• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zderzenie czołowe pociągów w Gdyni przez błąd ludzki?

Szymon Zięba, Patryk Szczerba
5 października 2023, godz. 10:25 
Opinie (191)
aktualizacja: godz. 15:04 (5 października 2023)
  • Skutki czołowego zderzenia dwóch pociągów.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.
  • Skutki czołowego zderzenia dwóch pociągów.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.

Niezatrzymanie się maszynisty szynobusa na sygnale "stop" mogło doprowadzić do czołowego zderzenia pociągów, do którego doszło w czwartek rano, 5 października 2023 r., między przystankami Gdyna Stocznia i Gdynia Główna.Mapka To bardzo wstępne ustalenia służb, które pojawiły się na miejscu. Wskutek wypadku jedna osoba w ciężkim stanie trafiła do szpitala UCK w Gdańsku. Lekkie obrażenia odniosły cztery osoby. Wszyscy poszkodowani to pracownicy kolei.



AKTUALIZACJA, godz. 15:04



PKP PLK informuje, że o 13:15 został usunięty z torów szynobus. Po usunięciu drugiego składu służby przystąpią do sprawdzenia stanu infrastruktury i oszacują kiedy możliwe będzie wznowienie ruchu po torze.


Uważasz kolej za bezpieczny środek transportu?

Do wypadku doszło na wysokości ul. Morskiej 24Mapka, czyli między przystankami Gdynia Stocznia i Gdynia Główna.

Co na tę chwilę oficjalnie wiadomo o okolicznościach wypadku?



  • W zderzeniu czołowym brały udział dwa składy nalężące do Polregio: szynobus, który wykonywał manewry na torach oraz pociąg pasażerski relacji Malbork-Gdynia Chylonia.
  • Urządzenia sterowania ruchem kolejowym w chwili wypadku były sprawne. Specjalnie powołana komisja, która będzie wyjaśniać okoliczności wypadku zbierze odczyt danych.
  • Wypadek nie był związany z robotami na torowisku ani z prowadzonymi w okolicy pracami inwestycyjnymi.
  • Oba składy zderzyły się czołowo, a następnie wykoleiły. Wskutek wypadku do szpitali w Gdyni i Wejherowie trafiły trzy osoby, a jedna - w najcięższym stanie - do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. W sumie obrażenia odniosło pięć osób.


Oba składy zostały poważnie uszkodzone.




Jakie są nieoficjalne ustalenia po zderzeniu czołowym pociągów?



  • Z nieoficjalnych informacji wynika, że szynobus tuż przed wypadkiem tankował na Grabówku.
  • Kierujący szynobusem miał rzekomo nie zastosować się do sygnału "stop", wyjeżdżając z tankowania. Składy spotkały się pod nastawnią.




Tuż po wypadku na miejscu pojawił się Dariusz Drelich, wojewoda pomorski. Z przekazanych przez niego informacji wynikało, że pięć poszkodowanych osób to pracownicy kolei.

Aktualne rozkłady pociągów w Trójmieście



Co było przyczyną wypadku pociągów?



- Nie chciałbym mówić o okolicznościach, ale najprawdopodobniej jest to błąd ludzki. To jeszcze informacja niepotwierdzona, na miejscu jest prokuratura i odpowiednia komisja do badania wypadków - powiedział Dariusz Drelich.
Wojewoda doprecyzował, że mogło dojść do niezatrzymania się na sygnale "stop".



09:37 5 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 10:44)

Ruch pociągów po wypadku w Gdyni przywrócony (28 opinii)

Ruch kolejowy w Gdyni Głównej został puszczony po torach SKM oraz po peronie 1. Pociągi odjeżdżają z opóźnieniem.
Ruch kolejowy w Gdyni Głównej został puszczony po torach SKM oraz po peronie 1. Pociągi odjeżdżają z opóźnieniem.


  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni

Opinie (191) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Szpilek (4)

    Strach jeździć pociągami.Więcej nie wsiądę do pociągu.Hehe

    • 9 54

    • (1)

      Będziesz jeździć na dachu?

      • 8 0

      • Szpilek

        Wcale .

        • 1 4

    • strach jeździć samochodem (1)

      dziennie jest kilka wypadków

      • 5 0

      • Szpilek

        W szczególności jesli człowiek zapatrzy się w piękną kobietę .Hehe

        • 0 3

  • nie myli się ten kto nie pracuje. (1)

    Dużo zdrowia.

    • 49 5

    • Bardzo ludzkie slowa.

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    (40)

    Na odcinku z którego zjeżdżał pociąg tankujący paliwo nie ma cyfrowego systemu sterowania ruchem, a powinien być. Dlaczego go nie ma? Kto jest odpowiedzialny za to zaniedbanie? Dlaczego PKP i wojewoda kłamią? Zwalicie winę na szeregowego kolejarza, chroniąc odpowiedzialnych za tą sytuację w resorcie?

    • 535 50

    • (2)

      Dokładnie, prawie, no właśnie, prawie cała stacja rozrządowa oraz Gdynia Główna są zmodernizowane i system sterowania ruchu nie pozwoli na takie incydenty, ale jednak znalazł się tor który nie został pod system podłączony i zabezpieczenia w postaci wykolejnic nie zadziałały. Ot modernizacja na pokaz.

      • 103 13

      • Znawco mikolu (1)

        a gdyby tak rozpruł zwrotkę, to co by pomógł jakikolwiek system... wszyscy znawcy hehehe

        • 14 9

        • Nic dziwnego że mieszkasz na tym osiedlu

          • 2 2

    • (1)

      Czyli maszynista nie zlekceważył sygnału "stop"?

      • 27 17

      • Nie ma takiego sygnału

        • 2 0

    • Ale z pewnością miał na semaforze białe lub niebieskie (13)

      Jakie było ustawione światło do manewrów będzie to do sprawdzenia. Przy manewrach powinien potwierdzić przez radio wykonywany przejazd

      • 27 1

      • (12)

        Cyfrowy system sterowania ruchem jest po to między innymi, aby zapobiegać ludzkim błędom. Gdyby był, ten wypadek by się nie wydarzył. Ktoś wyżej od maszynisty w hierarchii jest za to odpowiedzialny.

        • 65 14

        • ale to państwowa firma z zarządem z nadania pis (5)

          winnym zostanie maszynista.

          • 43 30

          • pis zostanie winnym (4)

            wiadomo - ludzie tankują tanie paliwo na zapas, a to pis wina że paliwo jest tanie - proste jak... totalna opozycja

            • 16 46

            • Paliwo nie jest tanie, zapłacimy wszyscy po czasie za to sztuczne obniżanie cen. Tak samo jak wszyscy płacimy za to całe rozdawnictwo pisu, to nie są żadne rządowe pieniądze, to są nasze pieniądze, Twoje też. Po prostu więcej zapłacisz w podatkach za to, że coś masz niby taniej, albo co gorsza za to, że niby coś dostałeś. Mniej tvp, więcej myślenia.

              • 37 10

            • (1)

              Wyjątkowo głupi wpis i człowiek, który go Pisał, czytasz tem pa ku że zrozumieniem? Jeszce półtora tygodnia i wszystkie płatne trolle będą miały zarzuty

              • 7 5

              • POmarzyć sobie możesz

                i tylko tyle

                • 2 3

            • Totalna opozycja- wcześniej takich zwrotów używał Goebels

              • 1 0

        • Tarcze manewrowe to nie semafory szlakowe

          Tarcza manewrowa nie może być objęta zabezpieczeniami, bo służy do jazdy wewnątrz bloku. Balisa SHP hamowałaby składy na szlaku przy zakazie jazdy manewrowej.

          • 26 0

        • (3)

          No nie.
          Wyobraź sobie że siedzisz w jednym z tych nowoczesnych aut co "same parkują" ale system się wykrzaczy i kogoś uderzy.
          Kto jest winny - zarządca parkingu, producent samochodu czy kierowca?

          • 17 2

          • (2)

            Za granicą w większości przypadków wyną obarczany jest producent samochodu. W naszym kraju kierowca.

            • 7 8

            • (1)

              Piszesz bzdury, obarczany jest właśnie kierowca. I karany jest kierowca. A potem często ten kierowca wytacza proces cywilny producentowi. I z reguły go przegrywa, bo we wszystkich instrukcjach jest zawsze napisane, że systemom nie można do końca ufać i odpowiada kierowca.

              • 16 0

              • System parkowania

                Przy wlaczeniu biegu wstecznego i korzystania z kamery w aucie lub automatycznego systemu parkowania wyswietla mi sie informacja ze kierowca ma zachowac czujnosc!!! Nie mieszkam w PL wiec nie piszcie glupot, systemy sa do pomocy ale w penych sytuacjach kierujacy powinien zachowac ostrozonosc. Jesli systemy sa takie nie zawodnoe to po co kierowcy aut, komunikacji miejskiej, pociagow czy piloci.

                • 1 0

        • Ale jak nie ma cyfrowego systemu, to nadal obowiązują zasady.

          • 7 0

    • (3)

      Ale to szeregowy mechanik poszedł na niebieskim. Stop to stop niezależnie z jakiego źródła pochodzi xd.

      • 38 0

      • Racja (1)

        Zgadza się że niebieskie to niebieskie,ale często słychać na radiu "z paliwa pomijamy na niebiesko ".

        • 3 0

        • Pseudomikole

          Skończcie że swoimi chorymi teoriami bo nie macie pojęcia o czym mowicie

          • 1 1

      • Nie ma czegoś takiego jak sygnał stop na kolei nauczcie się.
        Stop oznacza, że masz się zatrzymać, potem po upewnieniu się, że nic nie zagraża możesz jechać.
        A kolejowe Stój, oznacza, że masz stać i czekać do usranej śmierci (pomijam sytuacje na szlaku z SBL, zainteresowani wiedzą o co chodzi) aż dostaniesz polecenie jazdy dalej.

        • 10 0

    • Bzdury piszesz

      SRK już jest wymienione

      • 9 1

    • (5)

      Szynobus i tak nie ma ETC-su ( systemu cyfrowego)

      • 6 5

      • Ma, inaczej by nie mógł jeździć na linii PKM (4)

        Tam jest ETCS L2 i GSM-R

        • 10 8

        • (3)

          Hmm ale kanał 6 tak samo obowiązuje. Może nie przelaczyl

          • 1 0

          • Zanim zacznie hamować nawet z 40km/h to przejedzie 200m

            A to zdarzenie na głowicy stacji

            • 1 1

          • A niby jaki miał mieć kanal

            Mikole przestańcie tutaj snuć jakieś chore teorie

            • 2 0

          • Tyle, że kanał R6 jest od Oruni do Chyloni i wg niektórych maszynistów powinien być rozdzielony ze względu na chaos w eterze i na ilość pociągów w aglomeracji.

            • 0 0

    • Czyli nikt przez kilka km (2)

      Nie zauważył faktu wyjazdu szynobusu na zamknięty odcinek? A gdzie nadzór nad ruchem. Stacja benzynowa jest kawał drogi od stacji GG

      • 17 8

      • Ale to było przy samej głowicy stacji

        • 7 1

      • Na ilu na 20m od tarczy?

        Czasu na reakcję było może z 10 sekund. Nie było szans żeby zapobiec

        • 0 1

    • ,,,,,,,,,,,,,,,xx (1)

      Czy wy ludzie nie możecie sobie podarować uszczypliwości i plucia jadu
      przy każdym artykule. Tu jest artykuł o wypadku i najważniejsze że nie ma ofiar śmiertelnych. Co było przyczyną zbada komisja. Po co tu piać swoje poglądy polityczne co to kogo obchodzi i ścigać się która partia jest lepsza absurd.
      Podsumowując wszystkie do korytka garną i każda ma czarno za uszami. Co drugi nie pamięta co niedawno mówił.

      • 19 2

      • A ja jednak bym obdarzył komisję ogranczonym zaufaniem.

        W Szczekocinach też winny był stróż, dróżnik i pies dróżnika. Bo wszyscy powyżej byli święci i nie mieli sobie nic do zarzucenia.
        A poszkodowanemu, szybkiego powrotu do zdrowia!

        • 19 2

    • Kolejny znawca

      Co to ma do błędu ludzkiego ...

      • 3 0

    • Opinia kłamliwa ale to moderacji nie powstrzyma przed wyróżnieniem

      Nie po drodze mi z PLK ani z Drelichem ale jeszcze bardziej brzydzę się kłamstwa

      • 8 0

    • Szynobus jechał na przebiegu manewrowym, na którym ECTS2, nawet gdyby był zainstalowany w pojeździe, to i tak nie działa. ects2 dotyczy jazd pociągowych, nie manewrowych

      • 6 0

    • ETCS nie jest systemem obejmującym manewry.

      Dlaczego wyróżnia się w komentarzach takie głupoty pisane przez laików?

      • 4 0

    • Jak nie ma cyfrowego sterowania ruchem?

      Proszę głupot nie pisać.

      • 0 0

  • Czerwone to "tylko" sugestia (1)

    "Kierowcy" myślicie! Chipsy do jedzenia, nie szukajcie tam prawa jazdy

    • 8 24

    • Nie wierz tak ślepo we wszystko co piszą.

      Bo nie zorientujesz się nawet jak ukształtowano ci światopogląd.

      • 4 3

  • Ankieta ankietą, ale przy okazji warto przypomnieć statystyki (6)

    Absolutnie najbezpieczniejszym środkiem transportu jest samolot.
    Najbardziej niebezpiecznym jest własny samochód.
    Kolej wypada gdzieś pomiędzy.

    • 29 8

    • Masz rację, ale na odcinku Gdynia-Sopot nie będziemy latać samolotem.

      • 13 1

    • Przez kilkadziesiąt lat jazdy samochodem (1)

      nie miałem wypadku. Jak ktoś szybki i wściekły ,albo gamoń, to je powoduje

      • 4 10

      • Codziennie jest dzwon na obwodnicy, a w skali kraju kilkadziesiąt osób ponosi śmierć. Najgorszy środek transportu, bo nie dość, że wypadki, to jeszcze spaliny (rak pluc!) oraz dewastacja przestrzeni - także zieleni (i znowu rak płuc, bo brak drzew)

        • 2 1

    • (1)

      Statystyki to bzdura. Bo na ich podstawie jaką masz szansę przeżycia w katastrofie lotniczej? 3-5%? A w kolejowej 95-99% szans, że przeżyjesz.

      • 6 3

      • Może masz rację , tylko porównaj ile jest wypadków z udziałem pociągu a ile samolotu!

        • 0 1

    • Kolej nie wypada gdzieś pomiędzy tylko zaraz za transportem lotniczym.

      Pociąg jest tylko trochę bardziej niebezpieczny niż samolot a samochód wielokrotnie bardziej niebezpieczny.

      • 4 0

  • Przed 15.10 to i wojewoda się ożywił (3)

    A jak były inne tragedie w województwie to nawet nie raczył "dla kilku powalonych drzewek" pomocy udzielić nie mówiąc o osobistym pojawieniu się na miejscu.

    • 62 14

    • a gdzie jest marszałek województwa, czemu nigdy go nie widać?

      • 4 9

    • a najlepsze że dał wywiad w którym kłamał że niby pociągi nie miały pasażerów

      a przecież ten en57 to był kurs Malbork - Chylonia więc pasażerów było może mało ale byli, codziennie większość wysiada w Głównej ale zawsze kilkanaście osób tym pociągiem jeździ do Chyloni, nigdy nie widziałem pustego na tym odcinku a akurat zdarza mi się tym kursem jeździć kilka razy w miesiącu więc wiem

      • 7 1

    • wybory się zbliżaja

      • 3 0

  • Najlepiej zwalić wszystko na pracownika.

    • 41 9

  • albo ktoś pod pociąg wpada, albo samochód, albo się pociągi zderzą (3)

    Czy kiedyś będzie można dojechać gdzieś o czasie, bez żadnych incydentów?

    • 11 17

    • Wroc do swojej wiochy

      Tam będziesz sobie dojeżdżać rowerkiem przez polna drogę to o ile się nie przewrócisz to nic ci nie bedzie

      • 9 5

    • wczoraj było można

      dzisiaj nie

      • 5 0

    • prawie zawsze można dojechać o czasie

      kilka tysięcy kilometrów miesięcznie robię koleją i opóźnienia powyżej 5 minut może kilka razy w miesiącu

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Wysiadłem z tego pociągu w Gdyni Orłowie, stary skład (35)

    Z lat 70-tych ,już dawno powinien być na złomie

    • 168 58

    • Pociagow nie produkuje (19)

      Sie tak jak aut na 10 lat. Pocisgl mają i wiele dłuższą żywotność pozatym co jakiś czas muszą przejść naprawę główna która dopuszcza je do ruchu i przedluza żywotność.

      • 60 7

      • (10)

        Tylko że zmieniają się wymogi bezpieczeństwa, stary kibel nie spełnia żadnych obecnych norm. Zobacz jak się złamał, w 1/3 długości (standardowo), natomiast nowoczesnemu szynobusowi nie stało się nic poważnego

        • 53 18

        • A co będzie jak spotkają się dwa nowoczesne szynobusy? (2)

          • 26 2

          • (1)

            Odbijom się jak piłka i pojadom w drugom strone.

            • 14 0

            • Powinno być:

              "Odbijo sie jak piłka i pojado w drugo strone"

              • 0 0

        • "Stary kibel" stał się kotem (1)

          który ma 7 żyć.

          • 15 1

          • 7 życzeń, a żyć 9 :)

            • 2 0

        • szynobusowi nic sie nie stalo... (1)

          A powinno...

          Bo to nie szynobus powinien byc chroniony a jego zawartosc.

          • 14 1

          • Jak widać kibel nie chroni pasażerów

            Strefa zgniotu przy niewielkiej prędkości wypadła głęboko w przedziale pasażerskim

            • 8 0

        • W 1/3 długości. (1)

          Kibel (EN57) składa się z trzech członów (wagonów) połączonych sprzęgiem który w normalnych warunkach jest nierozłączalny.

          Logiczne, że w takich wypadkach składa się pierwszy człon licząc od czoła. Dwa pozostałe człony - środkowy (silnikowy) i rozrządczy na końcu - na torach.

          • 8 2

          • Znajda gdzies czlon rozrzadczy i kibel bedzie

            dalej jezdzil...albo przerobia na jamnika

            • 0 0

        • Bosze

          Skąd ty się wziales

          • 5 0

      • Rok produkcji 1978 (7)

        Ten elektryczny zespół trakcyjny EN57-1248 miał już 45 lat. Po zniszczeniach widać jaką wtedy wagę projektanci prykładali do bezpieczeństwa. Te trumny na szynach powinny już być wycofane i inne województwa robią to szybciej.

        • 13 23

        • (5)

          Wbrew pozorom EN57 jest nieźle zaprojektowany. To, że się tak pogniotl z przodu to zamierzone przez projektantów. Te jednostki mają taką konstrukcję która powoduje, że łamią się zaraz za kabiną maszynisty co pochłania energię zderzenia. Oczywiście 45 lat eksploatacji zrobiły też swoje dlatego rozpadła się kabina maszynisty

          • 25 2

          • Ciekawe założenie konstrukcyjne (4)

            W razie poważnego wypadku maszynista ma zginąć...

            • 11 4

            • (1)

              Niestety. Czysta kalkulacja. W kabinie jest kilka osób, za kabiną kilkadziesiąt.

              • 15 0

              • Za kabiną od czasów jak pamiętam był zawsze tzw. przedział służbowy, który z założenia miał być pusty, a teraz często stoją tam rowery i siedzą pasażerowie.

                • 2 0

            • W razie poważnego wypadku ginie sam maszynista, a nie maszynista + kilkudziesięciu pasażerów w pierwszym czlonie.

              • 13 1

            • To też nie tak. W sytuacji, gdzie nie ma czasu na reakcję, to fakt, maszynista ma mniejsze szanse
              Jednak gdy jest czas na jakąś reakcję, to maszyniści są uczeni, że mają włączyć hamowanie nagłe i uciekać w głąb składu, gdzie już będzie bezpieczniejszy

              • 12 0

        • Zdziwiony, że otrzymałeś więcej minusów od plusów? Tabor kolejowy to nie samochody ze względu na ceny nabycia.

          Co ty sobie wyobrażasz, że przewoźnicy kolejowi kupują tabor na 10 lat? Tak chwalisz nowy tabor, który z braku AI już jest przestarzały. AI nie do bezpieczeństwa rzecz jasna, ale do sterowania zespołem trakcyjnym.

          Nowinki technologiczne wchodzą praktycznie cały czas, co czyni, że np. środki transportu niemal od razu jest już lekko nie na czasie.

          Podobnie jak teleskop kosmiczny "James Webb" - już w przygotowaniu jest jego następca, i z tego co wiadomo ma z 10 razy lepsze przyrządy od niego.

          "James Webb" został oddany do użytku z opóźnieniem, bowiem cały czas w trakcie jego budowy pojawiały się nowinki technologiczne. W końcu powiedziano "dość, bo nigdy go nie wystrzelimy w kosmos, a następne nowinki to już ulokujemy na jego następcy".

          Podobnie jest ze środkami transportu, w tym kolejowego. Za 60 lat obecne nowe składy, będą mocno przestarzałe do tego, co wyjedzie nowego na tory w 2080 roku.

          • 5 1

    • no to teraz już będzie.

      • 8 0

    • Czyli wg ciebie to wina starego wagonu, który przewrócił się ze starości? (3)

      • 18 10

      • (2)

        Nie, ale gdyby nie byl syfem pudrowanym od 50 lat to by sie nie zlozyl jak z papieru. Zauwaz, ze w szynobusie praktycznie nic sie nie stalo.

        • 17 13

        • (1)

          Bo kibelek zapierdzielał, a szynobus widocznie się toczył. ;)

          • 6 7

          • Bez względu na to jak było, prędkości się sumują i rozkładają po połowie. Dochodzi do tego sztywność konstrukcji i różnica nie prędkości a masy.

            • 0 0

    • Można kupić nowy, ale zapłacisz za bilet 2x więcej (7)

      chcecie tego?

      • 5 10

      • Tabor (6)

        Tylko w naszym województwie jeżdżą te złomy. Jakoś w innych regionach nie płacą dwa razy więcej za bilet. Jeżdżą nowymi pojazdami.

        • 20 10

        • daj link ilustrujący tę tezę (3)

          • 3 2

          • Jedź za Słupsk, na Pomorze Zachodnie. (1)

            Zobacz sam.
            Możesz też popatrzeć na Dolny Śląsk.

            • 9 2

            • A jaką tam mają częstotliwość? Pamiętam wściekłość fanów i pasażerów z zachodniopomorskiego, że co z tego, że

              mają tylko nowy tabor, skoro po wycofaniu EN57 spadła drastycznie częstotliwość, gdy w pomorskim jazdy z Trójmiasta poza nie, PolRegio mieszanką różnego taboru (nowego i starego) zapewniło najlepiej w historii, średnio co 30 minut.

              • 4 2

          • Koleje mazowieckie czy dolnośląskie. Gdzie indziej sporadycznie są składy EN, ale na liniach mało uczęszczanych.

            • 0 0

        • Tak, ale rzadko. Tak znienawidzili EN57, że spieprzyli u siebie kolej, bowiem nowych składów producenci nie byli w stanie (1)

          zapewnić (zamówienia innych). Taboru kolejowego nie produkuje się w takich ilościach i w taki sposób jak samochody. Wpierw zamówienie, a później produkcja na konkretną liczbę zawartą w kontrakcie. Taboru kolejowego nie kupuje się u dilerów gdzie na placach u nich czekają na nabywców składy, wagony czy lokomotywy kolejowe.

          Władze zachodniopomorskie tak potraktowały stare EN57, że spowodowali nowym taborem zapaść przewozów pasażerskich. Wycofali wszystkie przedmodernizacyjne EN57 nie bacząc na to, że od producentów dostaną bardzo małe ilości. I w końcu pochwalili się np. że mają nowy tabor na linii Koszalin - Kołobrzeg. Tyle tylko, że nowego taboru starczyło na bodajże 4 połączenia dziennie (bo ten sam tabor musiał obsłużyć inne linie), przez co pasażerowie czym prędzej w końcu czmychnęli do swych samochodów.

          Zaś nasze województwo zapewniło przez stare EN57 połączenia niemal co godzinę na linii Gdynia - Elbląg (bo to obsługuje PolRegio). Zatem co lepsze? Rzadki transport jedynie nowymi składami?

          • 2 2

          • Szkoda że w weekendy zapewnia co 30 minut na skm w Rumi, szkoda że zapewnia najdroższe ceny w Polsce, szkoda że całodobowy w Warszawie kosztuje 15 zł a u Nas 30 zł, szkoda że na trasie Janowo - Grabówek przy dwóch osobach Uber potrafi zejść do ceny skm-ki

            • 3 0

    • Jaki pan, taki kram (1)

      Kto jest organizatorem przewozów w Pomorskiem... i wszystko jasne.

      • 5 3

      • Co ma dać twój wpis? Nic. Prawdopodobny błąd ludzki z obsługi, a ty koleś co? Chcesz innych tym obciążać?

        • 0 0

  • (2)

    Wygląda na to, iż w trójmieście wypadki samochodowe są niewystarczające. Czas wejść na wyższy poziom, czyli wypadki pociągowe

    • 44 11

    • kolejny poziom do zderzenia statków na podejsciu do portu (1)

      • 5 2

      • Weź nie kracz :)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane