• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki

Patryk Szczerba
18 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. PiłsudskiegoMapka. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Przypomnijmy: w ramach przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Władysława IV kluczowe było stworzenie przejazdu przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego, by rowerzyści nie musieli nadkładać drogi, jadąc kładką nad jezdnią po dziurawym chodniku, w części nienależącym do miasta.

Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej



Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa



Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.

18:36 15 GRUDNIA 20

Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)

W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?.
W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?. Zobacz więcej

Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.

- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.

  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.

Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych



Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.

Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.

- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (490) ponad 50 zablokowanych

  • Problem jest chyba jednak inny... (1)

    Skręcając z Władysława IV pod wiadukt mamy dedykowany pas skrętu, ale nie światła, przez co w momencie zapalenia się światła zielonego auta skręcając trafiają na zielone światło na przejściu dla pieszych. I to jest niebezpieczne!

    • 9 5

    • zielone to nie jest to samo co zielone kierunkowe

      czyli pierwszeństwo masz tylko jadąc prosto. skręcając musisz ustąpić pierwszeństwa tym co jadą prosto. tak było zawsze i jaki to problem. jak to inaczej rozwiązać?

      • 3 1

  • Co za mxxg zaprojektował tą drogę rowerową (5)

    Przecież 20 metrów dalej jest specjalna kładka dla rowerów przy torach nad całą ulicą. Widać że i ci co są dygnitarzami miejskimi i ci co projektują dla nich i ci co wykonują nie mają mózgów.

    Rowerzysta

    • 12 9

    • na którą nie ma jak dojechać (2)

      poza tym jest na około.

      • 5 4

      • Co z tego, że naokoło? Przecież podobno jeździsz tym dwukołowym złomem dla przyjemności. (1)

        • 1 8

        • tak ale komunikacyjnie

          więc zależy mi też na czasie, wygodzie i bezpieczeństwie,

          • 4 2

    • (1)

      przecież za tą kładką jest zwykły rozwalony chodnik który nie jest do jazdy na rowerze

      • 4 1

      • A dla kogo dla wózków inwalidzkich

        • 0 0

  • 20 metrów dalej jest przecież kładka rowerowa (2)

    • 17 9

    • no i za kładką stary krzywy chodnik i**oto coś jeszcze?

      • 3 3

    • 2km dalej jest obwodnica

      • 7 3

  • Nie mam pojecia ile w Gdyni jest kilometrow (2)

    Dróg rowerowych. W każdym razie, dla rowerzystów, nawet teraz, zimą, kiedy wyjeżdża ich kilkudziesięciu(wg licznika przy PNT) 20-30, trzeba utrzymywać z naszych podatkow czystość tych dróg, a oni i tak wolą ulice i chodniki, mimo że prawo tego zabrania. Znajomość prawa skończyła się u nich na wymaganiach wobec innych. Terroryzm rowerowy trwa.

    • 10 8

    • zadaj sobie pytanie dlaczego wolą właśnie jezdnie czy chodnik

      właśnie dlatego że tymi trasami jest na około, niewygodnie i niebezpiecznie.

      Ja gdzie mogę to unikam i też wybieram jezdnie.

      • 2 0

    • Nie wiem skąd liczba 20 -30 skoro prawie codziennie jest ok 500 przejazdów na tym liczniku. Wczoraj mimo nie najlepszej pogody 451 przejazdów.

      • 3 1

  • Inżynieria ruchu

    Mimo że nie jestem zwolennikiem likwidowania strzałek, to po przejechaniu choć raz rowerem po mieście argumentację taką można zaakceptować.

    • 9 2

  • Może i zmieniono przebieg DDR, ale w dalszym ciągu nie ma połączenia rowerowego Działek Leśnych ze Śródmieściem.

    • 6 1

  • W dobie pandemii

    Ciężko dostać się do UM. Stąd tyle czasu na pisanie postow"za"! Będą premie roczne! Oj będą!

    • 5 5

  • hejo kierowcy

    zacznijcie zatrzymywać się przed zieloną strzałką, albo wszystkie znikną

    • 7 4

  • I dobrze, bo jak jadę rowerem to nie będę się ciągle oglądał na samochody. Ścieżka jest dla mnie i tyle.

    • 4 7

  • Bezpieczeństwo pieszych najwyższym priorytetem

    Bardzo dobrze, zlikwidować jeszcze strzałke na Karwinach skrzyżowanie Brzechwy Chwaszczynska w stronę obwodnicy, kierowcy pędzą jak ślepi z górki myśląc że wygrali życie widząc zielona strzalke nie patrząc ze jest duże przejście dla pieszych z zielonym światłem którego fakt dobrze nie widac, często jadą prosto w ludzi tak ze ludzie muszą biegiem uciekać przed samochodami. Zielona strzałka jest dobra Ale dla świadomych i ostroznych kierowców nie dla egoistycznych głupoli, likwidować jak najbardziej.

    • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane