowy. Przy obecnych przepisach o płynności ruchu na tym odcinku można zapomnieć.
    No ale nasze władze mają na to wszystko rozwiązanie - wyniesione przejście i przejazd rowerowy - naprawdę ???
    Nasuwa się cytat z Polskiej komedii "nie da się Panie inżynierze"
    - Po czwarte lewoskręt w Cechową pozostaje tej samej długości a już teraz często dochodzi do sytuacji że samochody stojące na tym pasie się nie mieszczą i blokują pas do jazdy na wprost w kierunku Oksywia, tylko że nikt nie zwrócił uwagi na to że zostanie zlikwidowany lewoskręt w Czeladniczą a tą uliczką wbrew pozorom jeździ dużo mieszkańców z Kaczego Dołu, a po przebudowie te auta pojadą przez Cechową.
    Czy Gdynię stać na inwestycje które później trzeba poprawiać tak jak przebudowę skrzyżowania Kwiatkowskiego z Płk Dąbka.
    Moim zdaniem ta inwestycja nic nie zmieni w naszym rejonie a jedynie pogorszy.
    Mam nadzieję że moje wypociny przeczyta ktoś władny i mający wpływ na zmiany w Gdyni które w założeniu mają polepszyć jakość życia mieszkańców naszego miasta.

    • 14 0

  • Korki

    No to teraz powodzenia dla wojskowych i pracowników stoczni którzy zawsze tworzą ogromne korki po 15... To będzie dramat....

    • 13 0

  • kpina

    Ponieważ nie można napisać tego co się myśli to ..... wszyscy czytelnicy pewnie będą wiedzieć co myślę na temat priorytetów komunikacji miejskiej. Likwidacja linii, zmniejszenie częstotliwości jazdy autobusów, ceny biletów itp., itp. Gratuluję świetnego samopoczucia zatrudnionym w UM Gdynia i ZKM. Nigdy mnie nie przekonacie do jeżdżenia komunikacją miejską i kropka.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane