• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne skrzyżowanie na Obłużu zostanie zamknięte. Rusza przebudowa ul. Unruga

Patryk Szczerba
1 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (185)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa ul. UnrugaMapka w Gdyni. W tym etapie prac zostanie zamknięty wlot ul. Śmidowicza w ul. UnrugaMapka. Sygnalizacja w tym miejscu zostanie wyłączona.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z przebudowę Unruga?

Urzędnicy informują, że przejazd w relacji Obłuże Centrum - Oksywie Dolne (w obu kierunkach) możliwy będzie jedynie poprzez ul. Nasypową i Bosmańską.

Zmiana organizacji ruchu na Unruga



- Na odcinku ul. Unruga, między estakadą Kwiatkowskiego a ul. Cechową, prowadzone będą również roboty ziemne na poboczach i chodnikach, które mogą powodować zmiany w organizacji ruchu - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Początek przebudowy może spowodować sporo utrudnień. Na kłopoty powinni przygotować się także pasażerowie komunikacji miejskiej.

- Poprzez ul. Nasypową i Bosmańską zostaną poprowadzone trasy objazdowe dla linii X, 104, 128, 150, 197, N10 oraz wybranych kursów linii K, 198 i 770. Zmienione trasy obowiązywać będą co najmniej do marca 2024 r. - informują przedstawiciele ZKM Gdynia.
Więcej informacji na stronie ZKM Gdynia.

Pierwszy etap prac drogowych potrwa około dwóch miesięcy, ale już pada zastrzeżenie, że termin jest uzależniony od warunków pogodowych.



Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów.

Mieszkańcy: czy buspasy są na pewno potrzebne?



Mieszkańcy mają co do tego wątpliwości. W ostatnich dniach napisał do nas kolejny gdynianin.

- Jestem mieszkańcem tej dzielnicy, a informacja o rozbudowie ulicy bardzo mnie ucieszyła. Jest konieczna z uwagi na rozwój osiedli i budowę nowych bloków w dzielnicy Oksywie, co przekłada się na przepustowość jednopasmowej ul. Unruga. Budowa buspasa nic jednak nie zmieni w kwestii odkorkowania ul. Unruga. Uważam, że wydając pieniądze podatników radni powinni brać pod uwagę przede wszystkim kwestię przeznaczenia tych pieniędzy na zaspokojenie potrzeb większości ludzi, a nie tylko jednej firmy, która cyklicznie likwiduje linie autobusowe. Tym samym buspas będzie użytkowany znacznie mniej, niż mógłby być użytkowany ten sam pas ruchu dla samochodów osobowych - twierdzi pan Sebastian.

Urzędnicy: priorytet dla transportu zbiorowego nadrzędnym celem



Urzędnicy w kwestii buspasów zdania nie zmieniają.

- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu - wyjaśniał kilka dni temu Aleksander Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (185) 5 zablokowanych

  • Jestem "team auto" i wolę poruszać się autem, ale gdyby uruchomiono sensowne siatki połączeń, chętnie przerzuciłbym się na komunikację miejską. Na razie się jednak na to nie zapowiada.

    • 13 0

  • To jedna z ostatnich inwestycji dofinansowana z pieniędzy rządowych

    Do władzy wraca ten za którego poprzednich rządów w Gdyni, przez 8 lat, nie było żadnych rządowych inwestycji.

    • 8 4

  • nie dla buspasa na unruga!! (3)

    Nie dla buspasa na Unruga! Nie obchodzi Nas zdanie urzędników! To Nasze Miasto i Nasza dzielnica ! Udało się na Kwiatkowskiego uda się i na Unruga!

    • 21 3

    • Na Kwiatkowskiego nie ma buspasa? Powinienes udac sie do okulisty ..

      • 1 3

    • Ardian...

      ...przynieś kordłę.

      • 0 0

    • Wiadomo że trzeba mieć w du**e ludzi którzy jeżdżą autobusami xD

      • 0 1

  • (1)

    W Gdyni na siłę jest forsowany plan zmuszenia kierowców do zmiany środka transportu. W sytuacji, kiedy SKM i PKM wiecznie się spóźnia, autobusy mają ograniczane kursy, ludzie pracują poza centrum, a często wręcz poza miastem, bo Gdynia to pustynia jeśli chodzi o sensowne oferty pracy, a rower to środek transportu dla garstki osób, nie ma szans na zmianę, bo samochód to dla większości jedyna alternatywa. Dlaczego mam do pracy jechać godzinę z przesiadką, kiedy mogę jechać 20 minut w ciepłym aucie, a wracając załatwić jeszcze kilka innych spraw w różnych miejscach i zamknąć się w 40 minutach? I nie, nie jestem grubasem, który spędza czas przed telewizorem i za 10 lat zjedzie na zawał, bo nie chodzi na przystanek.

    • 41 1

    • ciekawe że to ma dotyczyć tylko nas "maluczkich"

      Dzisiaj widziałam małżonkę miłościwie panującego robiącą zakupy na ryneczku. Nie przyjechała autobusem.

      • 2 0

  • Powodzenia

    W powrotach do domu

    • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    Wspaniała wiadomość (59)

    Bardzo się cieszę na tą przebudowę i bardzo na nią czekałem. Rozwiązanie jakie wprowadzono, z priorytetem dla transportu zbiorowego, może kontrowersyjne ale wpisuje się w realne potrzeby. No i w końcu ścieżka rowerowa.
    Ludzie przesiądźcie się z samochodów na autobus lub rowery. Będziemy mieli mniej korków.

    • 49 136

    • nie kontrowersyjne (3)

      tylko zgodne ze strategią całego cywilizowanego świata

      • 16 26

      • Panie, Na Zachodzie tak robią, więc to musi być słuszne!

        • 8 7

      • Kiedyś mówiono, że zgodnie z rozwojem cywilizowanego świata czyli naszego przyjaciela ZSRR. Teraz cywilizownay

        świat, to związek unijnych krajów europejskich. Inna nazwa ale w gruncie to samo. A tak naprawdę, proponuję przyjglądnąć się uważnie rozwiązaniom w Europie. Wtedy łatwo można dojść do wniosku, że pomysł szczurka wcale nie jest tak światowy. Okazuje się, że są różne rozwiązania.

        • 7 6

      • Bogatym jest za ciasno wszędzie, bo się plebs rozlał po całym świecie, nie tylko w miastach.

        więc trzeba zagonić do zagrody. Stąd "ślady węglowe", zamykanie centrów miast dla samochodów i zwężanie jezdni, kolejne buspasy bez jakiegokolwiek pomyślunku, Zrobienie komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia- która byłaby realną alternatywą, na co to komu? To wymaga pomyślunku, wysiłku, planowania i większych środków. Taniej wymalować linie farbą, albo postawić parkometr i kasować 10zł/h
        Kolejka? Jaka kolejka- kupimy 10 elektrycznych autobusów za 62mln, albo rowery za 150mln

        • 5 4

    • do żabki rowerem może ma sens, ale wystaw nos nieco dalej niż własne potrzeby (5)

      dojeżdzaj codziennie 30km do gdańska to pogadamy

      • 32 5

      • przecież nie likwidują drogi dla transportu indywidualnego (2)

        • 9 4

        • (1)

          Ale tez go nie usprawniają tylko podporządkowują pod autobusy. A to będzie rodzić większe korki.

          • 6 6

          • i prawidłowo

            takie są priorytety

            • 2 3

      • Jak ktoś tyle dojeżdża

        To często korzysta z połączenia autobusu i kolejki. Przyspieszenie komunikacji miejskiej w tym jedynie pomoże. Można też łączyć rower z kolejką. Na Zachodzie jest to bardzo popularny sposób przemieszczania się, czyli łączenie roweru z koleją, specjalnie buduje się duże rowerowe parkingi przesiadkowe przy stacjach.

        • 12 11

      • wystarczy rowerem do pociągu dojechać

        akurat z Obłuża do Chylonii jest blisko, byłoby znacznie bliżej do Grabówka ale Gdynia jest taka prorowerowa że aż zapomnieli połączyć te dzielnice

        • 3 0

    • (14)

      Widocznie masz dużo wolnego czasu, którego zajęci dorośli ludzie w większości wypadków nie mają. Potrzeby mniejszości to nie potrzeby priorytetowe.

      • 15 7

      • (8)

        Jakby nie mieli za dużo wolnego czasu, to by nie jeździli samochodem.

        W mieście to najpowolniejszy środek transportu, do tego przemieszczając się w ten sposób dosłownie marnujesz czas, bo nie możesz robić nic innego.

        ( czekam aż ktoś wyskoczy że z Bąkowa do Jankowa, czy na innej wiejskiej trasie jest szybciej samochodem niż komunikacją, więc komunikacja w mieście nie ma sensu :D )

        • 6 7

        • (5)

          No jasne, bo lepiej poczytać sobie książkę w komunikacji miejskiej jadąc godzinę do pracy z przesiadką, niż jechać 20 minut autem i poczytać sobie książkę w domu na wygodnej kanapie z kubkiem gorącej herbaty w ręku. Rzeczywiście trudny wybór ;)

          • 9 5

          • (4)

            Lepiej czytać sobie książkę jadąc 20 minut tramwajem do pracy, niż stać w korku 30 minut, lampiąc się tępo w światła samochodu przed Tobą.

            Skąd ten mit o "godzinie do pracy"? W tyle można dojechać z Lawendowego na Jelitkowo.
            Swoją drogą chciałbym zobaczyć taki wyczyn w szczycie samochodem :)

            • 6 2

            • "z Lawendowego na Jelitkowo" i wszystko jasne

              • 0 5

            • (2)

              Mit? Oksywie - Chwaszczyno. 152 o 6:21 spod domu, Z-tka o 6:45 bodajże spod Hali, pod anteną o 7:15 i potem 10 minut z buta, jak jeździłam na 7:30. Jest godzina? Jest nawet delikatnie więcej. Obwodnicą i Trasą Kaszubską 20 minut, no max 25 i bez korków o tej godzinie. Pod same drzwi i nie muszę się telepać przez całe miasto, no i teraz mam na 7. Jest różnica?

              • 5 1

              • (1)

                Tak. Tylko na obwodnicy co jakiś czas też trafią się jakaś sytuacja losowa i jakieś utrudnienia.

                • 0 0

              • Oczywiście, jak wszędzie, ale ostatnie utrudnienia w tygodniu o godzinie 6:30 trafiłam jak szukali Grzegorza Borysa, czyli już dość dawno. Jak się 4-5 razy w roku przytrafią w godzinach mojego dojazdu do pracy to jest max... Większe problemy mają ci, co jeżdżą później i te problemy są dużo częściej.

                • 0 0

        • Trasa Wiczlino -> Witomino przy włączonej (za chwilę znów włączą) sygnalizacji przy obwodnicy. Autobus 45 min w porannym szczycie. Samochód z objazdem przez Marszewo via Obwodnica i potem znów na z obwodnicy na Witomino 25 -30 min. I nawet te cudne buspasy nie pomogą co na Chwarznie budują, bo zapomnieli przejazdy przez ronda dla autobusów zrobić więc muszą się w normalny ruch włączyć.

          • 3 1

        • Nie wypowiadaj się bo wychodzisz na palanta

          Porównaj sobie przejazd linią 181 Dabrowa Centrum - Sopot. Oficjalnie 30 minut. Realnie 50 plus czas dojścia do obu przystanków plus czas oczekiwania na zbiorkom. Samochodem - 20-25 minut pod drzwi
          Gdańsk Dolne Miasto - Gdynia Chwarzno wg jakdojadę 1h 10 minut. Samochodem - 30-40
          Wszystko w mieście, a nie w Bąkowie

          • 5 1

      • ale to nie ja tu wybieram transport który generuje gigantyczne korki (4)

        • 0 2

        • (3)

          Wszystko zależy od trasy, natomiast komunikacja miejska też bardzo często stoi w korkach i jedzie dłużej. Spróbuj przejechać w godzinach szczytu z jednego końca Gdyni na drugi komunikacją miejską i samochodem. Samochodem możesz wybrać alternatywną trasę, jak gdzieś napotkasz korek, komunikacja trasy nie zmieni, a pasażerowie raczej nie odpalają GPS-ów, żeby monitorować ruch i nie kombinują, że może tym autobusem naokoło by było lepiej, bo jak już wsiądą w autobus to jadą.

          • 2 0

          • komunikacja miejska stoi w korkach generowanych przez transport indywidualny (2)

            dlatego buduje się buspasy, tak jak w tej właśnie inwestycji

            • 7 3

            • (1)

              To wsadź chociaż połowę tych osób z samochodów w komunikację miejską w obecnym kształcie i módl się, żeby nie było takiej sytuacji jak w Kokoszkach w 1994 roku.

              • 2 5

              • Minusujący chyba nie mają pojęcia, co się wydarzyło. Wyjaśnię: przeciążenie autobusu skończyło się katastrofą w ruchu lądowym i śmiercią 32 osób.

                • 0 0

    • Dzięki za rade, spróbuję. (13)

      Jeszcze nie opracowałam logistyki, żeby zawieźć rowerem trójkę dzieci - dwoje do przedszkola I jedno do żłobka. Może 2 w przyczepce, jedno biegnie za rowerem? Ostatecznie bliźniaki mogą się zmieniać. Potem tym rowerem 17km do pracy,a spowrotem to samo. Rano mozemy wyjechać godzinę wcześniej, ale z odebraniem będzie problem. Oby nie było zasp, bo łopaty do śniegu nie mam gdzie zabrać.

      • 22 5

      • Komentarz w punkt :) (4)

        Brawo za celny komentarz. Mam podobne przemyślenia. Odnoszę jakieś dziwne wrażenie, że Ci którzy najgłośniej wypisują frazesy o zbiorkomie nie mają potomstwa. Co najwyżej w domku czeka na nich stado Yorków, których nie wypuścisz na dwór przy takiej pogodzie bo albo się zgubią w śniegu albo rozchorują :)

        • 19 6

        • Ja zachęcam do jazdy autobusem, a MAM dzieci (1)

          ale zachęcam tych, którzy już nie muszą rozwozić dzieci, a takich jest bardzo wielu, lecz uparli się, że nie mogą i już. Bogaci ludzie na swiecie jezdza komunikacja, samochod nie swiadczy o niczym (moze o stanie umyslu najwyzej i kompleksach). Dodam, ze auto w garazu mam - mozna powiedziec, ze jest to auto nawet luksusowe, jezdze nim w weekendy.

          • 7 6

          • Właśnie o to chodzi. Nie wszyscy musza być tak jak TY. Każdy ma prawo żyć po swojemu. Ale zmuszacie by inni żyli wg was wprowadzając ograniczenia.

            • 5 2

        • w 4 na 5 samochodach jedzie jedna osoba (1)

          tę trójkę dzieci to rozumiem w bagażniku mają schowane?

          • 4 1

          • Ciekawa statystyka

            Ciekawa statystyka. Jak rozumiem opierasz ja na swoich obserwacjach. Obserwacjach, które pewnie poczyniłeś jadąc do pracy a więc w momencie, w którym zazwyczaj dzieci już dawno są w szkole. No chyba że zabierasz dzieci ze sobą do pracy :)

            • 0 3

      • - Zamieszkajmy tutaj, bo jest tanio. (6)

        - Ale tu nie ma żadnego żłobka ani szkoły, trzeba będzie wozić dzieci samochodem kilometrami.
        - Jakoś to będzie, ważne że mam w tej samej cenie 5m2 więcej niż Grażyna!

        A potem płacz...

        • 5 11

        • (1)

          Ale on nie placze tylko Ty chcesz komuś ustawiać zycie.

          • 8 4

          • Tak, tak, a kto ciągle beczy o poszerzenie dróg na Południu?

            Na dolnym tarasie zawsze masz szkołę i przedszkole w zasięgu buta, więc tu problemu nie ma.

            • 2 0

        • Oksywie i tanio? Niektóre z nowych mieszkań miały ceny w okolicy 8000-10000 zł/m2. Nie myl gdyńskiej dzielnicy z polami kapusty

          • 3 0

        • Co ty chłopaku bredzisz ;))

          • 0 0

        • O mieszkam w centrum (1)

          Bo babci się zmarło i kwadrat wpadł za free a teraz opowiadaj banialuki o rowerkach bo nawet auta się nie dorobił a co dopiero kupno mieszkania

          • 4 1

          • Poza centrum też są dobrze skomunikowane miejsca.

            Trzeba tylko pomyśleć, że jak kilometr obok jest tramwaj, czy PKM, to może warto parę groszy dopłacić i mieć go bliżej?

            "Dorabianie się auta" to cudowne określenie w kraju, gdzie średnia wartość samochodu to dwie średnie krajowe...

            • 2 1

      • O Matko! Z powrotem.

        • 1 0

    • (5)

      Tak posłucham ciebie i przesiądę się na rower z przyczepą ! Zabiorę dwójkę dzieci do przyczepki i żonę na ramę , przy temperaturze -8 c ! Jak chcesz pedałować ,to do woli ! Ja wsiadam w cieplutki ,czysty samochód , nastawiam muzyczkę , a w korku popijam poranną kawę z termosu . Dzieci i żona mają komfort , nikt nie musi ,czekać na przepełnione ,brudne i wiecznie spóźnione autobusy z Pogórza .

      • 14 4

      • Dobra bajeczka, dobra :) (4)

        Oczywiście, skrobanie przez pół godziny z nielegalnie włączonym silnikiem, potem godzinę w korku w spalinach z niesprawnych samochodów, a na koniec parkowanie na lewo, bo w centrum nie było miejsca "a ja muszę", pomijasz? :)

        A najlepsze jest to, że pokolenie wychowane w PRL uważa stanie w korkach za jakiś luksus :D
        Luksus to w 5 minut zaprowadzić dzieci do przedszkola na piechotę i wrócić do pracy z domu, a nie kisić się w aucie, jak biedota w Stanach.

        • 5 6

        • (2)

          Skąd pomysł, że każdy mieszkaniec Gdyni codziennie musi być w centrum? Czy to centrum jest jakieś luksusowe? Czy tam pracują wszyscy mieszkańcy Gdyni? Chyba jednak nie ;)

          • 5 2

          • (1)

            Zaraz się okaże że centrum świeci pustkami, a wszyscy mieszkają i pracują za obwodnicą.

            A te poranne i popołudniowe korki to tylko fatamorgana :)

            • 2 1

            • Przecież centrum świeci pustkami. Ani dużych zakładów produkcyjnych, bo poprzenosiły się za miasto, albo do innych dzielnic, życie towarzyskie o 24 prawie nie istnieje, młodzi wybierają Sopot albo Gdańsk na balety, a w tych wielkich biurowcach raz, że nie może pracować każdy, a dwa, mają sporo pustych lokali...

              • 1 1

        • No tak

          Ja z hali wyjazdzam jak kolega a ty pedałuj w sniegu

          • 1 1

    • Jarząbek?

      • 0 1

    • (1)

      Gdyby kierowcy przesiedli się na autobusy, to komunikacja miejska zdechłaby w jeden poranek! A ten plakat "1 autobus zajmuje mniej miejsca niż 50 samochodów" to ordynarna manipulacja.

      • 11 3

      • Niech spróbują wsadzić w ten autobus, którym jeżdżą stali pasażerowie dodatkowe osoby z tych 50 samochodów, po 1-2 osoby z każdego samochodu, to nagle by się okazało, że mamy drugie Indie, a mieliśmy być Japonią ;)

        • 10 1

    • Taaa...

      Tę przebudowę. Serio.

      • 0 0

    • (1)

      Porozmawiamy jak dorosniesz i bedziesz mial 2 lub 3 swoich wlasnych malych dzieci.

      • 1 2

      • mówisz o tych, które chodzą do pobliskiego przedszkola?

        chyba mając dzieci nie kupiłeś mieszkania bez tak podstawowej infrastruktury jak szkoła czy przedszkole?

        • 1 0

    • Tę.
      Poprawianie elementarnych błędów nie jest hejtem.

      • 0 0

    • Chyba urzędowy wazeliniarz z Oksywia

      • 2 0

    • Auto wygrywa

      Gdyby komunikacja jezdzila sprawnie, z chęcią bym się na nią przesiadł, w tej chwili z oksywia górnego do firmy na ulice budowlanych tylko samochód, i kosztowo i czasowo.

      • 0 0

    • Jadę sobie cieplutkim samochodem i patrzę jak miłośnicy zbiorkomu marzną (2)

      bo autobus dopiero za 12 minut

      • 1 2

      • tworzę sobie korek w którym stoję cieplutkim samochodem

        i patrzę jak miłośnicy zbiórkom przejeżdżają obok mnie buspasem :)

        • 1 0

      • Ale

        robią to za darmo, a Ty bulisz za stanie w korku.

        • 0 0

    • Tak, przesiadaj się na rower i zapiedalaj pod górę Bosmańską na Oksywie

      • 0 0

    • Ja się przesiadłem ze zbiorówki do samochodu

      I dobrze oceniam ten wybór

      • 0 0

  • Drodzy mieszkańcy Obłuża i okolic

    Oby ten prosty remont na nieprzesadnie długim odcinku nie skończył się taką mordęgą jak na Karwinach, bo jeśli dla nowego chodnika i w miarę równego asfaltu będzie paraliż na długie miesiące, a później auta i tak będą stały w korkach to cały pomysł o kant d.. potłuc

    • 27 2

  • na Obłużu Centrum powinni dać większe wiaty przystankowe w kier. Oksywia bo obecne są za małe

    gdy jest deszcz to jest problem od lat...

    • 12 0

  • (1)

    Autentycznie współczuję mieszkańcom Oksywia i Obłuża - bez remont praktycznie nie można tam wjechać/wyjechać bez korków - teraz chyba szybciej będzie przepłynąć w pław, niż omijać ten newralgiczny odcinek.

    • 22 1

    • ae ten remont nic nie poprawi , nadal bedziemy jezdzic w korkach a tzw komunikacja zbiorowa jest niestety baaaardzo ograniczona

      • 0 0

  • Czy planisci wiedza!!!??? (1)

    Że n40 nie ważne czy jedzie krótkim czy przegubowym autobusem od Obłuża do dolnego Oksywia muszą to rondo objechać dookoła ponad jeden obrót tzn 450 stopni !!!! Lub uderza podwoziem. Wiecie co się stanie jak tam w korku będzie stała ulica w dół a 2 autobusy by odbić w orawo będą musiały objechać to rondo ???? Dlaczego prezydent miasta zatrudnia ludzi, którzy są odcięci od rzeczywistości!!!!!

    • 22 2

    • Bo prezydent tez jest odcięty od rzeczywistości. Ciekawe czy On jezdzi komunikacja zbiorowa?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane