• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zapłacimy za postój na Świętojańskiej?

Katarzyna Fryc
8 lutego 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Gdynia chce wprowadzić w śródmieściu system płatnego parkowania. Ma on objąć 3,5 tysiąca miejsc postojowych.

Gdynia jest jednym z nielicznych dużych miast, w których nie obowiązuje płatne parkowanie (np. mieszkańcy Gdańska i Sopotu za postój w centrum płacą od lat). Co prawda w połowie lat 90. władze próbowały wprowadzić karty parkingowe, ale ten system kompletnie się nie sprawdził i szybko z niego zrezygnowano (kierowcy wykorzystywali tę samą kartę po kilka razy, a część zysków zamiast do kasy gminy trafiała do kieszeni ludzi z obsługi).

Wprowadzenie opłat za parkowanie w Gdyni:

Dziś w śródmieściu parkuje się za darmo, ale ze znalezieniem wolnego miejsca są ogromne problemy. - Parkingów z prawdziwego zdarzenia nie ma wcale, są tylko nieliczne wolne place, błyskawicznie zajmowane przez samochody - mówi Tadeusz Szemiot, szef klubu PO w radzie miasta.

Dlatego już wkrótce Gdynia prawdopodobnie dołączy do miast z płatnym obszarem parkowania. W tegorocznym budżecie na przygotowanie systemu zarezerwowano 500 tys. zł.

- Na szczegóły jeszcze za wcześnie. Na razie wiadomo, że system miałby obowiązywać na terenie pomiędzy torami kolejowymi a Kamienną Górą, czyli na ulicach Świętojańskiej, Władysława IV, 10 Lutego, Starowiejskiej i bocznych uliczkach - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu. - Według wstępnych planów w mieście ma stanąć sto parkometrów, które obsługiwałyby 3,5 tys. miejsc postojowych.

Nie wiadomo jeszcze, ile zapłacimy za parkowanie, kiedy system ma ruszyć oraz kto go będzie obsługiwał. W grę wchodzą dwa rozwiązania: zewnętrzna firma operatorska lub zatrudniające ok. 20 pracowników nowe biuro obsługi parkowania, które byłoby częścią jednego z wydziałów Urzędu Miasta Gdyni. Ostateczna decyzja o wprowadzeniu systemu należy do rady miasta.

Prezydent Wojciech Szczurek nie chce jeszcze przesądzać sprawy: - Wzrost liczby samochodów zmusza nas do analizy, czy, kiedy i w jakim zakresie powinien być wprowadzony system opłat za parkowanie. Z jednej strony korzystnie wpływa on na rotację samochodów na parkingach, przez co łatwiej znaleźć miejsce. Ale trzeba też jasno powiedzieć, że płatne parkowanie nie jest sposobem na zarabianie pieniędzy przez gminę - więcej się na ten cel wydaje, niż wpływa do kasy miasta. Musimy spokojnie rozważyć wszystkie argumenty.
Gazeta WyborczaKatarzyna Fryc

Opinie (119) 4 zablokowane

  • wybudować parking

    zamiast wprowadzać strefę płatnego parkowania, miasto powinno wybudować parking z prawdziwego zdarzenia, którego w centrum nie ma. I to jest główny powód zapchania centrum samochodami. Idealnym miejscem na taki parking jest ten psełdo parking obok batorego. Czy naprawdę tak trudno jest wybudować kilkupoziomowy parking?????????????????????

    • 0 0

  • gdynianin

    I myślisz, że wtedy zniknie ruch ze Świętojańskiej? Wątpię.

    • 0 0

  • parking w Batory za każdym razem jak wjeżdżam jest prawie pusty - Płacić ! - wielcy posiadacze wymarzonych czterech kółek - zamiast robić po kilka okrążeń zapłacić te 2złote.
    Niby kto Wam parking wybuduje? Dla tych wszystkich co upychają sie po ulicach dookoła Kwiatkowskiego i Batorego? Zeby kolejny grzmot stał pusty?

    • 0 0

  • anonim

    Ot, cała motoryzacja. Każdy narzeka na wszystko, na miasto, na ceny, na korki. W gruncie rzeczy chodzi o to żeby wozić swoje cztery litery.

    • 0 0

  • macie problem!

    to zrobic zakaz parkowania na ulicy, niecg SM chodzi i wystawia mandaty jakby co, w koncu i tak nie maja lepszych zajec, oprocz objadania sie kebabami lub dreczeniem spokojnych, podstarzalych pijaczkow, a wtedy ludzie beda musieli parkwoac na tym parkingu w okolicach (?) batorego i placic te marne 2 zl.

    • 0 0

  • No to najlepiej sprzedac auta

    i w ogóle się przesiąść w ZKM i SKM. Po cholere w ogóle auta. Nie będzie trzeba autostrad budować i remontować ulic a tym bardziej budować parkingów.

    • 0 0

  • lol

    O, to nie byłoby takie złe. Na pewno wszyscy w końcu najlepiej byśmy na tym wyszli. Ale wiadomo, że tak nie będzie. Tylko niech wtedy kierowcy nie biadolą, że jest tłok i brak miejsc, bo sami są temu winni.

    • 0 0

  • antypolityk

    ciebie ktos z samochodem skrzywdzil?

    rozumiem, ze w twoim mniemaniu dazenie do wlasnej wygody jest karygodne?
    ja sie juz w zyciu tramwajami najezdzilem. przesiadlem sie do samochodu, i o ile jazda zkm nie bedzie w jakis sposob lepsza to wracac nie zamierzam.

    ale to nie chodzi o wozenie sie dla samego wozenia. jest mi po prostu szybciej i wygodniej. drozej, ale po to pracuje, zeby miec pieniadze na podniesienie sobie jakosci zycia.

    • 0 0

  • jd

    Nikt mnie samochodem nie skrzywdził.

    Dążenie do wygody nie jest karygodne, wprost przeciwnie, ale w przypadku samochodu wiąże się to: ze staniem w korkach, brakiem miejsc do parkowania, złorzeczeniem na świat, nerwami itd. itp. Nie mówiąc już o ekologii, bo to każdy ma w d...

    Powtarzam, każdy kierowca narzeka na korki, na brak miejsc do parkowania itd. nie zauważając, że sam się do tego przyczynia.

    Transport publiczny poprawił się zdecydowanie (mówimy o Gdyni), co i tak nie robi zupełnie wrażenia na kierowcach. Powód jest prosty: Samochodem dojedziesz wszędzie, nawet stojąc w korkach i szukając miejsca do parkowania przez pół dnia, ale dojedziesz. Jedni dojeżdżają do pracy, inni jadą po fajki do sklepu. Dlatego ludzie nie zrezygnują z samochodów, niezależnie od jakości transportu publicznego. Dobrze o tym wiesz.

    • 0 0

  • hheheh straż miejska? oni tylko pilnuja najbliższej okolicy dworu tzn urzędu miejskiego. Dalej się nie zapuszczają. Dzienny zysk z mandatów za złe parkowanie tylko w okolicach 10 lutego to kupa kasy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane