• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne skrzyżowanie na Obłużu zostanie zamknięte. Rusza przebudowa ul. Unruga

Patryk Szczerba
1 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (185)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa ul. UnrugaMapka w Gdyni. W tym etapie prac zostanie zamknięty wlot ul. Śmidowicza w ul. UnrugaMapka. Sygnalizacja w tym miejscu zostanie wyłączona.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z przebudowę Unruga?

Urzędnicy informują, że przejazd w relacji Obłuże Centrum - Oksywie Dolne (w obu kierunkach) możliwy będzie jedynie poprzez ul. Nasypową i Bosmańską.

Zmiana organizacji ruchu na Unruga



- Na odcinku ul. Unruga, między estakadą Kwiatkowskiego a ul. Cechową, prowadzone będą również roboty ziemne na poboczach i chodnikach, które mogą powodować zmiany w organizacji ruchu - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Początek przebudowy może spowodować sporo utrudnień. Na kłopoty powinni przygotować się także pasażerowie komunikacji miejskiej.

- Poprzez ul. Nasypową i Bosmańską zostaną poprowadzone trasy objazdowe dla linii X, 104, 128, 150, 197, N10 oraz wybranych kursów linii K, 198 i 770. Zmienione trasy obowiązywać będą co najmniej do marca 2024 r. - informują przedstawiciele ZKM Gdynia.
Więcej informacji na stronie ZKM Gdynia.

Pierwszy etap prac drogowych potrwa około dwóch miesięcy, ale już pada zastrzeżenie, że termin jest uzależniony od warunków pogodowych.



Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów.

Mieszkańcy: czy buspasy są na pewno potrzebne?



Mieszkańcy mają co do tego wątpliwości. W ostatnich dniach napisał do nas kolejny gdynianin.

- Jestem mieszkańcem tej dzielnicy, a informacja o rozbudowie ulicy bardzo mnie ucieszyła. Jest konieczna z uwagi na rozwój osiedli i budowę nowych bloków w dzielnicy Oksywie, co przekłada się na przepustowość jednopasmowej ul. Unruga. Budowa buspasa nic jednak nie zmieni w kwestii odkorkowania ul. Unruga. Uważam, że wydając pieniądze podatników radni powinni brać pod uwagę przede wszystkim kwestię przeznaczenia tych pieniędzy na zaspokojenie potrzeb większości ludzi, a nie tylko jednej firmy, która cyklicznie likwiduje linie autobusowe. Tym samym buspas będzie użytkowany znacznie mniej, niż mógłby być użytkowany ten sam pas ruchu dla samochodów osobowych - twierdzi pan Sebastian.

Urzędnicy: priorytet dla transportu zbiorowego nadrzędnym celem



Urzędnicy w kwestii buspasów zdania nie zmieniają.

- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu - wyjaśniał kilka dni temu Aleksander Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (185) 5 zablokowanych

  • Babie Doły

    To teraz z Babich Dołów żeby się dostać do centrum to trzeba będzie kilka godzin jechać a kiedyś to było 15-20 minut.

    • 4 0

  • No to teraz będziemy cierpieć stojąc w korkach przez budowę, (1)

    a potem my zmotoryzowani nie będziemy mogli z tego korzystać. hahah masakra !!!

    • 9 0

    • Och nie!

      Tylko 96% terenu dla kierowców?

      • 0 2

  • (1)

    Ciekawe czy na Nasypowej wprowadzą zakaz parkowania. Puszczenie całego ruchu przez tę uliczkę to będzie katastrofa. Wszyscy decydenci powinni na czas przebudowy zamieszkać na dolnym Oksywiu.

    • 5 0

    • Już są znaki z zakazem od 4.12

      • 0 0

  • Dlaczego szmata z ucykiem ciągle kłamią? To nie jest rozbudowa ulicy a dobudowanie bus-pasa co w żaden sposób

    nie usprawni ruchu.

    • 9 0

  • Kominikacja miejska dziala jedynie w Centrum Gdynia

    Downtown Gdyniami, polecam jezdzienie z ciskowej na witomino do pracy

    • 3 0

  • Do autora artykułu (2)

    Może zdobył by Pan konkretne plany / wizualizacje pokazujące jak to będzie wszystko jasne ,a nie tylko opis.
    Czy urząd boi się pokazać? Mamy tylko enigmatyczne stwierdzenie o "priorytecie dla transportu zbiorowego ".
    Sądzę że, jeżeli ludzie by zobaczyli konkretne plany to dopiero będzie chryja.
    Z opisu wynika że, żadnej poprawy przejezdności nie będzie , ronda , podwyższenia...itp utrudnienia.
    Unruga to jest główną droga dojazdowa do dzielnic, a urząd próbuję ją to tu sprowadzić do drogi "osiedlowej"
    Coś podobnego co mamy na Dickmana/Bosmańska, były zatoczki autobusowe ,, została tylko jedna. Brawo
    Droga ta dojazdowa do wojska ,stoczni czyli również dla transportu ciężkiego sprzętu.

    • 16 0

    • myślę, ze w artykule celowo nie ma żadnych rysunków, manipulacja

      • 2 0

    • Taka moda

      Ostatnio jest taka moda na "uspokojenie" ruchu. A więc degradacja dróg zbiorczych, czyli tych wyprowadzających ruch z danej dzielnicy, do kategorii dróg osiedlowych. Za 15 lat pewnie kolejnym etapem przebudowy takich ulic będzie zrobienie z "woonerfów" :)

      • 3 0

  • CIekawe jest to, że 90 procent opinni ludzi poniżej nie zostawia suchej nikti na tej polityce szczurka i władz miasta. (1)

    A szczurek i władze mają nas głęboko w d... Dalej zadłużają miasto i robią co chcą. Czy to się komuś podoba czy nie. Okazuje się, że jedyna metoda aby tą ba ndę przywołać do porządku to wywieźć na taczkach.

    • 12 1

    • Smutne. Tylko 10% ludzi jest w stanie się zatrzymać na chwilę i pomyśleć.

      W żadnym kraju danie priorytetu samochodom nie rozwiązało problemu korków.

      Ba, najsprawniej można się przemieszczać w miejscach, gdzie auta są reglamentowane!

      • 0 4

  • Teasy rowerowe

    Szczególnie te trasy rowerowe sie zimą przydają, można na nich zbierac śnieg z jezdni, gdyby przypadkiem popadało. No i na zakupy mozna wypedalowac migiem na Gdynię, a nie stac wtych beznadziejnie ciągnących się korkach dla zmotoryzowanych.

    • 6 0

  • Gdynianie czas się obudzić

    Tylko zmiana władzy w Gdyni rozwiąże problemy komunikacyjne. Ekipa Szczurka od dawna nie słucha mieszkańców Gdyni.

    • 10 0

  • Przestańcie już olić o tej kolejce. Projekt uzyskał akceptację i PLK czeka tylko na kasę z UE.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane