• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki

Patryk Szczerba
18 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. PiłsudskiegoMapka. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Przypomnijmy: w ramach przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Władysława IV kluczowe było stworzenie przejazdu przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego, by rowerzyści nie musieli nadkładać drogi, jadąc kładką nad jezdnią po dziurawym chodniku, w części nienależącym do miasta.

Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej



Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa



Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.

18:36 15 GRUDNIA 20

Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)

W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?.
W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?. Zobacz więcej

Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.

- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.

  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.

Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych



Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.

Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.

- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (490) ponad 50 zablokowanych

  • To może jeszcze na skrzyżowaniach na skos zrobić drogi rowerowe, pod prąd na drodze już są więc co tam jak szaleć to szaleć.

    • 8 3

  • Likwidacja zielonych strzałek - tak!

    Zielone strzałki i kolizyjne zielone jak najbardziej powinny być likwidowane, kierowcy notorycznie wymuszają pierwszeństwo albo "nie zauważają" rowerzystów. Tak jest na przykład na przejeździe rowerowym i przejściu przy przystanku Obłuże Centrum w stronę centrum.

    • 7 6

  • 45% ankietowanych jest za likwidacją zielonych strzałek.

    tylu rowerzystów nie ma u nas.
    to znaczy że nawet sami kierowcy uznają te rozwiązanie za patologię drogową.

    • 6 5

  • Zielone strzałki są niebezpieczne - kierowcy aut w ogóle się na nich nie zatrzymują!

    • 6 5

  • wszystkie drogi rowerowe w Gdyni są kontrowersyjne. (1)

    • 9 1

    • wszystkie parkingi i chodniki oraz przejścia dla pieszych są kontrowersyjne

      kontrowersyjne jest także dopuszczanie parkowania samochodów na chodnikach

      • 1 0

  • Zbulwersowany (2)

    A dla tych co w lewo chcą skręcić to co strzałek nie ma? to jest jawne dzielenie społeczeństwa. Chyba że z tej prawej można też w lewo hmm? A rowerzystom życzę braku łamania przepisów bo w tym wypadku to policja doszczętnie nic nie robi. A uprawnienie kogoś przez przekroczenie pewnego wieku do jeżdżenia na rowerze czy skuterze bez znajomości przepisów ruchu drogowego to kpina !!!

    • 4 2

    • Marginesie: czy zdałeś egzamin na prawo jazdy? (1)

      Czy uważasz to za największe osiągnięcie intelektualne w swoim życiu? Egzamin na kartę rowerową zdają dzieci w wieku 10 lat a nawet młodsze. One także mają prawo czuć się bezpiecznie korzystając z roweru w mieście. Czy przestrzegasz przepisów ruchu drogowego i nie lekceważysz limitów prędkości na drogach dwujezdniowych? Jeśli tak, to gratuluję.

      • 1 0

      • Ironizowalem z strzałkami

        O temacie intelektu nie mam zamiaru się wypowiadać ponieważ osiągnięcia niejednokrotnie nie idą w parze z tym czy ktoś jest mądry czy głupio mądry. Po prostu nie jestem zwolennikiem likwidowania czegoś przez kogoś kto nie przestrzega przepisów w ruchu drogowym nic więcej. Dobry przykład dałeś dziecko kartę rowerową ma zdać ale już osoba dorosła nagle doznaje oświecenia i może śmigać po ulicach rowerem nie raz rowerzysta złamał przepisy wyjechał nie zatrzymał się itd. I jak do kierowcy można jasno powiedzieć złamał przepisy bo zdał prawo jazdy i złamał przepisy celowo tak o rowerzyście nie można powiedzieć czy zrobił to celowo czy z niewiedzy niestety edukacja się przydaje i chroni w tym przypadku osoby mądre które zachowują się na drodze bezpiecznie i ostrożnie i czasami mimo że łatwo jeździć na rowerze moim zdaniem nie zwalnia z tego aby znać i przestrzegać przepisy w ruchu drogowym. A ty zamiast trolowac nie znając osoby z którą wchodzisz w polemikę zdaje sobie sprawę że ta osoba między innymi dokonała już 3 zatrzymań obywatelskich bo inny użytkownik drogi był pijany i nie posiada na koncie od 15 lat żadnych punktów karnych wiesz co to jest aaaa nie bo na rower nie obowiązują... Jak obowiązek kasku na rowerze itd.

        • 0 0

  • (1)

    Nowa nawierzchnia. Stara była zła ? Codziennie gdy idę na przystanek przy experymencie zastanawiam się czy dojdę? Nie dość , że ciemno to łatwo skręcic nogę na dziurach albo się połamać, przecież to centrum Gdyni. Te drogi rowerowe projektuje chyba jakiś pijak? Wszystkie węzykiem i stale krzyżują się z chodnikiem. Dla rowerzysty to pikuś jak sobie pojeździ slalomem ale dla pieszego to czasami kilkaset niepotrzebnie nadłożonych metrów, albo i kilka kilometrów ale co tam to tak ładnie z drona sfilmowane wygląda , takie śliczne wężyki. Tak właściwie to przed każdym takim skrzyżowaniem drogi rowerowej z chodnikiem powinien stać znak stop dla rowerzystów.

    • 6 1

    • naprawdę mi Ciebie żal, żuczku

      • 0 1

  • to bez różnicy czy jest zielona strzałka czy nie ; rowerzysta jak jedzie ulica zobaczy czerwone światło (2)

    zjedzie na chodnik, i chodnikiem odnajdzie o dziwo, drogę rowerową i skorzysta z zielonego światła żeby przejechać; a kierowca musi być psychologiem , myśleć za dwóch co ma zrobić sam i co zrobi rowerzysta .. życie;

    • 14 3

    • ale to źle teraz że na droge rowerową zjeżdża?

      kierowców to ciężko rozgryźć. weźcie się zdecydujcie czego chcecie.

      • 2 1

    • "kierowca musi myśleć"
      a że nie ma w tym za grosz wprawy, to idzie mu to niezbyt dobrze wychodzi

      • 1 1

  • Zastanawiam się kiedy urzędniki z UM - żyjący za nasze ciężko wypracowane pieniądze,

    aroganccy i bez idei w ramach wyrzucania i utrudniania ruchu samochodowego w Gdyni sami zaczną jeździć do pracy rowerami. Ale akurat dla nich, zaczynając od prezydenta, są inne standardy. A do tego jeszcze nieroby nie płacą za parkowanie.

    • 10 1

  • klasycznie (1)

    powstaje udogodnienie dla pieszych albo rowerzystów pojawia się wycie malkontentów powtarzających jak mantrę ten sam stek bzdur - ciekawe kto płaci za publikowanie tych bzdur - dlaczego nie ma w komentarzach chociaż końcówki albo początku adresu IP. dlaczego komentarze są zupełnie anonimowe dla odbiorców

    • 3 11

    • ale jakie to udogodnienie? to powinien być standard od 20 lat.

      i tak pomimo tego kierowcy są lepiej traktowani.
      dla kierowców 8 tam jest szerokich, prostych pięknych pasów z miejscami postojowymi, a dla rowerzystów wąski slalom na chodniku. to kto ma dalej lepiej? i jeszcze im się wielka krzywda dzieje bo chcieliby z rozpędu na czerwonym sobie dalej jeździć.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane